Ο Βασίλης Παπαοικονόμου για το πολεοδομικό σχέδιο της Κρεμαστής

Ο Βασίλης Παπαοικονόμου για  το πολεοδομικό σχέδιο της Κρεμαστής

Ο Βασίλης Παπαοικονόμου για το πολεοδομικό σχέδιο της Κρεμαστής

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 593 ΦΟΡΕΣ

Καθησυχαστικός προς τους κατοίκους της Κρεμαστής εμφανίστηκε, σε δηλώσεις του χθες, ο Πρόεδρος του δημοτικού Λιμενικού Ταμείου νότιας Δωδεκανήσου (Λ.Τ.) και προερχόμενος από την περιοχή, κ. Βασίλης Παπαοικονόμου, όσο αφορά στο πολεοδομικό σχέδιο που είναι σε εξέλιξη στην περιοχή.

Συγκεκριμένα, ερωτηθείς σχετικά, είπε ότι το πολεοδομικό σχέδιο στην Κρεμαστή, ξεκίνησε από το 1986 και μετά το 1990 έγινε η ανάθεση για το ρυμοτομικό σχέδιο αλλά, δυστυχώς, οι διαδικασίες είναι τόσο χρονοβόρες που ενώ θα έπρεπε ήδη να είναι σε ισχύ εδώ και χρόνια και τώρα να πηγαίναμε σε αναθεώρηση του σχεδίου πόλεως, ακόμα βρισκόμαστε στη φάση της έγκρισης.
Αυτή τη στιγμή, όπως είπε, βρίσκεται στην τρίτη φάση και περιμένουν τη γνωμοδότηση από το κοινοτικό συμβούλιο επί των ενστάσεων που έχουν υποβληθεί, οι οποίες ανέρχονται περίπου στις 80, για να μπορέσει να έρθει στην Επιτροπή Ποιότητας Ζωής και εν συνεχεία στο δημοτικό συμβούλιο.

Όπως είπε ο κ. Παπαοικονόμου, υπάρχουν κάποιες αντιδράσεις από κατοίκους της Κρεμαστής οι οποίοι σίγουρα δεν έχουν καταλάβει τη φιλοσοφία του σχεδίου πόλεως, ότι δηλαδή πλέον κανένας δεν θα χάσει παραπάνω μέτρα απ’ αυτά που είναι υποχρεωμένος να δώσει εισφορά σε γη.
Όπως εξήγησε, από το νόμο προβλέπεται για τις μερίδες οι οποίες εντάσσονται εντός του σχεδίου πόλεως, ανάλογα με την έκταση, μία εισφορά σε γη, κάποιο ποσοστό το οποίο ακόμα δεν έχει καθοριστεί.

Οπότε-συνέχισε-ακόμα και όλο το οικόπεδο ή το ακίνητο να παίρνει το σχέδιο πόλεως για τη διαμόρφωση κάποιας πλατείας ή κάποιου σχολικού κτιρίου, εννοείται με την εισφορά σε γη την οποία θα συγκεντρώσει από τις άλλες ιδιοκτησίες θα πάρει τα μέτρα που θα έπρεπε να είχε καθαρά από το σχέδιο πόλεως. «Οπότε, στην ουσία δεν χάνει κανείς, δεν το έχει καταλάβει πολύ αυτό ο κόσμος και γι’ αυτό υπάρχουν και οι όποιες αντιδράσεις υπάρχουν», είπε ο κ. Παπαοικονόμου.

Όσο αφορά στις ενστάσεις, σύμφωνα με τον ίδιο, οι περισσότερες έχουν να κάνουν με το «γιατί να περάσει ο δρόμος από το κτήμα μου». «Είναι αυτό που λέμε να ψοφήσει ο γάιδαρος του γείτονα και όχι ο δικός μου», είπε χαρακτηριστικά και εξήγησε ότι δεν έχει καταλάβει ο πολίτης ότι ακόμα και να περάσει ο δρόμος από το ακίνητό του μέσα, τα μέτρα που ήταν να έχει καθαρά μετά την εισφορά σε γη, πάλι θα τα έχει. «Δεν θα χάσει κανείς. Και αν δεν υπάρχει η απαραίτητη συγκέντρωση γης ώστε να αποδοθούν σε μέτρα θα αποδοθούν σε οικονομικό επίπεδο, σε χρήμα», ανέφερε ακόμη.

Για τη διάβρωση
Ερωτηθείς σχετικά με το θέμα της διάβρωσης των ακτών, όπως είπε ο κ. Παπαοικονόμου, έχει υποβληθεί από τις Τεχνικές Υπηρεσίες του Δήμου η μελέτη η οποία προβλέπει στο βάθος του πυθμένα της θάλασσας εμπόδια τα οποία θα σπάνε τον κυματισμό, ούτως ώστε το κύμα να μην έρχεται με μεγάλη ορμή προς την ακτή, και να μην υπάρχει πλέον αυτή η διάβρωση.

Η μελέτη έχει υποβληθεί στο Υπουργείο, έχει ελεγχθεί η πληρότητα του φακέλου, στη συνέχεια έχει έρθει στο Υπουργείο, την Περιφέρεια και τον Δήμο η περιβαλλοντική μελέτη για γνωμοδότηση επί αυτής. Ήδη, το συμβούλιο της κοινότητας έχει συνεδριάσει και έχει γνωμοδοτήσει υπέρ της περιβαλλοντικής μελέτης, έχει σταλεί και στη Διεύθυνση Περιβάλλοντος του Δήμου, και θα έρθει σε επόμενο δημοτικό συμβούλιο όταν συγκεντρωθούν όλες οι γνωμοδοτήσεις και στη συνέχεια θα προχωρήσει η οριστική μελέτη.

Θύμισε, τέλος, ότι η μελέτη είχε ανατεθεί από το Λ.Τ. σε ιδιώτη, ολοκληρώθηκε το 2018, υποβλήθηκε από το Λ.Τ. στο Υπουργείο αλλά επειδή το Λ.Τ. δεν είναι αρμόδιο για έργα εκτός λιμένων, επεστράφη και για τον λόγο αυτό ανατέθηκε στις Τ.Υ. του Δήμου και υποβλήθηκε πλέον από αυτόν.

Διαβάστε ακόμη

Ημερίδα για την πρόληψη και αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Περιοδεία στο νησί μας πραγματοποίησε ο Γιώργος Αυτιάς

Το Φινλανδικό Σχολείο Ρόδου γιορτάζει 40 χρόνια λειτουργίας

Σημαντικός ο ρόλος των τοπικών μέσων ενημέρωσης στην ανάπτυξη και προστασία του περιβάλλοντος

Διευκόλυνση στη μεταφορά των ψαριών ζητούν οι ψαράδες

5,6 εκατομμύρια ευρώ για τη δημιουργία αντιπυρικών ζωνών στο νησί της Ρόδου

Γ. Μανιάτης: Ένας ευρωβουλευτής οφείλει να έχει ψηλά τα θέματα νησιωτικότητας

Αυτοψία Ν. Τσούλλου στο οδικό έργο από την είσοδο της Νέας Μαρίνας έως το λιμάνι της Ακαντιάς