Κινητοποιήσεις από εκπαιδευτικούς για τα κενά στην παιδεία

Κινητοποιήσεις από εκπαιδευτικούς για τα κενά στην παιδεία

Κινητοποιήσεις από εκπαιδευτικούς για τα κενά στην παιδεία

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 379 ΦΟΡΕΣ

Στη Ρόδο βρέθηκαν εκπρόσωποι της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος και της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης για μια σειρά δράσεων και κινητοποιήσεων με στόχο την ανάδειξη των τεράστιων προβλημάτων του χώρου της Παιδείας.

Η Ρόδος είναι η πρώτη πόλη από την οποία ξεκινούν οι δράσεις ενώ το επόμενο διάστημα αντίστοιχες κινητοποιήσεις θα πραγματοποιηθούν σε ολόκληρη την Ελλάδα. Στο πλαίσιο των δράσεων, οι εκπρόσωποι της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος (ΔΟΕ) και της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ) πραγματοποίησαν χθες το μεσημέρι συγκέντρωση διαμαρτυρίας στην πλατεία Κύπρου ενώ νωρίτερα παραχώρησαν δηλώσεις σε δημοσιογράφους αναφέροντας τα εξής:

Θανάσης Γκούμας, Οργανωτικός γραμματέας ΔΟΕ:
«Την τελευταία διετία η κατάσταση που διαμορφώνεται στον χώρο της εκπαίδευσης είναι εκρηκτική.
Η λειτουργία των σχολείων γίνεται χωρίς τη στοιχειώδη μέριμνα του υπουργείου Παιδείας, δεν υπάρχει καμία τήρηση μέτρων.

Παράλληλα υπάρχει και μια προσπάθεια επιβολής μιας αντιεκπαιδευτικής αξιολόγησης, μια μορφή εργασιακής ομηρίας, με τρίμηνες συμβάσεις, υποβάθμιση των υποστηρικτικών δομών ενώ το αίτημά μας για μόνιμους διορισμούς στην εκπαίδευση προσκρούει πάνω σε ένα κλειστό σύστημα χωρίς να ανοίγουν οι πίνακες και με την υπουργό Παιδείας να λέει πως για όλα φταίει το ΑΣΕΠ».

Μάνος Ανδρουλάκης, ταμίας ΔΟΕ:
«Η πανδημία έχει βάλει εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς σε μια συνεχή προσπάθεια εξασφάλισης της παιδαγωγικής σχέσης και κάλυψης της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Η κρίση αυτή έχει αναδείξει τις αδυναμίες και τις ελλείψεις του εκπαιδευτικού μας συστήματος.

Η τηλεκπαίδευση δεν μπορεί να αντικαταστήσει τη διά ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία, την αλληλεπίδραση που πρέπει να έχει ο μαθητής με τον εκπαιδευτικό, και τους συμμαθητές του. Πρέπει οι ανάγκες που υπάρχουν να καλυφθούν το επόμενο διάστημα, αυτό απαιτεί και μια γενναία χρηματοδότηση».

Γιάννης Αναγνωσταράς, μέλος Διοικητικού Συμβουλίου ΔΟΕ:
«Η κυβέρνηση έχει τον εξής ισχυρό στόχο: να απαλλαγεί από τη θεσμική υποχρέωση που έχει να καλύπτει τα σχολεία με δημόσιο χρήμα και δαπάνες.

Η παρουσία μας σήμερα εδώ, υπό την αιγίδα της ΑΔΕΔΥ και μαζί με την ΟΛΜΕ, έχει στόχο την ανάδειξη αναγκαιότητας υπεράσπισης του δημόσιου σχολείου και αποκάλυψης της παιδαγωγικής «ασέλγειας» που επιχειρείται από το υπουργείο Παιδείας».

Στέλλα Μανουσογιωργάκη, αντιπρόεδρος ΟΛΜΕ:
«Η κατάσταση στα δημόσια σχολεία είναι οριακή, έχουν καταγραφεί πλέον εκατοντάδες χιλιάδες κρούσματα σε μαθητές και δεκάδες χιλιάδες κρούσματα σε εκπαιδευτικούς.

Το υπουργείο Παιδείας αρνήθηκε να λάβει ουσιαστικά μέτρα και να υιοθετήσει οποιαδήποτε από τις προτάσεις της ΟΛΜΕ, της ΔΟΕ, του γονεϊκού και του μαθητικού κινήματος για την προστασία της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Υπενθυμίζω ότι εξακολουθεί να ισχύει το αντιεπιστημονικό πρωτόκολλο του 50% + 1 νοσούντων μαθητών προκειμένου να κλείσει ένα τμήμα.

Επιπλέον, εξακολουθεί το υπουργείο να αρνείται να κάνει ιχνηλάτηση των κρουσμάτων, δεν γίνονται απολυμάνσεις στα σχολεία, μειώθηκε αντί να αυξηθεί το προσωπικό καθαριότητας και συνεχώς καταγράφονται κρούσματα στα σχολεία μας.

Παράλληλα, το υπουργείο αρνείται να σπάσει τμήματα στη μέση αξιοποιώντας υπάρχουσες αχρησιμοποίητες αίθουσες σε όλη τη χώρα και επιλέγει τον συνωστισμό μέσα στην τάξη».

Θεόδωρος Μαλαγάρης, γενικός γραμματέας ΟΛΜΕ:
«Ζητάμε το αυτονόητο: πρόσληψη μόνιμου προσωπικού. Εδώ και δυόμισι χρόνια είναι αδιαμφισβήτητο γεγονός ότι η δημόσια εκπαίδευση βάλλεται σε όλα τα επίπεδα και η βασική στόχευση του υπουργείου Παιδείας είναι να αλλοιώσει τον χαρακτήρα της.
Ενδεικτικό παράδειγμα αποτελούν οι παρεμβάσεις του υπουργείου προς όφελος της ιδιωτικής εκπαίδευσης, οι αποφάσεις ισοτιμίας των τίτλων σπουδών των κολεγίων και των επαγγελματικών δικαιωμάτων με τα δημόσια ΑΕΙ».

Νίτσα Αργυρού, πρόεδρος συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ρόδου:
«Καταβάλλουμε προσπάθειες να διασφαλίσουμε τη λειτουργία των σχολείων, τα προβλήματα είναι πολλά και συσσωρευμένα που αναδείχθηκαν την περίοδο της πανδημίας. Άλλωστε το σχολείο είναι μια αντανάκλαση της κοινωνίας μας.
Συμμετέχουμε στις δράσεις της ομοσπονδίας και στην κινητοποίηση που θα γίνει στην πλατεία Κύπρου».

Κώστας Μουτσάκης, μέλος Διοικητικού Συμβουλίου συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ρόδου:
«Έχουμε φτάσει στο μέσο της σχολικής χρονιάς και στο ευαίσθητο κομμάτι της ειδικής αγωγής δεν έχουν διοριστεί εκπαιδευτικοί για παράλληλη στήριξη των παιδιών που έχουν ανάγκη.
Κάθε χρόνο 50.000 αναπληρωτές εκπαιδευτικοί καλύπτουν απαραίτητες ανάγκες που υπάρχουν στα νησιά μας. Είναι απαραίτητο να γίνονται μόνιμοι διορισμοί».

Αναστάσιος Γιουρουκογλου, μέλος Διοικητικού Συμβουλίου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Ρόδου:
«Τα δύο αυτά χρόνια της πανδημίας στηρίζουμε το Δημόσιο με τις δικές μας δυνατότητες και δυνάμεις χωρίς καμία στήριξη από την κυβέρνηση.

Με την τελευταία κακοκαιρία που έπληξε τη χώρα αναδείχθηκε το εξής παράδοξο: το κράτος έδειξε τα αργά αντανακλαστικά του όταν πρέπει να αντιμετωπίσει τις λαϊκές ανάγκες ενώ από την άλλη, δείχνει πόσο γρήγορα αντιδρά όταν κηρύσσει παράνομες τις αποφάσεις των εκπαιδευτικών σωματείων».

Διαβάστε ακόμη

Επίσκεψη στη Βιομηχανία Αεριούχων Ποτών «ΒΑΠ-Π. Κουγιός ΑΒΕΕ»: Μία εκπαιδευτική ματιά στην τοπική παραγωγή

Τη δράση «MyEU2024 - Συμμετέχω ενεργά στο Μέλλον της Ευρωπαϊκής Ένωσης» φιλοξένησε ο δήμος Ρόδου για μαθητές του νησιού μας

Ψηφιακό σχολείο και φροντιστήριο: Το υβριδικό σύστημα που θα υπάρχει σε απομακρυσμένες περιοχές

Τρία βραβεία σε διεθνή διαγωνισμό απέσπασε ο «Δράκος της Ρόδου»

Πανελλαδικές 2024: Στους 68.851 οι εισακτέοι – Το πρόγραμμα

Στις 4 Ιουνίου οι εξετάσεις ενηλίκων για απόκτηση απολυτηρίου Δημοτικού Σχολείου στην Κάλυμνο

To xρονοδιάγραμμα των εξετάσεων: 20 Μαΐου ξεκινούν στα Λύκεια, 3 Ιουνίου στα Γυμνάσια, από 31 Μαΐου οι Πανελλαδικές στα ΓΕΛ

Δράσεις του 2ου ΕΠΑ.Λ.-Π.ΕΠΑ.Λ. Ρόδου για την Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων Ζώων