Aισιοδοξία για τη νέα σεζόν από τους τουριστικούς πράκτορες

Aισιοδοξία για τη νέα σεζόν από  τους τουριστικούς πράκτορες

Aισιοδοξία για τη νέα σεζόν από τους τουριστικούς πράκτορες

Βαρβάρα Μπογδάνου

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 1331 ΦΟΡΕΣ

Έγινε ο απολογισμός για τη φετινή χρονιά

Συγκρατημένη αισιοδοξία επικρατεί για την επόμενη χρονιά σε ό,τι αφορά τη βιομηχανία του τουρισμού και μάλιστα η Ρόδος με τις φετινές της επιδόσεις και τις θετικές κριτικές που απέσπασε προσβλέπει στην ανάκτηση μεγάλου μέρους από το χαμένο έδαφος που προκάλεσε η πανδημία.

Μάλιστα η διοίκηση της Ένωσης Τουριστικών Γραφείων Δωδεκανήσου, που πραγματοποίησε χθες έναν απολογισμό της χρονιάς που φεύγει, στάθηκε ιδιαίτερα στο γεγονός ότι ο προορισμός κατάφερε να διαχειριστεί τη φετινή κατάσταση χωρίς προβλήματα, κάτι που θα της δώσει ακόμα μεγαλύτερη ώθηση την επόμενη χρονιά.

Συγκεκριμένα ο Χρήστος Μιχαλάκης πρόεδρος της Ένωσης Τουριστικών Γραφείων Δωδεκανήσου, ο Ευριπίδης Σαμαράς υπεύθυνος δημοσίων σχέσεων, η Γιολάντα Κάππα ταμίας και ο Τάσος Χατζηλιαμής γραμματέας της Ένωσης, αναφέρθηκαν αναλυτικά στη χρονιά που φεύγει, αποτύπωσαν τις εκτιμήσεις τους για το 2021 και στάθηκαν ιδιαίτερα στις προτάσεις του κλάδου για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου που είναι πλέον επιβεβλημένο να γίνει πράξη.

Ειδικότερα, ο κ. Μιχαλάκης αφού τόνισε ότι το 2020 ήταν μία πολύ ιδιαίτερη και δύσκολη χρονιά, έκανε γνωστό ότι η Ένωση Τουριστικών Γραφείων Ρόδου που έγινε πλέον «Δωδεκανήσου» τους τελευταίους μήνες πραγματοποίησε ενέργειες που αφορούσαν :

- Συμμετοχή στον Ενιαίο Φορέα διαχειρησης τουρισμου το 2020
- Τηλεδιασκέψεις και ενημέρωση των μελών
- Ομάδες Εργασίας με Φορείς του Τουρισμού
- Παρεμβάσεις σε Υπουργεία και σε Βουλευτές για τον Τουρισμό και για τους Εργαζόμενους
- Έρευνα με τον υποψήφιο Διδ. Αβράμιο Πουλιάση για το Brand του προορισμού
- Δημιουργία website www.atad.gr που θα είναι επίσημα διαθεσιμο την 1η/12/2020.

«Η Ρόδος έδειξε μία απίστευτη ωριμότητα. Στο σύνολό τους οι επιχειρήσεις οι εργαζόμενοι αλλά και η τοπική αυτοδιοίκηση έδειξαν μία απίστευτη ωριμότητα και στον τρόπο που διαχειρίστηκαν τη φετινή σεζόν αλλά θα θέλαμε να δώσουμε συγχαρητήρια και στο δήμο και στην περιφέρεια για τον τρόπο με τον οποίο διαχειρίστηκαν την κατάσταση όχι μόνο επικοινωνιακά αλλά και με στοχευμένη διαφήμιση που έγινε αυτή τη δύσκολη περίοδο. Εμπιστεύτηκαν επαγγελματίες να το διαχειριστούν αυτό» δήλωσε συγκεκριμένα ο πρόεδρος των τουριστικών πρακτόρων και παρουσίασε αναλυτικά τα στοιχεία της κίνησης ανά μήνα και στο σύνολο της σεζόν καθώς και σε σύγκριση με το 2019.

Δεν πρέπει όμως να τη συγκρίνουμε με καμία άλλη χρονιά, καθώς ξεκίνησε από το μηδέν, είπε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε ότι ήρθαν 580.000 τουρίστες και ήταν αυτοί που μείωσαν την ανεργία και άνοιξαν τις επιχειρήσεις (πίνακας 1).

Σύμφωνα με τον κ. Μιχαλάκη από το 2015 έως το 2019 η Ρόδος αύξησε τις αφίξεις της περίπου 24%, ενώ τον φετινό Οκτώβριο η Αγγλία έκανε ρεκόρ αφίξεων στην τελευταία δεκαετία.

Επίσης είπε ότι η πρώτη αγορά της Ρόδου ήταν η κεντρική Ευρώπη. η οποία παραδοσιακά παρέμεινε και το 2020. Η δεύτερη μεγαλύτερη ήταν η Αγγλία η οποία παρέμεινε και φέτος, η τρίτη η Σκανδιβανία φέτος είχε δραματική πτώση, ενώ η τέταρτη αγορά ήταν η ανατολική Ευρώπη, δηλαδή Πολωνία, Τσεχία, Ουγγαρία, Σερβία κ.λπ., η επόμενη ήταν η Μεσόγειος η οποία κατρακύλησε λόγω του Ισραήλ και της χαμηλής κίνησης των Ιταλών και η τελευταία αγορά ήταν η Σοβιετική Ένωση που ήταν παντελώς απούσα φέτος.

Παράλληλα υπογράμμισε ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα της Ρόδου τα τελευταία χρόνια είναι η εποχικότητα. Σύμφωνα με την ανάλυση των στοιχείων που αποτυπώθηκαν κυμαίνεται από 78,58% μέχρι και 74,90% που ήταν το καλύτερο ποσοστό το 2019. Δεν μπορεί όμως να επιβιώσει καμία επιχείρηση μόνο τέσσερις μήνες, όπως είπε.

Για την Ένωση επιμήκυνση είναι ο Απρίλιος και ο Οκτώβριος, σύμφωνα με τον κ. Μιχαλάκη ο οποίος παρουσίασε τα εξής στοιχεία, ξεκινώντας από τον Απρίλιο:
■ 4% των συνολικών Αφίξεων 2019
■ 20 από τις 31 αγορές
■ 3 Αγορές >7% των συνολικών αφίξεων

Λίγο καλύτερα ήταν τα πράγματα για τον Οκτώβριο. Συγκεκριμένα:
■ 8,5% των συνολικών Αφίξεων 2019
■ 20 από 31 αγορές
■ 7 Αγορές >10% των συνολικών αφίξεων.

Έρευνα για το brand της Ρόδου
Παράλληλα έγινε γνωστό ότι η Ένωση προχωρά στην υλοποίηση έρευνας διάρκειας 18 μηνών για το brand name της Ρόδου. «Ο σκοπός της έρευνας είναι να δούμε τι πιστεύουν οι πελάτες μας,. πέρα από τους τουρίστες, πελάτες μας είναι οι τουρ οπερέιτορς, οι ξενοδόχοι, οι πράκτορες και η τοπική αυτοδιοίκηση. Τα αποτελέσματα θα είναι ένα πολύ σοβαρό στοιχείο για να αξιοποιηθεί και να πάμε στο επόμενο στάδιο. Εμείς ξεκινάμε έναν διάλογο και αυτό που θέλουμε είναι να το αναλάβει ένας ενιαίος φορέας και να το διαχειριστούν οι κατάλληλοι άνθρωποι. Πρέπει να δώσουμε τα ηνία στους επαγγελματίες που είναι εξειδικευμένοι» δήλωσε ο κ. Μιαχαλάκης για την έρευνα

Ανά αγορά
Τα μέλη της διοίκησης προχώρησαν σε ενημέρωση ανά αγορά σε ό,τι αφορά την επόμενη χρονιά με βάση εκτιμήσεις και μηνύματα που υπάρχουν. Ειδικότερα, δήλωσαν τα εξής:

Ευριπίδης Σαμαράς: «Η ρωσική αγορά, ήταν στο μηδέν φέτος και ευελπιστούμε ότι το 2021 θα είναι ανοιχτά τα σύνορα για να μπορέσουν να έρθουν οι ρώσοι τουρίστες. Είναι ακόμα νωρίς για προβλέψεις, θα γνωρίζουμε με μεγαλύτερη βεβαιότητα περίπου στο τέλος Ιανουαρίου. Οι Ρώσοι αγαπούν την Ελλάδα, η οποία έχει αποδείξει ότι είναι ένας ασφαλής προορισμός. Στη Ρόδο αποδείξαμε ότι υπάρχει εμπιστοσύνη και προς τους θεσμούς και προς τις υπηρεσίες, οπότε είμαστε αισιόδοξοι αλλά συγκρατημένοι ως προς τις εκτιμήσεις μας».

Γιολάντα Κάππα: «Είναι πολύ ρευστά τα πράγματα και πολύ νωρίς ακόμα για να πούμε τι θα γίνει, είμαστε όμως αισιόδοξοι και θεωρώ ότι θα είναι καλύτερη σαιζόν από το 2020, αλλά δεν θα είναι σαν το 2019. Τα εμβόλια βοηθούν και ψυχολογικά, θα βοηθήσουν τον κόσμο να οργανώσει ένα ταξίδι και να μπορέσουμε να έχουμε ένα 70% σε σύγκριση με μία νορμάλ σαιζόν».

Τάσος Χατζηλιαμής: «Εκτιμώ ότι τα χειρότερα είναι πίσω μας. Χειρότερη σεζόν δεν υπάρχει και δεν θα υπάρχει για τα επόμενα χρόνια. Η Ελλάδα και η Ρόδος άφησαν ένα κληροδότημα για την επόμενη σεζόν που είναι το ότι δεν είχαμε κανένα πρόβλημα κατά τη σαιζόν, η διαχείριση των κρουσμάτων ήταν πολύ καλή και τα ξενοδοχεία που επέλεξαν να ανοίξουν έκαναν μία πάρα πολύ καλή δουλειά σε ό,τι αφορά τα πρωτόκολλα. Οι εμπειρίες που αποτύπωσαν οι πελάτες που ήρθαν στη Ρόδο ήταν πολύ καλές.

Αυτό μας δίνει μία επιπλέον ώθηση και θα αρχίσουμε να το βλέπουμε στις κρατήσεις από Ιανουάριο και μετά. Συγκεκριμένα, οι αγορές της ανατολικής Ευρώπης είναι πολύ αισιόδοξες για την Ελλάδα για του χρόνου. Σε σημείο να πλησιάσουμε τις πτήσεις του 2019, αλλά είναι ένας υψηλός στόχος. Η Ιταλία και η Γαλλία είναι συγκρατημένες, οι πωλήσεις τους θα ξεκινήσουν από τον Ιανουάριο και μετά, υπάρχει όμως μία τάση αισιοδοξίας. Είμαι πολύ αισιόδοξος θεωρώ ότι θα είναι μία σεζόν καλή, και συγκρίσιμη με το 2015 και 2016».

Χρήστος Μιχαλάκης: «Αν και είναι παρακινδυνευμένο, ελπίζουμε ότι 1 Μαΐου θα έχουμε τουριστική κίνηση στη Ρόδο, αυτό ελπίζουμε. Αν γίνει αυτό, θα είναι μία πολύ μεγάλη επιτυχία για εμάς. Εγώ θεωρώ όμως ότι δεν θα έχουμε ξεκάθαρη εικόνα ούτε στις αρχές Ιανουαρίου για τις κρατήσεις. Πάμε σε μία σεζόν με έντονο last minute όπως και φέτος υπάρχει μία ανασφάλεια και γι’ αυτό έχουν γίνει ευέλικτα τα προγράμματα. Η Ρόδος είναι ανθεκτικός προορισμός».

Επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου
Ο κ. Χατζηλιαμής αναφέρθηκε αναλυτικά στο όραμα και στις προτάσεις της Ένωσης για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. Συγκεκριμένα:

Όραμα
Μεγιστοποίηση της τουριστικής περιόδου της Ρόδου σε υπάρχουσες και νέες αγορές με στόχο τη μακροπρόθεσμα συνεχόμενη λειτουργία του τουρισμού στο νησί και σε όλα τα Δωδεκάνησα.

Πλάνο
- Βραχυπρόθεσμο (1-3 έτη): Τουρισμός επιμήκυνση από το 2022
- Μακροπρόθεσμο: Τουρισμός 12 μηνών
- Βασικό πλάνο και στόχευση η Ρόδος ώστε να επωφεληθούν και τα υπόλοιπα νησιά σαν δορυφόροι

Βασικοί Πυλώνες προσέγγισης
Πολιτισμός

- Δημιουργία μεγάλων πολιτιστικών εκδηλώσεων και δρώμενων είτε μεμονωμένα, είτε με τη μορφή πολυήμερων σχημάτων (φεστιβάλ κ.λπ.) τον Οκτώβριο και Νοέμβριο, άλλα και τον τέλος Μάρτιου και τον Απρίλιο.
- Ενημέρωση και στρατηγική επικοινωνίατων εκδηλώσεων σε κάθε κανάλιπροώθησης των επιλεγμένων τουριστικών αγορών άλλα και εγχώρια.

Αθλητισμός
-Δημιουργία μεγάλων αθλητικών εκδηλώσεων με τη μορφή μεμονωμένων είτε συνεχόμενων και ετήσιων γεγονότων κατά τη διάρκεια των Φθινοπωρινών και Χειμερινών μηνών.
-Ενημέρωση και στρατηγική επικοινωνίατω νεκδηλώσεωνσ ε κάθε κανάλιπροώθησης των επιλεγμένων τουριστικών αγορών άλλα και εγχώρια.

Εντοπιότητα
-Εμπορικός Τομέας: δημιουργίαπροσφορών της τοπικής αγοράς σε συνδυασμό με τον εμπορικό σύλλογο για την προσέλκυση τουριστών
-Πρωτογενής Τομέας: δημιουργία εκδηλώσεων και ημερίδων είτε φεστιβάλμεέμφαση στην τοπική παραγωγή. Άμεση διασύνδεση με αγροτουρισμό.

Στόχευση
- Αγορές:
- επιλογή ώριμων τουριστικά αγορώνμεβάση τις δυνατότητες τους για πτήσεις τους ενδιαφερόμενους μήνες, και αυτών που έχουν ήδη πτήσεις σε ανταγωνιστικές περιοχές με τη Ρόδο.

- Αγορές που στο παρελθόν έχουν επιδείξει δυνατότητες επέκτασης της τουριστικής περιόδου, άλλα και νέες δυναμικές αγορές που έχουν μεγάλο περιθώριο ανάπτυξης
- Στόχευση σε νέες αγορές που ταξιδεύουν στους χειμερινούς και φθινοπωρινούς μήνες όπως ροσβάσιμος τουρισμός (ΑΜΕΑ), τουρισμός 55+, συνέδρια-ημερίδες κ.λπ.

- Περιοχές:
- Επικέντρωση της προσπάθειας στην Πόλη της Ρόδου, και στις τουριστικά ανεπτυγμένες περιοχές γύρω από αυτήν.

Χρονικό Πλαίσιο
- Βραχυπρόθεσμος στόχος: επιμήκυνση περιόδου με πτήσεις από τον Μάρτιο και όλον τον μήνα Νοέμβριο.
- Επιμήκυνση περιόδου σε αγορές με μικρότερο πτητικό πρόγραμμα
- Μεσοπρόθεσμος στόχος: Εκκίνηση των πτήσεων charter και low cost από αρχές Μαρτίου και μέχρι και τέλος Νοέμβρη.
- Μακροπρόθεσμος στόχος: Εκκίνηση των πτήσεων charter και low cost από αρχές Φεβρουαρίου μέχρι και τέλος του Νοέμβρη, είτε 12 μήνες.

Πρεσβευτές Πυλώνων Προσέγγισης
• Άτομα διεθνούς βεληνεκούς και αναγνώρισης στον κάθε τομέα.
• Άτομα που προσδίδουν κύρος στις εκδηλώσεις και έχουν μεγάλη βάσηκοινού

Ιδέες και Best Practices
Συνέχεια δράσεων υλοποίησης
- Διαχείριση από έναν ενιαίο φορέα υλοποίησης και συντονισμού της προσπάθειας
- Χρηματοδότηση: Αυτοχρηματοδότηση, χορηγίες, ενισχύσεις, συνεισφορές
- Επικοινωνία με αεροπορικές εταιρείες και tour operators
- Επικοινωνία της προσπάθειας στην τοπική κοινωνία
- Εκκίνηση διαδικασιών Marketing

Διαβάστε ακόμη

Ενθαρρυντικά ξεκινάει η σεζόν για τη ΔΕΡΜΑΕ

Συνέδριο για τον ρόλο της δημοσιογραφίας στην τοπική ανάπτυξη διεξάγεται στη Ρόδο

Ιακ. Γρύλλης: «Επιχειρείται η ηθική και οικονομική εξόντωσή μου»

54 προσλήψεις από τον δήμο Ρόδου για την προστασία των δασών

Απαγορεύεται η διέλευση και παραμονή στις δασικές περιοχές τις νυκτερινές ώρες

Επίθεση Γ. Νικητιάδη στη ΝΔ για το ακτοπλοϊκό Καρπάθου-Κάσου σε συζήτηση με τον Γ. Παππά στη Βουλή

Αύριο Σάββατο στις 12 το μεσημέρι το τελευταίο αντίο στον Αθανάσιο Κούτσια

Οδηγίες του Ιατρικού Συλλόγου για την προστασία από την αφρικανική σκόνη