Η ακρίβεια αδειάζει το καλάθι στα σούπερ μάρκετ

Η ακρίβεια αδειάζει  το καλάθι στα σούπερ μάρκετ

Η ακρίβεια αδειάζει το καλάθι στα σούπερ μάρκετ

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 422 ΦΟΡΕΣ

Μπροστά στη λαίλαπα της ακρίβειας οι καταναλωτές μειώνουν ακόμα και τις αγορές τους στα σούπερ μάρκετ, ενώ ταυτόχρονα αναζητούν φθηνότερα προϊόντα για να τα βγάλουν πέρα.

Το πρώτο τρίμηνο εφέτος, οι πωλήσεις στην αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων (καταστήματα τροφίμων άνω των 100 τ.μ., Ηπειρωτική Ελλάδα και Κρήτη, εξαιρουμένων των Νησιών) σημείωσαν πτώση σε αξία κατά 1,4% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή χρονική περίοδο, παρά τις αυξήσεις τιμών που πέρασαν στα ράφια των σούπερ μάρκετ όλο αυτό το διάστημα.

Η αρνητική τάση κατά το πρώτο τρίμηνο, σύμφωνα με την εταιρεία μετρήσεων NielsenIQ, οδηγείται από τα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα (FMCGs) στο σύνολό τους, ενώ οι μεγάλες κατηγορίες των φρέσκων, αλλά και των bazaar προϊόντων παρουσιάζουν αρκετά πιο συγκρατημένες τάσεις, στο -0,3% και +0,8% αντίστοιχα.

Όσον αφορά τις επιμέρους κατηγορίες των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων (FMCG), τα τρόφιμα και ποτά σημειώνουν πιο μετριοπαθή αρνητική τάση, στο -1,2%, κυρίως λόγω των τροφίμων, καθώς τα ποτά και κυρίως τα αλκοολούχα, κινούνται σημαντικά πιο αρνητικά.

Επιπλέον, οι κατηγορίες που αφορούν τα προϊόντα προσωπικής περιποίησης, καθώς και τα προϊόντα οικιακής χρήσης παρουσιάζουν μείωση στις πωλήσεις τους σε αξία σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2021 κατά -3,5% και -4,8% αντίστοιχα, καθώς συνεχίζεται η εκλογίκευση της κατανάλωσής τους, έπειτα από την εκτίναξη που είχαν σημειώσει, πολλές από αυτές, την περίοδο της πανδημίας.

Η ακρίβεια μικραίνει το καλάθι
Σύμφωνα με τη NielsenIQ, αν αποδομηθεί η αρνητική τάση, που παρουσιάζουν τα FMCGs στο σύνολό τους, σε όγκο πωλήσεων και μέση μεταβολή των τιμών, διαπιστώνεται μια αύξηση των τιμών, με ταυτόχρονη μείωση της ζήτησης.

Η μείωση αυτή πέρα από την εκλογίκευση της κατανάλωσης πιθανότατα οφείλεται και στην προσπάθεια των καταναλωτών να μειώσουν τις δαπάνες που πραγματοποιούν στα σούπερ μάρκετ, καθώς ο ευρύτερος πληθωρισμός και οι μεγάλες αυξήσεις τιμών, που έχουν σημειωθεί σε άλλες κατηγορίες προϊόντων και υπηρεσιών, όπως είναι η ενέργεια, τα καύσιμα κτλ., φαίνεται να έχουν μειώσει σε έναν βαθμό την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών, ακόμη και για τις βασικές κατηγορίες των FMCGs.

9 στους 10 ανησυχούν για την αύξηση των τιμών
Την ίδια στιγμή ο καταναλωτής προβληματίζεται για τις τιμές, καθώς νιώθει περισσότερο από ποτέ ότι ακολουθούν ανοδική πορεία, με μια ξεκάθαρη αύξηση στο ποσοστό αυτών που το αναφέρουν (από 72% στο 92%) στην ετήσια έρευνα των Shopper Trends της NielsenIQ.

Στροφή στην ιδιωτική ετικέτα
Ενδεικτικό του παραπάνω είναι επιπλέον το γεγονός ότι η πορεία του μεριδίου των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας έχει πλέον αντιστραφεί φτάνοντας το πρώτο τρίμηνο του 2022 το 14,2% (εξαιρουμένου του Discount καναλιού), μια αυξητική τάση που ξεκίνησε από τα μέσα του 2021 και έπειτα, οπότε και ξεκίνησαν να παρουσιάζονται γενικότερες πληθωριστικές τάσεις στην αγορά.

Αυτό συμβαίνει παρά το γεγονός ότι έχει περαιτέρω ενισχυθεί η προωθητική ένταση για τα Branded προϊόντα, η οποία έχει φτάσει στο 64,6%, σε μια προσπάθεια συγκράτησης των τιμών τόσο από τους προμηθευτές όσο και από τις διαφορετικές λιανεμπορικές αλυσίδες, στο πλαίσιο του πολύ ανταγωνιστικού περιβάλλοντος, στο οποίο κινούνται.

(Πηγή: «Οικονομικός Ταχυδρόμος»)

Διαβάστε ακόμη

Στοιχεία «σοκ» από την ΕΛ.ΑΣ. για την ενδοοικογενειακή βία: 493 περιστατικά σε έξι ημέρες

Φορολογικές Δηλώσεις - Σωρεία προβλημάτων και ταλαιπωρίας η υποβολή τους

«Πράσινο φως» από το ΣτΕ για την κυκλοφορία των mini bus στα νησιά

MyInfo: Η νέα ψηφιακή πλατφόρμα του gov.gr

Πράσινο φως από το ΣτΕ για την κυκλοφορία των mini bus στα νησιά

ΕΟΔΥ: Προσοχή στα κουνούπια και τον ιό του Δυτικού Νείλου – Τα μέτρα προφύλαξης

Αντικειμενικές αξίες: Αυτοί είναι οι δήμοι και οι ζώνες στις οποίες «κουρεύονται»

Διεπιστημονική έρευνα στις Νησίδες του Αιγαίου