Τεχνικές θεάτρου για τα ανθρώπινα δικαιώματα και τα θέματα προσφύγων

Τεχνικές θεάτρου για τα ανθρώπινα  δικαιώματα και τα θέματα προσφύγων

Τεχνικές θεάτρου για τα ανθρώπινα δικαιώματα και τα θέματα προσφύγων

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 370 ΦΟΡΕΣ

Το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και το Γραφείο της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα (Υ.Α.) στο πλαίσιο του προγράμματός τους «Κι αν ήσουν εσύ; - ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων με βιωματικές δραστηριότητες, τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος» σε συνεργασία με το Εργαστήριο Ψυχολογίας, Παιδαγωγικών Ερευνών και Μέσων στην Εκπαίδευση, του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Αιγαίου και το Ίδρυμα Γεωργίου και Ασημίνας Περδικάκη, διοργανώνουν επιμορφωτικό βιωματικό σεμινάριο υποστήριξης εκπαιδευτικών και φοιτητών που υλοποιούν, ή που ενδιαφέρονται να υλοποιήσουν, ανάλογα προγράμματα.

Το πρόγραμμα είναι εγκεκριμένο από το ΙΕΠ και το Υπουργείο Παιδείας και πιστοποιημένο από τον Διεθνή Οργανισμό για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (IDEA).
To σεμινάριο βασίζεται στο εκπαιδευτικό υλικό της Υ.Α. το οποίο είναι εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας («Δραστηριότητες βιωματικής μάθησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και τα δικαιώματα των προσφύγων» , «Περάσματα», «Δεν είναι μόνο αριθμοί») καθώς και σε εκπαιδευτικό υλικό του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση («κι αν ήσουν εσύ;», «Εσύ όπως κι Εγώ», «Μονόλογοι από το Αιγαίο» «Μονόλογοι σε καραντίνα» κ.ά.).
Υλικό του σεμιναρίου θα δοθεί στους συμμετέχοντες μετά το τέλους του.

Τo σεμινάριo στοχεύει:
α) να αναδείξει τα βασικά στοιχεία με τα οποία ασχολείται το πρόγραμμα «κι αν ήσουν εσύ;», όπως εκτοπισμένοι άνθρωποι και πρόσφυγες, ρατσισμός-ξενοφοβία-φόβος του «άλλου», ανθρώπινα δικαιώματα, και στην ευαισθητοποίηση σε αυτά τα ζητήματα,

β) να τονίσει την παιδαγωγική προσέγγιση που χρησιμοποιεί, δηλαδή τη διαπολιτισμική-συμπεριληπτική εκπαίδευση και τη βιωματική μάθηση μέσα από τις τέχνες,
γ) στην εξοικείωση με τη χρήση τεχνικών θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος, που μπορούν να αξιοποιηθούν στον σχεδιασμό προγραμμάτων ή μαθημάτων με ανάλογη θεματολογία,

δ) στην ενημέρωση για το υλικό και τις εκπαιδευτικές και γενικότερες δράσεις της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες, του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και των άλλων συνεργαζόμενων φορέων.

Στο σεμινάριο θα αξιοποιηθεί το «θέατρο εικόνων», και ειδικότερα οι «δυναμικές εικόνες» σε συνδυασμό με βασικές τεχνικές εκπαιδευτικού δράματος, για τη διερεύνηση απόψεων, έκφραση ιδεών και συναισθημάτων αλλά και ως διαδικασίας που οδηγεί σε παραστασιακό γεγονός. Ως πρώτη ύλη θα χρησιμοποιηθεί το σώμα μας και οι ιστορίες μας, λογοτεχνικά κείμενα και ντοκουμέντα.

Στο τέλος του σεμιναρίου οι συμμετέχοντες/-ουσες θα έχουν γνωρίσει ένα δημιουργικό τρόπο για να δουλεύουν θεατρικά με νέους και να προσεγγίσουν διερευνητικά θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων και ζητήματα προσφύγων.

Επιμορφωτές: Νίκος Γκόβας, Χριστίνα Ζώνιου
Σε ποιους απευθύνεται: Το σεμινάριο απευθύνεται σε 30 εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ή φοιτητές. Προτεραιότητα έχουν τα μέλη του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.
ΤΟΠΟΣ: Αίθουσα “Jean Piaget”, κτήριο 7ης Μαρτίου, Πανεπιστήμιο Αιγαίου
ΩΡΕΣ:
Σάββατο 11/12/2021: 10.00-14.00 και 15.30-19.30
Κυριακή 12/12/2021: 10.00-14.00

ΑΙΤΗΣΕΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ
Το σεμινάριο προσφέρεται δωρεάν αλλά οι θέσεις είναι περιορισμένες. Οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να συμπληρώσουν τη ΦΟΡΜΑ ΑΙΤΗΣΗΣ μέχρι την Πέμπτη 09/12/2021 στις 15.00 και η επιβεβαίωση θα σταλεί στο email τους μέχρι την Παρασκευή 10/12/21 το μεσημέρι.
ΠΡΟΣΟΧΗ: το σεμινάριο είναι βιωματικό. Οι συμμετέχοντες πρέπει να έρθουν με άνετα ρούχα και παπούτσια και ...κέφι για παιγνίδι.

ΜΕΤΡΑ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΚΟΡΩΝΟΪΟΥ:
Όλες οι δραστηριότητες θα πραγματοποιηθούν σε ένα απολύτως ασφαλές περιβάλλον, με την τήρηση του υγειονομικού Covid-free πρωτοκόλλου λειτουργίας που ισχύει τη συγκεκριμένη περίοδο για τη διοργάνωση σεμιναρίων προς αποφυγήν της μετάδοσης της πανδημίας. Οι συμμετέχουσες/-οντες θα πρέπει:

1) αν έχουν πιστοποιητικό εμβολιασμού ή πιστοποιητικό νόσησης (μέχρι και 6 μήνες από τη διάγνωση) να το έχουν μαζί τους και να προσκομίσουν self test 24 ωρών

2) αν δεν έχουν πιστοποιητικό εμβολιασμού ή πιστοποιητικό νόσησης (μέχρι και 6 μήνες από τη διάγνωση), να έχουν οπωσδήποτε μαζί τους το αρνητικό αποτέλεσμα rapid test το οποίο θα έχουν κάνει μέχρι και 48 ώρες πριν την εκδήλωση.
Η χρήση μάσκας είναι υποχρεωτική.

Βιογραφικά εμψυχωτών
Ο Νίκος Γκόβας
σπούδασε μαθηματικά, θέατρο και παιδαγωγικά στην Ελλάδα, στην Αγγλία και στην Αυστραλία. Ως Υπεύθυνος Πολιτιστικών Θεμάτων στη Δ/νση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατ. Αττικής (1998-2014) αναπτύσσει τοπικά πολιτιστικά δίκτυα με έμφαση το θέατρο, τα οπτικοακουστικά (φωτογραφία-κινηματογράφος), τη λογοτεχνία, τα ανθρώπινα δικαιώματα κ.ά. Ιδρυτής και εκδότης του περιοδικού «Εκπαίδευση και Θέατρο», μέλος της Διεθνούς Συντακτικής Επιτροπής του περιοδικού Research in Drama Education (RiDE) (2011-2017) και ιδρυτής και πρόεδρος (1998-2008) της επιστημονικής ένωσης «Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση».

Έχει γράψει, συγγράψει ή επιμεληθεί πολλά βιβλία και άρθρα για το θέατρο και την εκπαίδευση. Εκπαιδευτής ενηλίκων με μεγάλη εμπειρία στην εμψύχωση ομάδων. Είναι συντονιστής του Προγράμματος «Κι αν ήσουν εσύ;» του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες.

Η Χριστίνα Ζώνιου διδάσκει Υποκριτική και Κοινωνικό Θέατρο σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο ως μέλος του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών της Σχολής Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, από το 2005. Το ακ. έτος 2018/2019 δίδαξε ως επισκέπτρια καθηγήτρια στα Πανεπιστήμια της Πίζας και της Ρώμης.

Υπήρξε μέλος της Επιτροπής Σπουδών του Λυκείου Επιδαύρου, διεθνούς θερινού σχολείου αρχαίου δράματος του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου και του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου. Το ερευνητικό της ενδιαφέρον περιλαμβάνει τις σύγχρονες προσεγγίσεις στη σκηνοθεσία, υποκριτική και δραματουργία, την εκπαίδευση ηθοποιών, τις παραστατικές τέχνες στην εκπαίδευση, το εφαρμοσμένο/κοινωνικό θέατρο και το Θέατρο του Καταπιεσμένου.

Η Χριστίνα Ζώνιου έχει προπτυχιακές και μεταπτυχιακές σπουδές θεάτρου, με εξειδίκευση στη σύγχρονη θεατρική πρακτική (σκηνοθεσία, υποκριτική, δραματουργία και θεατροπαιδαγωγική), στο Πανεπιστήμιο Αθηνών (1997), στο Πανεπιστήμιο της Γλασκόβης (1998) και τη σχολή υποκριτικής Laboratie Nove στη Φλωρεντία (2002) ενώ έχει παρακολουθήσει και πολυάριθμα διεθνή σεμινάρια κατάρτισης. Κατέχει Διδακτορικό Δίπλωμα από το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας (2016) για την ανάπτυξη της διαπολιτισμικής επάρκειας μέσω του Θεάτρου του Καταπιεσμένου.

Οργάνωση:
• Εργαστήριο Ψυχολογίας, Παιδαγωγικών Ερευνών και Μέσων στην Εκπαίδευση, του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Αιγαίου
• Ίδρυμα Γεωργίου και Ασημίνας Περδικάκη
• Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα.

Πληροφορίες:
www.TheatroEdu.gr
2106541600
info@theatroedu.gr.­

Διαβάστε ακόμη

Συνέδριο με θέμα «Ο ρόλος της δημοσιογραφίας στην τοπική ανάπτυξη και την προστασία του περιβάλλοντος στην περιφέρεια»

Γ. Χατζημάρκος: «Αυτοί οι «ευαίσθητοι» δεν είναι φίλοι του περιβάλλοντος. Φίλοι του... μαζούτ είναι.»

Λήγει η προθεσμία για τις εγκαταστάσεις αδέσποτων ζώων

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η άσκηση «Δια Πυρός 2024» στη Ρόδο

Ριζικές παρεμβάσεις για το κέντρο υπόσχεται ο δήμαρχος

Ανοικτός για το κοινό ο ξενώνας της Αγίας Αικατερίνης στη Μεσαιωνική Πόλη

Θα ολοκληρωθούν οι εργασίες στην Ακρόπολη της Ρόδου

Κοινή επιστολή του δημάρχου Ρόδου και του προέδρου του ΙΣΡ για τη διευθέτηση των περικοπών που υφίστανται οι εργαστηριακοί γιατροί