Μανώλης Μαρκόπουλος: «Θα συνεχίσουμε να πρωτοπορούμε προσηλωμένοι στη συλλογικότητα και την ενότητα»

Μανώλης Μαρκόπουλος: «Θα συνεχίσουμε να πρωτοπορούμε προσηλωμένοι στη συλλογικότητα και την ενότητα»

Μανώλης Μαρκόπουλος: «Θα συνεχίσουμε να πρωτοπορούμε προσηλωμένοι στη συλλογικότητα και την ενότητα»

Βαρβάρα Μπογδάνου

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 610 ΦΟΡΕΣ

Απάντηση στις επικρίσεις και τις επιθέσεις που δέχεται το τελευταίο διάστημα η Ένωση Ξενοδόχων Ρόδου αναφορικά με τη συμφωνία συνεργασίας της με την εταιρεία METRO CASH & CARRY και την απασχόληση των μεταναστών στα ξενοδοχεία, δίνει ο πρόεδρός της Μανώλης Μαρκόπουλος μιλώντας σήμερα στη «Ροδιακή».

Ο κ. Μαρκόπουλος πρωτίστως εκφράζει τον προβληματισμό του για τον πόλεμο στην Ουκρανία και μάλιστα τονίζει ότι η σκέψη όλων είναι κοντά στους ανθρώπους που δοκιμάζονται ευχόμενος γρήγορα να σταματήσουν οι συγκρούσεις και να επέλθει ειρήνη στην περιοχή.

Ο πρόεδρος της ΕΞΡ υπογραμμίζει ότι υπάρχει δόση υπερβολής σε όσα ακούστηκαν αναφορικά με το πρώτο θέμα τονίζοντας ότι ούτε αποκλείστηκε άλλη εταιρεία ούτε προτιμήθηκε η συγκεκριμένη έναντι άλλων, αλλά έγινε η αποδοχή μίας προσφοράς, η οποία μάλιστα βελτιώθηκε στο πλαίσιο διαπραγμάτευσης.

Σε ό,τι αφορά το δεύτερο θέμα κάνει λόγο για αναίτια εκτόξευση λάσπης και προσθέτει ότι η εργασία προσφύγων με πολιτικό άσυλο ακολουθεί την ισχύουσα εργατική νομοθεσία και μισθολογικά τις συμβάσεις που ισχύουν για όλους.

Τέλος, σε ό,τι αφορά τις αυξήσεις των τιμών και την άνοδο του ενεργειακού κόστους που για τον κλάδο είναι ιδιαίτερα υψηλό, επισημαίνει ότι αυτές ήρθαν να προστεθούν στο ήδη υψηλό κόστος λειτουργίας των ξενοδοχείων, κάτι που προβληματίζει πολύ σοβαρά τον κλάδο για την επιβίωσή του, με αποτέλεσμα να συγκαλείται έκτακτη γενική συνέλευση για να συζητηθεί το θέμα και να παρθούν αποφάσεις.

Κε Μαρκόπουλε τι απαντάτε στις επικρίσεις που δέχτηκε η Ένωση Ξενοδόχων Ρόδου αναφορικά με τη συνεργασία της με την εταιρεία METRO CASH & CARRY; Πιστεύετε ότι το θέμα πήρε αδικαιολόγητες διαστάσεις;
Νομίζω ότι τα περισσότερα από αυτά που ακούστηκαν είναι εσφαλμένα τουλάχιστον υπερβολικά διότι καταρχάς βασίζονται σε εσφαλμένες υποθέσεις σχετικά με την συγκεκριμένη συνεργασία. Η ένωση μας, όπως και άλλες ενώσεις της χώρας δέχονται πολύ συχνά προτάσεις από συνεργάτες που προσφέρουν οφέλη για τα μέλη μας. Έτσι έγινε και σε αυτή την περίπτωση. Η διαφορά εδώ είναι ότι πρόκειται για μία τεράστια εταιρεία, συγκεκριμένα την 18η εταιρεία της χώρας μας, σε μέγεθος κύκλου εργασιών, η μεγαλύτερη στο είδος της και τρίτη μεγαλύτερη στον κλάδο των τροφίμων συνολικά.

Αυθαίρετα κάποιοι θεώρησαν ότι εμείς αποκλείσαμε ή προτιμήσαμε, κάτι που δεν ισχύει, ούτε το ένα, αλλά ούτε και το άλλο. Εμείς ως οφείλουμε, μετά από συζητήσεις εισπράξαμε το ενδιαφέρον τους για τα μέλη μας, το αξιολογήσαμε, διαπραγματευτήκαμε για κάτι ακόμα καλύτερο από την αρχική πρότασή τους και το προσφέραμε στα Μέλη μας. Είχαμε δικαίωμα να το αρνηθούμε, προς όφελος «δημοσίων σχέσεων»; Ξέρετε κα Μπογδάνου, όσοι είμαστε στον χώρο των Ξενοδοχείων έχουμε αντιμετωπίσει διάφορα ζητήματα, σχετικά με τις προμήθειες, τα οποία καλό είναι να μην τα αναλύσουμε εδώ!

Όμως ο καθένας έχει τη νοημοσύνη να τα αντιληφθεί... Επίσης θα ήθελα να ξεκαθαρίσω ότι η συνεργασία εξαιρεί ρητά προϊόντα των οποία αντίστοιχα παράγονται στη Ρόδο. Τέλος, αναρωτιέμαι πραγματικά αν είναι τόσο κακό να αγοράσεις ένα ελληνικό προϊόν, από μια ελληνική εταιρεία, η οποία εδρεύει στο νησί μας πάνω από 30 χρόνια και έχει 300 εργαζομένους μόνο στη Ρόδο. Είναι καλύτερο, για παράδειγμα, για την Εθνική μας οικονομία να αγοράζεις ένα προϊόν εισαγόμενο, από μια ροδιακών συμφερόντων εταιρεία;

Υπάρχει συνεργασία με άλλες εταιρείες και ειδικά της Ρόδου;
Ναι, βέβαια, κατά καιρούς υπάρχει συνεργασία, και με εταιρείες της Ρόδου. Μάλιστα κάποιες συμμετείχαν και ως χορηγοί στις 2 τελευταίες Γενικές μας Συνελεύσεις και μάλιστα τους δόθηκε βήμα για παρουσίαση του εταιρικού τους προφίλ κατά τη διάρκεια αυτών. Σας είπα όμως είναι πολύ ωραίο και «πουλάει» πολιτικά να εκφράζεται κάποιος έναντι των Ξενοδοχείων... Ακόμα και διαστρεβλώνοντας την αλήθεια!

Και θα ήθελα εδώ να τονίσω ότι σε καμία περίπτωση δεν αναφέρομαι στον πρόεδρο του ΕΒΕΔ, κ. Πάππου Γιάννη του Γεωργίου τον οποίο σέβομαι και εκτιμώ βαθύτατα αλλά και ευχαριστώ ιδιαίτερα για όσα με έχει συμβουλεύσει με την εμπειρία του από τη θέση στην οποία βρίσκεται. Πολλές φορές ξέρετε η προεδρική θέση στους φορείς μας, είναι «ηλεκτρική καρέκλα», οι συγκρούσεις συμφερόντων μεγάλες και πραγματικά πρέπει να έχεις ξεκαθαρίσει μέσα σου τις προτεραιότητές σου, για να αφήσεις έργο και στίγμα, το οποίο τα Μέλη σου θα εκτιμήσουν έστω και ετεροχρονισμένα.

Σχετικά με τα εργασιακά, ζητήσατε, πράγματι, μειώσεις μισθών, όπως δήλωσε ο πρόεδρος του σωματείου Ξενοδοχοϋπαλλήλων Ρόδου; Μάλιστα αναφέρθηκε και στην απορρόφηση μεταναστών από τα ξενοδοχεία, μιλώντας για... «δουλεμπορία». Τι έχετε να πείτε;
Κα Μπογδάνου, μάλλον εμπνευστήκατε για την ερώτησή σας από την προηγούμενη απάντησή μου, που μιλάω για διαστρέβλωση της αλήθειας! Η αναίτια εκτόξευση λάσπης, η οποία έχει πλέον ξεπεράσει και τα όρια του πολιτισμένου διαλόγου και πιθανόν και της έννομης τάξης είναι πραγματικά λυπηρό φαινόμενο. Είναι αδιανόητο ο φορέας που εκπροσωπώ και εγώ προσωπικά να κατηγορούμαστε για μη σεβασμό των εργασιακών σχέσεων, την ώρα που ήμασταν η μόνη ένωση της χώρας που συμφώνησε σε αύξηση, και μάλιστα σημαντική, κατά την τελευταία διετία και έχουμε σήμερα την υψηλότερη ως προς τις αμοιβές των εργαζομένων ΤΣΣΕ.

Είναι δε τραγικό να χρησιμοποιείται από άνθρωπο που εκπροσωπεί εργαζομένους, η λέξη «δουλεμπορία» για τη δυνατότητα που δίνεται από το κράτος σε πρόσφυγες με πολιτικό άσυλο να εργαστούν σε ειδικότητες που επιθυμούν ελάχιστοι συμπατριώτες μας, χωρίς την πλήρωση των οποίων δεν μπορούν να λειτουργήσουν τα ξενοδοχεία μας. Τέλος, εννοείται ότι η εργασία αυτών των ανθρώπων ακολουθεί την ισχύουσα εργατική νομοθεσία και μισθολογικά τις συμβάσεις που ισχύουν για όλους. Οι αναφορές για φθηνά εργατικά χέρια και άλλες αυθαίρετες διαπιστώσεις ανήκουν στη σφαίρα της φαντασίας κάποιων.

Πώς θα αντιμετωπίσουν τα μέλη σας τις αυξήσεις των τιμών και την άνοδο του ενεργειακού κόστους;
Τα μέλη μας, τουλάχιστον για το 2022 βρίσκονται στην πιο δεινή θέση από όσους αποτελούν το τουριστικό παζλ. Τεράστιες αυξήσεις στο ενεργειακό κόστος, την ώρα που οι επιχειρήσεις μας είναι αρκετά ενεργοβόρες και είναι σχεδόν αδύνατον και χρονικά αλλά και λόγω ελλείψεων σε υλικά, αλλά και κεφάλαια, ώστε να γίνουν άμεσα μετατροπές που θα μειώσουν σημαντικά τις ενεργειακές ανάγκες.

Επίσης έχουμε μεγάλη αύξηση στο κόστος των προμηθειών και μην ξεχνάμε ότι τα Ξενοδοχεία της Ρόδου στη μεγάλη τους πλειονότητα βασίζονται στο τρίπτυχο «υψηλού επιπέδου υπηρεσίες - εξαιρετικά πολλές παροχές - ανταγωνιστική τιμή (και λόγω του μεγάλου ανταγωνισμού)».

Θα τελειώσει η χρονιά, θα πανηγυρίζουμε για τα Ρεκόρ των αφίξεων και το ταμείο θα γράφει μείον... Είναι μια πολύ δύσκολη κατάσταση, την οποία ο καθένας έχει να αντιμετωπίσει ΧΩΡΙΣ να μπορεί σε κάποιο έστω βαθμό να αναπροσαρμόσει τις τιμές του. Είμαστε πιθανότατα οι μόνοι, μαζί με τους τουριστικούς πράκτορες που πρέπει να απορροφήσουμε όλο αυτό το κόστος, χωρίς να μπορούμε να αλλάξουμε τις τιμές λόγω των συμβολαίων μας.

Για αυτούς τους λόγους την ερχόμενη Παρασκευή, 11 Μαρτίου, το Διοικητικό μας Συμβούλιο έχει συγκαλέσει για πρώτη φορά μετά από αρκετά χρόνια ΕΚΤΑΚΤΗ Γενική Συνέλευση. Οφείλουμε τουλάχιστον να μεριμνήσουμε για το 2023...

Ξέρετε, κα Μπογδάνου, το 2020 η Ένωσή μας θέσπισε μια ενιαία Πιστωτική πολιτική η οποία έγινε παράδειγμα για τις άλλες μεγάλες Ενώσεις Ξενοδόχων της χώρας και κατάφερε να επηρεάσει συμβόλαια παντοδύναμων tour operator, το 2021 πάλι η ένωσή μας δημιούργησε μια πλατφόρμα - πρότυπο, την οποία τώρα όλες πάλι οι άλλες μεγάλες ενώσεις προσπαθούν να αντιγράψουν, και λύνει αργά αλλά σταθερά το πρόβλημα της στελέχωσης, προς όφελος και των ξενοδοχείων και των εργαζομένων.

Η σκληρή δουλειά, πάντα στο τέλος επιβραβεύεται. Θα συνεχίσουμε να πρωτοπορούμε και σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται να χάσουμε ούτε τη δημιουργικότητα μας, αλλά ούτε και την προσήλωσή μας στη συλλογικότητα και στην ενότητα.

Διαβάστε ακόμη

Ζήστε αξέχαστες εμπειρίες στη Ρόδο παροτρύνει τους αναγνώστες της η Rebekah Blakey, blogger από τη Μεγάλη Βρετανία

Αύξηση 8,4% καταγράφηκε στις αφίξεις τουριστών τον Απρίλιο

Κατέπλευσε για πρώτη φορά στη Ρόδο το κρουαζιερόπλοιο Celebrity Ascent

191 θαλαμηγοί στη Ρόδο από τις αρχές του χρόνου

Η Ελλάδα στους πιο δημοφιλείς προορισμούς για τις μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές

Γ. Ματσίγκος: Πολύ καλά εξελίχθηκε η τουριστική κίνηση τον Απρίλιο στη Ρόδο

Προβολή της Ρόδου στην Ολλανδική και Βελγική αγορά από την blogger Anne Maria De Graaf – Γαστρονομική περιήγηση του νησιού

40 κρουαζιερόπλοια θα καταπλεύσουν τον Μάιο στο λιμάνι της Ρόδου