Ερώτηση στη Βουλή για τα αμπέλια της Ρόδου
ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 315 ΦΟΡΕΣ
Ερώτηση στη Βουλή για τον κίνδυνο εκρίζωσης των εναπομεινάντων αμπελιών της Ρόδου, με αφορμή άρθρο του δημοσιογράφου κ. Τσαμπίκου Καλογήρου στη «Ροδιακή» κατέθεσε ο πρόεδρος της «Ελληνικής Λύσης» κ. Κυριάκος Βελόπουλος.
Η ερώτηση απευθύνεται στον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και ειδικότερα αναφέρονται σε αυτήν τα εξής:
«Κύριε Υπουργέ,
Σύμφωνα με ενημέρωση από αγρότες της Ρόδου και σύμφωνα με ανάρτηση σε τοπική ιστοσελίδα του Διαδικτύου, η άλλοτε διαδεδομένη καλλιέργεια της αμπελοκαλλιέργειας στην Ρόδο, η οποία στήριζε τους γεωργούς και τη ροδίτικη οικονομία, αφανίζεται, συν τω χρόνω. Η περιβόητη πρώιμη ποικιλία «Διμινίτης» ευδοκιμούσε, άλλοτε, σχεδόν σε όλα τα χωριά της Ρόδου, ενώ, τώρα, περιορίζεται σε λίγα μόνον χωριά της δυτικής πλευράς του νησιού.
Ενώ τη δεκαετία του ‘90, η παραγωγή σταφυλιών ξεπερνούσε ετησίως τους 17-18.000 τόνους, τώρα πια, μόλις μετά βίας, ξεπερνάει τους χίλιους τόνους. Αιτίες που προκάλεσαν τη σταδιακή εκρίζωση των αμπελώνων ήταν, αφενός, η αλματώδης τουριστική ανάπτυξη, και αφετέρου, η έλλειψη ενδιαφέροντος ενασχόλησης των ντόπιων νέων με την αμπελοκαλλιέργεια, λόγω του κόστους της παραγωγής (κλαδέματα, ψεκάσματα, σκονίσματα και μεροκάματα συγκομιδής) αλλά και του περιορισμού αυτής εξαιτίας Αποφάσεων της Ε.Ε.
Με δεδομένα όλα τα παραπάνω,
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
Προτίθεσθε να προβείτε σε στοχευμένες ενέργειες, προκειμένου να στηρίξετε και να ενισχύσετε την εναπομένουσα αμπελοκαλλιέργεια της Ρόδου και μέσω κινήτρων να προτρέψετε τους νέους του νησιού να στραφούν σε αυτήν, με δεδομένο ότι σταδιακά ελαττώνεται η καλλιέργειά της, καθώς, παρατηρείται ότι μόνον εξηντάχρονοι ασχολούνται, πλέον, με αυτόν τον γεωργικό κλάδο στο νησί της Ρόδου;».

Ακολουθήστε τη Ροδιακή στο Google News