Μαθητές των Εκπαιδευτηρίων «ΡΟΔΙΩΝ ΠΑΙΔΕΙΑ» στη Μαρτινίκα

Μαθητές των Εκπαιδευτηρίων «ΡΟΔΙΩΝ ΠΑΙΔΕΙΑ» στη Μαρτινίκα

Μαθητές των Εκπαιδευτηρίων «ΡΟΔΙΩΝ ΠΑΙΔΕΙΑ» στη Μαρτινίκα

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 385 ΦΟΡΕΣ

Με το Erasmus+ για το πρόγραμμα “P.A.G.E.”

Το Λύκειο των Εκπαιδευτηρίων «ΡΟΔΙΩΝ ΠΑΙΔΕΙΑ» συμμετέχει σε Ευρωπαϊκό πρόγραμμα του Erasmus+ με θέμα “Planning A Green Environment” (P.A.G.E.). Στο πρόγραμμα συμμετέχουν επίσης σχολεία από την Ιταλία, την Πορτογαλία (Αζόρες), τη Γαλλία (Μαρτινίκα), την Ισπανία (Κανάρια Νησιά) και την Κύπρο.

Το πρόγραμμα έχει ως στόχο, μέσω των δραστηριοτήτων και της έρευνας των μαθητών, να ευαισθητοποιήσει τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς των σχολείων που συμμετέχουν, αλλά και την τοπική κοινότητα σχετικά με τον αειφόρο σχεδιασμό, την πράσινη ανάπτυξη και την αύξηση της χρήσης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Η συγκυρία της παγκόσμιας ενεργειακής κρίσης δεν θα μπορούσε να μην αποτελέσει έναν επιπλέον παράγοντα για το αυξημένο ενδιαφέρον που υπάρχει γύρω από παρόμοιες δράσεις.

Το πρόγραμμα έχει ξεκινήσει από το 2019, αλλά λόγω της πανδημίας μεσολάβησαν διαδικτυακές εξ αποστάσεως συναντήσεις των μαθητών για τη συνέχισή του. Η τρίτη κινητικότητα του προγράμματος πραγματοποιήθηκε από τις 4 μέχρι τις 8 Απριλίου 2022 στο νησί της Μαρτινίκας, το οποίο μπορεί γεωγραφικά να ανήκει στην Καραϊβική αλλά αποτελεί υπερπόντιο έδαφος της Γαλλίας και λογίζεται ως μέρος της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Κατά τη διάρκεια της παραμονής των μαθητών των Εκπαιδευτηρίων «ΡΟΔΙΩΝ ΠΑΙΔΕΙΑ» στη Μαρτινίκα, τους δόθηκε η ευκαιρία να επισκεφθούν μεταξύ άλλων έναν τοπικό σταθμό παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας που αποτελεί εξαιρετικό παράδειγμα κυκλικής οικονομίας.

Το συγκεκριμένο εργοστάσιο χρησιμοποιεί ως καύσιμο τη βιομάζα και πιο συγκεκριμένα, τα υπολείμματα από την επεξεργασία του ζαχαροκάλαμου, που είναι το κύριο αγροτικό προϊόν του νησιού. Τα υπολείμματα αυτά (που ονομάζονται bagasse) θρυμματοποιούνται και με την καύση τους παράγεται ατμός που κινητοποιεί γεννήτριες παραγωγής ηλεκτρικού ρεύματος. Η ενέργεια που παράγεται επιστρέφεται στα εργοστάσια επεξεργασίας ζαχαροκάλαμου, αλλά και στο συνολικό δίκτυο ηλεκτροδότησης. Με τον τρόπο αυτό έχουν καταφέρει να μειώσουν αισθητά την εξάρτηση του νησιού τους από το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο.

Επιπλέον, οι μαθητές του προγράμματος ακολούθησαν ένα ενδιαφέρον πρόγραμμα δραστηριοτήτων που είχε ως βασικό στόχο τη γνωριμία τους με τις διάφορες ανανεώσιμες πηγές ενέργειας που χρησιμοποιούνται από τις χώρες που συμμετέχουν και κατέληξαν να κατασκευάσουν μια γιγαντοαφίσα με τη συλλογική συμμετοχή όλων.

Η συμμετοχή τόσο των μαθητών, όσο και των καθηγητών, τους έδωσε την ευκαιρία να βιώσουν μια μοναδική εμπειρία γνωρίζοντας τόσο την τοπική κουλτούρα όσο και αυτή των άλλων συμμετεχουσώνν χωρών και να κρατήσουν για πάντα στη μνήμη τους την υπέροχη φιλοξενία που είχαν.

Το Λύκειο του σχολείου από τη Ρόδο εκπροσωπήθηκε από τρεις μαθητές: τον Ιωάννη Καρίκη (Β’ Λυκείου), τον Δημήτρη Παπασταθόπουλο (Β’ Λυκείου) και τον Νίκο Πέππα (Γ’ Λυκείου). Τα παιδιά συνόδευσαν ο Διευθυντής του Λυκείου Αναγνωστάκης Ευριπίδης και η εκπαιδευτικός Μυλωνοπούλου Χρυσάνθη.

Για την εμπειρία τους από το πρόγραμμα, οι μαθητές γράφουν:
Ιωάννης Καρίκης: «Το πρόγραμμα Erasmus, εκτός από την ευκαιρία που μας έδωσε να ασχοληθούμε και να ενημερωθούμε για περιβαλλοντικά και ενεργειακά ζητήματα, μας έδωσε την ευκαιρία να γνωρίσουμε άτομα από διαφορετικούς τόπους, αλλά και τον πολιτισμό της Μαρτινίκας. Η εμπειρία αυτή νιώθω ότι με επηρέασε πολύ θετικά και είμαι ευγνώμων για τις αναμνήσεις, που θα με ακολουθούν σε όλη μου τη ζωή, και για τις φιλίες που απέκτησα».

Δημήτρης Παπασταθόπουλος: «Το ταξίδι στην Μαρτινίκα ήταν ένα ταξίδι γεμάτο εμπειρίες και γνώσεις, γεμάτο γέλια και ενθουσιασμό. Οι στιγμές δεν περιγράφονται με λέξεις. Οι εικόνες δεν αποτυπώνονται από φωτογραφίες. Ευχαριστώ το σχολείο που μου έδωσε τη δυνατότητα να ζήσω αυτήν την εμπειρία ζωής, να γνωρίσω μαθητές από άλλες χώρες, να ανταλλάξω απόψεις και να μάθω νέες κουλτούρες από ολόκληρο τον πλανήτη».

Νίκος Πέππας: «Το πρόγραμμα Erasmus είναι μια φανταστική εμπειρία και μας έδωσε την ευκαιρία να ταξιδέψουμε σε ένα μέρος που δεν πάει εύκολα κάποιος από την Ελλάδα και να γνωρίσουμε την κουλτούρα αυτού του μέρους. Επίσης, είχαμε τη χαρά να γνωρίσουμε ανθρώπους από μέρη που ίσως δεν επισκεφθούμε ποτέ, δημιουργήσαμε φιλίες και αναμνήσεις μαζί τους, γνωρίσαμε τη δική τους κουλτούρα και πώς είναι η καθημερινότητά τους. Ήταν μια μοναδική εμπειρία και αν ποτέ σας δοθεί η ευκαιρία να συμμετάσχετε σε ένα πρόγραμμα Erasmus, δεν πρέπει να υπάρχει δεύτερη σκέψη. Απλώς πείτε «Ναι».

Διαβάστε ακόμη

Επίσκεψη στη Βιομηχανία Αεριούχων Ποτών «ΒΑΠ-Π. Κουγιός ΑΒΕΕ»: Μία εκπαιδευτική ματιά στην τοπική παραγωγή

Τη δράση «MyEU2024 - Συμμετέχω ενεργά στο Μέλλον της Ευρωπαϊκής Ένωσης» φιλοξένησε ο δήμος Ρόδου για μαθητές του νησιού μας

Ψηφιακό σχολείο και φροντιστήριο: Το υβριδικό σύστημα που θα υπάρχει σε απομακρυσμένες περιοχές

Τρία βραβεία σε διεθνή διαγωνισμό απέσπασε ο «Δράκος της Ρόδου»

Πανελλαδικές 2024: Στους 68.851 οι εισακτέοι – Το πρόγραμμα

Στις 4 Ιουνίου οι εξετάσεις ενηλίκων για απόκτηση απολυτηρίου Δημοτικού Σχολείου στην Κάλυμνο

To xρονοδιάγραμμα των εξετάσεων: 20 Μαΐου ξεκινούν στα Λύκεια, 3 Ιουνίου στα Γυμνάσια, από 31 Μαΐου οι Πανελλαδικές στα ΓΕΛ

Δράσεις του 2ου ΕΠΑ.Λ.-Π.ΕΠΑ.Λ. Ρόδου για την Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων Ζώων