Δρομολογείται λύση για τη διάβρωση των ακτών της δυτικής πλευράς

Δρομολογείται λύση για τη διάβρωση των ακτών της δυτικής πλευράς

Δρομολογείται λύση για τη διάβρωση των ακτών της δυτικής πλευράς

Βαρβάρα Μπογδάνου

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 1451 ΦΟΡΕΣ

Πρόκειται να συνταχθούν ειδικές μελέτες για Σορωνή, Καλαβάρδα και Κρεμαστή

Οριστική λύση στο πρόβλημα της διάβρωσης που αντιμετωπίζουν οι ακτές στη Σορωνή, τα Καλαβάρδα και την Κρεμαστή, εκτιμάται ότι θα δώσουν τα έργα που θα υποδείξουν οι ειδικές μελέτες, οι οποίες θα συνταχθούν γι΄αυτό το σκοπό το προσεχές διάστημα στο πλαίσιο διαγωνισμού από το δήμο Ρόδου.

Η οικονομική επιτροπή στην τελευταία της συνεδρίαση έδωσε το «πράσινο φως» ώστε μετά την προετοιμασία που έγινε από τη Διεύθυνση Τεχνικών Έργων και Υποδομών του δήμου σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Προγραμματισμού να ξεκινήσουν οι διαδικασίες που αφορούν την εκπόνηση των απαιτούμενων μελετών και εκτιμάται ότι το προσεχές διάστημα σταδιακά οι διαγωνισμοί αυτοί θα βγουν στον αέρα.

Όταν ολοκληρωθούν οι μελέτες και παραδοθούν, τότε θα περάσουμε στο στάδιο αναζήτησης χρηματοδότησης για την εκτέλεση των έργων και παρεμβάσεων που θα προτείνουν για κάθε μία από τις τρεις ακτές.

Σημειώνεται ότι και για τις τρεις αυτές παραλιακές περιοχές υπήρχαν παλαιότερες μελέτες και έχουν υλοποιηθεί κάποιες από τις παρεμβάσεις που είχαν προταθεί χωρίς να λύσουν το πρόβλημα.

Οι νεότερες θα χρηματοδοτηθούν από το πρόγραμμα “LIFE IP – AdaptInGr” το οποίο συγχρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα “LIFE” της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το Πράσινο Ταμείο και ιδίους πόρους του δήμου.

Για την κάθε μία ακτή, η απόφαση αναφέρει μεταξύ άλλων τα εξής:

Η ακτή της Σορωνής

Η εκπόνηση μελετών για την προστασία της ακτής Σορωνής είναι προϋπολογισμού 119.204,00€ με ΦΠΑ 24%, με αντικείμενο την οριστική μελέτη λιμενικών έργων για την προστασία της ακτής.

Η ακτή της Σορωνής παρουσιάζει σοβαρά προβλήματα διάβρωσης. Με τα προβλεπόμενα έργα, θα προστατευτεί η παραλία από τη διάβρωση και από τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής, γεγονός που θα συμβάλλει στη διατήρηση και αύξηση του τουριστικού ρεύματος του νησιού, που αποτελεί έναν από τους πιο δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς της χώρας, αλλά και παγκοσμίως.

Ο δήμος Ρόδου συμμετέχει ως εταίρος στη σύμπραξη που υλοποιεί το έργο με τίτλο «Ενισχύοντας την εφαρμογή πολιτικής για την προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή στην Ελλάδα - Boosting the implementation of adaptation policy accross Greece (LIFE IP - AdaptInGr - LIFE17 IPC/GR/000006)».

Το έργο “LIFE IP - AdaptInGr συγχρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα LIFE” της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το Πράσινο Ταμείο και ιδίους πόρους. Ο δήμος Ρόδου συμμετέχει στο εγκεκριμένο έργο με την πιλοτική δράση με τίτλο «Διαχείριση παράκτιων κινδύνων και καταστροφών στη ΒΔ Ρόδο».

Η πιλοτική δράση περιλαμβάνει σειρά ερευνητικών (γεωλογική, γεωμορφολογική χαρτογράφηση, τοπογραφική και βυθομετρική αποτύπωση) και δειγματοληπτικών εργασιών στο πεδίο καθώς και εργαστηριακών εργασιών (κοκκομετρικές αναλύσεις), καθώς και την επικαιροποίηση της ακτομηχανικής μελέτης στην υπό εξέταση περιοχή, αν αυτό απαιτηθεί.

Η ακτομηχανική μελέτη θα περιλαμβάνει τη μαθηματική προσομοίωση μετασχηματισμού του κυματικού πεδίου, τον υπολογισμό της παράκτιας κυματογενούς υδροδυναμικής κυκλοφορίας και στερεομεταφοράς από την οποία θα προσδιορίζονται οι θέσεις όπου υπάρχει διάβρωση ή απόθεση.

Επίσης, στο πλαίσιο της πιλοτικής δράσης θα εκπονηθούν οι Μελέτες Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων και οι Οριστικές Μελέτες για την Προστασία της.

Η προϋφιστάμενη εκπονηθείσα Ακτομηχανική μελέτη έχει καλύψει την 1η Φάση: Προγραμματισμός και Προετοιμασία του Έργου και τη 2η Φάση: Λειτουργικός Σχεδιασμός Έργου.

Στο πλαίσιο εκπόνησης των νέων μελετών, ακολουθεί η 3η Φάση: Γεωμετρικός Σχεδιασμός Έργου, κατά την οποία θα εκπονηθούν: η Σύνταξη Τοπογραφικής-Βυθομετρικής Αποτύπωσης, η Γεωφυσική έρευνα-μελέτη, η Έγκριση Περιβαλλοντικών Όρων, η Γεωτεχνική Έρευνα και Μελέτη, η Σύνταξη Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (Μ.Π.Ε.). και η 4η Φάση: Κατασκευαστικός Σχεδιασμός του Έργου κατά την οποία θα εκπονηθεί η οριστική μελέτη λιμενικών έργων.

Η ακτή Σορωνής έχει Β-ΒΔ προσανατολισμό και βρίσκεται μπροστά από τον παραλιακό δρόμο. Στην ακτή είναι φανερή η ύπαρξη διαβρωτικών φαινομένων λόγω της διατάραξης του ισοζυγίου των φερτών.

Κύριο αίτιο φαίνεται να είναι η σαφέστατη επικράτηση των ανέμων του Δ-ΒΔ τομέα με συνέπεια να μεταφέρονται τα ιζήματα προς τα ΒΑ σε συνδυασμό ίσως με την κατασκευή του λιμένα των Φανών, ΝΔ της περιοχής μελέτης, που συγκρατεί μέρος των φερτών που μεταφέρονται από τους κυματισμούς και τα κυματογενή ρεύματα.

Στο παρελθόν, στην ακτή είχαν κατασκευαστεί πρόβολοι με σκοπό τη συγκράτηση της άμμου που απομακρύνεται από την ακτή και τη δημιουργία παραλίας.

Ωστόσο, (λόγω ίσως του μικρού τους μήκους) δεν φαίνεται να εξυπηρέτησαν τον σκοπό για τον οποίο κατασκευάστηκαν, καθώς δεν αντιμετώπισαν τη διάβρωση.

Για την προστασία του παραλιακού δρόμου, (στην κατάληξη του δρόμου που οδηγεί από τη Σορωνή στην ακτή), είχε κατασκευαστεί τοίχος αντιστήριξης.

Αντικείμενο του έργου είναι η οριστική μελέτη λιμενικών έργων για την προστασία της ακτής της Σορωνής.

Με τα προβλεπόμενα έργα θα προστατευτεί η παραλία από τη διάβρωση και από τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής, γεγονός που θα συμβάλει στη διατήρηση και αύξηση του τουριστικού ρεύματος του νησιού, που αποτελεί από έναν από τους πιο δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς της χώρας, αλλά και παγκοσμίως.

Η ακτή των Καλαβαρδών

Η εκπόνηση μελετών για την προστασία της ακτής Καλαβαρδών είναι προϋπολογισμού 87.833,69 € με ΦΠΑ 24%.

Αντικείμενο του έργου είναι η οριστική μελέτη λιμενικών έργων για την προστασία της ακτής των Καλαβαρδών. Η ακτή των Καλαβαρδών παρουσιάζει σοβαρά προβλήματα διάβρωσης.

Με τα προβλεπόμενα έργα θα προστατευτεί η παραλία από τη διάβρωση και από τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής, γεγονός που θα συμβάλει στη διατήρηση και αύξηση του τουριστικού ρεύματος του νησιού, που αποτελεί από έναν από τους πιο δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς της χώρας, αλλά και παγκοσμίως.

Ο δήμος Ρόδου συμμετέχει ως εταίρος στη σύμπραξη που υλοποιεί το έργο με τίτλο «Ενισχύοντας την εφαρμογή πολιτικής για την προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή στην Ελλάδα - Boosting the implementation of adaptation policy accross Greece (LIFE IP - AdaptInGr - LIFE17 IPC/GR/000006)».

Το έργο “LIFE IP - AdaptInGr” συγχρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα LIFE της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το Πράσινο Ταμείο και ιδίους πόρους. Ο δήμος Ρόδου συμμετέχει στο εγκεκριμένο έργο με την πιλοτική δράση με τίτλο «Διαχείριση παράκτιων κινδύνων και καταστροφών στη ΒΔ Ρόδο».

Η πιλοτική δράση περιλαμβάνει σειρά ερευνητικών (γεωλογική, γεωμορφολογική χαρτογράφηση, τοπογραφική και βυθομετρική αποτύπωση) και δειγματοληπτικών εργασιών στο πεδίο καθώς και εργαστηριακών εργασιών (κοκκομετρικές αναλύσεις), καθώς και την επικαιροποίηση της ακτομηχανικής μελέτης στην υπό εξέταση περιοχή, αν αυτό απαιτηθεί.

Επίσης, στο πλαίσιο της πιλοτικής δράσης θα εκπονηθούν οι Μελέτες Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων και οι Οριστικές Μελέτες για την Προστασία της ακτής.

Η προϋφιστάμενη εκπονηθείσα Ακτομηχανική μελέτη έχει καλύψει την 1η Φάση: Προγραμματισμός και Προετοιμασία του Έργου και τη 2η Φάση: Λειτουργικός Σχεδιασμός Έργου.

Ακολουθεί η 3η Φάση: Γεωμετρικός Σχεδιασμός Έργου, κατά την οποία θα εκπονηθούν: η Σύνταξη Τοπογραφικής-Βυθομετρικής Αποτύπωσης, η Γεωφυσική έρευνα-μελέτη, η Έγκριση Περιβαλλοντικών Όρων, η Γεωτεχνική Έρευνα και Μελέτη, η Σύνταξη Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (Μ.Π.Ε.). και η 4η Φάση: Κατασκευαστικός Σχεδιασμός του Έργου κατά την οποία θα εκπονηθεί η οριστική μελέτη λιμενικών έργων.

Η ακτή Καλαβαρδών έχει Β-ΒΔ προσανατολισμό, και βρίσκεται εκατέρωθεν του ομώνυμου λιμενίσκου.

Στο Ανατολικό τμήμα της ακτής κατασκευάστηκαν πρόβολοι με σκοπό τη συγκράτηση της άμμου που απομακρύνεται από την ακτή και τη δημιουργία παραλίας. Ωστόσο (λόγω ίσως του μικρού τους μήκους), δεν φαίνεται να εξυπηρέτησαν τον σκοπό για τον οποίο κατασκευάστηκαν, εφόσον δεν αντιμετώπισαν τη διάβρωση.

Αντικείμενο του παρόντος έργου είναι η οριστική μελέτη λιμενικών έργων για την προστασία της ακτής των Καλαβαρδών και στη συνέχεια η κατασκευή του έργου.

Η ακτή των Καλαβαρδών παρουσιάζει σοβαρά προβλήματα διάβρωσης. Με τα προβλεπόμενα έργα θα προστατευτεί η παραλία από τη διάβρωση και από τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής, γεγονός που θα συμβάλει στη διατήρηση και αύξηση του τουριστικού ρεύματος του νησιού, που αποτελεί από έναν από τους πιο δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς της χώρας, αλλά και παγκοσμίως.

Η ακτομηχανική μελέτη θα περιλαμβάνει τη μαθηματική προσομοίωση μετασχηματισμού του κυματικού πεδίου, τον υπολογισμό της παράκτιας κυματογενούς υδροδυναμικής κυκλοφορίας και στερεομεταφοράς από την οποία θα προσδιορίζονται οι θέσεις όπου υπάρχει διάβρωση ή απόθεση.

Επίσης, στο πλαίσιο της πιλοτικής δράσης θα εκπονηθούν οι Μελέτες Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων και οι Οριστικές Μελέτες για την Προστασία των επιλεχθεισών Ακτών, μεταξύ των οποίων είναι η ακτή των Καλαβαρδών.

Η ακτή της Κρεμαστής

Η εκπόνηση μελετών για την προστασία της ακτής Κρεμαστής είναι προϋπολογισμού 48.253,20€ με ΦΠΑ 24%, και αντικείμενο θα είναι η οριστική μελέτη λιμενικών έργων για την προστασία της.

Η ακτή της Κρεμαστής παρουσιάζει σοβαρά προβλήματα διάβρωσης. Με τα προβλεπόμενα έργα θα προστατευτεί η παραλία από τη διάβρωση και από τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής, γεγονός που θα συμβάλει στη διατήρηση και αύξηση του τουριστικού ρεύματος του νησιού, που αποτελεί από έναν από τους πιο δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς της χώρας, αλλά και παγκοσμίως.

Ο δήμος Ρόδου συμμετέχει ως εταίρος στη σύμπραξη που υλοποιεί το έργο με τίτλο «Ενισχύοντας την εφαρμογή πολιτικής για την προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή στην Ελλάδα - Boosting the implementation of adaptation policy accross Greece (LIFE IP - AdaptInGr - LIFE17 IPC/GR/000006)».

Το έργο “LIFE IP - 3/62 AdaptInGr” συγχρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα “LIFE” της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το Πράσινο Ταμείο και ιδίους πόρους. Ο Δήμος Ρόδου συμμετέχει στο εγκεκριμένο έργο με την πιλοτική δράση με τίτλο «Διαχείριση παράκτιων κινδύνων και καταστροφών στη ΒΔ Ρόδο».

Η πιλοτική δράση περιλαμβάνει σειρά ερευνητικών (γεωλογική, γεωμορφολογική χαρτογράφηση, τοπογραφική και βυθομετρική αποτύπωση) και δειγματοληπτικών εργασιών στο πεδίο καθώς και εργαστηριακών εργασιών (κοκκομετρικές αναλύσεις), καθώς και την εκπόνηση ακτομηχανικής μελέτης στην υπό εξέταση περιοχή.

Η ακτομηχανική μελέτη θα περιλαμβάνει τη μαθηματική προσομοίωση μετασχηματισμού του κυματικού πεδίου, τον υπολογισμό της παράκτιας κυματογενούς υδροδυναμικής κυκλοφορίας και στερεομεταφοράς από την οποία θα προσδιορίζονται οι θέσεις όπου υπάρχει διάβρωση ή απόθεση.

Επίσης, στο πλαίσιο της πιλοτικής δράσης θα εκπονηθούν οι Μελέτες Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων και οι Οριστικές Μελέτες.

Η προϋφιστάμενη εκπονηθείσα Ακτομηχανική μελέτη έχει καλύψει την 1η Φάση: Προγραμματισμός και Προετοιμασία του Έργου και τη 2η Φάση: Λειτουργικός Σχεδιασμός Έργου.

Ακολουθεί η 3η Φάση: Γεωμετρικός Σχεδιασμός Έργου, κατά την οποία θα εκπονηθεί η Γεωφυσική έρευνα-μελέτη και η 4η Φάση: Κατασκευαστικός Σχεδιασμός του Έργου κατά την οποία θα εκπονηθεί η οριστική μελέτη λιμενικών έργων.

Διαβάστε ακόμη

Γ. Μανιάτης: Ένας ευρωβουλευτής οφείλει να έχει ψηλά τα θέματα νησιωτικότητας

Αυτοψία Ν. Τσούλλου στο οδικό έργο από την είσοδο της Νέας Μαρίνας έως το λιμάνι της Ακαντιάς

Συνέχιση των κινητοποιήσεων των εργαστηριακών ιατρών του Ι.Σ.Ρ.

Μείωση των ασφαλιστικών εισφορών κατά 50% για την off season περίοδο θα αιτηθούν οι ξενοδόχοι με στόχο την επιμήκυνση της σεζόν

Νομαρχιακό Τμήμα ΑΔΕΔΥ Δωδεκανήσου: 24ωρη Πανυπαλληλική Απεργία, Τρίτη 21 Μαΐου 2024

Επίτιμος διδάκτορας ο Μητροπολίτης Ρόδου

Ενθαρρυντικά ξεκινάει η σεζόν για τη ΔΕΡΜΑΕ

Συνέδριο για τον ρόλο της δημοσιογραφίας στην τοπική ανάπτυξη διεξάγεται στη Ρόδο