«Ρεσάλτο» ελέγχου σε δεξαμενόπλοιο στη Ρόδο έκαναν λιμενικοί, τελωνειακοί και ΑΑΔΕ

«Ρεσάλτο» ελέγχου σε δεξαμενόπλοιο στη Ρόδο έκαναν λιμενικοί, τελωνειακοί και ΑΑΔΕ

«Ρεσάλτο» ελέγχου σε δεξαμενόπλοιο στη Ρόδο έκαναν λιμενικοί, τελωνειακοί και ΑΑΔΕ

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 2437 ΦΟΡΕΣ

Το πλοίο "δραπέτευσε" τα ξημερώματα της Τετάρτης και αρνήθηκε να υπακούσει σε εντολές του λιμενικού

Τριπλό «ρεσάλτο ελέγχου», σε φορτωμένο δεξαμενόπλοιο με σημαία Γουινέας, το οποίο είχε αγκυροβολήσει ανοιχτά της Ρόδου για επανατροφοδοσία, έκαναν σύμφωνα με πληροφορίες πριν από μερικές ημέρες, στελέχη κλιμακίου της ΑΑΔΕ που ήρθε από την Αθήνα στη Ρόδο για τον σκοπό αυτό, σε συνεργασία με τελωνειακούς αλλά και κλιμάκιο στελεχών του Κεντρικού Λιμεναρχείου της Ρόδου.

Το δεξαμενόπλοιο, είχε προσεγγίσει το νησί της Ρόδου στις 30 Νοεμβρίου. Ήταν φορτωμένο με καύσιμα, ενώ φαίνεται να είχε ενημερώσει την αρμόδια λιμενική αρχή ότι η προσέγγιση αυτή είχε να κάνει με την επανατροφοδοσία του σε βασικά είδη ανάγκης. Το πλήρωμά του ήταν υπήκοοι Ινδίας.

Από την Κεντρική Υπηρεσία της ΑΑΔΕ και την ειδική υπηρεσία που παρακολουθεί τη διέλευση τέτοιων πλοίων όμως, δόθηκε εντολή, σύμφωνα με πληροφορίες της «Ροδιακής», να ξεκινήσει συντονισμένος έλεγχος, έτσι ώστε να διαπιστωθεί αν το σκάφος πληρούσε όλα τα προβλεπόμενα και ότι το φορτίο που μετέφερε ήταν ακριβές. Πράγματι κλιμάκιο των υπηρεσιών διενήργησε αυτοψία και κατέγραψε όλα όσα εντόπισε.

Μέχρι να ολοκληρωθεί ο έλεγχος πάντως σε υπηρεσιακό και διεθνές επίπεδο, είχε δοθεί εντολή στον κυβερνήτη του σκάφους, να παραμείνει αγκυροβολημένο ανοιχτά της Ρόδου.

Τελικά, κάτω από συνθήκες που δεν έχουν ακόμα διευκρινιστεί, το σκάφος απέπλευσε (παρά την απαγόρευση) χθες τα ξημερώματα και παρά τις προειδοποιήσεις του πλωτού σκάφους του λιμενικού, ο πλοίαρχος κινήθηκε προς τα τουρκικά χωρικά ύδατα. Το λιμενικό ειδοποιήθηκε από το Πολεμικό Ναυτικό, όπως αναφέρει σήμερα με σχετικό ρεπορτάζ η εφημερίδα "Καθημερινή".

Έφυγε με σβηστά φώτα, ρίχτηκαν προειδοποιητικές βολές

Ωστόσο αν και παρέμενε δεσμευμένο, τα ξημερώματα της Τετάρτης το πλοίο έφυγε από τη Ρόδο με κατεύθυνση προς τα τουρκικά χωρικά ύδατα.

Κατά τη φυγή του εντοπίστηκε από παρατηρητήριο του Πολεμικού Ναυτικού και ενημερώθηκε το Λιμενικό. Σύμφωνα με την σχετική ενημέρωση το πλοίο κινούνταν «με απενεργοποιημένο το σύστημα αναγνώρισης και είχε τα φώτα ναυσιπλοΐας σβηστά». Από την πλευρά του Λιμενικού ρίχτηκαν σύμφωνα με πληροφορίες του documentonews.gr και «προειδοποιητικές βολές». Το «Eirini 1» ωστόσο κατάφερε να εισέλθει στα τουρκικά χωρικά ύδατα.

Είναι χαρακτηριστικό ότι σύμφωνα με το www.marinetraffic.com, η τελευταία γνωστή του θέση ήταν στις 7 Δεκεμβρίου 2021 στις 13:03 UTC, όπως προκύπτει και από το σχετικό χάρτη.

Γιατί ο ΙΜΟ το χαρακτήριζε ως «ύποπτο»

Το συγκεκριμένο πλοίο δεν ήταν άγνωστο στις διεθνείς αρχές ναυσιπλοΐας. Από τα στοιχεία του Διεθνή Οργανισμού Ναυσιπλοΐας (IMO) προκύπτει ότι το πλοίο αυτό είχε ναυπηγηθεί το 1991 και ήταν τύπου «Tanker». Σύμφωνα με πληροφορίες του documentonews.gr το «Eirini 1» είχε χαρακτηριστεί από το IMI ως «ύποπτο» (suspect).

Συγκεκριμένα πρόκειται για 30 χρονών πλοίο το οποίο έχει αλλάξει οκτώ φορές σημαίες διαφόρων χωρών. Όπως για παράδειγμα του Τόγκο, του Καμερούν, Τανζανία, Ζανζιβάρη, Καμερούν, οκτώ μήνες σημαία του Παναμά και τελευταία με σημαία της Γουιάνα.

Εκτός όμως από τις συχνές αλλαγές σημαίας, το πλοίο είχε αλλάξει έξι φορές και την ονομασία του. Για παράδειγμα το Μάρτιο του 2020 ονομαζόταν «ΤAZIRI» και από το Μάρτιο του 2021 ονομάστηκε «Eirini 1». Το γεγονός αυτό, δηλαδή οι συχνές αλλαγές στην ονομασία του πλοίου αλλά και των σημαιών χωρών ήταν ένα από τους λόγους που ο IMO το χαρακτήρισε ως «ύποπτο» (suspect).

Ένας ακόμη λόγος για τους οποίους το πλοίο είχε χαρακτηριστεί ως «ύποπτο» είναι και το γεγονός ότι σε άλλη χώρα «καταστατική έδρα» και αλλού την επιχειρησιακή. Το συγκεκριμένο πλοίο διαθέτει «registration» στα νησιά Μάρσαλ και «καταστατική έδρα» στο Πορτ Σάιντ της Αιγύπτου.

Άγνωστος ιδιοκτήτης και καταγγελίες για παρόμοια πλοία

Το «Eirini 1» φέρεται σύμφωνα με πληροφορίες να κινείτο μεταξύ Αιγύπτου, Λιβύης και Τουρκίας. Μία περιοχή όπου ανθεί το λαθρεμπόριο καυσίμων.

Πλοία σαν και αυτό εμφανίζουν δεξαμενές λυμάτων ή πόσιμου ύδατος αλλά στην πραγματικότητα διαθέτουν δεξαμενές πετρελαίου για να πραγματοποιούν λαθρεμπόριο.

Ως ιδιοκτήτης του πλοίου εμφανίζεται η fund με την επωνυμία Care of Pegasus Ventures SA με έδρα το Πορτ Σάιντ της Αιγύπτου. Είναι άγνωστο προς το παρών σε ποιον ανήκει η συγκεκριμένη εταιρεία.

Διαβάστε ακόμη

Εγκρίθηκε η σήμανση για την επέκταση του πεζοδρόμου

Εξήντα αιτήσεις κατατέθηκαν για το σύστημα τηλεφροντίδας μοναχικών ηλικιωμένων

Στη Σαουδική Αραβία ταξιδεύουν τρία προϊόντα του Νοτίου Αιγαίου για να εκπροσωπήσουν την Περιφέρεια

Αύριο η συνεδρίαση της Διακομματικής Επιτροπής των Ευρωεκλογών στη Ρόδο

Με τον πατέρα του 10χρονου που κατήγγειλε τον αρχαιοφύλακα στη Νίσυρο συναντήθηκε ο Στέφανος Κασσελάκης

Δύο διαμερίσματα στην Αθήνα παραχωρεί η περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου στον Σύλλογο Καρκινοπαθών Δωδεκανήσου

Νέος Περιφερειακός Συμπαραστάτης του Πολίτη και της Επιχείρησης της Περιφέρειας Ν. Αιγαίου ο δικηγόρος Ρόδου, Στέφανος Καψάλης

Συγκέντρωση στο Εργατικό Κέντρο Ρόδου την Τετάρτη 1η Μαΐου