Η μείωση της τιμής του νερού για τα πλοία θα έχει θετικές επιπτώσεις

Η μείωση της τιμής του νερού για τα πλοία θα έχει θετικές επιπτώσεις

Η μείωση της τιμής του νερού για τα πλοία θα έχει θετικές επιπτώσεις

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 244 ΦΟΡΕΣ

Στα σχέδια της ΔΕΥΑΡ για το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα, αναφέρθηκε χθες σε δηλώσεις του ο Πρόεδρός της, κ. Γιάννης Καμπούρης, ο οποίος νωρίτερα είχε συνάντηση με πράκτορες πλοίων για την απόφαση που ελήφθη για μείωση της τιμής του νερού.

Συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση:
Με πράκτορες πλοίων όλων των τύπων, συναντήθηκε σήμερα (σ.σ. χθες) ο Πρόεδρος της ΔΕΥΑΡ Ιωάννης Καμπούρης, με τους οποίους συζήτησε εκτενώς για την τροποποίηση της τιμολογιακής πολιτικής στα πλοία. Ο Πρόεδρος ενημέρωσε τους πράκτορες για την υπ’ αριθμ. 128/2022 απόφαση του Διοικητικού συμβουλίου της ΔΕΥΑΡ, σύμφωνα με την οποία ορίστηκε ενιαία τιμή 3,00 ευρώ ανά κυβικό μέτρο νερού για ολόκληρη τη διάρκεια του έτους για όλα τα πλοία και σκάφη, σε όλα τα σημεία τροφοδοσίας, πλην των υδροφόρων πλοίων τροφοδοσίας άνυδρων νήσων. Η απόφαση έχει ήδη εγκριθεί από την Οικονομική Επιτροπή του Δήμου Ρόδου και αναμένεται η επικύρωσή της από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αιγαίου.

Οι πράκτορες με τη σειρά τους διατύπωσαν την αισιοδοξία τους για τη φετινή τουριστική περίοδο που έχει ήδη ξεκινήσει και υποστήριξαν όλοι θερμά ότι η μείωση της τιμής του νερού, θα αυξήσει σίγουρα τα έσοδα και θα εξαλείψει όλες τις προγενέστερες διαφοροποιήσεις που ίσχυαν για τα πλοία ανάλογα με τον τύπο, τη σημαία και την περίοδο κατανάλωσης του νερού. Συμφώνησαν όλοι ότι η μείωση της τιμής επιβάλλεται λόγω ανταγωνισμού και χαιρέτησαν την πρόταση αυτή ως ιδιαίτερα θετική.

Ο πρόεδρος της ΔΕΥΑΡ Γ. Καμπούρης
Ο πρόεδρος της ΔΕΥΑΡ Γ. Καμπούρης

Σε δηλώσεις του, αμέσως μετά, ο κ. Καμπούρης ανέφερε ότι η χθεσινή συνάντηση ήταν σε συνέχεια μίας συζήτησης που είχε με τον Δήμαρχο, κ. Αντώνη Καμπουράκη, με στόχο να γίνουμε πιο ανταγωνιστικοί ως προορισμός και να παρέχουμε το νερό, το οποίο είναι δικό μας προϊόν, της ΔΕΥΑΡ, σε καλύτερη τιμή.

«Δεν νοείται νησιά που αγοράζουν το νερό να το δίνουν στην τιμή που το έδινε η ΔΕΥΑΡ πριν από αυτή την απόφαση που πήραμε», είπε. Στη συνάντηση συμμετείχαν πράκτορες της κρουαζιέρας και των φορτηγών πλοίων όλων των τύπων, και όπως μετέφερε ο ίδιος είναι πολύ ικανοποιημένοι γι’ αυτό που έγινε και μάλιστα αποκάλυψε ότι σκέφτονται, στη συνέχεια, να κάνουν μία περαιτέρω, μικρότερη, ελάφρυνση, στα πλοία που υδροδοτούνται μετά τις 11:00 το βράδυ. Αυτό εξετάζεται ως κίνητρο για να έχουμε περισσότερες διανυκτερεύσεις πλοίων στο λιμάνι. Και δήλωσε: «Πιστεύω ότι θα βγει σε πολύ καλό, όχι μόνο για τη ΔΕΥΑΡ αλλά και για την τοπική κοινωνία και οικονομία».

Όσο για αυτά που του έθεσαν οι πράκτορες, σύμφωνα με τον κ. Καμπούρη το μόνο που του ζήτησαν είναι να δουν τις υποδομές και για τον λόγο αυτό χθες επρόκειτο να έχει μία συνάντηση με τον Πρόεδρο του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Νότιας Δωδεκανήσου, κ. Βασίλη Παπαοικονόμου. Δηλαδή, πως διοχετεύεται το νερό, τις σωληνώσεις κτλ. και να βάλουν επιτέλους έξυπνους μετρητές στις εξόδους, ώστε να είναι και οι πλοιοκτήτες, και οι πράκτορες αλλά και η ΔΕΥΑΡ σίγουροι ότι οι μονάδες που δείχνουν στο μέτρο είναι αυτές.

Νέο, ενιαίο, τιμολόγιο
Σχετικά με τη νέα τιμολογιακή πολιτική της ΔΕΥΑΡ, ο Πρόεδρός της είπε ότι, αυτή τη στιγμή, οργανώνουν δύο κινητές μονάδες, ανατολικής και δυτικής Ρόδου, σε χωριά και σε σημεία όπου δεν υπάρχουν γραφεία της ΔΕΥΑΡ. Αυτό το κάνουν με στόχο, πρώτον να υπάρχει ροή εσόδων και για την ύδρευση και για την άρδευση, που απώτερος σκοπός είναι αφού εξασφαλιστεί αυτό, να μειωθεί η τιμή της ύδρευσης και ακολούθως της άρδευσης, γιατί αυτή τη στιγμή η Ρόδος και η Ιαλυσός πληρώνουν το ακριβότερο νερό και είναι οι μόνες περιοχές που πληρώνουν και είναι εντάξει στις υποχρεώσεις τους και να εισπράξουν αυτά που αναλογούν για τις υπόλοιπες ενότητες, έτσι ώστε αυτό να τους δώσει τη δυνατότητα να μειώσουν την τιμή της ύδρευσης και της άρδευσης σε όλο το νησί. «Είναι στις σκέψεις μας αυτό και θα το υλοποιήσουμε σύντομα», τόνισε.

Άλλα θέματα
Επίσης, αυτή την περίοδο, βρίσκεται σε συζήτηση με μία Ισραηλινή Εταιρία η οποία, όπως είπε, έχει έναν μοναδικό τρόπο, μέσω δορυφόρου, να σκανάρει όλο το δίκτυο της ΔΕΥΑΡ. Όπως εξήγησε, η ΔΕΥΑΡ αντλεί-παράγει, χοντρικά, 28 εκατομμύρια κυβικά μέτρα νερού το χρόνο, τιμολογεί μόνο τα 13 εκατ. κυβικά μέτρα, δηλαδή κάτω από το 50%, και εισπράττει πολύ λίγα.

«Οπότε είναι ένα έργο που πρέπει να γίνει…χθες, να σκανάρουμε δορυφορικά τα δίκτυά μας και να δούμε που είναι τα σπασίματα αυτά που δεν μπορούμε να τα βρούμε», είπε και εξήγησε ότι κάποια σπασίματα αναβλύζουν στην επιφάνεια και τα φτιάχνουν. Κάποια, όμως, βρίσκουν υπόγειους δρόμους. Οπότε θέλουν να δουν που πάνε τόσα εκατομμύρια κυβικά μέτρα νερού. Όπως είπε ο ίδιος, αυτό θα βοηθήσει πάρα πολύ τη ΔΕΥΑΡ, και στην τιμή του νερού και είναι κάτι που θα προχωρήσει άμεσα.

Σχετικά με την τελευταία συνεδρίαση, εγκρίθηκε το νέο λογισμικό. Όπως είπε, η ΔΕΥΑΡ έχει μείνει πίσω πάρα πολύ σε θέματα ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, πληροφορικής κτλ. Ο ίδιος ευελπιστεί, μέχρι το τέλος της θητείας του, να φτιάξει ένα επιχειρησιακό κέντρο όπου εκεί θα φαίνονται σε γιγαντοοθόνες ο βιολογικός, τα δίκτυα που αφού τα σκανάρουν να γνωρίζουν ανά πάσα στιγμή που είναι το σπάσιμο και όχι να περιμένουν τους πολίτες να τους ειδοποιούν.
«Πρέπει να εκσυγχρονιστεί και θα εκσυγχρονιστεί (σ.σ. η ΔΕΥΑΡ) και είναι ένας από τους πέντε στόχους που έχω βάλει μέχρι το τέλος της θητείας μας, που δεν έχουμε χρόνο πολύ, οπότε αυτό είναι υπόσχεση», είπε.

Τέλος, όσον αφορά τα έργα που έχουν ενταχθεί και χρηματοδοτούνται από το πρόγραμμα «Αντώνης Τρίτσης», είπε για το έργο της αντικατάστασης του δικτύου Αρχαγγέλου, που είναι ένα τεράστιο έργο, αναμένεται να ξεκινήσουν οι εργασίες σε δύο μήνες. Έχει βγει ο ανάδοχος, έγιναν κάποιες εσωτερικές διαδικασίες με τους Διευθυντές της ΔΕΥΑΡ που έπρεπε να γίνουν, με τον Διευθυντή Υδάτων, και θα έχουμε έναρξη εργασιών σε περίπου δύο μήνες. Επίσης, ήρθαν έξι ή επτά Εταιρείες που ενδιαφέρονται να αναλάβουν το έργο του Βιολογικού και εκεί προχωρούν κανονικά, επίσης έργο ενταγμένο στο «Τρίτσης».

Θα ακολουθήσει το έργο ευφυών συστημάτων και όλα θα πάρουν τη σειρά τους διότι, όπως σημείωσε ο κ. Καμπούρης, πρόκειται για χρηματοδοτήσεις και «δεν πρέπει να χάσουμε ούτε ευρώ».

Διαβάστε ακόμη

Γ. Μανιάτης: Ένας ευρωβουλευτής οφείλει να έχει ψηλά τα θέματα νησιωτικότητας

Αυτοψία Ν. Τσούλλου στο οδικό έργο από την είσοδο της Νέας Μαρίνας έως το λιμάνι της Ακαντιάς

Συνέχιση των κινητοποιήσεων των εργαστηριακών ιατρών του Ι.Σ.Ρ.

Μείωση των ασφαλιστικών εισφορών κατά 50% για την off season περίοδο θα αιτηθούν οι ξενοδόχοι με στόχο την επιμήκυνση της σεζόν

Νομαρχιακό Τμήμα ΑΔΕΔΥ Δωδεκανήσου: 24ωρη Πανυπαλληλική Απεργία, Τρίτη 21 Μαΐου 2024

Επίτιμος διδάκτορας ο Μητροπολίτης Ρόδου

Ενθαρρυντικά ξεκινάει η σεζόν για τη ΔΕΡΜΑΕ

Συνέδριο για τον ρόλο της δημοσιογραφίας στην τοπική ανάπτυξη διεξάγεται στη Ρόδο