Σε απολογισμό του έργου του προέβη χθες ο Γιάννης Καμπούρης

Σε απολογισμό του έργου του  προέβη χθες ο Γιάννης Καμπούρης

Σε απολογισμό του έργου του προέβη χθες ο Γιάννης Καμπούρης

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 471 ΦΟΡΕΣ

Σε έναν απολογισμό του έργου του προχώρησε χθες ο πρώην αντιδήμαρχος Διοικητικής Εξυπηρέτησης του Πολίτη, Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Κοινωνικής Πολιτικής Γιάννης Καμπούρης που πλέον έχει αναλάβει την προεδρία της ΔΕΥΑΡ με απόφαση δημάρχου.

Πρόκειται, όπως χαρακτηριστικά είπε, για μία διαδρομή δύο ετών στη διεύθυνση διοικητικής εξυπηρέτησης του πολίτη και ψηφιακής διακυβέρνησης και ενός έτους στον τομέα της κοινωνικής πολιτικής την οποία εξέφρασε την επιθυμία να μοιραστεί με τους πολίτες για να γνωρίζουν τι έγινε αυτό το διάστημα.

«Ξεκινήσαμε τον Σεπτέμβριο του 2019 έχοντας στο μυαλό μου το χτίσιμο του «αύριο» στις συγκεκριμένες διευθύνσεις με στόχο τη μετατροπή της Ρόδου σε έξυπνη, φιλικότερη, εξυπηρετικότερη, πιο «πράσινη» και πρωτοπόρα στον ψηφιακό μετασχηματισμό, με σεβασμό και καλύτερη εξυπηρέτηση στον πολίτη» δήλωσε χαρακτηριστικά και ξεκινώντας την αναφορά του στον απολογισμό δήλωσε τα εξής:

«Δώσαμε έμφαση στην εξυπηρέτηση όλων των πολιτών μέσω της διεύθυνσης κοινωνικής πολιτικής σε όσους ανήκουν στις ευάλωτες ομάδες. Ανοίξαμε ΚΑΠΗ στο νοτιότερο σημείο του νησιού στην Απολακκιά. Σε συνεννόηση με τον κ. Τριάντο που ανέλαβε τη διεύθυνση κοινωνικής πολιτικής είναι όλα έτοιμα και για το ΚΑΠΗ στο Ασκληπιείο της νότιας Ρόδου με σχεδόν 80 μέλη.

Βάλαμε στόχο να καταγράψουμε υψηλότερες επιδόσεις και πιστεύω ότι τα καταφέραμε γιατί απλουστεύσαμε την καθημερινότητα του πολίτη μέσω της διοικητικής εξυπηρέτησης. Ανοίξαμε τέσσερα νέα ΚΕΠ: ένα στη Λίνδο για ιστορικούς λόγους και για να εξυπηρετηθεί η ευρύτερη περιοχή, ένα στα Κοσκινού, επίσης στον Αϊ-Γιάννη και δρύσαμε το “My kep live”, στην Κρεμαστή, το πρώτο ΚΕΠ της κατηγορίας αυτής στη Ρόδο που εξυπηρετεί διαδικτυακά.

Στη συνέχεια, ληξιαρχείο και ηλεκτρονική διακυβέρνηση έχουμε ετοιμάσει την ιστοσελίδα των πολιτικών γάμων η οποία θα πρέπει να γίνει ένα εργαλείο στα χέρα του δήμου ώστε σε συνεργασία με τους τουρ οπερέιτορ και τους πράκτορες της Ρόδου, τον ΠΡΟΤΟΥΡ και τους αποδήμους, να χρησιμοποιηθεί ως εργαλείο γιατί στην ιστοσελίδα αποτυπώνονται όλα τα σημεία στα οποία μπορούν να γίνουν γάμοι και να γίνει όλη η διαδικασία μέσα από αυτή αλλά αν δεν την χρησιμοποιήσεις σωστά, θα μείνει ένα στολίδι στην εργαλειοθήκη της διεύθυνσης πληροφορικής.

Στο δημοτολόγιο καθιερώσαμε τα ηλεκτρονικά ραντεβού με σειρά προτεραιότητας, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα οι συνωστισμοί και οι συγχρωτισμοί στο Δημαρχείο να μειωθούν κατά πολύ».

Ο τομέας της διεύθυνσης Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών
Ο κ. Καμπούρης συνέχισε παραθέτοντας δράσεις και έργα που αφορούν τη διεύθυνση Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών λέγοντας τα εξής:

1. Τεχνολογικό Φεστιβάλ Φωτός
«Η δημοτική αρχή του Αντώνη Β. Καμπουράκη μελετά και σχεδιάζει την υλοποίηση στη Ρόδο Τεχνολογικού Φεστιβάλ Φωτός, κατόπιν και της συγκρότησης από τον Δήμαρχο Ρόδου, Ομάδας Έργου με σχετικό αντικείμενο. Δράση παγκόσμιου βεληνεκούς που διεξάγεται ήδη σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες γνωρίζοντας τεράστια επιτυχία.

2. Έξυπνη και οικολογική Ρόδος
Ήδη ξεκινήσαμε τη διαδικασία αποτύπωσης σε ένα ενιαίο και ολοκληρωμένο σύστημα GIS, όλων των σημείων στη Ρόδο, όπου οι πολίτες δύναται να εντοπίσουν και να κάνουν χρήση έξυπνων επιλογών. Δημιουργούμε σταδιακά μία έξπνη και ταυτοχρόνως οικολογική Ρόδο, προσβάσιμη στον πολίτη.

• Έξυπνες θέσεις στάθμευσης.
• Έξυπνοι σηματοδότες.
• Έξυπνες διαβάσεις → Αναβάθμιση της ασφάλειας των πολιτών.

• Σταθμοί φόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων.
• Έξυπνα δημόσια κτήρια (τοποθέτηση και θερμικών καμερών), αλά ακόμη και
• Έξυπνες περιοχές: Μεσαιωνική Πόλη και Λίνδος, εντάσσονται σε δικτυακές πλατφόρμες ψηφιακού πλοηγού.

Εγκαθίσταται σύστημα διαρκούς παρακολούθησης των περιβαλλοντολογικών συνθηκών με στόχο την πρόληψη από την εκδήλωση πυρκαγιών στα κύρια σημεία των δασικών εκτάσεων του νησιού.

3. Ψηφιακή μετάβαση του δήμου για τους δημοτικούς υπαλλήλους και για τους δημότες
Για δημοτικούς υπαλλήλους και δημότες:
Πλήθος δικτυακών εφαρμογών έχουν διευκολύνει σημαντικά την καθημερινότητα των δημοτικών υπαλλήλων. Τα έγγραφα των υπηρεσιών, διακινούνται ηλεκτρονικά και άμεσα, σε όλο το νησί. Έχει γίνει χρήση των ψηφιακών υπογραφών και αξοποιείται η εσωτερική αλληλογραφία.

Πρώτοι αυτοματοποιήσαμε τη νομική υπηρεσία, με την εφαρμογή διαχείρισης νομικών υποθέσεων. Όλες οι υποθέσεις, διαχειρίζονται και ολοκληρώνονται μέσα από αυτοματοποιημένα ενδιάμεσα στάδια.
Ο ΧΥΤΑ αναβαθμίστηκε. Οι ζυγίσεις και οι χρεώσεις γίνονται αυτόματα, χωρίς την παρέμβαση χρήστη. Ο χρόνος εξυπηρέτησης έχει μειωθεί στο ελάχιστο. Τα μετρητά έχουν καταργηθεί και οι συναλλαγές γίνονται μόνο μέσω POS και ηλεκτρονικά ή με μετρητά στα ταμεία του δήμου.

Αποκλειστικά, για τον δήμο της Ρόδου, κατασκευάστηκε εφαρμογή καταχώρισης πρωτογενών και τεκμηριωμένων αιτημάτων για όλες τις υπηρεσίες, προμήθειες και έργα που πραγματοποιούνται.

Για τους δημότες:
Ο δήμος Ρόδου, είναι ο πρώτος δήμος στην Ελλάδα, στην εποχή του κορωνοϊού, που σε χρόνο ρεκόρ, υλοποίησε την ολοκληρωμένη πύλη teledimos.gr. Ο πολίτης, μέσω οποιασδήποτε συσκευής μπορεί να συνδεθεί στο internet και να πραγματοποιήσει οικονομικές και δημοτικές συναλλαγές, χωρίς να χρειάζεται η φυσική παρουσία του σε δημοτικό κτήριο.

Οι δημότες, μπορούν επίσης μέσω του κινητού τους ή του υπολογιστή τους, να ενημερώσουν τις αντίστοιχες υπηρεσίες του δήμου σχετικά με αιτήματα, προβλήματα ή καταγγελίες που έχουν. Μάλιστα, υπάρχει δυνατότητα «φωτογράφισης» της περιοχής του αιτήματος και εύρεσης της στον χάρτη. Πλέον σε όλους τους παιδικούς σταθμούς, όλες οι διαδικασίες για τους γονείς γίνονται ηλεκτρονικά, από την εγγραφή και κατάταξη των παιδιών έως τις τυχόν πληρωμές.

Μέσω σύνδεσης με τις ηλεκτρονικές πληρωμές, ο πολίτης μπορεί να ενημερωθεί για όλες του τις κινήσεις οφειλών, που έχουν προκύψει από οποιαδήποτε υπηρεσία του δήμου και να τις εξοφλήσεις ηλεκτρονικά. Οι εγγυητικές επιστολές διαχειρίζονται ψηφικά, ενώ ψηφιοποιείται το αρχείο της Υπηρσίας Δόμησης και 10.000 βιβλία της Δημοτικής Βιβλιοθήκης.

Οι λογιστές, μπορούν σε καταστήματα, να καταχωρούν μέσω διαδικτύου, τις περιοδικές τους δηλώσεις, ώστε να γίνονται και οι αντίστοιχες χρεώσεις, ενώ ιδιαίτερη μέριμνα έχει δοθεί στα ΑμΕΑ, με τη δημιουργία ειδικής πλατφόρμας, όπου, μέσω internet, μπορούν να καταχωρούν τις αιτήσεις τους και να δρομολογούνται στα αρμόδια όργανα προς διεκπεραίωση. Κ.Α.Π.Η. και εθελοντικές οργανώσεις έχουν τα δικά τους portal, ενώ η ιστοσελίδα των πολιτικών γάμων, θα προβάλλει τη Ρόδο σε όλο τον κόσμο. Ακόμη, δημιουργήσαμε εφαρμογή καταγραφής μόνιμων κατοίκων, μέσω του trip2020, ώστε να μπορούν οι εν δυνάμει επισκέπτες μας, να εκδίδουν ηλεκτρονικά εισιτήρια προς το νησί μας.

Παραδόθηκε η νέα ιστοσελίδα του δήμου Ρόδου, χρηστική και με σύγχρονη σχεδίαση, καθώς και το τουριστικό site, στα πρότυπα σύγχρονων τουριστικών site άλλων κρατών.
Την τελευταία διετία, το 85% των υπαρχόντων εφαρμογών, έχουν μετασχηματιστεί σε δικτυακές.

Όλα δε τα παραπάνω και ακόμη περισσότερα γίνονται δίδοντας ιδιαίτερη μέριμνα στην προστασία των προσωπικών δεδομένων των πολιτών, μέσω της GDPR ευρωπαϊκής οδηγίας από το 2018, η οποία εφαρμόστηκε το 2020 απο τη δημοτική αρχή του Αντώνη Β. Καμπουράκης.

4. Ελεύθερη πρόσβαση στο διαδίκτυο
Το πρώτο βήμα για τη δημιουργία μιας έξυπνης πόλης-όπως αποτυπώθηκε ανωτέρω αλλά και όπως σταδιακά σχεδιάζεται και υλοποιείται-ήταν η σύνδεση των πολιτών της στο διαδίκτυο. Και από εκεί είχαμε ξεκινήσει. Εγκαταστήσαμε Wi-Fi σε 16 σημεία στην πόλη της Ρόδου και 32 σε χωριά και στις Επτά Πηγές, στην πλατεία Ακαδημίας, στην πλατεία Κύπρου και στην πλατεία Αγίων Αποστόλων, ενώ θα επεκταθεί και στις γειτονιές της πόλης.

5. Εντοπισμός οχημάτων
Από το 2021, υπάρχει έλεγχος σε 100 οχήματα του δήμου, μέσω GPS, σχετικά με την τοποθεσία τους και τις διαδρομές που πραγματοποιούν, με πολλαπλούς στόχους και οφέλη. Μέσω της εφαρμογής βγαίνει και η ποσότητα καυσίμων που πρέπει να καταναλώσει το κάθε όχημα.

Συμπέρασμα:
Η Ρόδος μετασχηματίζεται. Τη Ρόδο την παραλάβαμε ψηφιακά στάσιμη και μεταξεταστέα. Μετασχηματίζεται σταδιακά, σταθερά, ουσιαστικά και μετασχηματίζεται προς το καλύτερο. Μέσα σε μόλις 2 έτη δήμος, δημοτικές υπηρεσίες, δημοτικά κτήρια και περιοχές της Ρόδου εντάχθηκαν και εντάσσονται στη ψηφιακή εποχή. Η Ρόδος γίνεται έξυπνη, «πράσινη» και τεχνολογικά επαναστατική.

Επίσης, η Ρόδος έχει υποβάλει φάκελο σε τρία προγράμματα για την προμήθεια των νέων ηλεκτρονικών ποδηλάτων που θα σταθμεύουν σε 8 σημεία στην πόλη».

Διαβάστε ακόμη

Νομαρχιακό Τμήμα ΑΔΕΔΥ Δωδεκανήσου: 24ωρη Πανυπαλληλική Απεργία, Τρίτη 21 Μαΐου 2024

45χρονος συνελήφθη στη Ρόδο για κλοπή τραπεζικής κάρτας

Επίτιμος διδάκτορας ο Μητροπολίτης Ρόδου

Ενθαρρυντικά ξεκινάει η σεζόν για τη ΔΕΡΜΑΕ

Συνέδριο για τον ρόλο της δημοσιογραφίας στην τοπική ανάπτυξη διεξάγεται στη Ρόδο

Ιακ. Γρύλλης: «Επιχειρείται η ηθική και οικονομική εξόντωσή μου»

54 προσλήψεις από τον δήμο Ρόδου για την προστασία των δασών

Απαγορεύεται η διέλευση και παραμονή στις δασικές περιοχές τις νυκτερινές ώρες