Κατάρτιση στον τομέα της φιλοξενίας

Κατάρτιση στον τομέα της φιλοξενίας

Κατάρτιση στον τομέα της φιλοξενίας

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 387 ΦΟΡΕΣ

Γράφει η Κατερίνα Ζουγανέλη*

Φιλοξενία είναι το αίσθημα που δημιουργούμε στον επισκέπτη κάνοντάς τον να νιώσει σαν το σπίτι του, εύκολο όχι, δύσκολο ναι.

Τι εσωκλείει το αίσθημα «νιώθω σαν να είμαι σπίτι μου», σίγουρα όχι να κυκλοφορώ με τις πιτζάμες.

Θα λέγαμε πως η φιλοξενία είναι ο επισκέπτης να αισθανθεί άνετα, ήρεμα και διασκεδαστικά αναλόγως τι εκείνος θα επιλέξει, για να αισθανθεί ασφάλεια και ότι η επιλογή του άξιζε.

Ποιοι συμβάλλουν ώστε όλα τα παραπάνω να επιτευχθούν, μα φυσικά οι εργαζόμενοι.

Μπορούν όλοι οι εργαζόμενοι να προσφέρουν αυτές τις υπηρεσίες στον επισκέπτη;

Οι άνθρωποι έχουμε έμφυτα και επίκτητα προσόντα και δεξιότητες, καθένας σε κάτι διαφορετικό.

Όταν όμως μιλάμε για εργαζομένους το πρώτο που θα πρέπει να μας έρχεται στο μυαλό είναι η κατάρτηση, η εξειδίκευση και τέλος, η γνώση.

Κάθε εργαζόμενος οφείλει να προσφέρει στην εργασία του το καλύτερο που μπορεί. Αντίστοιχα και η επιχείρηση πρέπει και οφείλει να τον εκπαιδεύσει στη φιλοσοφία και στην πολιτική που θα πρέπει με τη σειρά του να ακολουθήσει.

Ακόμα να παρέχει σεμινάρια και επιπλέον γνώση στους εργαζομένους που δεν έχουν λάβει κατάρτιση και είναι ανειδίκευτοι.

Αυτά τα δύο χρόνια με τον κορωνοϊό μας δίδαξαν ότι οι επιχειρήσεις που προσλαμβάνουν καταρτισμένους εργαζομένους καταφέρνουν να αντεπεξέλθουν και να προσαρμοστούν στην εφαρμογή αλλά και την τήρηση των πρωτοκόλλων προστασίας κατά του ιού της πανδημίας.

Ποιες είναι αυτές οι δεξιότητες που θα πρέπει να έχουν ή να αποκτήσουν οι εργαζόμενοι των τουριστικών επιχειρήσεων για να μπορούν να ανταποκριθούν στις νέες συνθήκες;
Προσαρμοστικότητα στις νέες διαδικασίες.
«Πράσινες» δεξιότητες.

Η πανδημία του κορωνοϊού και η ευαισθητοποίηση των ταξιδιωτών για τα ζητήματα αυτά, έχουν στρέψει τον κλάδο προς την ανάπτυξη του αειφόρου ή βιώσιμου τουρισμού.

Η κατάρτιση και εκπαίδευση του προσωπικού δεν είναι απόλυτα να προσλάβω έναν εργαζόμενο που έχει ήδη σπουδάσει στο αντικείμενο της εργασίας του, κάτι βέβαια που θα ήταν ιδανικό, οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις θα μπορούσαν να προβούν στην εκπαίδευση του προσωπικού με τη μέθοδο on the job, δηλαδή την ώρα της εργασίας ή στην έναρξη της σεζόν ή και στο τέλος της σεζόν.

Από την εκπαίδευση του προσωπικού η επιχείρηση μόνο κέρδος μπορεί να έχει.

Οι εργαζόμενοι θα γνωρίζουν τα ζητούμενα, θα νιώθουν ασφάλεια στην εργασία τους και θα εκτελούν τα καθήκοντά τους πιο αποτελεσματικά και σε λιγότερο χρόνο.

Άρα, κλείνοντας θα υπογραμμίσω ότι η γνώση δε σταματά ποτέ, πάντα να εμπλουτίζουμε και να αποκτούμε κι άλλες γνώσεις, καθώς το εργασιακό περιβάλλον μεταβάλλεται και θα μεταβάλλεται συνεχώς.

* Η Κατερίνα Ζουγανέλη είναι προϊσταμένη ορόφων σε ξενοδοχειακές μονάδες και εκπαιδεύτρια ενηλίκων στο Ι. ΙΕΚ ΑΝΚΟ στο αντικείμενο της οροφοκομίας.

Διαβάστε ακόμη

Γιάννης Παρασκευάς: "Ευρωπαϊκή Ένωση: Ο μεγάλος χαμένος των εκλογών"

Φώτης Κωστόπουλος: Σκέψεις για τη Νέα Αγορά

Φίλιππος Ζάχαρης: Κίνδυνος για την Ευρώπη τα αποτελέσματα των Ευρωεκλογών

Νότης Μαριάς: Να δοθεί άδεια για την εκτέλεση της απόφασης του Διστόμου για τις γερμανικές αποζημιώσεις

Λευτέρης Γλεντής: Χρηματοδοτικά εργαλεία για τις μεγάλες τουριστικές επενδύσεις, ο ρόλος του ΤΕΕ

Κοσμάς Σφυρίου: Η πλευρά των ηττημένων και η πλευρά των νικητών στις Ευρωεκλογές της 9ης Ιουλίου

Αθανάσιος Βυρίνης: Η αποχή στην εποχή που διανύουμε αποτελεί πολιτική θέση

Δρ. Ιωάννης Βολονάκης| Φαρμακευτικά και αρωματικά φυτά της Ελλάδας: Σάλιξ η λευκή (Salix alba), κοινώς ιτέα, ιτιά