Ζήτημα ασφάλειας ιδιωτικών πτήσεων εκτός ωραρίου θέτουν υπάλληλοι της ΥΠΑ

Ζήτημα ασφάλειας ιδιωτικών πτήσεων εκτός ωραρίου θέτουν υπάλληλοι της ΥΠΑ

Ζήτημα ασφάλειας ιδιωτικών πτήσεων εκτός ωραρίου θέτουν υπάλληλοι της ΥΠΑ

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 434 ΦΟΡΕΣ

Μείζον ζήτημα ασφάλειας πτήσεων θέτουν οι τηλεπικοινωνιακοί υπάλληλοι της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) για τη μετατροπή τριών μικρών αερολιμένων σε πεδία προσγείωσης στις ώρες εκτός λειτουργίας τους.

Οι τηλεπικοινωνιακοί μάλιστα καταγγέλλουν ότι ο ίδιος ο διοικητής της ΥΠΑ, Γιώργος Δριτσάκος ήταν ο πρώτος που λειτούργησε ουσιαστικά εκτός κανόνων.

Επισημαίνουν ότι το περασμένο Σάββατο εκτελέστηκαν δύο πτήσεις από το αεροδρόμιο της Αστυπάλαιας την ώρα που αυτό ήταν κλειστό και χωρίς να λειτουργεί η υπηρεσία πληροφοριών που εκτελεί «καθήκοντα πύργου ελέγχου» στα μικρά αεροδρόμια.

Όπως καταγγέλλει ο Πανελλήνιος Σύλλογος Τηλεπικοινωνιακών της ΥΠΑ, στο ένα εκ των δύο αεροσκαφών επέβαινε ο ίδιος ο διοικητής της ΥΠΑ ύστερα από μία απλή εντολή συμβούλου του μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου:

«Το Σάββατο 23-07-2022 δύο (2) αεροσκάφη προσγειώθηκαν στον κρατικό αερολιμένα Αστυπάλαιας εκτός ωραρίου λειτουργίας, χωρίς να έχουν ζητήσει παράταση ή ενεργοποίηση του αερολιμένα και να έχουν πάρει τη σχετική έγκριση, όπως όφειλαν σύμφωνα με τη ΜΟΔ 105.

Αντί αυτού, είχε σταλεί ένα email στον αερολιμένα από το γραφείο του διοικητή ΥΠΑ με εκδότη έναν σύμβουλό του, που ζητούσε να υπάρχει στον αερολιμένα ο αερολιμενάρχης και ο πυροσβέστης «με πυροσβεστήρες διαθέσιμους και χωρίς την παροχή της υπηρεσίας πύργου πληροφοριών πτήσης AFIS». Στο ένα αεροσκάφος επέβαινε και ο διοικητής ΥΠΑ», αναφέρουν χαρακτηριστικά οι τηλεπικοινωνιακοί.

Ο πρόεδρος του Συλλόγου υπογραμμίζει ότι οι αερολιμένες δεν μπορούν να λειτουργούν με μηδενικούς ελέγχους για πολλούς λόγους: «Δεν υπάρχει κανένα θεσμικό πλαίσιο γι’ αυτό. Τι θα γίνει σε περίπτωση ατυχήματος την ωρα που δεν θα λειτουργεί ο πύργος;

Ακόμα και οι περιφράξεις είναι κατεστραμμένες σε μερικά αεροδρόμια και μπαίνουν ζώα μέσα. Από ποιον θα αναζητηθούν ευθύνες;

Ποιος θα ελέγχει τι και ποιον θα μεταφέρει το κάθε αεροσκάφος; Θα επαφίεται στην καλή θέληση του κάθε πιλότου; Μην ξεχνάμε ότι νησιά όπως το Καστελλόριζο είναι παραμεθόρια».

Για το ζήτημα έχει έρθει ήδη σε επαφή με τις αρμόδιες διευθύνσεις της ΥΠΑ, όπως λέει, χωρίς ωστόσο να λάβει σαφή απάντηση:

«Το είχα αναφέρει και στον διοικητή στις 5 Μαΐου και μου απάντησε ότι έτσι γίνεται σε όλη την Ευρώπη», σημειώνει ο κ. Κωνσταντινάκης προσθέτοντας ότι έως τώρα, για να προσγειωθεί ένα αεροσκάφος σε νησί χωρίς τελωνειακό έλεγχο, έπρεπε πρώτα να περάσει από κάποιον άλλο προορισμό με τελωνείο, ενώ οπωσδήποτε κατά την προσγείωση και την απογείωση πρέπει να βρίσκεται στο αεροδρόμιο αστυνομία, πυροσβεστική και βέβαια η υπηρεσία πληροφοριών του αεροδρομίου.

Οι υπάλληλοι της ΥΠΑ εγείρουν σοβαρά ζητήματα ασφαλείας καλώντας τον διοικητή της Υπηρεσίας να δώσει εξηγήσεις στα εξής:

Από πού εξουσιοδοτείται το γραφείο του διοικητή να δίνει εντολές υλοποίησης αποφάσεων χωρίς να υπάρχει το αντίστοιχο νομικό πλαίσιο που διέπει το νέο εγχείρημα (μετατροπή των αεροδρομίων σε πεδία προσγείωσης);

Η εκτέλεση των αποφάσεων αυτών ισοδυναμεί με προτροπή προς τον υπεύθυνο υπάλληλο του αεροδρομίου να προβεί σε παράνομη ενέργεια με αποτέλεσμα την εμπλοκή του σε περίπτωση ατυχήματος ή περιστατικού ασφαλείας.

Οι αρμόδιες διευθύνσεις της ΥΠΑ έχουν ενημερωθεί και εγκρίνει το εγχείρημα της μετατροπής των αεροδρομίων σε πεδία προσγείωσης;

Γνωρίζει την ύπαρξη του ΕΠΑΠΑ, καθώς και του Εθνικού Προγράμματος Ποιοτικού Ελέγχου της Ασφάλειας Πολιτικής Αεροπορίας (ΕΠΠΕΑΠΑ);

«Η μετατροπή των αεροδρομίων σε πεδία προσγείωσης είναι παράνομη και επικίνδυνη τόσο για την ασφάλεια των πτήσεων, την ανθρώπινη ζωή, την εφαρμογή των νόμων αλλά και την εθνική ασφάλεια.

Η μη ύπαρξη υπηρεσίας πύργου AFIS σημαίνει ότι δεν υπάρχει υπηρεσία συνέγερσης έρευνας διάσωσης, παροχή πληροφοριών για οτιδήποτε συμβαίνει στην περιοχή του αεροδρομίου, στην πίστα, στον τροχόδρομο στον διάδρομο προσγείωσης - απογείωσης, την ακριβή παροχή των μετεωρολογικών στοιχείων τη συγκεκριμένη στιγμή», αναφέρουν οι τηλεπικοινωνιακοί.

Προσθέτουν επίσης ότι δεν μπορεί τα αεροδρόμια να μετατραπούν σε... ξέφραγα αμπέλια, στα οποία θα μπαινοβγαίνει ο καθένας χωρίς έλεγχο:

«Η απουσία της πυρασφάλειας θέτει σε κίνδυνο τα πληρώματα των αεροσκαφών σε περίπτωση ατυχήματος και η απουσία αστυνομικού ελέγχου των επιβαινόντων, ανοίγει δρόμους επικίνδυνους για τη μεταφορά απαγορευμένων προϊόντων–trafficking αλλά και προστασίας της δημόσιας περιουσίας από έκνομες ενέργειες».

Υπενθυμίζουν επίσης ότι στα πεδία προσγείωσης απαγορεύονται οι προσγειώσεις - απογειώσεις αεροσκαφών με εμπορική δραστηριότητα για λόγους τελωνειακούς, φορολογικούς λόγους αλλά και λόγους υγιούς ανταγωνισμού των εμπλεκόμενων εταιρειών.

«Οι αρμόδιες διευθύνσεις της ΥΠΑ Δ3, Δ15, Δ18, Δ22, παρακαλούνται αφενός να απαντήσουν στις αναφορές των συναδέλφων, και αφετέρου να πάρουν θέση για τη νομιμότητα του εγχειρήματος», υπογραμμίζουν.

(Πηγή: www.ethnos.gr / Μαρία Λιλιοπούλου)

Διαβάστε ακόμη

Το Φινλανδικό Σχολείο Ρόδου γιορτάζει 40 χρόνια λειτουργίας

Σημαντικός ο ρόλος των τοπικών μέσων ενημέρωσης στην ανάπτυξη και προστασία του περιβάλλοντος

Διευκόλυνση στη μεταφορά των ψαριών ζητούν οι ψαράδες

5,6 εκατομμύρια ευρώ για τη δημιουργία αντιπυρικών ζωνών στο νησί της Ρόδου

Γ. Μανιάτης: Ένας ευρωβουλευτής οφείλει να έχει ψηλά τα θέματα νησιωτικότητας

Αυτοψία Ν. Τσούλλου στο οδικό έργο από την είσοδο της Νέας Μαρίνας έως το λιμάνι της Ακαντιάς

Συνέχιση των κινητοποιήσεων των εργαστηριακών ιατρών του Ι.Σ.Ρ.

Μείωση των ασφαλιστικών εισφορών κατά 50% για την off season περίοδο θα αιτηθούν οι ξενοδόχοι με στόχο την επιμήκυνση της σεζόν