ΠΟΞ: Να αναγνωρισθούν τα πτυχία των Ανώτερων Σχολών Τουριστικής Εκπαίδευσης

ΠΟΞ: Να αναγνωρισθούν τα πτυχία  των Ανώτερων Σχολών Τουριστικής Εκπαίδευσης

ΠΟΞ: Να αναγνωρισθούν τα πτυχία των Ανώτερων Σχολών Τουριστικής Εκπαίδευσης

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 390 ΦΟΡΕΣ

Την αναγνώριση του πτυχίου πρώτου κύκλου σπουδών που χορηγούν οι Ανώτερες Σχολές Τουριστικής Εκπαίδευσης Κρήτης (ΑΣΤΕΚ) και Ρόδου (ΑΣΤΕΡ), ώστε οι πτυχιούχοι να μην αποκλείονται από μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών, ζητάει με επιστολή της στην υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως και τον υφυπουργό Ευάγγελο Συρίγο η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων.

Αναλυτικά, στην επιστολή αναφέρονται τα εξής:
«Αξιότιμη κυρία Υπουργέ,
Αξιότιμε κύριε Υφυπουργέ,

Η Ανώτερη Σχολή Τουριστικής Εκπαίδευσης Κρήτης (ΑΣΤΕΚ) τελεί υπό κατάληψη εδώ και έναν μήνα.
Όπως γνωρίζετε, η ΑΣΤΕΚ, η οποία ιδρύθηκε το 1995 είναι μία τριτοβάθμια Σχολή που εποπτεύεται από το Υπουργείο Τουρισμού και έχει ως σκοπό την εκπαίδευση και προετοιμασία στελεχών για τις ξενοδοχειακές κυρίως επιχειρήσεις.

Η ΑΣΤΕΚ και η ΑΣΤΕΡ, η αντίστοιχη Σχολή της Ρόδου, τροφοδοτούν σταθερά εδώ και δεκαετίες τον ξενοδοχειακό κλάδο με επαγγελματίες, ανώτερα διοικητικά στελέχη. Οι σπουδαστές εισάγονται στη Σχολή μέσω των Πανελλαδικών εξετάσεων και συγκεκριμένα, κατά το ακαδημαϊκό έτος 2021-2022, εισήχθησαν στη συγκεκριμένη σχολή 136 σπουδαστές και σπουδάστριες, με υψηλές μάλιστα επιδόσεις.

Ωστόσο, οι ανωτέρω φοιτητές δεν έχουν την ίδια μεταχείριση με τους φοιτητές των Σχολών του Υπουργείου Παιδείας (π.χ. δεν παίρνουν πάσο, δεν έχουν στέγαση ή σίτιση, κ.α.).

Το σοβαρότερο όμως πρόβλημα είναι ότι οι ανωτέρω σχολές παρότι υλοποιούν ένα απαιτητικό πρόγραμμα σπουδών, παραμένουν αδιαβάθμιτες, καθώς το πτυχίο που απονέμουν, δεν έχει αναγνωριστεί σαν πτυχίο πρώτου κύκλου σπουδών και συνεπακόλουθα οι πτυχιούχοι τους αποκλείονται από μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών.

Η πρόσφατη αναβάθμιση του προγράμματος σπουδών των ΑΣΤΕ έδωσε την ελπίδα ότι αυτή η αδικία θα αποκατασταθεί, όμως δυστυχώς παραμένει και πολύ φοβούμαστε πως τελικά θα οδηγήσει τη συγκεκριμένη σχολή σε μαρασμό.

Η έλλειψη καταρτισμένου ανθρώπινου δυναμικού είναι από τα σημαντικότερα προβλήματα που ο ξενοδοχειακός κλάδος αντιμετωπίζει. Για το λόγο αυτόν η Ομοσπονδία μας έχει θέσει την προσπάθεια αντιμετώπισης του συγκεκριμένου προβλήματος σε πρώτη προτεραιότητα, συμμετέχοντας τα τελευταία χρόνια και η ίδια ενεργά στα προγράμματα εκπαίδευσης και κατάρτισης.

Οι επιχειρήσεις μας έχουν ανάγκη από ικανά και καλά καταρτισμένα στελέχη.
Θέλουμε οι νέοι μας να αντιμετωπίζουν τον τουρισμό ως μια συνειδητή επιλογή καριέρας και όχι ως μια ευκαιριακή απασχόληση. Η κατάσταση που επικρατεί κατά τα ανωτέρω στις ΑΣΤΕ δεν βοηθά προς αυτή την κατεύθυνση…

Παρακαλούμε για τις ενέργειές σας ώστε η τουριστική εκπαίδευση να γίνει επιτέλους αντάξια της συμβολής του τουρισμού μας στην ελληνική οικονομία και την απασχόληση».

Διαβάστε ακόμη

Επίσκεψη στη Βιομηχανία Αεριούχων Ποτών «ΒΑΠ-Π. Κουγιός ΑΒΕΕ»: Μία εκπαιδευτική ματιά στην τοπική παραγωγή

Τη δράση «MyEU2024 - Συμμετέχω ενεργά στο Μέλλον της Ευρωπαϊκής Ένωσης» φιλοξένησε ο δήμος Ρόδου για μαθητές του νησιού μας

Ψηφιακό σχολείο και φροντιστήριο: Το υβριδικό σύστημα που θα υπάρχει σε απομακρυσμένες περιοχές

Τρία βραβεία σε διεθνή διαγωνισμό απέσπασε ο «Δράκος της Ρόδου»

Πανελλαδικές 2024: Στους 68.851 οι εισακτέοι – Το πρόγραμμα

Στις 4 Ιουνίου οι εξετάσεις ενηλίκων για απόκτηση απολυτηρίου Δημοτικού Σχολείου στην Κάλυμνο

To xρονοδιάγραμμα των εξετάσεων: 20 Μαΐου ξεκινούν στα Λύκεια, 3 Ιουνίου στα Γυμνάσια, από 31 Μαΐου οι Πανελλαδικές στα ΓΕΛ

Δράσεις του 2ου ΕΠΑ.Λ.-Π.ΕΠΑ.Λ. Ρόδου για την Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων Ζώων