Εγκρίθηκαν οι δράσεις για την τουριστική προβολή των νησιών μας

Εγκρίθηκαν οι δράσεις για την τουριστική προβολή των νησιών μας

Εγκρίθηκαν οι δράσεις για την τουριστική προβολή των νησιών μας

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 394 ΦΟΡΕΣ

Κατά τη χθεσινή συνεδρίαση του περιφερειακού συμβουλίου Νοτίου Αιγαίου

Εγκρίθηκαν οι δράσεις τουριστικής προβολής της περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου για την επόμενη χρονιά, στο πλαίσιο της χθεσινής συνεδρίασης του περιφερειακού συμβουλίου.

Οι κ.κ. Κώστας Χρυσοχοΐδης και Γιάννης Μαργαρίτης εντεταλμένοι περιφερειακοί σύμβουλοι Τουριστικής Ανάπτυξης Δωδεκανήσου και Κυκλάδων αντίστοιχα, υπογράμμισαν το γεγονός ότι πετύχαμε φέτος ως περιοχή δεδομένων των συνθηκών δίνοντας βάση στη διαδικτυακή προβολή των νησιών, τακτική που θα ακολουθηθεί και το 2022, ενώ από την πλευρά του ο Δρ Γιάννης Φώτης εκ μέρους της εταιρίας Novus mind παρουσίασε τους στόχους των νέων δράσεων τονίζοντας ότι θα συνεχιστούν με βάση την εμπειρία του 2021 ακολουθώντας ένα απόλυτα ευέλικτα πλάνο.
Πιο αναλυτικά, οι δράσεις, όπως καταρτίστηκαν και παρουσιάστηκαν έχουν ως εξής:

Διαφημιστικές καμπάνιες στο εξωτερικό και στην Ελλάδα
«Η ΠΝΑ θα ενισχύσει ακόμα περισσότερο την παρουσία της στις διεθνείς αγορές αλλά και στην Ελληνική αγορά κυρίως μέσα από online διαφημιστικές καμπάνιες αφού αυτή η μορφή διαθέτει όχι μόνο εργαλεία μέτρησης και παρακολούθησης της αποτελεσματικότητας σε σχεδόν πραγματικό χρόνο, αλλά κυρίως δίνει τη δυνατότητα πλήρους ευελιξίας τόσο σε σχέση με την περίοδο υλοποίησης όσο και με την κατανομή της δαπάνης μεταξύ αγορών.

Τα χαρακτηριστικά αυτά κρίνονται καθοριστικής σπουδαιότητας δεδομένης της αβεβαιότητας που κυριαρχεί και στις αγορές η οποία διαμορφώνει πρωτόγνωρες τάσεις στην αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών.

Επιπλέον, οι προγραμματικού τύπου καμπάνιες δίνουν τη δυνατότητα να προσεγγίζουμε δυνητικούς τουρίστες οι οποίοι ικανοποιούν συγκεκριμένα συμπεριφορικά κριτήρια, δηλαδή βρίσκονται πολύ κοντά σε διαδικασία λήψης απόφασης για ένα ταξίδι (χαμηλότερα στο decision making funnel) γεγονός που σημαίνει σημαντική αύξηση της απόδοσης της επένδυσης της ΠΝΑ.

Οι διαφημιστικές καμπάνιες θα υλοποιηθούν μέσα από: (1) πλατφόρμες προγραμματικής διαφήμισης τόσο display όσο και video, (2) προγραμματική τηλεοπτική διαφήμιση, (3) online travel agents, (4) metasearch, και (5) εγγενή (native) διαφήμιση.

Ως προς τις γεωγραφικές αγορές, αυτές θα καθοριστούν σε μεταγενέστερο στάδιο με συνδυασμό κριτηρίων που θα περιλαμβάνουν όχι μόνο της προτεραιότητες της ΠΝΑ αλλά και την εξέλιξη των ανά χώρα επιδημιολογικών δεικτών καθώς και τους περιορισμούς εξερχόμενου τουρισμού που ενδεχομένως θα ισχύουν ανάλογα με την πορεία της πανδημίας.

Θα πρέπει να επισημανθεί ότι:

1. Υπάρχει πρόβλεψη για offline διαφημιστικές καμπάνιες οι οποίες θα είναι σημαντικά μικρότερης κλίμακας και θα καλύπτουν εξειδικευμένες ανάγκες επικοινωνίας. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο εντάσσεται ένα πλάνο προβολής και δημοσιότητας του τουριστικού προϊόντος της ΠΝΑ σε διεθνούς εμβέλειας ΜΜΕ. Θα πρέπει όμως να επισημανθεί ότι τα offline μέσα επικοινωνίας απαιτούν μεγάλη χρονική περίοδο (από την εντολή ανάθεσης και κράτησης θέσης μέχρι την δημοσίευση) η οποία κάτω από τις παρούσες συνθήκες της πανδημίας δεν συμβαδίζει με το ευμετάβλητο των περιορισμών ταξιδιών της κάθε χώρας.

2. Υπάρχει πρόβλεψη για προβολής και δημοσιότητας του τουριστικού προϊόντος της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου σε εθνικής εμβέλειας ΜΜΕ αφού η ελληνική αγορά αποτελεί παραδοσιακά μια εκ των σημαντικών αγορών στόχους της ΠΝΑ. Ευνόητο είναι ότι η υλοποίηση ενός τέτοιου πλάνου και η κλίμακα του εξαρτάται από τα τρέχοντα – εκείνη την περίοδο – επιδημιολογικά χαρακτηριστικά της χώρας.

Συνέργειες προώθησης με Tour Operators και αεροπορικές εταιρείες

Η ΠΝΑ θα ενδυναμώσει, σε συνεργασία και με τον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού, τις συνέργειες προώθησης με σημαντικούς Tour Operators και αεροπορικές εταιρείες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην εισερχόμενη τουριστική κίνηση προς τα νησιά μας.

Πιο συγκεκριμένα, η ενδυνάμωση αυτή θα επιτευχθεί με αύξηση – σε σχέση με το 2021 – τόσο του αριθμό των Tour Operators με τους οποίους θα συνεργασθεί με στόχο την προώθηση των νησιών μας όσο και τις γεωγραφικές αγορές που θα καλύψουν αυτές οι συνεργασίες.

Οι Tour Operators και οι αεροπορικές εταιρείες διαθέτουν:
• Άριστη γνώση των αγορών – στόχων, των προτιμήσεων και των καταναλωτικών τάσεων.
• Τεχνογνωσία των μέσων προώθησης στην γεωγραφική αγορά της εξειδίκευσης τους και εμπειρία ως προς ποια από αυτά έχουν αποτελεσματικότητα και αποδοτικότηταbn
• Διαθέσιμους πόρους για συνέργειες προώθησης
• Πρόσβαση σε εξατομικευμένα πελατολόγια και δίκτυα συνεργατών.

Ταυτόχρονα, οι συνεργασίες αυτές ενισχύουν τη σχέση της ΠΝΑ με τις εταιρείες αυτές και δημιουργούν θετική προδιάθεση συνέχειας και επαύξησης της συνεργασίας, κάτι ιδιαίτερα κρίσιμο για τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο.

Συμμετοχή σε διεθνείς εκθέσεις

Οι προορισμοί καλούνται να επαναξιολογήσουν το σύνολο των δράσεων προώθησης τους υπό το πρίσμα των σημαντικών επιδράσεων της πανδημίας στους τρόπους με τους οποίους οι καταναλωτές ενημερώνονται και αποφασίζουν την αγορά των προϊόντων της αρεσκείας τους.

Ιδιαίτερη συζήτηση γίνεται για την αποτελεσματικότητα και αποδοτικότητα των τουριστικών εκθέσεων. Ειδικά για τις εκθέσεις που απευθύνονται αποκλειστικά ή κυρίως στους τελικούς καταναλωτές (B2C) η συζήτηση αυτή δεν είναι νέα, αφού προϋπήρχε της έναρξης της πανδημίας.

Οι τελικοί καταναλωτές έχουν, τα τελευταία χρόνια, στη διάθεσή τους όλα εκείνα τα online εργαλεία για να αποκτήσουν ολοκληρωμένη πληροφόρηση για έναν προορισμό.

Η πανδημία απλώς επιτάχυνε την εξάπλωση της τεχνολογίας και του διαδικτύου σε πάρα πολλές εκφάνσεις της καθημερινής μας ζωής.

Η ΠΝΑ οφείλει αφενός να μεγιστοποιήσει την απόδοση και αποτελεσματικότητα των χρημάτων που δαπανά, αφετέρου να αναπροσαρμόσει το μίγμα δράσεών της, σύμφωνα με τις προτιμήσεις του σύγχρονου καταναλωτή.

Υπό αυτό το πρίσμα η ΠΝΑ αποφάσισε ότι στις εκθέσεις εκείνες που συμμετέχει ο ΕΟΤ θα λαμβάνει μέρος ως συνεκθέτης, εντός δηλαδή του περιπτέρου του ΕΟΤ.

Οι σημαντικοί πόροι που έως σήμερα δαπανούσε η ΠΝΑ συμμετέχοντας ως αυτόνομος εκθέτης μεταφέρονται αφενός στην online διαφήμιση μέσω πλατφορμών προγραμματικής διαφήμισης και μέσω tour operators, αφετέρου σε ειδικές εκδηλώσεις (road shows/workshops) οι οποίες θα απευθύνονται αποκλειστικά στους B2B συνεργάτες μας (tour operators, travel agents κ.λπ.).

Ευνόητο είναι ότι σε όσες εκθέσεις δεν συμμετέχει ο ΕΟΤ, η ΠΝΑ θα αξιολογήσει την παρουσία της ως αυτόνομου εκθέτη.

Παρακάτω παρατίθεται ο ενδεικτικός κατάλογος των εκθέσεων που η ΠΝΑ θα συμμετάσχει.

Τονίζεται ότι ο κατάλογος αυτός θα οριστικοποιηθεί ανάλογα με τις εκάστοτε συνθήκες που θα επικρατούν αλλά και τυχόν πρόσθετες ανάγκες που θα προκύψουν εντός του έτους 2022:
• ΒΟΟΤ Dusseldorf 22-30/1/22 Θαλάσσιου Τουρισμού
• ITM Tel Aviv 8-9/2/22 Γενικού Τουρισμού
• ITB Berlin 9-13/3/22 Γενικού Τουρισμού
• MITT Moscow 15-17/3/22 Γενικού Τουρισμού
• Globalnie Katowice 3/22 Γενικού Τουρισμού
• Sea Trade Cruise Global Miami 4/22 Κρουαζιέρα
• Arabian Travel Market Dubai 16-19/5/22 Γενικού Τουρισμού
• Τhe Meeting Show London 6/22 Συνεδριακού Τουρισμού
• IFTM-TOP RESA Paris 9-10/22 Γενικού Τουρισμού
• Quality Travel Fair Copenhagen 21-23/10/22 Γενικού Τουρισμού
• WTM London 7-9/11/2022 Γενικού Τουρισμού.

Συμμετοχή/διοργάνωση road shows, workshops, ειδικών Εκδηλώσεων

Σε χώρες που κρίνεται απαραίτητο, η ΠΝΑ θα διοργανώσει μια σειρά από θεματικές εκδηλώσεις ώστε να ενισχύσει την εικόνα των νησιών αλλά και να συσφίξει περαιτέρω τις σχέσεις τις με τους κύριους συνεργάτες της. Αναλόγως του σκοπού και των στόχων της κάθε εκδήλωσης, αυτές θα έχουν τη μορφή είτε B2C roadshows, είτε Β2Β workshops με tour operators ή/και travel agents, είτε και ειδικές εκδηλώσεις – συναντήσεις με στρατηγικές σημασίας συνεργάτες.

Στο πλαίσιο αυτών των ενεργειών θα αξιολογηθούν δράσεις σε επιλεγμένες κύριες ευρωπαϊκές αγορές, αλλά και τις ΗΠΑ και τις αραβικές χώρες.

Κοινωνικά μέσα

Δεδομένης της αυξημένης χρήσης και επίδρασης των social media κατά τη διαδικασία λήψης των σχετικών με τις διακοπές αποφάσεων, σε όλα τα στάδια του ταξιδιού, η ΠΝΑ θα ενισχύσει περαιτέρω την συστηματική διαχείριση και συντήρηση των λογαριασμών Instagram και Facebook του aegeanislands μέσω συνεργασίας με εξειδικευμένη εταιρεία.

Η συνεργασία θα καλύπτει μια μεγαλύτερη – σε σχέση με το 2021 – διάρκεια συνεργασίας τόσο για τη δημιουργία οργανικών αναρτήσεων βάση εξειδικευμένης στρατηγικής επικοινωνίας όσο και την διαχείριση της επικοινωνίας με τους ακολούθους (community management).

Επίσης η ΠΝΑ θα προχωρήσει αφενός σε επί πληρωμή καμπάνιες διαφήμισης (sponsored posts) ώστε να διευρύνει τον αριθμό των ακολούθων της, αφετέρου σε καμπάνιες retargeting ώστε να μετατρέψει σε ακόλουθους των λογαριασμών της όσους καταναλωτές επισκέπτονται την ιστοσελίδα της μετά από έκθεση σε προγραμματική διαφήμιση.

Οι καμπάνιες αυτές είναι τεχνικά εφικτό να επικεντρώνονται όχι μόνο σε συγκεκριμένες χώρες αλλά ειδικότερα και σε επιμέρους περιοχές που γειτνιάζουν με αεροδρόμια από τα οποία υπάρχουν διαθέσιμες απ΄ευθείας πτήσεις προς τα νησιά μας.

Φιλοξενίες

Η ΠΝΑ επενδύει σταθερά σε δράσεις εξωστρέφειας και όπως κάθε χρόνο θα υλοποιήσει μια σειρά από φιλοξενίες αλλοδαπών και Ελλήνων οι οποίοι έχουν από την ιδιότητα τους τη δυνατότητα να συμβάλουν ενεργά στην προώθηση των νησιών μας ως τουριστικών προορισμών.

Ως τέτοιοι θεωρούνται: (α) άτομα που σχετίζονται ως συντάκτες ή/και ως δημοσιογράφοι με μέσα μαζικής ενημέρωσης, (β) διακεκριμένοι bloggers, (γ) στελέχη Tour Operators, ταξιδιωτικών γραφείων και οργανωτών συνεδρίων ή άλλων σημαντικών εκδηλώσεων, και (δ) influencers σε κοινωνικά δίκτυα.

Όσον αφορά τους (α) και (β) η ΠΝΑ λαμβάνει κάθε χρόνο πλήθος αιτημάτων φιλοξενίας με σκοπό την δημοσίευση ταξιδιωτικών άρθρων σε διάφορα ΜΜΕ ή δημοφιλή ιστολόγια (blogs).

Η εν λόγω ενέργεια κρίνεται ιδιαίτερα επωφελής και εξασφαλίζει το χαμηλότερο δυνατό κόστος για την προβολή των νησιών μας αφού δεν δαπανούνται χρήματα για διαφημιστικές καταχωρήσεις.

Επί παραδείγματι, με τη διοργάνωση ενός press trip επτά δημοσιογράφων εξασφαλίζεται η δημοσίευση επτά ταξιδιωτικών άρθρων το κόστος των οποίων περιορίζεται στη δαπάνη φιλοξενίας τους στα εκάστοτε νησιά.

Η φιλοξενία στελεχών Tour Operators, ταξιδιωτικών γραφείων και οργανωτών συνεδρίων ή άλλων σημαντικών εκδηλώσεων κρίνεται ιδιαιτέρως επωφελής καθώς οι προσκεκλημένοι καλούνται να διαπιστώσουν εκ του σύνεγγυς το τουριστικό προϊόν των νησιών και να έρθουν σε απευθείας επαφή με τους κατά τόπους τουριστικούς επαγγελματίες.

Οι influencers σε κοινωνικά δίκτυα είναι μια άλλη σημαντική κατηγορία ατόμων που πλέον διαμορφώνει απόψεις, θέσεις και αντιλήψεις σε μεγάλη μερίδα της κοινής γνώμης.

Δεδομένου ότι η συχνότητα των αιτημάτων φιλοξενίας είναι ιδιαίτερα μεγάλη, κυρίως προς τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις και όχι ακόμα προς αυτούς καθ΄ αυτούς τους φορείς του προορισμού, η ΠΝΑ θα θεσπίσει μια σειρά από ελάχιστες τεχνικές και ποιοτικές απαιτήσεις που πρέπει να πληρούν τα άτομα αυτά ώστε να αξιολογεί τα αιτήματα τους και να επιλέγει τα άτομα εκείνα που θα μεγιστοποιήσουν το αποτέλεσμα της φιλοξενίας».

Διαβάστε ακόμη

ΤUI Γερμανίας: Ξεκίνησαν οι κρατήσεις για το 2025

ΞΕΕ: Ικανοποίηση για το «φρένο» της Ε.Ε. στις αθέμιτες πρακτικές της Booking

Οι Ιταλοί “ψηφίζουν” Αστυπάλαια για διακοπές το φετινό καλοκαίρι

Ζήστε αξέχαστες εμπειρίες στη Ρόδο παροτρύνει τους αναγνώστες της η Rebekah Blakey, blogger από τη Μεγάλη Βρετανία

Αύξηση 8,4% καταγράφηκε στις αφίξεις τουριστών τον Απρίλιο

Κατέπλευσε για πρώτη φορά στη Ρόδο το κρουαζιερόπλοιο Celebrity Ascent

191 θαλαμηγοί στη Ρόδο από τις αρχές του χρόνου

Η Ελλάδα στους πιο δημοφιλείς προορισμούς για τις μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές