Χρ. Μιχαλάκης: Kαλύτερη η εικόνα στις προκρατήσεις σε σχέση με πέρυσι

Χρ. Μιχαλάκης: Kαλύτερη η εικόνα  στις προκρατήσεις σε σχέση με πέρυσι

Χρ. Μιχαλάκης: Kαλύτερη η εικόνα στις προκρατήσεις σε σχέση με πέρυσι

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 631 ΦΟΡΕΣ

Σαφώς καλύτερη σε σχέση με πέρυσι είναι η εικόνα που παρατηρείται αυτό το διάστημα στις προκρατήσεις για τη φετινή τουριστική περίοδο, όπως επισημαίνει ο πρόεδρος της Ένωσης Τουριστικών Γραφείων Δωδεκανήσου Χρήστος Μιχαλάκης που εμφανίζεται αισιόδοξος για την εξέλιξή της και για το διάστημα που αυτή θα διαρκέσει.

Ειδικότερα με δηλώσεις του χθες στα μέσα ενημέρωσης παρουσίασε τα δεδομένα που υπάρχουν σήμερα και υπογράμμισε ότι και το 2022 θα χαρακτηρίζεται έντονα από τις “last minute” κρατήσεις με τις πτήσεις να ξεκινούν από το τέλος Μαρτίου.
«Παρατηρείται μία διαφοροποίηση της εικόνας από αγορά σε αγορά. Η βρετανική που μέχρι το 2019 ήταν η μεγαλύτερή μας αγορά και μας έλειψε το 2020 και το 2021 παρουσιάζει αρκετά ενθαρρυντικά στοιχεία. Έχουμε τις προκρατήσεις του 2019. Από την κεντρική και τη δυτική Ευρώπη, που είναι η δεύτερη σημαντικότερη αγορά, υπάρχει μία πολύ ικανοποιητική ροή κρατήσεων και φαίνεται να μην επηρεάζεται από τη μετάλλαξη «ΟΜΙΚΡΟΝ» αυτή τη στιγμή. Υστερεί σε σχέση με το 2019 αλλά είναι πολύ καλύτερη από τα προηγούμενα χρόνια.
Η σκανδιναβική αγορά γενικά ακολουθεί την ίδια τάση υπάρχουν κρατήσεις, υστερούμε σε σχέση με το 2019 αλλά κινείται αυτή τη στιγμή αρκετά ικανοποιητικά εκτός από τη Νορβηγία που εκεί η επιδημιολογική κατάσταση είναι πιο δύσκολη.

Για την ανατολική Ευρώπη είναι ακόμη λίγο νωρίς για να συζητήσουμε, καθώς και για τη Ρωσία που είναι το μεγάλο ερωτηματικό αφού ακόμη δεν έχουν ξεκινήσει οι προγραμματισμοί των τσάρτερ για πολλούς λόγους» δήλωσε ο κ. Μιχαλάκης ο οποίος αναφέρθηκε και στην κρουαζιέρα υπογραμμίζοντας ότι οι προσεγγίσεις θα είναι αρκετά καλές, με την ελπίδα να υπάρχουν και καλύτερες πληρότητες στα πλοία σε σχέση με πέρυσι ώστε να ξεκινήσουμε χωρίς προβλήματα τη σεζόν.

Σύμφωνα με τον ίδιο, σε γενικές γραμμές η εικόνα που παρατηρείται αυτή τη στιγμή είναι σαφέστατα καλύτερη από το 2021, αλλά το πόσο καλύτερη θα είναι σε σχέση με πέρυσι αυτό θα το δούμε στην πορεία. «Προσωπική μου εκτίμηση είναι ότι θα είναι αρκετά καλύτερη. Δεν πρέπει να πετάμε όμως στα σύννεφα. Πάμε βήμα-βήμα. Θα είναι πάλι “last minute η σεζόν όπως και τα προηγούμενα χρόνια, και απλώς ευελπιστούμε ότι θα έχουμε καλύτερη διάρκεια.

Πέρυσι το δεύτερο μισό της σαιζόν εξελίχθηκε εξαιρετικά καλά τηρουμένων των αναλογιών και ο στόχος είναι το πρώτο μισό, δηλαδή από τον Απρίλιο μέχρι και τον Ιούνιο, κατά το οποίο πέρυσι οι αφίξεις δεν ήταν καλές, να πάει καλύτερα» κατέληξε.
Πάντως, όπως έκανε γνωστό, οι προγραμματισμένες πτήσεις ξεκινούν από το τέλος Μαρτίου αλλά αυτό από μόνο του δεν μπορεί να διασφαλίσει την εξέλιξη της σεζόν. Όπως εξήγησε έχουμε ακόμα δύο μήνες μπροστά μας και όλα θα εξαρτηθούν από το ποια θα είναι η πορεία της πανδημίας και τοπικά αλλά και στις χώρες, από τις οποίες περιμένουμε τους περισσότερους πελάτες: τη Μεγάλη Βρετανία και τη Γερμανία, άρα οι εκτιμήσεις για το 85% φέτος σε σχέση με το 2019 θεωρείται ότι θα βγουν αληθινές.
Μιλώντας για τους παράγοντες που θα επηρεάσουν τη σεζόν τόνισε ότι είναι η πορεία της πανδημίας, οι μεταλλάξεις και σίγουρα η οικονομική κρίση ως επακόλουθο και φυσικά η αύξηση του κόστους της ενέργειας και το πώς θα αποτυπωθεί στην οικονομία.

Ερωτηθείς για τους ανταγωνιστές που θα έχει φέτος ο προορισμός μας απάντησε ότι οι ανταγωνιστές της Ρόδου φέτος θα είναι αυτοί που ήταν πάντα μέχρι και το 2019. Το 2020 και το 2021 όμως άλλαξαν τα πράγματα γιατί οι αγορές άνοιγαν και έκλειναν πολύ γρήγορα. Άρα εμείς ως αγορά πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι και για το καλό και για το κακό σενάριο. Σε ό,τι αφορά τα ξενοδοχεία πέρσι άνοιξαν, όπως είπε, σχεδόν στο σύνολό τους, αλλά δεν άνοιξαν νωρίς. Ο στόχος φέτος είναι αν όλα πάνε καλά και έχουμε πολλές κρατήσεις, να ξεκινήσουμε νωρίτερα. Αν γίνει αυτό, σημαίνει και αύξηση της απασχόλησης στο νησί.

Για την πρωτοβουλία "The Rhodes Co-Lab"
Κληθείς να σχολιάσει την πρωτοβουλία "The Rhodes Co-Lab - 1sτ Sustainable Global Tourism Destination”, σύμφωνα με την οποία η Ρόδος επελέγη για να γίνει ο πρώτος αειφόρος τουριστικός προορισμός και να αποτελέσει πρότυπο βιώσιμο επιχειρησιακό μοντέλο νέας γενιάς για τους

τουριστικούς προορισμούς παγκοσμίως , ο κ. Μιχαλάκης δήλωσε τα εξής:
«Αυτό που έγινε, είναι αυτό που θα ζητηθεί από το σύνολο της αγοράς. Η πλειονότητα των πελατών μας πλέον είναι από 45 ετών και κάτω, ηλικίες οι οποίες ενδιαφέρονται για το αποτύπωμα που αφήνουν στο περιβάλλον. Άρα αυτό είναι μία χρυσή ευκαιρία και για να ξεκινήσει ο διάλογος και για να μπουν οι βάσεις για την αειφορία του νησιού.

Και όταν λέμε αειφορία δε συζητάμε μόνο για το περιβάλλον. Υπάρχει κάτι πιο σημαντικό που έχει να κάνει με τον άνθρωπο και την προστασία του πολιτισμού και της ιστορίας μας. Μέσα από το εργαστήριο που θα γίνει με τη συνεργασία και τον διάλογο που θα έχουμε όλοι οι φορείς και με τη νομοθεσία που θα περάσει θα μπουν οι βάσεις για το τουριστικό προϊόν του νησιού για την επόμενη δεκαετία.

Οτιδήποτε συμβαίνει προς αυτή την κατεύθυνση εμείς το βλέπουμε το θετικά αρκεί να αξιοποιήσουμε τις ευκαιρίες γιατί δεν έχουμε περιθώρια να τις χάσουμε. Το θετικό είναι ότι θα ξεκινήσει μία συζήτηση και θα αρχίσει ο προορισμός να αλλάζει και να προσανατολίζεται σε αυτό που ζητούν οι πελάτες μας και το θεωρούν προαπαιτούμενο».

Μάλιστα υπογράμμισε ότι μεγάλοι τουρ οπερέιτορ σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα θα διαφημίζουν ξενοδοχεία που θα έχουν μηδενικό αποτύπωμα στο περιβάλλον. Άρα όσο πιο γρήγορα ετοιμαστούμε τόσο το καλύτερο. Πρέπει, όπως είπε, να προηγηθούμε έναντι των ανταγωνιστών μας, ενώ πρόσθεσε ότι στη Ρόδο μεγάλο ποσοστό ξενοδοχείων το υλοποιεί ήδη καθώς έχουν πιστοποίηση για την προστασία του περιβάλλοντος και είναι προετοιμασμένα για την αλλαγή. Όμως περιμένουμε την υπόλοιπη αγορά και την τοπική αυτοδιοίκηση να κινηθεί προς αυτή την κατεύθυνση.

Διαβάστε ακόμη

Ζήστε αξέχαστες εμπειρίες στη Ρόδο παροτρύνει τους αναγνώστες της η Rebekah Blakey, blogger από τη Μεγάλη Βρετανία

Αύξηση 8,4% καταγράφηκε στις αφίξεις τουριστών τον Απρίλιο

Κατέπλευσε για πρώτη φορά στη Ρόδο το κρουαζιερόπλοιο Celebrity Ascent

191 θαλαμηγοί στη Ρόδο από τις αρχές του χρόνου

Η Ελλάδα στους πιο δημοφιλείς προορισμούς για τις μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές

Γ. Ματσίγκος: Πολύ καλά εξελίχθηκε η τουριστική κίνηση τον Απρίλιο στη Ρόδο

Προβολή της Ρόδου στην Ολλανδική και Βελγική αγορά από την blogger Anne Maria De Graaf – Γαστρονομική περιήγηση του νησιού

40 κρουαζιερόπλοια θα καταπλεύσουν τον Μάιο στο λιμάνι της Ρόδου