Σε Δωδεκάνησα και Κυκλάδες τα πιο ακριβά καύσιμα σε ολόκληρη τη χώρα

Σε Δωδεκάνησα και Κυκλάδες τα πιο ακριβά καύσιμα σε ολόκληρη τη χώρα

Σε Δωδεκάνησα και Κυκλάδες τα πιο ακριβά καύσιμα σε ολόκληρη τη χώρα

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 580 ΦΟΡΕΣ

Στο 1,96 ευρώ η μέση τιμή της αμόλυβδης στον νομό μας

Ξεπερνά κάθε προηγούμενο η ραγδαία αύξηση της τιμής των καυσίμων στα νησιά μας, αφού σύμφωνα με το δελτίο επισκόπησης τιμών υγρών καυσίμων του Υπουργείου Ανάπτυξης, οι Κυκλάδες και τα Δωδεκάνησα, βρίσκονται στην πρώτη θέση των πιο ακριβών καυσίμων σε ολόκληρη τη χώρα.

Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία που επισημαίνονται σε σχετικό ρεπορτάζ της «Ναυτεμπορικής», η τιμή της αμόλυβδης βενζίνης, απέχει μόλις μισό λεπτό του ευρώ από το να καταρρίψει το εθνικό ρεκόρ όλων των εποχών ακρίβειας, που καταγράφηκε τον Αύγουστο του 2012.
Η μέση τιμή στα καύσιμα για τα Δωδεκάνησα, είχε προχθές ως εξής:
Αμόλυβδη: 1,969
Αμόλυβδη 100 οκτανίων: 2,083
Ντίζελ Κίνησης: 1,694
Ντίζελ θέρμανσης: 1,306
Για τις Κυκλάδες αντίστοιχα οι τιμές είχαν ως εξής:
Αμόλυβδη: 2,.034
Αμόλυβδη 100 οκτανίων: 2,158
Ντίζελ Κίνησης: 1,754
Ντίζελ θέρμανσης: 1,344

Σε πολύ υψηλά επίπεδα βρίσκονται και οι μέσες τιμές των λοιπών καυσίμων, οι οποίες σε συνδυασμό με την εκτεταμένη ακρίβεια σε μια τεράστια γκάμα προϊόντων και υπηρεσιών, φέρνουν κυριολεκτικά σε απόγνωση μισθωτούς, συνταξιούχους, ανέργους, ελεύθερους επαγγελματίες, αλλά και τις επιχειρήσεις.

Σε απόλυτες τιμές ως προς τα καύσιμα, στην κορυφή βρίσκονται οι βενζίνες, λόγω της μεγάλης επιβάρυνσης από τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης (ΕΦΚ) ο οποίος έχει έναν από τους μεγαλύτερους συντελεστές σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης. Αυτός άλλωστε είναι και ο λόγος που η χώρα μας «φιγουράρει» μονίμως στις τρεις – τέσσερις πρώτες στην ακρίβεια χώρες της ΕΕ, συνήθως μετά τις, Ολλανδία, Φινλανδία και Δανία, καθώς ο ΕΦΚ να ανέρχεται στα 700 ευρώ ανά χιλιόλιτρο αμόλυβδης βενζίνης. Βέβαια, στις παραπάνω χώρες τα εισοδηματικά δεδομένα, προφανώς και είναι κατά πολύ ανώτερα από τα ισχύοντα στην Ελλάδα. Με βάση τα τελευταία στοιχεία του παρατηρητηρίου υγρών καυσίμων, η πανελλαδική μέση τιμή της αμόλυβδης διαμορφώθηκε προχθές 1η Φεβρουαρίου, στο 1,831 ευρώ, δηλαδή μόλις 7 χιλιοστά του ευρώ χαμηλότερα από το ρεκόρ που καταγράφηκε τον Αύγουστο του 2012 με πανελλαδική μέση τιμή 1,838.
Τότε όμως, η τιμή του μπρεντ να κινούνταν πάνω από τα 100 δολάρια το βαρέλι, έναντι των περίπου των 89 δολαρίων που ήταν χθες.

Ημερήσιο δελτίο τιμών ανά νόμο
Ουσιαστικά, τη μέση τιμή του 1,831 ευρώ ανά λίτρο τη «συντηρούν» τα πρατήρια της Αττικής και της Θεσσαλονίκης, με την πρώτη να καταγράφει μέση τιμή στο 1,807 ευρώ ανά λίτρο και η δεύτερη στο 1,801 ευρώ. Στις άλλες περιφερειακές ενότητες της χώρας η κατάσταση τείνει να ξεφύγει και ήδη στις Κυκλάδες η μέση τιμή της αμόλυβδης 95 οκτανίων ξεπέρασε τα 2 ευρώ ανά λίτρο (2,034). Τη δεύτερη θέση της ακρίβειας κατέχουν τα Δωδεκάνησα με 1,969 ευρώ ανά λίτρο. Πάνω από το 1,9 ευρώ και συγκεκριμένα στο 1,924 είναι η μέση τιμή στην Ευρυτανία.

Οι προαναφερθείσες, είναι πάντα οι μέσες τιμές, είτε πανελλαδικά είτε κατά περιφερειακή ενότητα. Υπάρχουν πολλές περιπτώσεις ανά τη χώρα και ειδικά στην περιφέρεια, όπου δεν βρίσκεις πρατήριο με τιμή αμόλυβδης 95 οκτανίων, κάτω από το 1,9 ευρώ το λίτρο περιοχές της χώρας.
Σε υψηλά επίπεδα βρίσκονται και οι τιμές στα άλλα καύσιμα, με τις μέσες πανελλαδικές να διαμορφώνονται στο 1,572 ευρώ ανά λίτρο για το πετρέλαιο κίνησης, στο 1,042 ευρώ για το υγραέριο κίνησης, και στο 1,233 ευρώ για το πετρέλαιο κίνησης.
Όπως προαναφέρθηκε, η χώρα μας πάντα βρίσκεται στις πρώτες θέσεις της Ε.Ε. ως προς την τιμή της αμόλυβδης. Αν αφαιρεθούν οι φόροι, η Ελλάδα βρίσκεται 12η ή 13η στην Ε.Ε. και σε κάθε περίπτωση κάτω από τον μέσο όρο όχι μόνο των χωρών της Ευρωζώνης, αλλά και της Ε.Ε. των «27».

Μεγάλο το βάρος από τους φόρους
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι στην τιμή του 1,831 ευρώ οι φόροι, (ειδικός φόρος κατανάλωσης, ΦΠΑ) αντιστοιχούν στο 60% της τελικής τιμής, δηλαδή πάνω από ένα ευρώ το λίτρο (1,07 ευρώ).
Σε περίπου 0,64 ευρώ είναι η τιμή του διυλιστηρίου, ενώ περίπου 10,5 λεπτά (μικτά) ανά λίτρο μοιράζονται οι εταιρείες εμπορίας και οι πρατηριούχοι, με αποτέλεσμα, εύλογα, οι τελευταίοι κρίκοι της αλυσίδας (έμποροι και πρατηριούχοι) να κάνουν λόγο για ζήτημα βιωσιμότητας των επιχειρήσεών τους.

Σήμερα, ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης (ΕΦΚ) ανέρχεται σε 0,70 ευρώ ανά λίτρο ή 700 ευρώ ανά χιλιόλιτρο βενζίνης, ενώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι πέρα από τα άλλα τέλη και δασμούς η τελική τιμή της βενζίνης επιβαρύνεται και με έναν από τους υψηλότερους συντελεστές ΦΠΑ (24%) σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Βάσει της κοινοτικής νομοθεσίας, ο ελάχιστος ειδικός φόρος κατανάλωσης ανά λίτρο βενζίνης είναι το 0,36 ευρώ ανά λίτρο και οι μόνες χώρες που επιβάλλουν τη μίνιμουμ φορολογία είναι η Βουλγαρία και η Ουγγαρία και ακολουθούν η Πολωνία και Ρουμανία με 0,37 ευρώ ΕΦΚ ανά λίτρο βενζίνης. Αντίθετα, τον υψηλότερο ΕΦΚ έχει η Ολλανδία με 0,81 ευρώ ανά λίτρο, η Ιταλία με 0,73 ευρώ ανά λίτρο και η Φινλανδία με 0,72 ευρώ ανά λίτρο. Η Γαλλία έχει 0,68 ευρώ ανά λίτρο, η Γερμανία 0,65 και η Ισπανία 0,50 ευρώ, όταν ο μέσος όρος σε επίπεδο Ε.Ε. είναι το 0,56 ευρώ ανά λίτρο.

Διαβάστε ακόμη

Εκδήλωση ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ για τις Ευρωεκλογές με Κ. Αρβανίτη, Ζ. Τσιριγώτη, Κ. Γιαννακά

Συνέδριο με θέμα «Ο ρόλος της δημοσιογραφίας στην τοπική ανάπτυξη και την προστασία του περιβάλλοντος στην περιφέρεια»

Γ. Χατζημάρκος: «Αυτοί οι «ευαίσθητοι» δεν είναι φίλοι του περιβάλλοντος. Φίλοι του... μαζούτ είναι.»

Λήγει η προθεσμία για τις εγκαταστάσεις αδέσποτων ζώων

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η άσκηση «Δια Πυρός 2024» στη Ρόδο

Ριζικές παρεμβάσεις για το κέντρο υπόσχεται ο δήμαρχος

Ανοικτός για το κοινό ο ξενώνας της Αγίας Αικατερίνης στη Μεσαιωνική Πόλη

Θα ολοκληρωθούν οι εργασίες στην Ακρόπολη της Ρόδου