Συνεδριάζει την ερχόμενη Τετάρτη η επιτροπή διαβούλευσης της Περιφέρειας

Συνεδριάζει την ερχόμενη Τετάρτη η επιτροπή διαβούλευσης της Περιφέρειας

Συνεδριάζει την ερχόμενη Τετάρτη η επιτροπή διαβούλευσης της Περιφέρειας

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 295 ΦΟΡΕΣ

Συνεδριάζει την ερχόμενη Τετάρτη 13 Ιουλίου στη 1 το μεσημέρι με τηλεδιάσκεψη, η περιφερειακή επιτροπή διαβούλευσης της περιφέρειας νοτίου Αιγαίου προκειμένου να συζητηθεί το Περιφερειακό Σχέδιο για την Προσαρμογή στην Κλιματική Αλλαγή για το οποίο πρέπει τα μέλη της να γνωμοδοτήσουν.

Σημειώνεται ότι το τελικό σχέδιο του Περιφερειακού Σχεδίου για την Προσαρμογή στην Κλιματική Αλλαγή (ΠεΣΠΚΑ) της περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου έχει αναρτηθεί στον σύνδεσμο: http://www.pnai.gov.gr/Arthro.aspx?a=13616

Σε περίπτωση που δεν επιτευχθεί απαρτία, η συνεδρίαση θα επαναληφθεί την αμέσως επόμενη ημέρα δηλ. την Πέμπτη 14 Ιουλίου 2022 με τηλεδιάσκεψη. Η Συνεδρίαση, της περιφερειακής Επιτροπής Διαβούλευσης είναι ανοιχτή.

Το Περιφερειακό Σχέδιο Προσαρμογής στην Κλιματική Αλλαγή (ΠεΣΠΚΑ) της περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου (ΠΝΑ) συντάσσεται στο πλαίσιο των υποχρεώσεων και προδιαγραφών που απορρέουν από την εθνική σχετική νομοθεσία. Γενικός στόχος του είναι η συμβολή στην ενίσχυση της ανθεκτικότητας της περιφέρειας στην κλιματική αλλαγή σε όλες τις τομεακές πολιτικές, έτσι όπως αυτές περιγράφονται στην Εθνική Στρατηγική για την Προσαρμογή στην Κλιματική Αλλαγή. Αυτό σημαίνει αύξηση της ετοιμότητας και της ικανότητας αντιμετώπισης των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής σε τοπικό και περιφερειακό επίπεδο, διαμόρφωση συνεκτικής προσέγγισης και βελτίωση του συντονισμού.

Τα Μέλη της Περιφερειακής Επιτροπής Διαβούλευσης που θα συμμετάσχουν είναι τα εξής:

ΔΗΜΑΡΧΟΙ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΝΟΤΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ:
1. Ευάγγελος Κόττορος, Δήμαρχος Αγαθονησίου
2. Καραΐσκος Ελευθέριος, Δήμαρχος Αμοργού
3. Ιάκωβος Ρούσσος Δήμαρχος Ανάφης
4. Δημήτριος Λοτσάρης, Δήμαρχος Άνδρου
5. Αναστάσιος Φαρούπος, Δήμαρχος Αντιπάρου
6. Νικόλαος Κομηνέας, Δήμαρχος Αστυπάλαιας
7. Σιγάλας Αντώνιος, Δήμαρχος Θήρας
8. Γκίκας Γκίκας, Δήμαρχος Ιητών
9. Δημήτριος Διακομιχάλης, Δήμαρχος Καλυμνίων
10. Ιωάννης Νισύριο, Δήμαρχος Καρπάθου
11. Μιχαήλ Ερωτόκριτος, Δήμαρχος Κάσου
12. Βελισσαροπούλου Ειρήνη, Δήμαρχος Κέας
13. Κωνσταντίνος Βεντούρης, Δήμαρχος Κιμώλου
14. Σταμάτιος Γαρδέρης, Δήμαρχος Κύθνου
15. Θεοδόσιος Νικηταράς, Δήμαρχος Κω
16. Φώτης Μάγγος, Δήμαρχος Λειψών
17. Μιχάλης Κόλλιας, Δήμαρχος Λέρου
18. Γεώργιος Σαμψάκος, Δήμαρχος Μεγίστης
19. Μικέλης Εμμανουήλ, Δήμαρχος Μήλου
20. Κωνσταντίνος Κουκάς, Δήμαρχος Μυκόνου
21. Λιανός Δημήτριος, Δήμαρχος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων
22. Χριστοφής Κορωναίος, Δήμαρχος Νισύρου
23. Μάρκος Κωβαίος, Δήμαρχος Πάρου
24. Γεώργιος Σαμψάκος, Δήμαρχος Πάτμου
25. Αντώνης Καμπουράκης, Δήμαρχος Ρόδου
26. Ρεβίνθης Κωνσταντίνος, Δήμαρχος Σερίφου
27. Βασίλειος Μαράκης, Δήμαρχος Σικίνου
28. Ναδάλη Μαρία, Δήμαρχος Σίφνου
29. Ελευθέριος Παπακαλοδούκας, Δήμαρχος Σύμης
30. Λειβαδάρας Νικόλαος, Δήμαρχος Σύρου-Ερμούπολης
31. Μαρία Καμμά-Αλειφέρη, Δήμαρχος Τήλου
32. Σιώτος Ιωάννης, Δήμαρχος Τήνου
33. Παπαδοπούλου Ευθαλία, Δήμαρχος Φολεγάνδρου
34. Άγγελος Φραγκάκης, Δήμαρχος Χάλκης

Οι 7 δημότες που κληρώθηκαν κατά τη διαδικασία κλήρωσης της 13-12-2019:
1. Παναγιώτης Μπέλλος
2. Ευτυχία Νικολακοπούλου
3. Βασιλική Μπαρδοπούλου
4. Νικόλαος Κατσάρας
5. Εμμανουήλ Περίδης
6. Κωνσταντίνος Σαργκανάκης
7. Γεώργιος-Χρυσοβαλάντης Φλεβάρης

Οι εκπρόσωποι των φορέων
1. Επιμελητήριο Κυκλάδων
2. Εμπορικόεπαγγελματικός Σύλλογος Θήρας
3. Ένωση Ξενοδόχων Νάξου
4. Εργατικό Κέντρο Κυκλάδων
5. Σύλλογος Μελετητών Μηχανικών
6. Σύλλογος Υπαλλήλων Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου ΠΕ Κυκλάδων (ΣΥΝΑΝΚ)
7. Τοπική Επιτροπή Βόλεϊ Κυκλάδων
8. Λύκειο Ελληνίδων Σύρου
9. Επιμελητήριο Δωδεκανήσου
10. Εργατικό Κέντρο Ρόδου
11. ΤΕΕ Τμήμα Δωδεκανήσου
12. Ένωση Ξενοδόχων Ρόδου
13. Εμπορικός Σύλλογος Ρόδου
14. Σωματείο Ξενοδοχοϋπαλλήλων Ρόδου
15. Σύλλογος Υπαλλήλων Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου ΠΕ Δωδεκανήσου (ΣΥΠΝΑΠΕΔ)
16. Ένωση Ποδοσφαιρικών Σωματείων Δωδεκανήσου
17. Ομοσπονδία Πολιτιστικών Συλλόγων Ρόδου
18. Ιατρικός Σύλλογος Ρόδου
19. Πανεπιστήμιο Αιγαίου
20. Δικηγορικός Σύλλογος Ρόδου
21. Φαρμακευτικός Σύλλογος Δωδεκανήσου
22. Εταιρεία Κ.Α.Ι.Ρ. Α.Ε.
23. Α’ ΕΛΜΕ Δωδεκανήσου

Επίσης καλούνται να συμμετέχουν οι Εκπρόσωποι Πολιτικών Κομμάτων που εκπροσωπούνται στη Βουλή και οι Επικεφαλής των Περιφερειακών Παρατάξεων που εκπροσωπούνται στο Περιφερειακό Συμβούλιο.
Το έργο έχει ως στόχο να καταγράψει τις εκτιμήσεις των κλιματικών μεταβολών στην Περιφέρεια μέχρι το 2100, να εκτιμήσει τις άμεσες και μελλοντικές περιβαλλοντικές, οικονομικές και κοινωνικές επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής σε όλους τους τομείς και να αξιολογήσεις από περιβαλλοντική αλλά και κοινωνικοοικονομική άποψη) τις πιθανές δράσεις προσαρμογής στους τομείς αυτούς. Επίσης, έχει ως στόχο να ιεραρχήσει, βάσει κατάλληλων κριτηρίων αξιολόγησης, πιθανές δράσεις προσαρμογής στους διάφορους τομείς και να προτείνει αυτές που μπορούν να συγκροτήσουν μια ολοκληρωμένη περιφερειακή στρατηγική για την προσαρμογή στην Κλιματική Αλλαγή.

Τομεακές Πολιτικές Προσαρμογής:
1. Γεωργία και Κτηνοτροφία
2. Δασοπονία
3. Βιοποικιλότητα και οικοσυστήματα
4. Αλιεία και Υδατοκαλλιέργειες
5. Υδάτινοι πόροι
6. Παράκτιες ζώνες
7. Τουρισμός
8. Ενέργεια
9. Υποδομές και Μεταφορές
10. Υγεία
11. Δομημένο Περιβάλλον
12. Εξορυκτική δραστηριότητα
13. Πολιτιστική Κληρονομιά
14. Ασφαλιστικός τομέας

Οι Πυλώνες - Άξονες προτεραιότητας της Περιφερειακής Στρατηγικής για την Κλιματική Αλλαγή είναι οι εξής:
1. Πυλώνας - Άξονας Προτεραιότητας 1 (ΑΠ1): Ηγεσία και ενίσχυση της Διοικητικής Ικανότητας
2. Πυλώνας - Άξονας Προτεραιότητας 2 (ΑΠ2): Προώθηση και διάχυση γνώσης & δεξιοτήτων
3. Πυλώνας - Άξονας Προτεραιότητας 3 (ΑΠ3): Ενίσχυση Ανθεκτικότητας στους τομείς προτεραιότητας

Με βάση τους παραπάνω Άξονες Προτεραιότητας, αναπτύσσεται το Σχέδιο Δράσης και προβλέπονται παρεμβάσεις που στο σύνολό τους στοχεύουν στην επίτευξη των στόχων της Περιφερειακής Στρατηγικής. Οι εν λόγω παρεμβάσεις υλοποιούνται σε βραχυπρόθεσμο (2021-2025) και μεσοπρόθεσμο χρονικό ορίζοντα (2026-2030).

Η μεθοδολογία που υιοθετήθηκε βασίζεται στο εννοιοολογικό πλαίσιο που ορίσθηκε από τη Διακυβερνητική Επιτροπή για την Κλιματική Αλλαγή (Intergovernmental Panel on Climate Change, IPCC) στην 5η Έκθεση Αξιολόγησης.

Αναπτύχθηκε μια διαδικασία τεσσάρων σταδίων για την ανάπτυξη, την εφαρμογή και την αξιολόγηση του ΠεΣΠΚΑ, ως εξής:
Βήμα 1. Προετοιμασία Εμπλεκομένων: Απόκτηση στήριξης και συμμετοχής των εμπλεκομένων φορέων (πολιτικής ηγεσίας, επιστημονικής και επιχειρηματικής κοινότητας κ.λπ.) και ενσωμάτωση της προσαρμογής στην αλλαγή του κλίματος σε υπάρχοντα σχέδια, πολιτικές και προγράμματα.

Βήμα 2. Αξιολόγηση τρωτότητας: Αφορά στην καλύτερη κατανόηση των αναμενόμενων επιπτώσεων, των κινδύνων και της προσαρμοστικής ικανότητας μιας περιοχής στην αλλαγή του κλίματοςκ αι τον προσδιορισμό προτεραιοτήτων δράσης.

Βήμα 3. Σχεδιασμός Στρατηγικών: Προσδιορισμός ενός συνόλου αρχών για τη στρατηγική προσαρμογής που αντιμετωπίζει άμεσα τα τρωτά σημεία της περιοχής.
Βήμα 4. Καθορισός συγκεκριμένων μέτρων προσαρμογής: Κατάρτιση λεπτομερούς σχεδίου δράσης για τον τρόπο με τον οποίο, πότε και από ποιόν πρέπει να εφαρμοστούν ειδικά μέτρα προσαρμογής.

Το σχέδιο αναπτύσσεται στις παρακάτω ενότητες:
• Υφιστάμενη Κατάσταση Φυσικού και Ανθρωπογενούς Περιβάλλοντος. Περιλαμβάνει περιληπτική αναφορά στα κλιματικά και βιοκλιματικά χαρακτηριστικά, στη μορφολογία και τοπολογία, στα γεωλογικά, τεκτονικά και εδαφολογικά χαρακτηριστικά, στους υδάτινους πόρους, στη χλωρίδα, πανίδα και στις προστατευόμενες περιοχές, στις παράκτιες περιοχές, στην πολιτιστική κληρονομιά, στον χωροταξικό σχεδιασμό και τις χρήσεις γης, στο κοινωνικο-οικονομικό περιβάλλον, στις υποδομές, στην κατάσταση του περιβάλλοντος και στις πιέσεις που δέχεται, καθώς και στη διοικητική οργάνωση της Περιφέρειας.

• Εκτίμηση των αναμενόμενων κλιματικών μεταβολών. Η συγκεκριμένη διαδικασία πραγματοποιείται με αναφορά τόσο στα σενάρια Κλιματικής Αλλαγής (SRES - Special Report on Emissions Scenarios) που εκπορεύονται από την τρίτη και τέταρτη έκθεση της Διακυβερνητικής Επιτροπής για την Κλιματική Αλλαγή (IPCC), όσο και από την πέμπτη έκθεση και τα πιο πρόσφατα σενάρια (RCP - Represetative Concentration Pathways) και γίνεται συσχετισμός των δύο.

• Αξιολόγηση κινδύνων και ανάλυση κλιματικής τρωτότητας ανά τομέα και περιοχή. Τόσο η αξιολόγηση κινδύνων όσο και η κλιματική τρωτότητα είναι αναλύσεις υποθέσεων εργασίας που εμπεριέχουν εξ ορισμού την έννοια της αβεβαιότητας. Δεδομένου ότι η τρωτότητα και ο κίνδυνος είναι έννοιες θεωρητικές, δεν δύναται να μετρηθούν άμεσα με ένα κοινώς αποδεκτό σύστημα μέτρησης, όπως ένα παρατηρούμενο φαινόμενο (π.χ. οι βαθμοί Κελσίου για την άνοδο της θερμοκρασίας.) Ο πιο ευρέως διαδεομένος τρόπος για την αντιμετώπιση αυτού είναι η χρήση δεικτών. Οι δείκτες παρέχουν πληροφορίες οι οποίες μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τον προσδιορισμό της κατάστασης ή της μεταβολής των χαρακτηριστικών ενός συστήματος.

• Εκτίμηση και αξιολόγηση δυνητικών επιπτώσεων σε βραχυπρόθεσμο, μεσοπρόθεσμο και μακροπρόθεσμα χρονικό ορίζοντα. Στηνενότητα αυτή γίνεται αναφορά στις άμεσες, μεσοπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες επιπτώσεις ανά τομέα. Για κάποιους τομείς, όπως η Γεωργία, η εκτίμηση των επιπτώσεων μπορεί να γίνει με τη χρήση λογισμικών μοντέλων ή αλγορίθμων για την παράκτια ζώνη, ενώ για κάποιους άλλους, όπως τις μεταφορές, αυτή θα πρέπει να στηριχθεί κυρίως σε βιβλιογραφικά δεδομένα. Η χρονική περίοδος μελέτης των επιπτώσεων είναι η περίοδος αναφοράς 1990 - 2010, η μεσοπρόθεσμη περίοδος 2030 - 2050 και η μακροπρόθεσμη 2070 - 2090.

• Προσδιορισμός εναλλακτικών επιλογών προσαρμογής και αξιολόγησής τους. Στην ενότητα αυτή καταγράφονται και αξιολογούνται οι εναλλακτικές επιλογές προσαρμογής της οικονομικής, κοινωνικής και παραγωγικής δραστηριότητας ανά Περιφερειακή Ενότητα.

Οι επιλογές προσαρμογής περιλαμβάνουν α. Προτεινόμενα μέτρα και δράσεις για τους τομείς προτεραιότητας, β. Εκτίμηση κόστους δράσεων γ. Συσχέτιση με άλλες πολιτικές προσαρμογής.
• Ενσωμάτωση προτεινόμενων δράσεων και μέτρων σε άλλες υφιστάμενες πολιτικές. Στην ενότητα αυτή γίνεται μια ολοκληρωμένη ανάλυση των υφιστάμενων πολιτικών και συσχετισμός τους, όπου αυτό είναι εφικτό, με τις προτεινόμενες δράσεις του ΠεΣΠΚΑ.

• Συμβατότητα, συμπληρωματικότητα και συνέργειες ΠεΣΠΚΑ με εθνική στρατηγική και άλλα περιφερειακά σχέδια. Εξετάζεται αν οι δράσεις προσαρμογής που περιγράφονται στην Περιφερειακή Στρατηγική κινούνται εντός του πλαισίου που περιγράφονται στην Εθνική Στρατηγική για την Προσαρμογή στην Κλιματική Αλλαγή. Επίσης συγκρίνονται τα μέτρα και οι δράσεις αυτές με άλλες αντίστοιχες που περιγράφονται σε Στρατηγικές Προσαρμογής όμορων περιφερειών ή περιφερειών με κοινά χαρακτηριστικά.


Διαβούλευση και διαδικασία συμμετοχής των εμπλεκομένων μερών.
Ευαισθητοποίηση και ενημέρωση του ενδιαφερόμενου κοινού και των κοινωνικών εταίρων.
Περιγραφή συστήματος παρακολούθησης της προόδου του ΠεΣΠΚΑ. Με βάση τη διεθνή πρακτική και τις βιβλιογραφικές αναφορές και λαμβάνοντας υπόψη την Εθνική Στρατηγική και Προσαρμογή στην Κλιματική Αλλαγή αναλύεται ένα σύστημα παρακολούθησης της προόδου της Περιφερειακής Στρατηγικής. Το σύστημα παρακολούθησης (monitoring) στηρίζεται σε συγκεκριμένους φορείς και μηχανισμούς που εκτελούν αυτή τη διαδικασία και ορίζονται συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα και δείκτες βάσει των οποίων εξελίσσεται.


Με βάση τα αποτελέσματα της ανάλυσης σε βραχυπρόθεσμο και μεσοπρόθεσμο χρονικό ορίζοντα ως το 2050 μέτριο προς υψηλό κίνδυνο από τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής εκτιμάται ότι θα αντιμετωπίσουν:
• Οι δραστηριότητες του πρωτογενούς τομέα (γεωργία, κτηνοτροφία και ιχθυοκαλλιέργειες) και
• Οι υδάτινοι πόροι (τομείς άρδευσης και ύδρευσης)

Σε μακροπρόθεσμο χρονικό ορίζοντα (περίοδος 2070 - 2100) ο κλιματικός κίνδυνος αυξάνεται σημαντικά για τους περισσότερους τομείς στην Περιφέρεια και ειδικά στην περίπτωση του δυσμενούς σεναρίου RCP8.5 (αύξηση των συγκεντρώσεων των αερίων του θερμοκηπίου) λαμβάνει ακραίες τιμές για τους τομείς:
• των υδατικών πόρων,
• των δασικών συστημάτων,
• της γεωργίας και
• των προστατευόμενων περιοχών.

Μέτριο και υψηλό κίνδυνο σε μακροπρόθεσμο χρονικό ορίζοντα εκτιμάται ότι θα αντιμετωπίσουν οι τομείς:
• της κτηνοτροφίας,
• της αλιείας και των ιχθυοκαλλιεργειών,
• των παράκτιων περιοχών,
• των λιμενικών υποδομών,
• των οδικών μεταφορών,
• της Δημόσιας Υγείας και των υποδομών υγείας
• του τουρισμού,
• των τοπίων ιδιαίτερου κάλους και
• του υδάτινου περιβάλλοντος

Προτεινόμενα μέτρα προσαρμογής (ενδεικτικά):
• Περιφερειακό Παρατηρητήριο για την προσαρμογή στην Κλιματική Αλλαγή
• Δράσεις προσαρμογής ΟΤΑ Α’ Βαθμού
• Αξιολόγηση τρωτότητας ανά επιμέρους δραστηριότητα του πρωτογενούς τομέα
• Προσαρμογή των γεωργικών δραστηριότητων
• Προσαρμογή των κτηνοτροφικών δραστηριοτήτων
• Προσαρμογή αλιείας και υδατοκαλλιεργείων
• Προστασία δασικών οικοσυστημάτων
• Προστασία και προσαρμογή υποδομών ενέργειας
• Δράσεις προστασίας υπόγειων υδροφορέων και διαχείρισης επιφανειακών υδατικών πόρων
• Διαχείριση και έλεγχος συστημάτων ύδρευσης και άρδευσης
• Αντιμετώπιση φαινομένω λειψυδρίας και ξηρασίας
• Προσαρμογή και προστασία υποδομών και μέσων οδικών μεταφορών, λιμενικών υποδομών, υποδομών αεροπλοΐας και οδικού δικτύου
• Προσαρμογή του χωροταξικού σχεδιασμού στην Κλιματική Αλλαγή
• Δράσεις προσαρμογής και προστασίας δομημένου περιβάλλοντος
• Προστασία από φαινόμενα Πλημμυρών σε Αστικές και Περιαστικές περιοχές
• Προσαρμογή τουριστικών επιχειρήσεων και υποδομών
• Μέτρα Προσαρμογής για την προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς
• Αξιολόγηση τρωτότητας των πλέον ευάλωτων παράκτιων περιοχών και λήψη μέτρων προσαρμογής
• Πρόγραμμα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Παράκτιας Ζώνης
• Σχεδιασμος Μελέτη και Κατασκευή Τεχνικών Έργων Προστασίας Ακτών
• Δράσεις προστασίας βιοποικιλότητας θαλάσσιου περιβάλλοντος από ξενικά είδη, αλλαγές στη σύνθεση του φυτοπλαγκτόν, κ.λπ.
• Κατάρτιση ειδικών Σχεδίων δράσης για την αντιμετώπιση πιθανών υγεινομικών προβλημάτων λόγω Κλιματικής Αλλαγής και ακραίων φαινομένων
• Εκπαίδευση επαγγελματιών υγείας σε θέματα διαχείρισης καταστροφών για την κοινωνική οργάνωση και τη διαχείριση εκτάκτων/ βαρέων περιστατικών λόγω αιφνιδίων καταστροφών

Προτείνονται συνολικά 34 μέτρα - παρεμβάσεις, με εκτιμώμενο κόστος υολοποίσης της τάξης των 217 εκατ. Ευρώ. Δεδομένου ότι πρόκειται για παρεμβάσεις στο σύνολο σχεδόν των δραστηριοτήτων, η χρηματοδότησή τους προβλέπεται να προέλθει από ένα φάσμα πηγών, όπως τα Επιχειρησιακά Προγράμματα του νέου ΕΣΠΑ 2021 - 2027, το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, ευρωπαϊκά ανταγωνιστικά προγράμματα έρευνας και καινοτομίας, χρηματοδοτικά μέσα και ταμεία για την προστασία του περιβάλλοντος, όπως και οι ίδιοι πόροι της Περιφέρειας και των ΟΤΑ Α’ βαθμού.

Διαβάστε ακόμη

Συνέχιση των κινητοποιήσεων των εργαστηριακών ιατρών του Ι.Σ.Ρ.

Μείωση των ασφαλιστικών εισφορών κατά 50% για την off season περίοδο θα αιτηθούν οι ξενοδόχοι με στόχο την επιμήκυνση της σεζόν

Νομαρχιακό Τμήμα ΑΔΕΔΥ Δωδεκανήσου: 24ωρη Πανυπαλληλική Απεργία, Τρίτη 21 Μαΐου 2024

Επίτιμος διδάκτορας ο Μητροπολίτης Ρόδου

Ενθαρρυντικά ξεκινάει η σεζόν για τη ΔΕΡΜΑΕ

Συνέδριο για τον ρόλο της δημοσιογραφίας στην τοπική ανάπτυξη διεξάγεται στη Ρόδο

Ιακ. Γρύλλης: «Επιχειρείται η ηθική και οικονομική εξόντωσή μου»

54 προσλήψεις από τον δήμο Ρόδου για την προστασία των δασών