Θ. Βυρίνης: Η τουριστική χρονιά σπάει το ένα ρεκόρ μετά το άλλο

Θ. Βυρίνης: Η τουριστική χρονιά σπάει το ένα ρεκόρ μετά το άλλο

Θ. Βυρίνης: Η τουριστική χρονιά σπάει το ένα ρεκόρ μετά το άλλο

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 474 ΦΟΡΕΣ

Επίτιμος δημότης Ρόδου θα ανακηρυχθεί απόγονος του Λαμποργκίνι

Την τουριστική χρονιά που σπάει το ένα ρεκόρ μετά το άλλο καθώς ένα μήνα πριν το επίσημο κλείσιμο της φετινής σεζόν έχουμε πιάσει το μυθικό νούμερο των δύο εκατομμυρίων τριακοσίων πενήντα χιλιάδων επισκεπτών, με το οποίο έκλεισε η σεζόν-ορόσημο του 2019, ανέλυσε χθες ο εντεταλμένος Τουρισμού του δήμου Ρόδου κ. Θανάσης Βυρίνης ενώ αναφερόμενος στις εκδηλώσεις που προγραμματίζονται, έκανε γνωστό ότι ο δήμος θα ανακηρύξει επίτιμο δημότη απόγονο του διάσημου Λαμποργκίνι που έχει ιστορικούς δεσμούς με τη Ρόδο!

Καταρχάς, ο κ. Βυρίνης αναφέρθηκε στην ιδιαίτερα αυξημένη τουριστική κίνηση στο νησί μας και την τρέχουσα περίοδο, λέγοντας πως οι οιωνοί που υπήρχαν εξ αρχής ότι μπορεί φέτος να προσεγγίζαμε τα επίπεδα του 2019 επιβεβαιώθηκαν, αφού, με μεγάλη έκπληξη διαπιστώνουν ότι έχουμε υπερβεί τα δεδομένα εκείνης της χρονιάς, αφού κάθε μήνας που περνάει παρουσιάζεται αύξηση 6%-8% σε σχέση με το 2019.

Μάλιστα, καταφέραμε για πρώτη φορά, τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο να περάσουμε τους 500 χιλιάδες επισκέπτες, κάτι που δεν έχει ξανασυμβεί και μάλιστα μόνο από τις διεθνείς αγορές!

Ο Σεπτέμβριος, επίσης, έχει δώσει τη δυνατότητα μέχρι τέλος του μηνός να είμαστε οριακά στο νούμερο που είχαμε πιάσει το 2019 συνολικά καθώς ένα μήνα νωρίτερα θα πλησιάσουμε τα 2.350.000 επισκέπτες ενώ το 2019 έκλεισε με 2.344.000.

Στη συνέχεια, ο κ. Βυρίνης θέλησε να αναφερθεί στο αν αυτά τα νούμερα είναι ανάλογα και οικονομικά. Όπως είπε, λοιπόν, σαφώς υπάρχουν δυσκολίες και γνωρίζουν πάρα πολύ καλά ότι η ενεργειακή κρίση έχει αυξήσει το κόστος των επιχειρήσεων, ωστόσο «είναι καλύτερα να έχουμε κόσμο και να προσπαθούμε να ξεπεράσουμε αυτά τα προβλήματα παρά…να μην έχουμε κόσμο».

Μέσα από συζητήσεις, πάντως, με επιχειρηματίες του τουρισμού, διαπιστώνουν ότι έχουν πάει καλά και οικονομικά, «δηλαδή έχουμε καταφέρει ως τοπική κοινωνία να ανασάνουμε», όπως είπε χαρακτηριστικά.

Τα δύο προηγούμενα χρόνια έδειξαν ότι το προϊόν του τουρισμού ναι μεν είναι ευαίσθητο αλλά μπορεί, ταυτόχρονα, να δώσει προοπτική και στην τσέπη αλλά και στο προϊόν που θέλουμε να έχουμε στη Ρόδο, είπε, ακόμη, και συμπλήρωσε: «Το brand name της Ρόδου νομίζω ότι κατάφερε βάσιμα να ξεπεράσει τα χρόνια τα δύσκολα της πανδημίας και να επανέλθει δυναμικά».

Από την άλλη, βέβαια, αναγνωρίζουν ότι υπάρχουν προβλήματα όπου υπάρχει μεγάλη κίνηση επισκεπτών-μάλιστα κατά τους θερινούς μήνες είχαμε περίπου 120-130 χιλιάδες επισκέπτες εβδομαδιαίως, δηλαδή όσο και ο πληθυσμός της Ρόδου!

Αυτή τη στιγμή, η ροή είναι 95 χιλιάδες επισκέπτες την εβδομάδα, που είναι ένα πολύ μεγάλο νούμερο, δηλαδή είμαστε ακόμα στο 80% της top σεζόν και γι’ αυτό βλέπουμε πάρα πολύ κόσμο στο νησί.

Αυτοί είναι κυρίως άνθρωποι που έχουν μεγαλύτερη οικονομική άνεση, μεγαλύτερης ηλικίας, άρα είναι πολύ καλοί πελάτες, κάτι που, σύμφωνα με τις πληροφορίες που έχουν, θα πάει μέχρι τις 20 Οκτωβρίου, τουλάχιστον στο 80% πληρότητας για τα περισσότερα ξενοδοχεία.

Αρκετά ξενοδοχεία θα πάνε και μέχρι τις 10 Νοεμβρίου, αν και τελευταία ο κ. Βυρίνης ακούει ότι…κουράστηκαν και ίσως θέλουν να κλείσουν νωρίτερα! Και είπε:

«Καλό είναι αυτό, εμείς όμως ως δήμος θέλουμε να δώσουμε την προοπτική και την αίσθηση ότι μπορούμε να ανταπεξέλθουμε και σε μία διευρυμένη τουριστική σεζόν. Πάνω σ’ αυτό το μοτίβο γίνονται τελευταίως αρκετές συνέργιες.

Ο ΠΡΟΤΟΥΡ, που είναι αρμόδιος για την προώθηση του ροδιακού τουρισμού, η Διεύθυνση Τουρισμού και το Επιμελητήριο, έχουν μία πολύ καλή συνεργασία με απτά αποτελέσματα και θα συνεχίσουμε».

Βράβευση… Λαμποργκίνι και άλλες δράσεις

Το διάστημα που μας πέρασε, ως Διεύθυνση Τουρισμού, έχουν κάνει αρκετές φιλοξενίες και καθοδηγήσεις blogger, δημοσιογράφων και γενικά ανθρώπων που επηρεάζουν στο εξωτερικό.

Αρκετά περιοδικά διεθνούς βεληνεκούς κάνουν εκτενείς αναφορές στη Ρόδο ενώ το πρόγραμμα επιβράβευσης των repeaters φέτος έχει βραβεύσει πάνω από εκατό άτομα που είναι οι καλύτεροι πρεσβευτές του τουρισμού μας.

Ακόμα, τηλεοπτικά συνεργεία που έχουν έρθει είτε για εταιρείες οι οποίες επηρεάζουν την κίνηση στα κρουαζιερόπλοια, είτε για σήριαλ και ντοκιμαντέρ που γυρίζονται στο νησί μας, έχουν φιλοξενηθεί όλο αυτό το διάστημα από τον δήμο και έχουν δώσει ιδιαίτερη σημασία σε κάποιες δράσεις που είναι συμβολικές μεν, ωστόσο έχουν τεράστια απήχηση στο εξωτερικό.

Προσεχώς, λοιπόν, προγραμματίζουν εκδηλώσεις για την ιστορία της Ρόδου η οποία μπορεί να συνδεθεί με ανθρώπους που έχουν επιρροή στο εξωτερικό.

Ειδικότερα, αναφέρθηκε σε μία επικείμενη συνεργασία που μπορεί να δώσει η βράβευση ως επίτιμου δημότη Ρόδου, το Μάιο στο νησί μας, του κ. Λαμποργκίνι, απογόνου του πλέον γνωστού, ο οποίος το 1946 ξεκίνησε με συνεργείο από τη Ρόδο.

Όπως είπε ο κ. Βυρίνης, βρίσκονται σε συνεννοήσεις γιατί έχει ιστορική σημασία η εκδήλωση αυτή και αν καταφέρουν να δώσουν τη δημοσιότητα που θέλουμε, εκτιμούν ότι θα έχει τεράστια απήχηση παγκοσμίως.

Μία δεύτερη συνεργασία είναι με μία εταιρεία που έχει έδρα το Λονδίνο και θέλει να καθιερώσει, με τη στήριξη του δήμου, Φεστιβάλ που θα γίνεται κάθε χρόνο τετραήμερο στην επέτειο της Ενσωμάτωσης, αρχές Μαΐου.

Αυτό θα περιλαμβάνει πολιτιστικές δράσεις και απευθύνεται ως επί το πλείστον σε απόδημους Έλληνες οι οποίοι στην πλειονότητά τους είναι επιχειρηματίες, καθηγητές Πανεπιστημίου κτλ. Την 28η Οκτωβρίου θα γίνει η πρώτη παρουσίαση του Φεστιβάλ αυτού στο Καστέλο Ρόδου.

Εναλλακτικές μορφές τουρισμού

Στη συνέχεια θύμισε ότι, από τον προκάτοχό του, αντιδήμαρχο κ. Κώστα Ταρασλιά, για πρώτη φορά είχε γίνει μελέτη, εμπεριστατωμένη, για το τουριστικό προϊόν με όλους τους παράγοντες που μπορεί να το επηρεάζουν, αυτή εμπλουτίστηκε και έδωσαν έμφαση στους ψηφιακούς νομάδες, πήραν τα αποτελέσματα για αυτούς από μία δεύτερη μελέτη και θα τα παρουσιάσουν τον Οκτώβριο.

Είπε, μάλιστα, ο ίδιος: «Γνωρίζουμε καλά ότι υπάρχουν αρκετοί remote workers οι οποίοι βρίσκονται στο νησί μας. Δεν είναι καταγεγραμμένοι, κάνουμε λοιπόν ένα εγχείρημα αφενός να καταγραφούν και αφετέρου να δώσουν εκείνα τα κίνητρα ώστε να έχουμε οργανωμένα αυτή τη μορφή τουρισμού- είναι μία εναλλακτική μορφή τουρισμού η οποία προέκυψε τα δύο τελευταία χρόνια.

Θέλουμε να πιστεύουμε ότι οι δυνατότητες που έχει το νησί μας, αφενός οι καιρικές συνθήκες και το φυσικό κάλλος που διαθέτει αλλά και οι υποδομές, δίνει όλα εκείνα τα εχέγγυα που μπορεί να στηρίξει αυτόν τον τουρισμό, ο οποίος είναι μακροπρόθεσμος-μιλάμε για ανθρώπους οι οποίοι μένουν από τρεις έως εννέα μήνες στο νησί μας και είναι μία μορφή τουρισμού μέσα στις υπόλοιπες εναλλακτικές στις οποίες δώσαμε ιδιαίτερη βαρύτητα το τελευταίο διάστημα».

Ακόμα, ο συνεδριακός τουρισμός έχει ξαναμπεί στο κάδρο και από το Μάρτιο μέχρι το Νοέμβριο έχουμε αρκετά συνέδρια τα οποία διεξάγονται και σε συνεργασία με τον δήμο. Μάλιστα, γι’ αυτό το λόγο έχουν δρομολογήσει δύο πολύ μεγάλα συνέδρια για Απρίλιο και Μάιο, ιατρικά ως επί το πλείστον.

Επίσης, ο περιπατητικός τουρισμός που ξεκίνησε, δειλά-δειλά, τα βήματά του τον προηγούμενο χρόνο, θα δώσει τη δυνατότητα αυτή τη χρονιά να τον εμπλουτίσουμε και με θρησκευτικό, αφού έχουν προτάσεις για να τα συνδυάσουν κάτι που, βέβαια, συνδέεται και με τον γαστρονομικό τουρισμό.

Πολιτιστικά

Το τελευταίο διάστημα, πλαισιώνουν την επίσκεψη ενός τουρίστα και πολιτιστικά, με αρκετές δράσεις, ενώ φέτος ξεπεράσαμε το ρεκόρ επίσκεψης αρχαιολογικών χώρων κάτι που, σύμφωνα με τον ίδιο, καταδεικνύει ότι ο τουρίστας έχει ποιοτικά χαρακτηριστικά επιλογής του νησιού μας.

Στο σημείο αυτό αναφέρθηκε και στο φαινόμενο του υπερτουρισμού, λέγοντας ότι αργότερα ίσως λειτουργήσει σαν μπούμερανγκ για το νησί μας. Επομένως, στόχος του δήμου είναι να ισχυροποιήσουμε το brand name πατώντας πάνω σε επιστημονικά κριτήρια.

Γι’ αυτό θέλουν να δημιουργήσουν μία ομάδα που θα συμμετέχουν όλοι οι φορείς αλλά και από επιστημονικούς συμβούλους, ειδικούς στο αντικείμενο, ώστε να μπορούμε να προασπίσουμε το προϊόν του τουρισμού και ταυτόχρονα να δώσουν κάποιες από τις παραπάνω πτυχές, για να περάσουν στον λεγόμενο βιώσιμο τουρισμό στον οποίο θα πρέπει να συμμετέχει καταρχάς η τοπική κοινωνία.

Παράλληλα, από πέρυσι ξεκίνησαν την ενημέρωση και δίνουν βαρύτητα στην έλλειψη προσωπικού στον τουρισμό, γι’ αυτό προγραμματίζουν κάποια σεμινάρια που θα ξεκινήσουν σε συνεργασία με αρμόδιους φορείς όπως είναι το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και προσπαθούν να προσφέρουν τεχνογνωσία στο υπάρχον δυναμικό των ξενοδοχείων.

Επίσης, έχουν κάνει ένα άνοιγμα στους νέους που αυτή τη στιγμή κάνουν επιλογή επαγγελματικού προσανατολισμού, με ενημερώσεις στα σχολεία κτλ. Το ίδιο θα κάνουν και φέτος με τη συνδρομή του κέντρου συμβουλευτικής της περιφέρειας, ενώ θα διοργανώσουν και αυτόνομα σεμινάρια για την τεχνογνωσία του τουρισμού.

Πρώτο μέλημά τους είναι σίγουρα και οι εκθέσεις, υπάρχουν τουλάχιστον 20 το επόμενο εξάμηνο, αρχής γενομένης από αυτήν του Λονδίνου, που με τον ΠΡΟΤΟΥΡ η Ρόδος θα έχει αυτόνομο περίπτερο, εκτός ΕΟΤ, αρκετά στελέχη, υλικό κλπ., Πιστεύουν, λοιπόν, ότι από αυτές η Ρόδος θα μπορεί να έχει συμμετοχή σε 13-15 εκθέσεις.

Στο Λονδίνο που είναι η μεγαλύτερη έκθεση που συμμετέχει η Ρόδος δίνουν μεγαλύτερη βαρύτητα, ενώ ο δήμαρχος έδωσε εντολή να αναβαθμιστούν οι εμπλεκόμενες υπηρεσίες του δήμου που έχουν να κάνουν με τον τουρισμό.

Στο πλαίσιο αυτό, λοιπόν, επέστρεψε στη θέση της στη Διεύθυνση Τουρισμού η για πολλά χρόνια Διευθύντρια κα Βεατρίκη Σέρβου και ανέφερε ότι πρόθεση του δημάρχου, κ. Αντώνη Καμπουράκη είναι να τη στελεχώσει με επιπλέον προσωπικό.

Σχετικά με την προετοιμασία για την παρουσία μας στην έκθεση του Λονδίνου, η κα Σέρβου είπε ότι έχουν μία συνεργασία με τον Διευθυντή του ΠΡΟΤΟΥΡ κ. Τσιλιγκίρη και τον πρόεδρό του κ. Αλέξανδρο Κολιάδη και εργάζονται πυρετωδώς για να κάνει η Ρόδος μία πάρα πολύ καλή εμφάνιση.

Η Ρόδος θα έχει ένα δικό της desk στο περίπτερο της περιφέρειας ενώ το περίπτερο του ΠΡΟΤΟΥΡ θα είναι ακριβώς απέναντι.

«Θα είμαστε όσα άτομα χρειάζονται για να στηρίξουμε αυτή την προσπάθεια και πιστεύω ότι θα πάμε πάρα πολύ καλά», κατέληξε η ίδια.

Διαβάστε ακόμη

Οι Ιταλοί “ψηφίζουν” Αστυπάλαια για διακοπές το φετινό καλοκαίρι

Ζήστε αξέχαστες εμπειρίες στη Ρόδο παροτρύνει τους αναγνώστες της η Rebekah Blakey, blogger από τη Μεγάλη Βρετανία

Αύξηση 8,4% καταγράφηκε στις αφίξεις τουριστών τον Απρίλιο

Κατέπλευσε για πρώτη φορά στη Ρόδο το κρουαζιερόπλοιο Celebrity Ascent

191 θαλαμηγοί στη Ρόδο από τις αρχές του χρόνου

Η Ελλάδα στους πιο δημοφιλείς προορισμούς για τις μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές

Γ. Ματσίγκος: Πολύ καλά εξελίχθηκε η τουριστική κίνηση τον Απρίλιο στη Ρόδο

Προβολή της Ρόδου στην Ολλανδική και Βελγική αγορά από την blogger Anne Maria De Graaf – Γαστρονομική περιήγηση του νησιού