Παρουσιάστηκαν οι θέσεις του δήμου για την ανάπτυξη του θρησκευτικού τουρισμού

Παρουσιάστηκαν οι θέσεις του δήμου για  την ανάπτυξη του θρησκευτικού τουρισμού

Παρουσιάστηκαν οι θέσεις του δήμου για την ανάπτυξη του θρησκευτικού τουρισμού

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 721 ΦΟΡΕΣ

Τις θέσεις του δήμου Ρόδου αναφορικά με την ανάπτυξη του θρησκευτικού και προσκυνηματικού τουρισμού παρουσίασε ο αντιδήμαρχος τουρισμού Θανάσης Βυρίνης σε ηλεκτρονική διαβούλευση που διοργάνωσε πρόσφατα το υπουργείο Τουρισμού πάνω στο αντικείμενο.

Ειδικότερα, ο κ. Βυρίνης μέσα από τη διαβούλευση, στην οποία πήραν μέρος οργανισμοί τοπικής αυτοδιοίκησης και φορείς που εμπλέκονται με τον θρησκευτικό και προσκυνηματικό τουρισμό, μετέφερε τους στόχους, τις δράσεις, τις παρεμβάσεις και την πολιτική της δημοτικής αρχής που διαμορφώθηκε από την αρχή της θητείας της παρεμβαίνοντας με τη συμμετοχή του σε συγκεκριμένες θεματικές ενότητες όπως:

- Branding και Marketing Θρησκευτικού Τουρισμού

- Ίδρυση θεματικού Οργανισμού Διαχείρισης και Προώθησης Τουρισμού [Destination Marketing & Management Organization (DMMO)]

- Ανάπτυξη Θρησκευτικής Κρουαζιέρας με γειτονικές χώρες (Αίγυπτος, Ισραήλ) - Ειδικά τέλη ελλιμενισμού στις εταιρείες (για να γίνουν πιο ανταγωνιστικά τα πακέτα κρουαζιέρας).

Ειδικότερα, σε ερωτήματα που τέθηκαν για την κάθε μία από αυτές υπογράμμισε τα εξής:

Branding και Marketing Θρησκευτικού Τουρισμού

- Ποιες πρωτοβουλίες πρέπει να αναληφθούν αναφορικά με το μάρκετιγνκ και την εικόνα (branding) του θρησκευτικού τουρισμού;

Θ. Βυρίνης: «Ο τομέας του μάρκετινγκ, όπως όλοι γνωρίζουμε διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη και εξέλιξη και του θρησκευτικού τουρισμού διότι διαθέτει τα απαραίτητα εργαλεία έτσι ώστε να επιτευχθεί αυτή η εξέλιξη.

Παράγοντες όπως η προώθηση, η διαφήμιση και ο στρατηγικός σχεδιασμός μπορούν να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη του τουρισμού ευρύτερα.

Ο Δήμος Ρόδου καλείται να συνεχίσει τη φιλοξενία μεμονωμένων δημοσιογράφων, καθώς και τη διοργάνωση ομαδικών press trips στο πλαίσιο των επαφών με τα ελληνικά και τα διεθνή Μ.Μ.Ε, υπό την προϋπόθεση της δυνατότητας πραγματοποίησης τους λόγω της επιβολής υγειονομικών μέτρων.

Πρόκειται για ένα από τα πιο αποτελεσματικά εργαλεία μάρκετινγκ, καθώς η φιλοξενία του κατάλληλου δημοσιογράφου ή blogger μπορεί να εξασφαλίσει προβολή του νησιού σε ένα κοινό εκατοντάδων χιλιάδων ή εκατομμυρίων ανθρώπων.

Σύμφωνα με πλείστες έρευνες, η τουριστική εμπειρία του επισκέπτη εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το πλήθος πληροφοριών, την ευκολία και την ταχύτητα προσβασιμότητας σε αυτές προκειμένου να επιλέξει τις δραστηριότητες του με βάση τις προσωπικές του ανάγκες και επιθυμίες.

Μεγάλη βαρύτητα προτείνεται να δοθεί στους θεματικούς tour operators, δηλαδή σε εκείνους που ειδικεύονται στη διοργάνωση ταξιδιών ειδικού ενδιαφέροντος.

Στο πλαίσιο αυτής της δράσης, ο Δήμος Ρόδου μπορεί να προβεί σε επαφές και σε φιλοξενίες ειδικευμένων tour operators και τουριστικών πρακτόρων, σε ενέργειες δημοσιότητας προς ειδικευμένα μέσα ενημέρωσης, σε συμμετοχή σε θεματικές εκθέσεις και συνέδρια, στη διαδικτυακή προβολή και άλλα.

Επίσης, στη συνεργασία με ιστοσελίδες ορισμένων φορέων της πόλης σχετικά με την προώθηση του θρησκευτικού τουρισμού, αλλά και τη διάκρισή της σε αυτόνομο θρησκευτικό προορισμό.

Στις μέρες μας, οι τουρίστες σε ένα πακέτο θρησκευτικού τουρισμού ενδιαφέρονται τόσο για το αμιγώς θρησκευτικό κομμάτι δηλαδή του προσκυνήματος, της περιήγησης και της ξενάγησης σε θρησκευτικά μνημεία, όσο και για τα πολιτιστικά στοιχεία, την τοπική αγορά αλλά και διάφορες εκδηλώσεις.

Στα πλεονεκτήματα που διαθέτει η Ρόδος ως προορισμός θρησκευτικού τουρισμού περιλαμβάνονται εκτός από τη γεωγραφική της θέση, η εύκολη προσβασιμότητα τόσο από αέρος όσο και ακτοπλοϊκώς, καθώς διαθέτει ένα σύγχρονο αεροδρόμιο και λιμάνι».

- Ποιοι φορείς θα πρέπει να συνεργασθούν για την αποτελεσματική επικοινωνία/προβολή του θρησκευτικού/ προσκυνηματικού τουρισμού στη διασυνοριακή περιοχή;

Θ. Βυρίνης: «Σε αυτή την προσπάθεια θα πρέπει να συμβάλουν συντονισμένα οι τοπικές και περιφερειακές αρχές σε συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς τουρισμού. Θα πρέπει να υιοθετηθούν νέες τεχνολογίες στα μέσα για την προβολή και την ενημέρωση των τουριστών-προσκυνητών.

Σημαντικό ρόλο για τη δημιουργία ενός τουριστικού brand name διαδραματίζουν επίσης οι διεθνείς εκθέσεις ειδικών μορφών τουρισμού, τα συνέδρια τουριστικού περιεχομένου ή ειδικότερα του θρησκευτικού τουρισμού».

Ίδρυση θεματικού Οργανισμού Διαχείρισης και Προώθησης Τουρισμού [Destination Marketing and Management Organization (DMMO)]

- Ποια η γνώμη σας για τη σύσταση θεματικού Οργανισμού Διαχείρισης και Προώθησης Τουρισμού και ποια τα οφέλη στη διασυνοριακή περιοχή;

Θ. Βυρίνης: «Οι νέες προκλήσεις στον Τουρισμό, το τουριστικό τοπίο στην εποχή της πανδημίας του Covid-19 αλλά και μετά από αυτήν, οδηγούν στην ανάδειξη και οργάνωση των προορισμών, καθώς και στη δημιουργία των οργανισμών διαχείρισης και προώθησης προορισμών (DMMO) που αποτελούν το κατάλληλο εργαλείο για την τουριστική ανάπτυξη της περιοχής μας, καθώς και κάθε μορφής τουρισμού.

Σημασία για την ανάπτυξη ενός DMMO έχει η ουσιαστική συμμετοχή της τοπικής κοινωνίας στους οργανισμούς διαχείρισης και προώθησης προορισμού και στη διαμόρφωση και ανάδειξη ενός νέου του τουριστικού μοντέλου που θα αξιοποιεί τα συγκριτικά πλεονεκτήματα κάθε περιοχής προς όφελος των κατοίκων της και της χώρας».

- Από ποιους φορείς θα πρέπει να συσταθεί ο DMMO;

Θ. Βυρίνης: «Ένας οργανισμός διαχείρισης προορισμού θα βασίζεται συνήθως σε μέλη, συμπεριλαμβανομένων κυβερνητικών προσώπων, τοπικών επιχειρήσεων και άλλων στον ταξιδιωτικό κλάδο. Ειδικότερα για την προώθηση του θρησκευτικού τουρισμού θα πρέπει όλοι ενωμένοι να βαδίζουμε προς αυτήν την κατεύθυνση, το κράτος, η εκκλησία, η τοπική αυτοδιοίκηση Α’ και Β’ βαθμού, οι τουριστικοί και ξενοδοχειακοί φορείς και παράγοντες, ώστε να μπορεί να επιτευχθεί σημαντικό έργο».

Ανάπτυξη Θρησκευτικής Κρουαζιέρας με γειτονικές χώρες (Αίγυπτος, Ισραήλ) - Ειδικά τέλη ελλιμενισμού στις εταιρείες (για να γίνουν πιο ανταγωνιστικά τα πακέτα κρουαζιέρας)

- Γεωγραφικά με ποιες χώρες πιστεύετε ότι υπάρχει περιθώριο συνεργασίας για την ανάπτυξη της θρησκευτικής κρουαζιέρας;

Θ. Βυρίνης «Ο Θρησκευτικός Τουρισμός έχει ξεκινήσει να αναπτύσσεται τα τελευταία χρόνια και η Ελλάδα αποτελεί σίγουρα έναν ιδιαίτερα δελεαστικό προορισμό διότι μαζί με τη γειτονική Τουρκία και το Ισραήλ έχει να επιδείξει υπέροχα μνημεία εκκλησιαστικού και ιστορικού ενδιαφέροντος στην Αθήνα, τον Βόλο τα Μετέωρα, τη Θεσσαλονίκη και το Άγιον Όρος, την Πάτμο για το σπήλαιο της Αποκαλύψεως, τη Ρόδο, την Κω και άλλα ελληνικά νησιά.

Ιδιαίτερα δημοφιλείς είναι οι κρουαζιέρες που αναφέρονται στις πόλεις που περιόδευσε και δίδαξε τον Χριστιανισμό ο Απόστολος Παύλος με σοβαρό ενδιαφέρον όχι μόνο των Ορθοδόξων αλλά και των Καθολικών και άλλων χριστιανικών δογμάτων.

Πιστεύω ακράδαντα ότι η βαθμιαία ανάπτυξη Θρησκευτικού Τουρισμού στη χώρα μας θα ενισχύσει σίγουρα και τον τομέα της Κρουαζιέρας, και θα συμβάλει ιδιαίτερα στην αύξηση των homeporting επιβατών, κάτι που λείπει από την Ελλάδα αυτήν τη δύσκολη εποχή».

Ο κ. Βυρίνης υπογράμμισε επίσης ότι η ασφαλής προσβασιμότητα – προσπελασιμότητα των θρησκευτικών μνημείων θα εξασφαλιστεί με το να τοποθετηθούν ράμπες σε κάποιους ναούς για τα άτομα με αναπηρίες , ενώ κατά τη γνώμη του πρέπει να δοθεί βάρος και στο θέμα της σήμανσης με την τοποθέτηση πινακίδων σε όλο το οδικό δίκτυο που να δείχνουν ναούς μοναστήρια κ.λπ.

Τέλος, στο τι πρέπει να περιλαμβάνει το curriculum εκπαίδευσης στον θρησκευτικό/προσκυνηματικό τουρισμό, απάντησε ότι θεωρεί καθοριστική τη συμβολή τμημάτων των Πανεπιστημίων με αντικείμενο τον θρησκευτικό τουρισμό και των ΙΕΚ, ώστε να αυξηθεί η γνωστική επάρκεια των εμπλεκομένων στο πεδίο του τουρισμού και δη του θρησκευτικού τουρισμού. Το συγκεκριμένο έργο την παρούσα στιγμή επιτελείται, όπως είπε από ξεναγούς που εκ των πραγμάτων, είτε λόγω γνώσεων είτε λόγω εμπειριών, έχουν εξειδικευθεί στο θέμα.

Διαβάστε ακόμη

ΤUI Γερμανίας: Ξεκίνησαν οι κρατήσεις για το 2025

ΞΕΕ: Ικανοποίηση για το «φρένο» της Ε.Ε. στις αθέμιτες πρακτικές της Booking

Οι Ιταλοί “ψηφίζουν” Αστυπάλαια για διακοπές το φετινό καλοκαίρι

Ζήστε αξέχαστες εμπειρίες στη Ρόδο παροτρύνει τους αναγνώστες της η Rebekah Blakey, blogger από τη Μεγάλη Βρετανία

Αύξηση 8,4% καταγράφηκε στις αφίξεις τουριστών τον Απρίλιο

Κατέπλευσε για πρώτη φορά στη Ρόδο το κρουαζιερόπλοιο Celebrity Ascent

191 θαλαμηγοί στη Ρόδο από τις αρχές του χρόνου

Η Ελλάδα στους πιο δημοφιλείς προορισμούς για τις μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές