Συγκινημένη από τη βράβευσή της δηλώνει η Ελένη Καρύδη

Συγκινημένη από τη βράβευσή της δηλώνει η Ελένη Καρύδη

Συγκινημένη από τη βράβευσή της δηλώνει η Ελένη Καρύδη

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 1038 ΦΟΡΕΣ

Με αφορμή τη βράβευσή της ως Γυναίκα Ηγέτης στην Οδική Ασφάλεια για το 2021 από τη Διεθνή Οργάνωση Οδικής Ασφάλειας για την Ημέρα της Γυναίκας 2021, που ως γνωστόν εορτάζεται την ερχόμενη Δευτέρα, 8 Μαρτίου, η Πρόεδρος της ΕΥΘΥΤΑ Ρόδου, κα Ελένη Καρύδη, μίλησε χθες γι’ αυτό ενώ αναφέρθηκε και στα θέματα που προτάσσουν αυτή την περίοδο.

Δήλωσε, καταρχάς, για τη βράβευσή της: «Είμαι πολύ συγκινημένη, ήταν ένα δώρο για μένα αυτή η τιμητική διάκριση με την έννοια ότι έχω μπει στην ομάδα και άλλων γυναικών ανά την υφήλιο, από την Ευρώπη, την Αμερική, την Αφρική, τη Λατινική Αμερική, οι οποίες δίνουν έναν αγώνα για την οδική ασφάλεια και πώς θα μπορέσουμε να μειώσουμε τα θανατηφόρα στους δρόμους, τους τραυματισμούς και όλα αυτά τα οποία προκαλούν έναν πόνο, μία τραγωδία, την οποία βιώνουν οι οικογένειες όχι το κοντινό διάστημα της απώλειας αλλά την κουβαλάνε μαζί τους σε όλη τους τη ζωή».

»Η αναγνώριση αυτή είναι η επιβράβευση-αν μπορώ να χρησιμοποιήσω τον όρο-για όλα αυτά τα οποία προσπαθούμε ως ΕΥΘΥΤΑ Ρόδου, με στόχο την ενημέρωση, την ευαισθητοποίηση και την πίεση προς τους φορείς, προκειμένου να ληφθούν όλα αυτά τα μέτρα τα οποία εξασφαλίζουν μία διαδικασία ασφαλούς μετακίνησης γιατί τελευταία ακούμε για τα ανθρώπινα δικαιώματα. Δικαίωμα δεν είναι να κυκλοφορούμε με ασφάλεια στον δρόμο;».

Ανέφερε, στη συνέχεια, ότι έχουν περάσει δεκαεννέα χρόνια και δεκαεπτά χρόνια απ’ όταν συστάθηκε η ΕΥΘΥΤΑ Ρόδου. Με τη σύστασή της, είχε την ευχέρεια να γνωρίσει, να αποκτήσει γνώσεις από την παγκόσμια κοινότητα, συνεργαζόμενη με άλλους παγκόσμιους και ευρωπαϊκούς φορείς για να μάθει το τι ισχύει και πως λειτουργούν εκεί τα Κράτη και οι αντίστοιχες υπηρεσίες σε ό,τι αφορά στην πρόληψη και τη μείωση των τροχαίων.

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, λοιπόν, τα τροχαία ατυχήματα το 2020 μειώθηκαν κατά 16%, κάτι όμως που δεν έχει να κάνει με το ότι άλλαξε η συμπεριφορά μας αλλά οι λόγοι ήταν το lockdown και η μείωση της κίνησης στους δρόμους. Παρά το γεγονός ότι έχουμε καλυτερεύσει τα ποσοστά σε σχέση με τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες και αυτό αληθεύει, πη Ελλάδα παραμένει ανάμεσα στις τρεις πρώτες χώρες σε σχέση με τον αριθμό των νεκρών στους δρόμους, τόνισε η κα Καρύδη.

Ένα άλλο θέμα στο οποίο αναφέρθηκε είναι ότι, χθες, επρόκειτο να συζητηθεί στην επιτροπή εμπορίου το σχέδιο νόμου που κατέθεσε το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σε σχέση με τον σχεδιασμό ανάπτυξης κινητικότητας και με τη χρήση των σκούτερ και όλων αυτών που μπαίνουν στη διαδικασία της ηλεκτροκίνησης. Οι ίδιοι, ως φορέας αλλά και ως μέλος Οργανισμών στην Ευρώπη και παγκόσμια και με τη διακήρυξη της Στοκχόλμης που υπέγραψαν ως ευρωπαϊκή ομοσπονδία θυμάτων, είναι υπέρ της ασφαλούς μετακίνησης και υπέρ της προστασίας του περιβάλλοντος αφού γνωρίζουμε όλοι ότι η μεγάλη κυκλοφορία οχημάτων το επιβαρύνει. Όμως, όταν τέθηκε σε διαβούλευση το συγκεκριμένο νομοσχέδιο, έστειλαν τις παρατηρήσεις τους που έγκεινται στο ότι οι ευρωπαϊκές χώρες έχουν κατοχυρώσει την κυκλοφορεί των σκούτερ, αλλά έχουν άλλες υποδομές, έχουν κατακτήσει το κομμάτι της παιδείας των χρηστών, είτε είναι πεζή είτε οδηγοί αλλά εμείς έχουμε πολλά κενά σε ό,τι αφορά το κομμάτι αυτό και επιπλέον δεν έχουμε τις υποδομές, επεσήμανε η ίδια.

Όπως εξήγησε, δεν μπορείς να δίνεις στην κυκλοφορία το ηλεκτρικό σκούτερ με μία ταχύτητα 50 χλμ. την ώρα, γνωρίζοντας όλοι ότι αυτή είναι η ταχύτητα στο κέντρο της πόλης που εκεί συμβαίνουν και τα περισσότερα θανατηφόρα. Επίσης, λέει ότι ο δωδεκάχρονος που θα χρησιμοποιεί το σκούτερ πρέπει να φέρει έγγραφο ταυτοπροσωπίας αλλά από που θα το πάρει από τη στιγμή που δεν έχει ταυτότητα. Ακόμη, έχουν καταγραφεί σε έρευνα προβλήματα και είχαν προτείνει να εφαρμοστεί πιλοτικά πρώτα για να δουν τις ελλείψεις γιατί σε λίγες ημέρες θα είναι νόμος του κράτους.

Και κλείνοντας, δήλωσε η κα Καρύδη: «Εγώ, όσο θα μπορώ θα μιλώ μαζί με τους συνεργάτες μου, μαζί με τα μέλη του Δ.Σ., με τους εθελοντές, για να αλλάξουμε συμπεριφορές που έχουν σχέση με το πως συμπεριφερόμαστε γενικότερα στους δρόμους. Αυτός είναι ο στόχος μας». Η παγκόσμια εβδομάδα οδικής ασφάλειας επιβάλλει ως στόχο την καθιέρωση των 30 χλμ. στις πόλεις, κάτι που έχουν εφαρμόσει οι περισσότερες ευρωπαϊκές πόλεις αλλά δεν γνωρίζουμε τι θα γίνει στη χώρα μας. Και κατέληξε λέγοντας:

«Ο Θεός να μας δώσει φώτιση να καταλάβουμε ότι είναι ό,τι πιο τραγικό μπορεί να συμβεί στον καθένα από εμάς: πέντε λεπτά πριν να μιλάς με τον άνθρωπό σου και μετά να μην είναι ο άνθρωπός σου κοντά ή να είναι για όλη σου τη ζωή ανάπηρος. Ας το καταλάβουνε».

Διαβάστε ακόμη

Ιακ. Γρύλλης: «Επιχειρείται η ηθική και οικονομική εξόντωσή μου»

54 προσλήψεις από τον δήμο Ρόδου για την προστασία των δασών

Απαγορεύεται η διέλευση και παραμονή στις δασικές περιοχές τις νυκτερινές ώρες

Επίθεση Γ. Νικητιάδη στη ΝΔ για το ακτοπλοϊκό Καρπάθου-Κάσου σε συζήτηση με τον Γ. Παππά στη Βουλή

Αύριο Σάββατο στις 12 το μεσημέρι το τελευταίο αντίο στον Αθανάσιο Κούτσια

Οδηγίες του Ιατρικού Συλλόγου για την προστασία από την αφρικανική σκόνη

Επτά πλωτά ραντάρ «κλειδώνουν» το Αιγαίο

Εκδήλωση ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ για τις Ευρωεκλογές με Κ. Αρβανίτη, Ζ. Τσιριγώτη, Κ. Γιαννακά