Εκπαιδευτική συνάντηση Erasmus στο 7ο Γυμνάσιο Ρόδου (3-6 Οκτωβρίου 2022)

Εκπαιδευτική συνάντηση Erasmus στο 7ο Γυμνάσιο Ρόδου (3-6 Οκτωβρίου 2022)

Εκπαιδευτική συνάντηση Erasmus στο 7ο Γυμνάσιο Ρόδου (3-6 Οκτωβρίου 2022)

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 785 ΦΟΡΕΣ

Σε ανακοίνωση που εξέδωσε η υπεύθυνη του προγράμματος Λουκία Ορφανού αναφέρονται τα εξής:

«Την Παρασκευή 7 Οκτωβρίου 2022 ολοκληρώθηκαν οι εκπαιδευτικές δραστηριότητες της 4ης διακρατικής συνάντησης εκπαιδευτικών και μαθητών στο πλαίσιο του προγράμματος Εrasmus + “Umweltfreundliches Europa-die Zukunft beginnt jetzt! / Φιλική προς το περιβάλλον Ευρώπη. Το μέλλον ξεκινά τώρα!” , την οποία οργάνωσε και φιλοξένησε το 7ο Γυμνάσιο Ρόδου από τις 3 έως τις 6 Οκτωβρίου.

Στη συνάντηση μετείχαν πενήντα επτά (57) μαθητές –τριες και καθηγητές –τριες από τη Γερμανία, την Πολωνία, την Πορτογαλία, την Τουρκία, τη Δανία και το σχολείο μας. Θέμα της συνάντησης: «Διαχείριση απορριμμάτων- Ανακύκλωση».

Κατά την πρώτη ημέρα οι μαθητές, αφού παρουσίασαν τα σχολεία τους και τους εαυτούς τους, μετείχαν σε παιχνίδια γνωριμίας και σε διεθνικές ομάδες, περιηγήθηκαν στο σχολείο. Αφού παρουσίασαν το θέμα της διαχείρισης απορριμμάτων σε κάθε χώρα, στη συνέχεια, σε ομάδες, μετείχαν σε παιχνίδι ερωτήσεων με στόχο την ανατροφοδότηση πάνω στα θέματα που ήδη παρουσίασαν.

Το απόγευμα η ομάδα των μαθητών και των εκπαιδευτικών επισκέφθηκε τον Υδροβιολογικό Σταθμό Ρόδου (Ενυδρείο).

Κατά την επίσκεψη, ενημερώθηκαν από τη βιολόγο - ωκεανογράφο του Σταθμού κα Βίβιαν Λουϊζίδου για θέματα που αφορούν στις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής στη Μεσόγειο και για τις απειλές που δέχεται η θαλάσσια ζωή από τα πλαστικά, καθώς και για τα ξενικά είδη που εισέρχονται μέσω της διώρυγας του Σουέζ.

Ακολούθως επισκεφθήκαμε το Κέντρο Διαλογής Ανακυκλώσιμων Υλικών (ΚΔΑΥ) της Βόρειας Ρόδου στο Τσαίρι, ξεναγήθηκαμε στις εγκαταστάσεις και ενημερωθήκαμε για τον τρόπο διαλογής και την διαχείριση τους από υπάλληλο .

Στο ΚΔΑΥ γίνεται διαχωρισμός των ανάμεικτων μη επικινδύνων αποβλήτων ή ομάδων υλικών που προέρχονται από την εφαρμογή του προγράμματος διαλογής στην πηγή (με μηχανική ή/και χειρωνακτική διαλογή). Τα υλικά που ανακτώνται είναι αναβαθμισμένα ως προς την καθαρότητά τους και περισσότερο εμπορεύσιμα.

Τη δεύτερη ημέρα πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στο Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Πεταλούδων στη Θολό. Εκεί, περιηγηθήκαμε στις εγκαταστάσεις, ενημερωθήκαμε για το περιεχόμενο των εκπαιδευτικών δράσεων του Κέντρου και μετείχαμε σε εργαστήριο ανακυκλωμένου χαρτιού.

Στη συνέχεια ξεναγηθήκαμε στην Κοιλάδα των Πεταλούδων, μετείχαμε σε δραστηριότητες σχετικές με τη φύση και μυηθήκαμε στη βιοποικιλότητα της κοιλάδας. Ακολούθως, επισκεφθήκαμε το Μουσείο Μέλισσας της Μελισσοκομικής Δωδεκανήσου. Έγινε ξενάγηση στο Μουσείο, παρακολούθηση ενημερωτικού βίντεο και συζήτηση για τα οφέλη του μελιού. Η ημέρα έκλεισε με περιήγηση στη Λίνδο και ξενάγηση στον αρχαιολογικό χώρο της Ακρόπολης.

Την τρίτη ημέρα επισκεφθήκαμε το νησί της Τήλου στο οποίο υλοποιείται το πρόγραμμα μηδενικής απόρριψης απορριμμάτων "Just Go Zero Tilos”! Ξεναγηθήκαμε στις εγκαταστάσεις του χώρου ανακύκλωσης από τους υπεύθυνους. Το πρόγραμμα ολοκληρωμένης διαχείρισης στερεών αποβλήτων υλοποιείται από τον δήμο Τήλου, τον Φορέα Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (ΦοΔΣΑ) Νοτίου Αιγαίου και την εταιρεία Polygreen.

Η συλλογή των αποβλήτων γίνεται σε ειδικούς συλλέκτες που έχουν τοποθετηθεί στις κατοικίες, τις επιχειρήσεις και τα υπόλοιπα κτήρια του νησιού (δημοτικές υπηρεσίες, σχολεία κλπ), τα οποία διαχωρίζονται στην πηγή σε τρία ρεύματα, στα βιοαπόβλητα, στα ανακυκλώσιμα υλικά και στα μη ανακυκλώσιμα.

Στη συνέχεια μεταφέρονται στον χώρο όπου τα ανακυκλώσιμα υλικά διαχωρίζονται σε συγκεκριμένες κατηγορίες, δεματοποιούνται και προωθούνται προς ανακύκλωση. Το πρόγραμμα συμβάλλει στην επίτευξη του εθνικού στόχου για το 2030 που προβλέπει τον περιορισμό της υγειονομικής ταφής στο 10%.

Οι βασικοί στόχοι του έργου είναι η μεγιστοποίηση της ανακύκλωσης και της ανάκτησης υλικών και η απαλλαγή του νησιού από την ανάγκη ταφής αποβλήτων με την οριστική διακοπή λειτουργίας του χώρου υγειονομικής ταφής.

Ακόμα, με τη χωριστή συλλογή βιοαποβλήτων και την κομποστοποίηση εμπλουτίζονται τα εδάφη που απειλούνται με ερημοποίηση. Ακόμα, με το πρόγραμμα επιτυγχάνεται η εξοικείωση των κατοίκων, των μαθητών και των επιχειρήσεων του νησιού με τις αρχές της κυκλικής οικονομίας και προάγεται ένα νέο, πιο πράσινο και πιο βιώσιμο μοντέλο τουριστικής ανάπτυξης.

Στην Τήλο είχαμε την ευκαιρία επίσης να επισκεφθούμε το Παλαιοντολογικό Μουσείο στο οποίο εκτίθενται κυρίως οστά νάνων ελεφάντων τα οποία βρέθηκαν στο σπήλαιο Χαρκαδιό, που γειτνιάζει με το μουσείο.

Ο «νάνος» ελέφαντας της Τήλου ζούσε εκεί έως πριν από 3.500 χρόνια. Έφθασε στην Τήλο κολυμπώντας από τη Μ. Ασία, την Κω ή την Νίσυρο πριν από 45.000 χρόνια. Εκεί απομονώθηκε και προσαρμόστηκε στο περιβάλλον με συρρίκνωση του σωματότυπού του. Η επίσκεψη στην Τήλο ολοκληρώθηκε με περιήγηση στα Λιβάδια.

Την τέταρτη ημέρα περιηγηθήκαμε στη Μεσαιωνική Πόλη της Ρόδου. Επισκεφθήκαμε τον κήπο του Ιδρύματος Marc de Montalembert πίσω από την εκκλησία του Αγίου Μάρκου και γνωρίσαμε χαρακτηριστικά δείγματα της ελληνικής μεσογειακής χλωρίδας χάρη στην ξενάγηση του γεωπόνου κου Παναγιώτη Σταμάτη και του προέδρου του Ιδρύματος κυρίου Marc Renéde Montalember. O κήπος, που αναστηλώθηκε από το Ίδρυμα, είναι εμπνευσμένος από μεσαιωνικούς και οθωμανικούς κήπους.

Γνωρίζουμε την ύπαρξή του και τη μορφή του από τις μικρογραφίες του χειρογράφου του Caoursin του 1484,κατά την περίοδο της Ιπποτοκρατίας. Δύο μεγάλα κυπαρίσσια δίπλα σε μια βρύση και δύο παλιές μυρτιές με άσπρα μούρα πολύ κοντά στο ξωκλήσι του Αγίου Μάρκου μαρτυρούν την ιερή αρχαιότητα του τόπου.

Στη συνέχεια περιηγηθήκαμε στα χαρακτηριστικά μνημεία της, στο Παλάτι του Μεγάλου Μαγίστρου, στην οδό Ιπποτών, στο Αρχαιολογικό Μουσείο και στους κήπους του αρχαιολογικού Μουσείου όπου είδαμε χαρακτηριστικά δείγματα αρωματικών και θεραπευτικών φυτών .

Το απόγευμα στο σχολείο υλοποιήθηκε εργαστήριο δημιουργίας νέων καθημερινών και διακοσμητικών αντικειμένων από παλιά, άχρηστα ευτελή ή και ανακυκλώσιμα υλικά: «Από το παλιό φτιάχνω νέο». Το εργαστήριο υλοποιήθηκε με την καθοδήγηση του καθηγητή Καλλιτεχνικών του σχολείου Δημήτρη Βασιλείου.

Πριν το εργαστήριο, ο καθηγητής Γερμανικής του 5ου Γυμνασίου Ρόδου Γιάννης Παπαγιαννούλης παρουσίασε στους μαθητές έργα του, γλυπτικές εγκαταστάσεις - κοστούμια εξ ολοκλήρου κατασκευασμένα από ευτελή υλικά όπως: χαρτόνι, μακετόχαρτο, χαρτοπετσέτες, χαρτιά περιτυλίγματος, υφασμάτινες κορδέλες, όλα συναρμοσμένα μεταξύ τους με κόλλα, χαρτοταινία και συνδετήρες, προσφέροντας στους μαθητές ιδέες για δημιουργία έργων από ευτελή- άχρηστα υλικά. Η συνάντηση έκλεισε με την απονομή βεβαιώσεων συμμετοχής και το αποχαιρετιστήριο δείπνο.

Θερμές ευχαριστίες οφείλονται για τη συμβολή τους στην επιτυχή υλοποίηση του προγράμματος στη δήμαρχο Τήλου κ. Μαρία Καμμά – Αλιφέρη, στον γενικό γραμματέα του δήμου κ. Ευστάθιο Κοντό, στους υπαλλήλους και το προσωπικό του Χώρου Διαλογής Απορριμμάτων, στην ξεναγό του Παλαιοντολογικού Μουσείου, και στους οδηγούς των πούλμαν που μας μετέφεραν στο νησί. Διευκόλυναν και στήριξαν σε σημαντικό βαθμό το πρόγραμμα περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης των μαθητών μας από όλη την Ευρώπη!

Θερμές ευχαριστίες οφείλονται επίσης στον γενικό διευθυντή του ΦΟΔΣΑ Νοτίου Αιγαίου, κ. Χρήστο Γαμβρούδη, τον κύριο Ανδρέα Οικονομάκη και στην υπάλληλο που μας ξενάγησε στους χώρους του ΚΔΑΥ Βόρειας Ρόδου. Ευχαριστούμε, ακόμα τους συναδέλφους του Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Πεταλούδων, τον κο Χαράλαμπο Συργιάννη και τα μέλη της Παιδαγωγικής Ομάδας του ΚΠΕ για την ξενάγηση στους χώρους και στα προγράμματα του ΚΠΕ, την διοργάνωση εργαστηρίου ανακύκλωσης και την οργανωμένη περιήγηση στους χώρους της Κοιλάδας των Πεταλούδων.

Ευχαριστούμε επίσης την κ. Βίβιαν Λουϊζίδου, βιολόγο – ωκεανογράφο για την ξενάγηση – ενημέρωση στους χώρους του Υδροβιολογικού Σταθμού Ρόδου, τον κύριο Marc René de Montalember και τον κύριο Παναγιώτη Σταμάτη για την εμπνευσμένη παρουσίαση της μεσογειακής χλωρίδας στον κήπο του Ιδρύματος de Montalember και τους/ τις υπευθύνους του Μουσείου Μέλισσας της Μελισσοκομικής Δωδεκανήσου για την ξενάγηση στους χώρους του Μουσείου και τις εποικοδομητικές πληροφορίες σχετικά με το μέλι.

Ευχαριστίες ιδιαίτερες οφείλονται στους συναδέλφους κο Δημήτρη Βασιλείου, καθηγητή Καλλιτεχνικών του σχολείου μας και στον κο Γιάννη Παπαγιαννούλη, καθηγητή Γερμανικής του 5ου Γυμνασίου Ρόδου για τη συμβολή τους στην υλοποίηση του εργαστηρίου δημιουργίας νέων αντικειμένων από «παλιά-άχρηστα» υλικά.

Τέλος, ευχαριστίες οφείλουμε στον κ. Ιωάννη Σάρλη, νέο διευθυντή του 7ου Γυμνασίου Ρόδου για την υποστήριξη του προγράμματος και για διασκέδαση με μουσική στο αποχαιρετιστήριο δείπνο, αλλά και στον προηγούμενο διευθυντή του σχολείου κ. Σπυρίδωνα Παπασιδέρη που αποδέχθηκε, διαχειρίστηκε το πρόγραμμα και βοήθησε στην υλοποίησή του έως πρόσφατα.

Συγχαρητήρια στους μαθητές του σχολείου μας που συμμετείχαν με ενθουσιασμό στο πρόγραμμα, στη Σελίν Ζαμαντάκη, στη Ναρίν Ντουραλή, στην Άννα Μαστροσαββάκη, στον Στέφανο Χρυσοχό, στον Άκη Καστρουνή, στον Μιχάλη Νάκκα, στον Νίκο Κοντίτση και στον Νικήτα Ντοροσένκο και στους εκπαιδευτικούς του προγράμματος: Όλγα Αγραφιώτου, Μαρία Αντωνίου, Γεωργία Κοντού, Δικαία Νταμπαντζή, Δημήτρη Μαριεττάκη και Δημήτρη Βασιλείου».

Διαβάστε ακόμη

Πανελλαδικές 2024: Στους 68.851 οι εισακτέοι – Το πρόγραμμα

Στις 4 Ιουνίου οι εξετάσεις ενηλίκων για απόκτηση απολυτηρίου Δημοτικού Σχολείου στην Κάλυμνο

To xρονοδιάγραμμα των εξετάσεων: 20 Μαΐου ξεκινούν στα Λύκεια, 3 Ιουνίου στα Γυμνάσια, από 31 Μαΐου οι Πανελλαδικές στα ΓΕΛ

Δράσεις του 2ου ΕΠΑ.Λ.-Π.ΕΠΑ.Λ. Ρόδου για την Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων Ζώων

Μοναδική γιορτή επιστήμης και τεχνολογίας, στο 1ο Γ.Ε.Λ. ΡΟΔΟΥ «Βενετόκλειο»

Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος στο Π.Μ.Σ. με τίτλο «Περιβαλλοντική Εκπαίδευση»

Πρωτότυπη ενδοσχολική επιμόρφωση του 2ου Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου Ρόδου

Πλούσια, παιδαγωγικά και καλλιτεχνικά, η δράση του Μουσικού Σχολείου Ρόδου