Μαθητικός διαγωνισμός εικαστικής και μουσικής δημιουργίας

Μαθητικός διαγωνισμός εικαστικής  και μουσικής δημιουργίας

Μαθητικός διαγωνισμός εικαστικής και μουσικής δημιουργίας

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 298 ΦΟΡΕΣ

«Μαζί μπορούμε να προστατευτούμε από τον COVID-19»

Με την απονομή των βραβείων και την παρουσίαση των μαθητικών έργων στη διαδικτυακή εκδήλωση που έγινε την Κυριακή 6 Ιουνίου ολοκληρώθηκε ο μαθητικός διαγωνισμός εικαστικής και μουσικής δημιουργίας που διοργάνωσε η Α’ ΕΛΜΕ Δωδεκανήσου σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δωδεκανήσου και το 2ο ΠΕΚΕΣ Νοτίου Αιγαίου.

Στον εικαστικό διαγωνισμό συμμετείχαν 258 μαθητές και μαθήτριες με αντίστοιχα εικαστικά έργα από σχολεία των Δωδεκανήσων. Στον μουσικό διαγωνισμό συμμετείχαν μαθητές και μαθήτριες με 20 έργα μουσικής σύνθεσης. Οι κριτικές επιτροπές δυσκολεύτηκαν να αναδείξουν τους νικητές καθώς πολλά έργα διακρίνονταν για την υψηλή αισθητική τους αξία.
Είναι ιδιαίτερα σημαντικό το γεγονός ότι ο διαγωνισμός υλοποιήθηκε τη φετινή σχολική χρονιά κάτω από αντίξοες συνθήκες, με τη μαθησιακή διαδικασία να γίνεται άλλοτε διά ζώσης και άλλοτε εξ αποστάσεως.

Η πρωτόγνωρη αυτή συνθήκη για όλη την εκπαιδευτική κοινότητα, τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς αποτέλεσε ταυτόχρονα και μια καινοφανή εμπειρία που πρόσφερε τη δυνατότητα ανίχνευσης των δυνατοτήτων της ψηφιακής τεχνολογίας και επανεκτίμησης της σημασία της πραγματικής - διά ζώσης ανθρώπινης επαφής και επικοινωνίας, η οποία είναι αναντικατάστατη για τη μάθηση.

Στο πλαίσιο της προαναφερόμενης εμπειρίας είχαν τη χαρά και την ευκαιρία να βιώσουν τη συνεργασία, την επικοινωνία με τους μαθητές και τις μαθήτριες αλλά και να ανακαλύψουν τη δημιουργικότητά τους. Μέσα από τα έργα τους οι μαθητές/-τριες εξέφρασαν τα συναισθήματα, τις σκέψεις τους, τις αγωνίες τους για όσα τους προβληματίζουν και τα όνειρά τους για όσα τους/τις γεμίζουν αισιοδοξία, τις προσδοκίες τους για το μέλλον.

Ο Πρόεδρος της Α’ ΕΛΜΕ Ανδρέας Μαρίνος δήλωσε σχετικά: «Η ποιότητα των έργων είναι εξαιρετική. Οι μαθητές εκφράστηκαν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο σε μία πολύ δύσκολη περίοδο μέσα στην καραντίνα. Η ψηφιακή έκθεση η οποία δημιουργήθηκε σε συνέχεια αυτής της έκθεσης με τα έργα αυτά θα δείχνει στο μέλλον όλα τα συναισθήματα και τις σκέψεις της περιόδου που είχαμε διανύσει κατά την επέλαση του κορονοϊού», στη συνέχεια ευχαρίστησε τους εμπλεκόμενους εκπαιδευτικούς, τους γονείς, τη ΔΙΔΕ Δωδεκανήσου, την Περιφερειακή Διεύθυνση Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Νοτίου Αιγαίου και το 2ο ΠΕΚΕΣ Νοτίου Αιγαίου.

Στη διαδικτυακή εκδήλωση παρευρέθηκαν ο κ. Σκλιβάκης Εμμανουήλ εκπρόσωπος του Μητροπολίτη Δωδεκανήσου, οι βουλευτές Δωδεκανήσου Βασίλης Υψηλάντης και Νεκτάριος Σαντορινιός, ο κ. Χρήστος Μπάρδος ως εκπρόσωπος του Περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου κ. Γιώργου Χατζημάρκου, ο πρόεδρος της σχολικής επιτροπής Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης κ. Χριστοδούλου Σάββας εκ μέρους του Δημάρχου Ρόδου, ο διευθυντής της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δωδεκανήσου κ. Ιωάννης Παπαδομαρκάκης και ο Πρόεδρος της ΟΛΜΕ κ. Θεόδωρος Τσούχλος.

Χαιρετισμό και συγχαρητήρια έστειλε η υφυπουργός Παιδείας κ. Ζέττα Μακρή, η περιφερειακή διευθύντρια Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Νοτίου Αιγαίου κ. Μαρκέλλα Παραμιθιώτου, η βουλευτής κ. Μίκα Ιατρίδη και ο βουλευτής κ. Μάνος Κόνσολας.

Στην κατηγορία της εικαστικής δημιουργίας, έπαινο έλαβαν όλοι και όλες οι συμμετέχοντες, ενώ βραβεύτηκαν 5 μαθητικές εργασίες οι οποίες διακρίθηκαν με βάση αισθητικά και άλλα κριτήρια. Κάθε βραβείο συνοδεύεται με ένα tablet. Ιδιαίτερες ευχαριστίες απευθύνονται από την Α’ ΕΛΜΕ Δωδεκανήσου στον Δήμο Ρόδου, στη Σχολική Επιτροπή Δήμου και προσωπικά στον κ. Σάββα Χριστοδούλου που βοήθησε στη χορηγία των βραβείων. Η Α΄ ΕΛΜΕ Δωδεκανήσου τον ευχαριστεί ιδιαίτερα, τόσο για τη διάθεση των βραβείων όσο και τη γενναιόδωρη στήριξη και φροντίδα του στα σχολεία μας.

Στη κατηγορία της μουσικής δημιουργίας έπαινο έλαβαν όλοι και όλες οι συμμετέχοντες, ενώ βραβεύτηκαν με πρώτο βραβείο 5 μαθητικές συνθέσεις οι οποίες διακρίθηκαν για την πληρότητα, συνάφεια και πρωτοτυπία της σύνθεσης. Απονεμήθηκαν επίσης 5 δεύτερα και 5 τρίτα βραβεία. Κάθε πρώτο βραβείο συνοδεύεται με εισιτήρια για τους μαθητές και τους συνοδούς τους από την εταιρεία Dodekanisos SeaWays την οποία η Α΄ ΕΛΜΕ ευχαριστεί ιδιαίτερα, τόσο για τη διάθεση των βραβείων όσο και τη γενναιόδωρη στήριξή της με σημαντικές εκπτώσεις για όλα τα νησιά μας τόσο στους μαθητές όσο και στους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν σε αυτές τις απομακρυσμένες περιοχές.

Τον επιστημονικό συντονισμό του εικαστικού διαγωνισμού είχε η Σοφία Χάιτα Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου Εικαστικών Νοτίου Αιγαίου και του μουσικού διαγωνισμού η Θεοδώρα Τσιμπούρη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου Μουσικής Νοτίου Αιγαίου.

Ο αρχικός σχεδιασμός προέβλεπε τη διά ζώσης έκθεση και παρουσίαση των μαθητικών έργων και την πλαισίωση των εκθέσεων και των παρουσιάσεων με άλλες εκδηλώσεις. Όμως λόγω της πανδημίας ο αρχικός σχεδιασμός άλλαξε και δημιουργήθηκε ψηφιακή έκθεση και παρουσίαση στην πλατφόρμα artsteps, την οποία δημιούργησε και επιμελήθηκε καλλιτεχνικά ο Αντώνης Αυγερινός, Εκπαιδευτικός Εικαστικών του Γυμνασίου με ΛΤ Αστυπάλαιας.

Στην ψηφιακή έκθεση, με διαδικτυακό σύνδεσμο https://bit.ly/3w4vTvg, παρουσιάζονται όλα τα εικαστικά και μουσικά έργα. Η έκθεση αυτή αποτελεί επιπλέον και ένα καινοτόμο εκπαιδευτικό εργαλείο αφού δίνεται η δυνατότητα επίσκεψης και ταυτόχρονου (online) σχολιασμού των έργων από διαφορετικούς επισκέπτες. Ήδη υπάρχει σχεδιασμός η διδακτική αυτή προσέγγιση να εφαρμοστεί πιλοτικά σε σχολεία των Δωδεκανήσων από τη νέα σχολική χρονιά.

Η κυρία Σοφία Χάιτα δήλωσε: «Πρωτοβουλίες όπως ο διαγωνισμός αυτός δείχνουν τι μπορεί να πετύχει το δημόσιο σχολείο, οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν σε αυτό και οι μαθητές που φοιτούν αλλά και τη σημασία που έχει ή που πρέπει να έχει η εικαστική παιδεία στο σύγχρονο σχολείο. Καθημερινά διαπιστώνουμε με λύπη ότι η εικαστική παιδεία δεν αποτελεί προτεραιότητα στο σημερινό σχολείο.

Τα μαθήματα της εικαστικής παιδείας καταργούνται, μειώνονται οι τοποθετήσεις και οι διορισμοί εικαστικών εκπαιδευτικών, σε πολλά σχολεία δεν υπάρχουν εργαστήρια, σε πολλά νησιά ακόμη και μεγάλα δεν τοποθετούνται εικαστικοί εκπαιδευτικοί, παρά την ευμενή στάση τόσο της Περιφερειακής Διευθύντριας Νοτίου Αιγαίου όσο και των Διευθυντών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιος εκπαίδευσης Κυκλάδων και Δωδεκανήσου.

Όμως η Τέχνη είναι η ουσία της ανθρωπιστικής και δημοκρατικής παιδείας και ένα «Σχολείο χωρίς τέχνη» δεν είναι σχολείο. Το μάθημα της εικαστικής παιδείας σε καμία περίπτωση δεν είναι πολυτέλεια, ούτε πεταμένα λεφτά, όπως κάποιες ακραίες τεχνοκρατικές πλευρές διαρρέουν, αλλά δικαίωμα των παιδιών στη γνώση και στην ολοκλήρωση καθώς η ανάπτυξη της αισθητικής προσωπικότητας αποτελεί μια από τις σημαντικότερες προτεραιότητες ενός σύγχρονου σχολείου.

Πέρυσι γιορτάστηκε η Παγκόσμια Εβδομάδα Τεχνών στην Εκπαίδευση, μια πρωτοβουλία της Unesco και του World Alliance for Arts Education. Στο διαφημιστικό βίντεο Why Arts Education matters (γιατί έχει σημασία η εικαστική παιδεία) έγραφε χαρακτηριστικά: We all have an artistic soul (Όλοι έχουμε μια καλλιτεχνική ψυχή).

Αλλά ακόμη και αν χρησιμοποιήσουμε τη γλώσσα της οικονομίας, δεν μπορούμε παρά να δεχτούμε ότι η ενίσχυση της εικαστικής παιδείας είναι μια αποδοτική επένδυση. Όταν στόχος των εκπαιδευτικών συστημάτων είναι η ανάπτυξη των λεγόμενων soft skills (ήπιες δεξιότητες) δηλαδή της δημιουργικότητας, της συνεργασίας, της κριτικής σκέψης, της επικοινωνίας, δεν είναι άραγε η τέχνη το καλύτερο όχημα για να τις αναπτύξεις;».

Η κυρία Θεοδώρα Τσιμπούρη δήλωσε: «Η τέχνη αποτελεί μέσο έκφρασης ιδεών και συναισθημάτων. Ο διαγωνισμός σύνθεσης έδωσε στα παιδιά τη δυνατότητα μέσα σε έναν κόσμο σκοτεινιάς και απελπισίας να ανοίξουν ένα φωτεινό παράθυρο και να δημιουργήσουν πρωτότυπα έργα υψηλής αισθητικής και καλλιτεχνικής αξίας. Ύψωσαν τη δική τους φωνή και έδειξαν πως ακόμα και σε δύσκολους καιρούς η μουσική προσφέρει ανάσα ζωής και πολιτισμού. Αξίζουν θερμά συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά που συμμετείχαν στο διαγωνισμό σύνθεσης αλλά και στους/στις εκπαιδευτικούς που στήριξαν αυτή την προσπάθεια».

ΒΡΑΒΕΙΑ
1ο βραβείο Εικαστικής Δημιουργίας

Κατηγορία: Γυμνάσιο
Σωτήρης Γεωργούλας που φοιτά στο 1ο Γυμνάσιο Ρόδου
1ο βραβείο Εικαστικής Δημιουργίας
Κατηγορία: Λύκειο
Ραφαήλ Χαρτοφύλης που φοιτά στο 1ο ΕΠΑΛ Ρόδου

2ο βραβείο: Εικαστικής Δημιουργίας
Κατηγορία: Γυμνάσιο
Κριστιάνα Μετσάι που φοιτά στο 7ο Γυμνάσιο Ρόδου.

3ο βραβείο: Εικαστικής Δημιουργίας
Κατηγορία: Γυμνάσιο
Ελευθερία Δανελλάκη που φοιτά στο 1ο Γυμνάσιο Ρόδου

4ο βραβείο: Εικαστικής Δημιουργίας
Κατηγορία: Γυμνάσιο
Δέσποινα Βαλταδώρου που φοιτά στο 5ο Γυμνάσιο Ρόδου.

Τιμητική Διάκριση δίνεται στην καλύτερη εικαστική δημιουργία του σχολείου. Απονέμεται στους μαθητές/-τριες
Στάθης Μωραΐτης-Καρακώστας
που φοιτά στο Γυμνάσιο Αστυπάλαιας
Αντώνη Μαρίνο που φοιτά στο Μουσικό Σχολείο Ρόδου
Εμμανουήλ-Νικόλαο Μιτζέλο που φοιτά στο 2ο Γυμνάσιο Ρόδου
Γεωργία Μπόλη που φοιτά στο 4ο Γυμνάσιο Ρόδου.
Σταματία Βλάχου που φοιτά στο Γυμνάσιο Καλυθιών Ρόδου
Φιλοθέη Παπαγάννη που φοιτά στο Γυμνάσιο Ιαλυσού Ρόδου

Για το ΕΝΕΕΓΥΛ Ρόδου τιμητική διάκριση δίνεται συνολικά για όλα τα έργα, στους Αναστάσιο Γαλατά, Γεώργιο Γκορτσίλα, Πανορμίτη Κουρμαδιά, Ειρήνη-Χρυσοβαλάντου Μπενή, και Εμμανουέλα Χειμωνέτου που φοιτούν στο ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ. Ρόδου

Αποτελέσματα διαγωνισμού μουσικής δημιουργίας (σύνθεσης) Α’ ΕΛΜΕ Δωδεκανήσου
Συμμετοχές Λυκείου:
Αλιμούδης Ζήσης
Τίτλος Σύνθεσης: Rigor Mortis
Βραβείο: Α’ Βραβείο

Συμμετοχές Λυκείου: Σολομών Άρης
Τίτλος Σύνθεσης: The Flavour of Social Distancing
Βραβείο: Α’ Βραβείο

Συμμετοχές Λυκείου: Κορρέ Κατερίνα
Τίτλος Σύνθεσης: Αντάμωμα
Βραβείο: Β’ Βραβείο

Συμμετοχές Λυκείου: Σιμάτος Μάριος
Τίτλος Σύνθεσης: Amid the Dark
Βραβείο: Β’ Βραβείο

Συμμετοχές Λυκείου: Μαργούτας Άνθιμος
Τίτλος Σύνθεσης: Covid genesis
Βραβείο: Γ’ Βραβείο

Συμμετοχές Λυκείου: Μαυρής Ιωάννης
Τίτλος Σύνθεσης: Η θετική πλευρά της ζωής
Βραβείο: Γ’ Βραβείο

Συμμετοχές Λυκείου: Χατζηνικολού Σάββας
Τίτλος Σύνθεσης: Τα παιδιά της καραντίνας
Βραβείο: Έπαινος

Συμμετοχές Γυμνασίου
Αλέξιος-Άγγελος Χαραλαμπίδης
Τίτλος Σύνθεσης: Covid 19- emotion
Βραβείο: Α’ Βραβείο
Κυπριώτης Σπύρος
Τίτλος Σύνθεσης: The lockdown
Βραβείο: Β’ Βραβείο
Ζαφειράκης Γεώργιος
Τίτλος Σύνθεσης: Earth is on Fire/Inferno
Βραβείο: Β’ Βραβείο
Βελεμίρ Φιλίπ
Τίτλος Σύνθεσης:Covid-19
Βραβείο: Γ’ Βραβείο
Ζωίδης Κωνσταντίνος
Τίτλος Σύνθεσης: Επαναλαμβανόμενες σκέψεις
Βραβείο: Γ’ Βραβείο
Σορδάκης Γεώργιος
Τίτλος Σύνθεσης: Σκέψεις
Βραβείο: Γ’ Βραβείο
Μπαδάνης Μάριος
Τίτλος Σύνθεσης: Η Μελωδία «μεταλλάσσεται»
Βραβείο: Έπαινος
Kετσέ Μελπομένη Ραφαέλα
Τίτλος Σύνθεσης: Μαύρο φως
Βραβείο: Έπαινος
Μπάρκα Ευανθία
Τίτλος Σύνθεσης: Προστατεύομαι από τον Covid-19
Βραβείο: Έπαινος

Ομαδικές συμμετοχές
Β’, Γ’ΛΥΚΕΙΟΥ
Τίτλος Σύνθεσης: Αναπολώντας την καθημερινότητά μας
Βραβείο: Α’ Βραβείο
Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ
Τίτλος Σύνθεσης: Αναμνήσεις
Βραβείο: Α’ Βραβείο
Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ
Τίτλος Σύνθεσης: Το ζεϊμπέκικο του ιού
Βραβείο: Β’ Βραβείο

Η εκδήλωση είναι διαθέσιμη στο You Tube
https://www.youtube.com/watch?v=dC5ruMlY1IE.
Ο Διαδικτυακός σύνδεσμος της ψηφιακής έκθεσης είναι
https://bit.ly/3w4vTvg όπου μπορείτε να δείτε όλα τα έργα εικαστικής δημιουργίας . Η μουσική που ακούγεται είναι από έργα των μαθητών που συμμετείχαν στον μουσικό διαγωνισμό.

Διαβάστε ακόμη

Δείτε σε ζωντανή μετάδοση τη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Ρόδου

Έντονη αντίδραση του Βασίλη Υψηλάντη κατά της Ζωής Κωνσταντοπούλου – Την χαρακτήρισε «Εθνική Εισαγγελέα»

Τζέιμς Καφετζής: Ο πατέρας μου ψάχνει νέο σκάφος στον Ειρηνικό για να συνεχίσει το ταξίδι του από εκεί

Αντιδήμαρχος Διοικητικών Υπηρεσιών του δήμου Ρόδου η Ματίνα Γιανέλλη

Ο Γιώργος Παυλούς, πρόεδρος της "Κολοσσός 2047", ορίστηκε εντεταλμένος Μεσαιωνικής Πόλης

Γ. Νικητιάδης: «Έως και 10% ακριβότερο φέτος το πασχαλινό τραπέζι σύμφωνα με το ΙΝΚΑ – Στο “κενό” οι υποσχέσεις της κυβέρνησης»

Η Περιφέρεια Ν. Αιγαίου και το ΚΕΚ Γεννηματάς στηρίζουν την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στα νέα ψηφιακά μέσα

Πραγματοποιήθηκε η εκδήλωση του ΚΚΕ για το σχολείο και την Ευρωπαϊκή Ένωση με την υποψήφια ευρωβουλευτή Στέλλα Βαλαβάνη