Άλυτα παραμένουν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα σχολεία της Ρόδου

Άλυτα παραμένουν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα σχολεία της Ρόδου

Άλυτα παραμένουν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα σχολεία της Ρόδου

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 1044 ΦΟΡΕΣ

Για τα μεγάλα προβλήματα που συνεχίζουν να αντιμετωπίζουν οι σχολικές μονάδες του νησιού μας μίλησε η νέα προέδρος Ένωσης Συλλόγου Γονέων Δήμου Ρόδου, κ. Παναγιώτας Παπαχρυσάφη.

Για τα κρούσματα κορωνοϊου στα σχολεία:

«Η ένωση γονέων Δήμου Ρόδου έχει κάνει πρόσφατα τις εκλογές της, κάναμε έναν απολογισμό για τα δυο προηγούμενα χρόνια και την πανδημία. Εκλέχθηκε και το διοικητικό συμβούλιο από τους αντιπροσώπους που έχουμε από σχολεία της Ρόδου.
Διανύουμε μια περίοδο που είναι ιδιαίτερα δύσκολη για εμάς τους γονείς αλλά και για τα παιδιά μας. Η πανδημία, δυστυχώς, δεν μας εχει εγκαταλείψει, είναι ακόμα εδώ και έχουμε πολλά κρούσματα.

Τα σχολεία συνεχίζουν να είναι εστίες υπερμετάδοσης με την κατάσταση που επικρατεί παρ’ όλο που προσπαθούν να μας πείσουν ότι όλα πάνε καλύτερα.
Δυστυχώς, δεν έχει αλλάξει τίποτα στα σχολεία, η πανδημία και η διαχείρισή της έχει αφήσει στα παιδιά θέματα υγείας, τα άφησαν απροστάτευτα, και με μορφωτικά κενά τα οποία δεν φαίνεται πως θα καλυφθούν. Φυσικά, υπάρχουν και ψυχοκοινωνικές επιπτώσεις που δεν δίνεται βοήθεια να ξεπεραστούν»

Για τα κενά που υπάρχουν στα σχολεία:

«Οι εκπαιδευτικοί κάνουν ότι καλύτερο μπορούν αλλά χωρίς την μείωση των παιδιών ανα τάξη και χωρίς τμήματα ενισχυτικής διδασκαλίας εκτός των ωρών του σχολείου, τα κενά αυτά είναι αδύνατο να ξεπεραστούν.
Έχουμε φτάσει στα μέσα της σχολικής χρονιάς και εξακολουθούν να υπάρχουν κενά σε εκπαιδευτικούς, ενώ δημιουργούνται κενά και με την απουσία εκπαιδευτικών που νοσούν από κορωνοϊό. Ορισμένες φορές λόγω νόσησης εκπαιδευτικού σταματάει και το ολοήμερο.

Επιπλέον, το βοηθητικό προσωπικό που υπάρχει είναι ελάχιστο και δεν επαρκεί σε καμία περίπτωση για τις ανάγκες των παιδιών. Σχολικοί γιατροί που είναι απαραίτητοι, είναι ελάχιστοι και δεν μπορεί να δοθεί βοήθεια σε περιπτώσεις παιδιών που την χρειάζονται, όπως μαθητές με επιληψία, διαβήτη κτλ.

Η παράλληλη στήριξη δίνεται με το σταγονόμετρο. Έχουμε έναν δάσκαλο για πολλούς μαθητές, ενώ υπάρχουν και σχολεία που δεν έχουν παράλληλη στήριξη και οι γονείς αναγκάζονται να πληρώνουν ιδιωτικά εκπαιδευτικούς για τα παιδιά τους.

Ένα ακόμα θέμα που θίγουμε συνεχώς είναι αυτό των ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών. Υπάρχουν σχολεία που δεν έχουν ούτε ψυχολόγο, ούτε κοινωνικό λειτουργό και αυτά που έχουν «μοιράζονται» τους ειδικούς με άλλα 4 ή 5 σχολεία. Πάει ο ψυχολόγος σε σχολείο με περισσότερους από 100 μαθητές μια φορά την εβδομάδα. Η βοήθεια που προσφέρει σε μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς δυστυχώς δεν επαρκεί. Ειδικά μετά απ’ολα όσα πέρασαν τα παιδιά μας με την πανδημία και τον εγκλεισμό.

Για τα συχνά περιστατικά βίας

«Βλέπουμε καθημερινά περιστατικά βίας μεταξύ των παιδιών. Οι μαθητές γίνονται είτε θύτες, είτε θύματα ή και παρατηρητές που είναι εξίσου σοβαρό και δεν υπάρχει καμία μέριμνα για να προσληφθούν περισσότεροι ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί, ώστε να βρίσκονται στα σχολεία σε καθημερινή βάση και να βοηθάνε τα παιδιά αυτά»

Για την κάλυψη των αναγκών και την στήριξη του υπουργείου Παιδείας:

Οι διευθύνσεις εκπαίδευσης σηκώνουν τα χέρια ψηλά. Το υπουργείο Παιδείας κλείνει μάτια και αυτιά στις ανάγκες των παιδιών μας και το κόστος των αναγκών μας φαίνεται να είναι ασήκωτο την ίδια ώρα που το κράτος στέλνει δισεκατομμύρια ευρώ στο ΝΑΤΟ, λόγω πολέμου στην Ουκρανία, κάτι που βάζει τη χώρα μας σε κίνδυνο.

Εμείς λέμε στους γονείς να μην ανέχονται αυτή την υποβάθμιση στην εκπαίδευση και την μόρφωση των παιδιών τους, να μην δέχονται να βάζουν το χέρι στη τσέπη.

Καλούμε τους συλλόγους γονέων όλων των βαθμίδων να συζητάνε τα θέματα αυτά με τα μέλη τους και να πάρουν αποφάσεις στις γενικές συνελεύσεις. Να διεκδικούν τις κατάλληλες συνθήκες στα σχολεία για τα παιδιά τους.
Η ένωση γονέων είναι εδώ για να στηρίξει τους συλλόγους γονέων σε όλο το νησί».

Σε δηλώσεις προχώρησε και ο νέος γραμματέας του συλλόγου, κ. Διονύσης Καράτσαλος αναφέροντας τα εξής:

«Υπάρχουν κάποια θέματα στα οποία πιστεύουμε πως πρέπει να εστιάσουμε. Καταρχάς, το διαχρονικό πρόβλημα της σχολικής στέγης. Τα σχολικά κτήρια είναι στην πλειοψηφία τους παλιά έως και ακατάλληλα και υπάρχει έλλειψη σε αναγκαίες αίθουσες. Είναι επιτακτική η ανάγκη κατασκευής νέων σχολείων. Επιπλέον, είναι απαράδεκτο να στεγάζονται σχολικά τμήματα σε κοντεϊνερ.

Παράλληλα, να στελεχωθούν τα σχολεία με μόνιμο προσωπικό, εκπαιδευτικό και όλων των ειδικοτήτων, σύμφωνα με τις ανάγκες του εκάστοτε σχολείου. Για παράδειγμα, εξακολουθεί να υπάρχει πρόβλημα με τις συμβάσεις των σχολικών καθαριστριών.
Εμείς βλέπουμε την ένωση συλλόγων γονέων Ρόδου σαν συνέχεια μιας παρακαταθήκης που ξεκίνησε με πολύ κόπο το 2014 και νιώθουμε υποχρεωμένοι να τη διατηρήσουμε και να την κάνουμε πιο αποτελεσματική. Δεν ξεχνάμε πως ότι έχει κερδηθεί μας δόθηκε μετά απο αγώνα».

Διαβάστε ακόμη

Επίσκεψη στη Βιομηχανία Αεριούχων Ποτών «ΒΑΠ-Π. Κουγιός ΑΒΕΕ»: Μία εκπαιδευτική ματιά στην τοπική παραγωγή

Τη δράση «MyEU2024 - Συμμετέχω ενεργά στο Μέλλον της Ευρωπαϊκής Ένωσης» φιλοξένησε ο δήμος Ρόδου για μαθητές του νησιού μας

Ψηφιακό σχολείο και φροντιστήριο: Το υβριδικό σύστημα που θα υπάρχει σε απομακρυσμένες περιοχές

Τρία βραβεία σε διεθνή διαγωνισμό απέσπασε ο «Δράκος της Ρόδου»

Πανελλαδικές 2024: Στους 68.851 οι εισακτέοι – Το πρόγραμμα

Στις 4 Ιουνίου οι εξετάσεις ενηλίκων για απόκτηση απολυτηρίου Δημοτικού Σχολείου στην Κάλυμνο

To xρονοδιάγραμμα των εξετάσεων: 20 Μαΐου ξεκινούν στα Λύκεια, 3 Ιουνίου στα Γυμνάσια, από 31 Μαΐου οι Πανελλαδικές στα ΓΕΛ

Δράσεις του 2ου ΕΠΑ.Λ.-Π.ΕΠΑ.Λ. Ρόδου για την Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων Ζώων