Κ. Ταρασλιάς: Σχέδιο από τον δήμο Ρόδου για την προσέλκυση των digital nomads

Κ. Ταρασλιάς: Σχέδιο από τον δήμο Ρόδου για την προσέλκυση των digital nomads

Κ. Ταρασλιάς: Σχέδιο από τον δήμο Ρόδου για την προσέλκυση των digital nomads

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 351 ΦΟΡΕΣ

Για τον πρωτόγνωρο τρόπο διεξαγωγής πλέον μεγάλων τουριστικών εκθέσεων όπως η ITB του Βερολίνου, στην οποία μετείχε η Ρόδος, αλλά και για τις εκτιμήσεις του ενόψει της νέας τουριστικής σεζόν, μίλησε χθες, σε δηλώσεις του, ο Αντιδήμαρχος Τουριστικής Προβολής, κ. Κώστας Ταρασλιάς.

Καταρχάς, επεσήμανε ότι, ακόμα και για τη μεγάλη αυτή τουριστική έκθεση του Βερολίνου, η οποία ως γνωστόν πραγματοποιήθηκε αυτή την εβδομάδα, ο Δήμος Ρόδου κινήθηκε με βάση τη μελέτη επικοινωνιακής στρατηγικής η οποία ολοκληρώθηκε αυτό το διάστημα (βλ. άλλες στήλες). Και είπε:

«Οποιαδήποτε κίνηση πραγματοποιούμε η οποία έχει σχέση με τον τουρισμό, μας βοηθάει πλέον αυτό το σχέδιο στρατηγικής διότι μας βγάζει στοιχεία πολύ σημαντικά τα οποία εμείς χρησιμοποιούμε για να μπορέσουμε να κάνουμε σωστά, οργανωμένα και επιστημονικά τεκμηριωμένα τη δουλειά μας».

Τα μηνύματα από την ITB

Όσον αφορά τα μηνύματα που λαμβάνουν κατά τη διεξαγωγή της ITB, δήλωσε ο Αντιδήμαρχος: «Για πρώτη φορά ζούμε μία διαφορετική πλέον μορφή εκθέσεων. Η έκθεση της ITB, που αποτελούσε για εμάς τους Ροδίτες μία από τις δύο μεγάλες εκθέσεις, φέτος καινοτομεί και δεν είναι διά ζώσης.

Μας δόθηκε η δυνατότητα με μία οργανωμένη ομάδα, την οποία έστησε ο Δήμος Ρόδου, που αποτελείται τόσο από στελέχη της Διεύθυνσης τουρισμού και του ΠΡΟΤΟΥΡ αλλά και με επαγγελματίες ξεναγούς τους οποίους αξιοποιήσαμε για να έχουμε μία αμεσότητα στη γερμανική γλώσσα, πραγματοποιήσαμε αυτές τις συναντήσεις όπου προβλέπονται: από τη μία chatting, δηλαδή συνομιλίες μέσω e-mail και μηνυμάτων και ζωντανές συζητήσεις.

Αυτό οποίο εμείς προσπαθήσαμε να κάνουμε, επειδή είναι μια τεράστια αγορά, είναι από μόνοι μας να προσκαλέσουμε προς συζήτηση πάρα πολλούς πράκτορες από την Ευρώπη, ειδικά αυτούς που αναζητούν να αγοράσουν πακέτα Ευρώπης και δεν περιμέναμε να γίνει μόνο μία κίνηση από αυτούς για να μας μιλήσουν».

Όπως είπε, μάλιστα, η τακτική αυτή αποδείχθηκε ιδιαίτερα επιτυχημένη και μάλιστα τόνισε ότι δεν στόχευσαν μόνο σε πρακτορεία από τη γερμανική αγορά αλλά και σε άλλα που συμμετέχουν στην έκθεση από άλλους προορισμούς, θέλησαν να επικοινωνήσουν, να στείλουν υλικό το οποίο έχει σχέση με το νησί μας, και με αυτό τον τρόπο να επικοινωνήσουν και με άλλες εθνικές ομάδες οι οποίες συμμετέχουν σ’ αυτή τη μεγάλη έκθεση.

«Ψηφιακοί νομάδες»

Με αφορμή και εκδήλωση που θα πραγματοποιηθεί αυτές τις ημέρες στη Ρόδο για τους «ψηφιακούς νομάδες», ο κ. Ταρασλιάς ρωτήθηκε γι’ αυτό και είπε, καταρχάς, ότι όπως ακριβώς έκανε ο Δήμος Ρόδου τη στρατηγική του για τον τουρισμό μέσω ενός οργανωμένου σχεδίου, αντιστοίχως και με τους digital nomads θα προχωρήσουν στο προσεχές διάστημα στη σύνταξη μίας μελέτης που θα μας δίνει τις κατευθύνσεις εκείνες με τις οποίες ο προορισμός Ρόδος θα γίνει ένας προορισμός τον οποίο οι digital nomads, που είναι η καινούργια παγκόσμια τάση στον τουρισμό, θα προτιμήσουν.

Μάλιστα, στο σημείο αυτό, δεν παρέλειψε να πει ότι η Ρόδος ήταν η πρώτη ελληνική πόλη που βγήκε δημόσια και τοποθετήθηκε ότι διεκδικεί την παρουσία τους εδώ, γι’ αυτό τον λόγο θα το κάνουν βάσει σχεδίου και μελέτης.

Στο προσεχές διάστημα, λοιπόν, θα αναθέσουν στο Παρατηρητήριο ψηφιακών νομάδων, το οποίο ως γνωστόν έχουν δημιουργήσει ροδίτες, νέοι, επιστήμονες και τεχνοκράτες, τη μελέτη εξειδικευμένα για τη Ρόδο και θα προβούν ως Δήμος στις απαραίτητες ενέργειες, σε συνεργασία με την κυβέρνηση, για τη βελτίωση τόσο των τηλεπικοινωνιακών μέσων στην περιοχή-όπως αντιλαμβάνεται κανείς πρέπει να υπάρχει ενισχυμένο σήμα ώστε να μπορούν οι επισκέπτες αυτοί να κάνουν την τηλεργασία τους χωρίς προβλήματα-αλλά και σε όλα εκείνα τα απαραίτητα νομοθετικά εργαλεία ώστε η βίζα και η φορολόγησή τους να είναι τέτοια που να κάνει τη χώρα μας γενικότερα θελκτική και να δημιουργεί το κατάλληλο υπόβαθρο για να έρθουν. Και είπε, ακόμη:

«Ήδη, η Ρόδος είναι πάρα πολύ αγαπητή, πρέπει να λύσουμε όμως δυο-τρία τεχνικά θέματα. Να επισημάνω, για μία ακόμη φορά, ότι η Ρόδος είναι ένας προορισμός ο οποίος παρέχει όλες τις διευκολύνσεις μίας αστικής ζωής. Δηλαδή, δεν είναι ένας προορισμός ο οποίος προσφέρει μόνο ήλιο και θάλασσα. Είναι μία περιοχή με διεθνές αεροδρόμιο για να μπορούν να μετακινούνται, με νοσοκομείο και με μία σειρά από καταναλωτικά αγαθά τα οποία δεν στερούνται.

Άρα, είναι ένα ιδανικό μέρος διότι ένας από τους δείκτες τους οποίους, πέρα από τη φορολόγηση και το καλό σήμα, όπως λένε οι digital nomads, είναι ο δείκτης ευτυχίας. Άρα, στην περιοχή μας, εκτιμούμε ότι μπορούν να περάσουν πάρα πολύ καλά, να εργαστούν και δεν είναι τυχαίο λοιπόν ότι και οι διάφοροι άλλοι φορείς στην περιοχή καταλαβαίνουν ότι αυτή η κίνηση του Δήμου Ρόδου είναι πολύ σημαντική και πλέον αρχίζει ο καθένας και προσπαθεί να δουλέψει σ’ αυτή την κατεύθυνση.

Γι’ αυτό τον λόγο είμαστε πάρα πολύ ευχαριστημένοι ότι το μήνυμα που δώσαμε βρίσκει πλέον ανταπόκριση απ’ όλους τους stake holders και εργάζονται στην κατεύθυνση για να βοηθήσουν το έργο του Δήμου Ρόδου».

Όπως έχει παρουσιαστεί το προηγούμενο διάστημα από τη Διεύθυνση Τουρισμού και το Παρατηρητήριο, οι μέχρι τώρα έρευνες για τους ψηφιακούς νομάδες, δείχνουν, μεταξύ άλλων, ότι στον τόπο που επιλέγουν μένουν ένα χρόνο κατά μέσο όριο αλλά το σίγουρο είναι, όπως σημείωσε ο Αντιδήμαρχος, ότι μιλάμε για εισαγόμενα εισοδήματα, για ανθρώπους οι οποίοι δεν παίρνουν από την τοπική οικονομία, πληρώνονται από τις Εταιρίες τους, και το πιο σημαντικό απ’ όλα είναι ότι καταναλώνουν.

Και είπε: «Και για ημάς που θα θέλαμε και σε περιόδους off season να έχουμε κίνηση, είναι πολύ σημαντικό διότι θα ενισχύσουμε και στην ενοικίαση διαμερισμάτων αλλά επίσης και στην υψηλή κατανάλωση σε περιόδους που δεν έχουμε τουριστική κίνηση».

Για τη σεζόν

Ερωτηθείς, ακόμη, ο Αντιδήμαρχος σχετικά με το άνοιγμα της νέας σεζόν και το ποδαρικό από τους Ισραηλινούς τουρίστες, είπε ότι η προσωπική του αίσθηση και μόνο είναι ότι, πέρα από τη βεβαιότητα ότι θα ανοίξει κανονικά η τουριστική σεζόν 14 Μάιου, δίνεται η δυνατότητα να έρθουν νωρίτερα επισκέπτες από χώρες που έχουν το υγειονομικό διαβατήριο. Και είπε, στη συνέχεια:

«Έχω την αίσθηση ότι μέσα στον Απρίλη θα ανοίξει και το λιανεμπόριο και η εστίαση διότι αυτοί είναι οι λόγοι για τους οποίους εμείς σαν προορισμός ενδεχομένως δεν μπορούμε να ανοίξουμε. Ανά πάσα στιγμή τα ξενοδοχεία μας είναι πανέτοιμα αλλά πρέπει να υπάρχει η δυνατότητα, όσοι επισκεφθούν το νησί μας, να μπορούν να πιουν έναν καφέ να βγουν λίγο έξω, να νιώσουν πραγματικά διακοπές.

Δεν είναι μόνο η πολιτιστική μας ταυτότητα και ένα καλό ξενοδοχείο το οποίο βοηθάει τον τουρισμό.

Είμαστε μία αλυσίδα πολλών πραγμάτων. Άρα, από τη στιγμή που λύνεται το θέμα του ανοίγματος καταστημάτων ή η εστίαση, η Ρόδος είναι πανέτοιμη ν’ ανοίξει. Εξαρτόμαστε, λοιπόν, βδομάδα με τη βδομάδα, από τις ισχύουσες διατάξεις και όχι κατά πόσο η Ρόδος είναι έτοιμη. Η Ρόδος είναι πανέτοιμη».
Δεν παρέλειψε, μάλιστα, ν’ αναφέρει χαρακτηριστικά ότι ένα κατάστημα εστίασης χρειάζεται μόνο τρεις ημέρες για να τακτοποιήσει τις δουλειές του και ένα ξενοδοχείο το πολύ επτά ημέρες.

Το μήνυμα που θέλει να δώσει είναι ότι πρέπει να προσφέρουμε υψηλής ποιότητας διακοπές στους τουρίστες, και «αυτός ο οποίος θα λύσει την κρίση είναι ο τουρίστας ο οποίος έχει πολύ μεγάλη ανάγκη να ζήσει αυτές τις επτά-δεκαπέντε ημέρες εξαιρετικά». Και είπε, κλείνοντας:

«Άρα, λοιπόν, το μεγάλο μας στοίχημα είναι να προσφέρουμε τις καλύτερες δυνατές υπηρεσίες και να έχουμε όλοι μας υπόψη ότι δεν πρέπει σε καμία περίπτωση, όσο και αν ακούγεται ακραίο, να φοβηθούμε και να χτυπήσουμε τις τιμές μας. Πρέπει να κρατήσουμε ψηλά το κύρος της περιοχής διότι και το έχουμε και μπορούμε να προσφέρουμε πολύ καλές υπηρεσίες».

Διαβάστε ακόμη

Στην Κάρπαθο η υπουργός εργασίας Δόμνα Μιχαηλίδου: Με υποδέχονται με ένα "καλώς το παιδί μου"!

Αντ. Γιαννικουρής: «Η πρωτιά της ΔΚΜ στα Δωδεκάνησα, σε κεντρικό επίπεδο και σε τοπικό επίπεδο μας γεμίζει ευθύνη»

Γ. Σάββενας, επικεφαλής ΔΚΜ: Από σήμερα τα δεδομένα αλλάζουν για όλους μας

Γ.Νικητιάδης : «Η Κυβέρνηση αντί να προστατεύει τους καταναλωτές, προστατεύει αυτούς που τους παραπλανούν»

Έσπασε πυροσβεστικός κρουνός στην πόλη της Ρόδου - Σε ποτάμι μετετράπησαν οι δρόμοι

Ίδρυμα «Παύλος Γιαννακόπουλος»: Εγκαίνια στο ανακαινισμένο Κλειστό Δημοτικό Γυμναστήριο του Δήμου Λειψών

Απεργούν οι εργαζόμενοι του Γενικού Νοσοκομείου Ρόδου στις 21 Μαΐου

Κινητοποιούνται πόροι 2 δισ. ευρώ για ΑΠΕ σε νησιά