Γιάννης Παππάς: Τολμηρός σχεδιασμός για τη μείωση του Φ.Π.Α.

Γιάννης Παππάς: Τολμηρός σχεδιασμός για τη μείωση του Φ.Π.Α.

Γιάννης Παππάς: Τολμηρός σχεδιασμός για τη μείωση του Φ.Π.Α.

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 179 ΦΟΡΕΣ

Η μονιμοποίηση του μειωμένου ΦΠΑ κατά 30%, μέσω τροπολογίας της Κυβέρνησης στην Κω, στη Λέρο, στη Λέσβο, στη Σάμο και στη Χίο, νησιά που δέχονται αυξημένες μεταναστευτικές ροές είναι μία κίνηση που αναμφίβολα κινείται στη σωστή κατεύθυνση.

Αποκαθιστά μία αδικία που κρατάει από το 2015. Ήταν πριν το δημοψήφισμα του 2015, τέτοια εποχή πριν 6 χρόνια, όταν οι οικονομικοί «φωστήρες» του ΣΥΡΙΖΑ και των ΑΝΕΛ, για να καταθέσουν μία συμβιβαστική πρόταση στους δανειστές, θυσίασαν τον μειωμένο ΦΠΑ των απομακρυσμένων νησιών. Θυσία η οποία κανονικοποιήθηκε με το Μνημόνιο που μας έφεραν στις βαλίτσες τους, γυρνώντας από τις Βρυξέλλες.

Η ενδιάμεση λύση που συνέδεε τις μεταναστατευτικές ροές με τον μειωμένο ΦΠΑ ήταν ένα μικρό αδιέξοδο καθώς είτε θα μειωνόταν ο ΦΠΑ με αυξημένες ροές είτε θα αυξανόταν ο ΦΠΑ αν μειώνονταν οι ροές. Η τροπολογία δίνει ναι μεν μία λύση για τα νησιά αλλά η λύση αυτή είναι μισή. Μισή γιατί παραμένει ανοιχτό το θέμα του ΦΠΑ συνολικά στα Δωδεκάνησα τα οποία «πληρώνουν» βαρύ φόρο λόγω της νησιωτικότητας και της απόστασης που τα χωρίζει από τα μεγάλα λιμάνια της χώρας. Η πανδημία του κορονοϊούεπέδρασε αρνητικά στην πορεία του τουρισμού και ανεξάρτητα από τις φετινές τουριστικές ροές, θα χρειαστούν χρόνια για να αναπληρωθεί το κενό που έχει δημιουργηθεί στην οικονομία της περιοχής, το οποίο αντανακλάται κυρίως στην κοινωνία και την καθημερινότητα των νησιωτών.

Η μείωση του ΦΠΑ μπορεί να γίνει κλιμακωτά ξεκινώντας από την Κάλυμνο και τα πολύ μικρά νησιά. Η Κάλυμνος βρίσκεται μεταξύ Λέρου και Κω αντιμετωπίζοντας ζήτημα αθέμιτου ανταγωνισμού ευρισκόμενη ανάμεσα σε δύο νησιά που ισχύουν ήδη οι μειωμένοι συντελεστές ΦΠΑ. Τα μικρά νησιά , που βρίσκονται κοντά στην συνοριογραμμή, μια ανάσα από την γείτονα Τουρκία, έχουν τεράστια γεωπολιτική αξία και οι κάτοικοί τους, διαφυλάττουν τα σύνορα της Πατρίδας μας κάτω από αντίξοες συνθήκες, ιδιαίτερα την χειμερινή περίοδο. Σε δεύτερη φάση και όταν το επιτρέψουν τα δημοσιονομικά ο μειωμένος φορολογικός συντελεστής να επεκταθεί στο σύνολο της Δωδεκανήσου.

Το σύμπλεγμα του Καστελλόριζου αποτελεί μία ξεχωριστή περίπτωση που απαιτεί ακόμα πιο τολμηρές λύσεις. Τρία μικρά νησιά που στον χάρτη ίσα που φαίνονται, έχουν τη μεγαλύτερη σημασία στην Ανατολική Μεσόγειο τόσο για την Ελλάδα όσο και την Κύπρο αλλά και για τις ευρύτερες ισορροπίες στην περιοχή. Είναι η κατάλληλη στιγμή για να εξεταστεί ένα ειδικό φορολογικό καθεστώς για το σύμπλεγμα του Καστελλόριζου για δύο λόγους: Από τη μία να διευκολυνθεί η καθημερινότητα των κατοίκων των νησιών και από την άλλη να εξελιχθεί σε έναν πόλο έλξης για επιχειρήσεις. Το αποτύπωμα από τις φορολογικές αλλαγές στην περιοχή θα είναι απειροελάχιστο συγκρινόμενο με τα οφέλη που μπορεί να αποκομίσει η Ελλάδα από μία τολμηρή φορολογική μεταρρύθμιση.

Είναι καθήκον μας να διορθώσουμε τα σφάλματα της καταστροφικής πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ και να επαναφέρουμε την κανονικότητα και την ανάπτυξη στα νησιά μας.

Διαβάστε ακόμη

Γ. Παππάς, υφυπουργός Ναυτιλίας: «Με το σχεδιασμό μας διασφαλίζουμε την ακτοπλοϊκή σύνδεση Κάσου και Καρπάθου»

Μ. Κόνσολας: «Υπόθεση όλων μας η αναβάθμιση της Σχολής Δυτών στην Κάλυμνο»

Μ. Κόνσολας: «Μειώνονται οι αντικειμενικές αξίες των ακινήτων σε Κάρπαθο, Σύμη, Αστυπάλαια και σε περιοχές της Ρόδου»

Παρέμβαση του Μάνου Κόνσολα για την ενίσχυση των Τομέων του ΕΚΑΒ στα Δωδεκάνησα

Επικοινωνία της Μίκας Ιατρίδη με την Υφυπουργό Χριστίνα Αλεξοπούλου για τις άδειες φορτηγών

Δήλωση του Δημήτρη Γάκη από τη Νίσυρο για την επίσκεψη των Σακελλαρίδη και Σαράντη

Για περιοδεία στην Κω βρίσκεται η υποψήφια Ευρωβουλευτής με τη Νέα Αριστερά, Κατερίνα Σαράντη

Πασχαλινά γεύματα αγάπης από τον Υφυπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Ιωάννη Παππά, στα πληρώματα σκαφών του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής στο Αιγαίο