Σημαντικά τα οφέλη από το Aegean Yachting Festival

Σημαντικά τα οφέλη από το Aegean Yachting Festival

Σημαντικά τα οφέλη από το Aegean Yachting Festival

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 382 ΦΟΡΕΣ

Θα πραγματοποιηθεί για δεύτερη χρονιά στο Μανδράκι από τις 22 έως τις 24 Οκτωβρίου

Με όραμα να επανακτήσει το Νότιο Αιγαίο την αίγλη του ως προορισμός yachting, κάτι που θα αναβαθμίσει το τουριστικό μας προϊόν και θα αφήσει σημαντικά οικονομικά οφέλη στην τοπική οικονομία, πραγματοποιείται, για δεύτερη συνεχή χρονιά, η έκθεση σκαφών αναψυχής ή αλλιώς το Aegean Yachting Festival, από 22 έως 24 Οκτωβρίου στη μαρίνα Μανδρακίου!

Το Φεστιβάλ διοργανώνεται από την εταιρεία BoatsAdvisor-Hub&Events και τελεί υπό την αιγίδα και στήριξη του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Υπουργείου Τουρισμού, του ΕΟΤ, της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, του Δήμου Ρόδου, του Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου, του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Ν. Δωδεκανήσου, του ΔΟΠΑΡ, της Ένωσης Ξενοδόχων Ρόδου, της Ένωσης Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού, του Σωματείου Ιδιοκτητών Τουριστικών Επαγγελματικών Σκαφών Άνευ Πληρώματος και της WIMA- Διεθνούς Ναυτικής και Βιομηχανικής Ένωσης.

Οι επισκέπτες θα έχουν τη δυνατότητα για άλλη μια χρονιά να θαυμάσουν σκάφη αναψυχής όλων των κατηγοριών, νέα προϊόντα και υπηρεσίες και να συμμετέχουν σε επιμορφωτικά σεμινάρια στο πλαίσιο του φεστιβάλ, που θα ενισχύσει τη διεθνή αναγνώριση της Ρόδου και του Νοτίου Αιγαίου ως ιδανικού προορισμού yachting.

Χθες, στην αίθουσα του περιφερειακού συμβουλίου παραχώρησαν συνέντευξη Τύπου, για το Φεστιβάλ, ο Εντεταλμένος Τουριστικής Ανάπτυξης- Υδατοδρομίων-Κρουαζιέρας-Ακτοπλοΐας-Αερομεταφορών κ. Κώστας Χρυσοχοΐδης, ο Διευθύνων Σύμβουλος της BoatsAdvisor Hub&Events κ. Αναστάσιος Κωνσταντάρος, ο Αντιδήμαρχος Τουρισμού κ. Θανάσης Βυρίνης, ο Πρόεδρος του ΔΟΠΑΡ και του ΠΡΟΤΟΥΡ κ. Αλέξανδρος Κολιάδης, ο Αντιπρόεδρος του Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου (ΕΒΕΔ) κ. Γιώργος Αντώνογλου. Αναλυτικά:

Ο Α. Κωνσταντάρος
Σύμφωνα με τον κ. Κωνσταντάρο, στο Φεστιβάλ θα συμμετάσχουν 20 εκθέτες, 60 σκάφη και αναμένεται να προσελκύσει 10 χιλιάδες επισκέπτες. Αφού ευχαρίστησε όλους τους φορείς που στηρίζουν αυτή την προσπάθεια, δήλωσε: «Όραμά μας είναι να επανακτήσει το Νότιο Αιγαίο την αίγλη του ως προορισμός yachting.

Αυτό που θέλουμε να καταφέρουμε είναι να αναδείξουμε τον προορισμό μας ως προορισμό πολυτελών διακοπών, ως προορισμό σκαφών αναψυχής σε τέτοιο βαθμό ώστε να κερδίσουμε τη μερίδα που αντιστοιχεί στην πίτα του yachting».

Σύμφωνα με τα στατιστικά του τρέχοντος έτους, που έκανε γνωστά, η χώρα μας βρίσκεται στην τρίτη θέση παγκοσμίως σε αφίξεις σούπερ yacht (σ.σ. μέχρι κα τον Αύγουστο), πράγμα που σημαίνει ότι πάρα πολλά σκάφη αναψυχής, μεγάλα, αλλά και πάρα πολλά μικρά, με πλήρωμα ή χωρίς, ιδιωτικά ή επαγγελματικά, περνούν από τα νησιά μας, σταματούν εδώ, προσφέροντας στις τοπικές οικονομίες ένα μεγάλο οικονομικό αντίκρισμα.

Αυτό είναι πολύ σημαντικό ειδικά για τα πολύ μικρά νησιά μας που δεν υπάρχει εύκολη πρόσβαση με τη συγκοινωνία.
Ο κ. Κωνσταντάρος θύμισε, στη συνέχεια, ότι πρόκειται για το πρώτο φεστιβάλ το οποίο έχει βραβευτεί και από τα Tourism Awards με το χάλκινο μετάλλιο, το οποίο πραγματοποιήθηκε πέρυσι εν μέσω πανδημίας, και είχε να παρουσιάσει 15 εκθέτες, 50 σκάφη ενώ συνολικά κατέγραψαν 5.500 επισκέπτες και μάλιστα κάτω από πολύ αυστηρά πρωτόκολλα.

Η διοργανώτρια εταιρεία BoatsAdvisor-Hub&Events, η οποία δραστηριοποιείται στον κλάδο από το 2016, προσφέρει υπηρεσίες συμβουλευτικής ανάπτυξης στο κομμάτι του θαλάσσιου τουρισμού και του yachting σε όλη τη χώρα, κατάφερε αφουγκραζόμενη την εξαιρετική σχέση που αναπτύσσεται κιόλας με τη Γαλλία τελευταία, μετά από προσπάθειες ενός έτους, να συνάψει ένα Μνημόνιο συνεργασίας και αδελφοποίησης με μία από τις πέντε μεγαλύτερες εκθέσεις παγκοσμίως, την Grand Pavois-La Rochelle, και από του χρόνου θα έχουν τη χαρά να φιλοξενούν αρκετές γαλλικές εταιρείες αλλά και την οργανωτική τους επιτροπή στο φεστιβάλ, καθώς και να διευκολύνουν ελληνικές εταιρείες να συμμετέχουν στην εκεί έκθεση.

Και είπε, στη συνέχεια, ο κ. Κωνσταντάρος: «Αυτό δίνει μία ώθηση και μία δυναμική στο Aegean Yachting Festival, αυτό που θέλουμε να επιτύχουμε, τουλάχιστον την περίοδο εκτός σεζόν, να την παρατείνουμε ούτως ώστε να αναδείξουμε τον προορισμό μας ως προορισμό ο οποίος μπορεί να προσφέρει πέρα από τον ήλιο και τη θάλασσα πολύ καλές υπηρεσίες αλλά να αναδείξουμε και στην τοπική κοινωνία τη σημασία του θαλάσσιου τουρισμού και των επαγγελμάτων τα οποία μπορούν να συνδεθούν με τον κλάδο αυτό, προσφέροντας πολύ καλές προοπτικές ανάπτυξης».

Ακόμη, σύμφωνα με τον ίδιο, έχουν εδώ εγγεγραμμένους επαγγελματίες που θα έρθουν φέτος εδώ από την Ισπανία, την Κροατία, τη Ρουμανία κτλ. διότι πρακτορεύουν σκάφη στις χώρες τους, οπότε για εμάς είναι ένα μεγάλο κίνητρο να ανοίγει η αγορά μας αφού, όπως είπε χαρακτηριστικά, ο κύρος σκοπός τους δεν είναι να φέρουν τα yacht αλλά να αντιληφθούν τα yacht ότι υπάρχει ο προορισμός Ρόδος και πάλι, ο προορισμός Νότιο Αιγαίο και πάλι.

Γιατί, αυτό που διαπιστώνουν είναι ότι τα σκάφη περνούν από τα νησιά μας αλλά δεν σταματούν εδώ αφού έχουν προορισμό τις Κυκλάδες και την Αθήνα. Οπότε, εκεί ακριβώς προσπαθούν να επικεντρωθούν: στην ανάδειξη πρώτα απ’ όλα του προορισμού ως προορισμού και αυτό θα μας φέρει, σιγά-σιγά, όλο και περισσότερους επισκέπτες. Μάλιστα, φέτος διαπίστωσαν ότι είχαμε περισσότερες αφίξεις σκαφών σε σχέση με τα περιηγούμενα χρόνια, κάτι που θέλουν να πιστεύουν ότι οφείλεται και στο Φεστιβάλ.

Αυτό αναδεικνύεται βέβαια από τους επαγγελματίες του κλάδου. Όσα περισσότερα σκάφη καταφέρουμε να προσεγγίζουν τη Ρόδο για ανεφοδιασμό και διάφορες υπηρεσίες, για κάθε ευρώ που δαπανά για την ενοικίαση ενός σκάφους ο χρήστης του, 50 ευρώ αποδίδονται στην κοινωνία, είπε χαρακτηριστικά.

Ακόμη, το yachting αφήνει στη χώρα μας σχεδόν το 2% του συνολικού ΑΕΠ του τουρισμού, κάτι που καταδεικνύει ότι έχει τεράστιες προοπτικές εξέλιξης και όχι μόνο στο κομμάτι των super yacht αφού πρέπει να έχουμε και τις κατάλληλες υποδομές. Σκοπός της σύναψης του Μνημονίου, λοιπόν, ήταν για να αποκτήσουμε και εμείς τεχνογνωσία, να καταλάβουμε τι υπηρεσίες προσφέρονται κτλ.

Θα πρέπει να καταλάβουμε-εξήγησε ο κ. Κωνσταντάρος-ότι δεν είναι μόνο τα χρήματα που θα φέρουν οι ιδιοκτήτες ή οι ενοικιαστές των σκαφών στη χώρα μας, αλλά όλα τα παράλληλα κέρδη που θα έχουμε από τη μείωση της ανεργίας, τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, τα τεχνικά επαγγέλματα που προκύπτουν από αυτή τη δραστηριότητα. Όμως ακόμα και το καρνάγιο να φτιαχθεί, εάν δεν μπορούμε εμείς να τους προσφέρουμε τις υπηρεσίες που έχουν ανάγκη, θα πάνε σε άλλο προορισμό.

Ο Θ. Βυρίνης
Στη συνέχεια, ο Αντιδήμαρχος ανέφερε ότι, από την πλευρά του ο Δήμος, πάντα συνδράμει και έχει δώσει το τελευταίο διάστημα έντονη προτεραιότητα σε όλες τις μορφές τουρισμού και κυρίως σε αυτές που αναβαθμίζουν τα οικονομικά δεδομένα. Ο Δήμος θα μετέχει στην έκθεση με δικό του περίπτερο και με έντυπο υλικό.

Ακόμη, ο κ. Βυρίνης δεν παρέλειψε να πει ότι στο προωθητικό υλικό που φτιάχνει ο Δήμος για τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού, σχεδιάζεται να περιλαμβάνει έντονα το στοιχείο του yachting και γενικά του θαλάσσιου τουρισμού. «Επομένως, ο Δήμος έχει δώσει αρκετή βαρύτητα σ’ αυτές τις μορφές του εναλλακτικού τουρισμού και θα συνεχίσουμε να δίνουμε το ποιοτικό στίγμα ώστε η Ρόδος πραγματικά να βρει μία θέση τόσο στο yachting όσο και στον θαλάσσιο τουρισμό», είπε.

Ο Αλ. Κολιάδης
Όπως είπε ο Πρόεδρός τους, τόσο ως ΔΟΠΑΡ όσο και ως ΠΡΟΤΟΥΡ, θεωρούν ότι είναι μεγάλη ανάγκη να γίνονται τέτοιου είδους εκδηλώσεις στο νησί μας. Το ότι η Ελλάδα αυτή τη στιγμή βρίσκεται στις τρεις χώρες παγκοσμίως με ψηλά νούμερα στο yachting και τα ακριβά σκάφη κυρίως, έχουμε υποχρέωση ως Ρόδος, ως Δήμος και ως νησί γενικά να συμμετάσχουμε σ’ αυτόν τον συναγωνισμό/ανταγωνισμό και τέτοιου είδους εκδηλώσεις μας βοηθούν πάρα πολύ ώστε να προβάλλεται το νησί, σε όλους τους φορείς, τους tour operator και γενικά σε όλους αυτούς που διαφημίζουν το νησί μας και τις επόμενες χρονιές, είπε ο κ. Κολιάδης.

Ο Γ. Αντώνογλου
Δήλωσε, καταρχάς, ο Αντιπρόεδρος του ΕΒΕΔ: «Από την πρώτη στιγμή, όλος ο επιχειρηματικός κόσμος μέσω του Επιμελητηρίου αγκάλιασε αυτή τη διοργάνωση που αν και μέσα στις αντίξοες συνθήκες της πανδημίας, απέδειξε ότι όπου υπάρχει θέληση, όπου υπάρχουν φιλόδοξα όνειρα, βρίσκεται ο τρόπος να εκπληρωθεί ο σκοπός. Το 2021 είμαστε και πάλι εδώ γι’ αυτή τη μεγάλη γιορτή του θαλάσσιου τουρισμού στο Αιγαίο.

Στόχος μας είναι να αναδείξουμε τα νησιά της περιοχής μας ως έναν από τους κορυφαίους προορισμούς της Μεσογείου αλλά και ν’ αποτελέσει αυτή η γιορτή έναν προάγγελο θετικών εξελίξεων στην ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού».

Μίλησε, ακόμη, για τα εξαιρετικά αποτελέσματα από το πρώτο Φεστιβάλ που είναι εφόδιο ενώ η επιτυχία του δεύτερου είναι δεδομένη κα το ΕΒΕΔ ενώνει τις δυνάμεις του μαζί με τη διοργανώτρια εταιρεία αλλά και όλους τους υποστηρικτές της δράσης για την ανάδειξη του νοτιοανατολικού Αιγαίου ως μία πρωταγωνίστρια δύναμη στον θαλάσσιο τουρισμό ο οποίος, σε όλους του τις μορφές, προσελκύει επισκέπτες υψηλού κοινωνικού και οικονομικού επιπέδου και συμβάλει καταλυτικά στη συνολική αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος του κάθε νησιού μας χωριστά. Γι’ αυτό ως ΕΒΔ δεσμεύονται να προωθήσουν την από κοινού διεκδίκηση κινήτρων για την ανάπτυξη θαλάσσιου τουρισμού, καθιστώντας ισχυρό το ελληνικό yachting και δίνοντας μία προστιθέμενη αξία στο τουριστικό προϊόν του τόπου μας.

Ο Κ. Χρυσοχοΐδης
Τις τοποθετήσεις έκλεισε ο κ. Χρυσοχοΐδης εκπροσωπώντας τον Περιφερειάρχη κ. Γιώργο Χατζημάρκο και την Περιφέρεια, η οποία, όπως είπε, πάντα ήταν και θα είναι κοντά σε όλες τις μορφές τουρισμού και ειδικά στο yachting αφού είναι γνωστό τοις πάσι ότι αφήνει τα περισσότερα χρήματα στην ελληνική οικονομία.
Συνεχίζοντας ο ίδιος, είπε, μεταξύ άλλων, ότι αναρωτιόμαστε όλοι τόσα χρόνια για ποιο λόγο δεν έχει φθάσει στο επιθυμητό επίπεδο ο τουρισμός που προέρχεται από το yachting.

Σύμφωνα με τον κ. Χρυσοχοΐδη, λοιπόν, αλήθεια είναι η εξής: Στην περιφέρειά μας είμαστε δύο ταχυτήτων, η μία είναι οι Κυκλάδες και η δεύτερη τα Δωδεκάνησα. Στις Κυκλάδες υπάρχει πολύ υψηλότερος αριθμός επισκεπτών με θαλαμηγούς, και μάλιστα μεγάλους. Στο νομό μας, λόγω της γεωγραφικής του θέσης κυρίως και μέχρι πρότινος της όχι τόσο ποιοτικής υποδομής όσο αφορά στις μαρίνες, υστερούσαμε.

Εδώ και αρκετό χρονικό διάστημα όμως, κυρίως για την Κω, υπάρχει μαρίνα διεθνών προδιαγραφών και επιτέλους και στη Ρόδο έχει ξεμπλοκαριστεί η διαδικασία με τον επενδυτή που έχει αναλάβει την καινούργια μαρίνα της Ρόδου και σε συνδυασμό με το καρνάγιο, που είναι και αυτό μία απαραίτητη υποδομή, θα δούμε πολύ καλύτερα αποτελέσματα.

Η Περιφέρεια στηρίζει όντως την προσπάθεια που γίνεται, είπε ο κ. Χρυσοχοΐδης καθώς αντιλαμβάνεται πλήρως το πόσο σημαντικό είναι για την οικονομία αλλά και τη διαφοροποίηση του τουριστικού μας προϊόντος. Δεν μπορούμε να είμαστε στραμμένοι μόνο στις αφίξεις μέσω τσάρτερ και ο τουρισμός που προέρχεται από το yachting αφήνει απτά αποτελέσματα στην αγορά, πέρα των κλασικών δαπανών που γίνονται, είπε επίσης.

Αυτό που ζητά η Περιφέρεια από τους Δήμους είναι προτάσεις από το κάθε νησί για τις υποδομές που θέλει να δημιουργήσει ούτως ώστε να υπάρχει μία αλυσίδα μεταξύ των νησιών και όχι μόνο να υπάρχουν μαρίνες στη Ρόδο και την Κω. Θέλει, δηλαδή, να υπάρχουν υποδομές και στα υπόλοιπα, μακρότερα, νησιά, ώστε κάποιους που επισκέπτεται το νοτιοανατολικό Αιγαίο να έχει ενδιαφέροντα για να επισκεφθεί και τα μακρότερα νησιά και ο Περιφερειάρχης δουλεύει πάνω σ’ αυτό το κομμάτι.

Σύμφωνα με τον ίδιο, το σημαντικό είναι να έρθουν εδώ οι broker μια και είναι αυτοί που κανονίζουν το πρόγραμμα, άρα μας ενδιαφέρει να έρθουν οι επαγγελματίες του κλάδου. Σύμφωνα με τον κ. Κωνσταντάρο, το yachting παρουσιάζει μία αύξηση της τάξεως του 65% στο νησί μας φέτος. Για του χρόνου, είπε ότι η Ελλάδα έχει κερδίσει ένα μεγάλο κομμάτι της πίτας και έχει γίνει μία νέα τάση και αυτό το δείχνουν και οι αριθμοί.

Τόνισε, ακόμη ότι υπάρχουν πάρα πολλά επαγγέλματα και υπηρεσίες που είναι συνυφασμένες με το χώρο του yachting και τις οποίες θα πρέπει να μπορούμε να παρέχουμε στα yacht. Οπότε θα πρέπει να μπούμε πρώτα σε μία διαδικασία εκπαίδευσης της τοπικής κοινωνίας, τόσο στις εξωτερικές υπηρεσίες, όσο και στις παρεχόμενες υπηρεσίες αποκλειστικά για τα σκάφη.

Τέλος, τα επίσημα εγκαίνια του Φεστιβάλ θα πραγματοποιηθούν την Παρασκευή 22 Οκτωβρίου στις 7:30 το βράδυ ενώ όλες τις ημέρες η έκθεση θα είναι επισκέψιμη για το κοινό από τις 12:00 το μεσημέρι έως τις 9:00 το βράδυ. Θα υπάρχει παράλληλη έκθεση των ιστορικών οχημάτων και φέτος στο χώρο.

Παράλληλα, η εταιρεία επέλεξε φέτος, στο πλαίσιο της εταιρικής κοινωνικής της ευθύνης να προσφέρει κάποιες δωρεάν συμμετοχές για την προβολή του έργου τους σε τέσσερις συλλόγους-ομάδες που έχουν προσφέρει και είναι η Ελληνική Ένωση Διασωστών, ο Σύλλογος Καρκινοπαθών Δωδεκανήσου ενώ και φέτος θα τιμήσουν τον μήνα για την πρόληψη του καρκίνου του μαστού φωτίζοντας τους μύλους σε χρώμα ροζ καθ’ όλη τη διάρκεια του Φεστιβάλ.

Θα συμμετέχει επίσης και η Κοιν.Σεπ. για τη φύση. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει, ακόμη, παράλληλες δραστηριότητες και επιμορφωτικό σεμινάριο όπως και κάποιες επιδείξεις που θα γίνουν από τον ΝΟΡ.

Διαβάστε ακόμη

Γ. Μανιάτης: Ένας ευρωβουλευτής οφείλει να έχει ψηλά τα θέματα νησιωτικότητας

Αυτοψία Ν. Τσούλλου στο οδικό έργο από την είσοδο της Νέας Μαρίνας έως το λιμάνι της Ακαντιάς

Συνέχιση των κινητοποιήσεων των εργαστηριακών ιατρών του Ι.Σ.Ρ.

Μείωση των ασφαλιστικών εισφορών κατά 50% για την off season περίοδο θα αιτηθούν οι ξενοδόχοι με στόχο την επιμήκυνση της σεζόν

Νομαρχιακό Τμήμα ΑΔΕΔΥ Δωδεκανήσου: 24ωρη Πανυπαλληλική Απεργία, Τρίτη 21 Μαΐου 2024

Επίτιμος διδάκτορας ο Μητροπολίτης Ρόδου

Ενθαρρυντικά ξεκινάει η σεζόν για τη ΔΕΡΜΑΕ

Συνέδριο για τον ρόλο της δημοσιογραφίας στην τοπική ανάπτυξη διεξάγεται στη Ρόδο