Στις 13 Νοεμβρίου πέφτει η αυλαία της καλύτερης σεζόν όλων των εποχών

Στις 13 Νοεμβρίου πέφτει η αυλαία  της καλύτερης σεζόν όλων των εποχών

Στις 13 Νοεμβρίου πέφτει η αυλαία της καλύτερης σεζόν όλων των εποχών

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 2066 ΦΟΡΕΣ

Χρ. Μιχαλάκης: Θα πρέπει να είμαστε συγκρατημένοι για το 2023

Η καλύτερη τουριστική σεζόν όλων των εποχών στη Ρόδο ρίχνει την αυλαία της στις 13 του μήνα, έχοντας καταγράψει επιδόσεις που θα μείνουν στην ιστορία, καθώς οι επισκέπτες μας ξεπέρασαν τα 2.550.000 αριθμός που κατά την έναρξή της φάνταζε… άπιαστο όνειρο.

Το μυαλό όλων πλέον είναι στην επόμενη χρονιά που αν και ξεκινά με καλές προϋποθέσεις και καλά μηνύματα, θα πληγεί -άγνωστο σε ποιο βαθμό- από την ενεργειακή κρίση. Ωστόσο οι τουριστικοί παράγοντες του νησιού μας όπως ο πρόεδρος της Ένωσης Τουριστικών γραφείων Δωδεκανήσου Χρήστος Μιχαλάκης, είναι αισιόδοξοι και μάλιστα ο ίδιος ζητά από όλους να είναι προσγειωμένοι και συγκρατημένοι, καθώς τίποτα δεν πρέπει να θεωρείται δεδομένο.

«Η σεζόν ολοκληρώθηκε εξαιρετικά καλύτερα από τις προβλέψεις μας και ξεπεράσαμε τα 2.550.000 επισκέπτες. Ξεκίνησε στις 27 Μαρτίου και ολοκληρώνεται και τυπικά στις 13 Νοεμβρίου, ουσιαστικά όμως έχει ολοκληρωθεί εδώ και μερικές μέρες.

Ήταν πολύ θετικό ότι μετά από δύο χρόνια πανδημίας και τα γνωστά προβλήματα, φτάσαμε στο σημείο να συζητάμε ότι ποσοτικά είχαμε περισσότερο κόσμο από οποιαδήποτε άλλη χρονιά και το μυαλό μας σήμερα είναι στο πως θα εξελιχθεί η σεζόν το 2023.

Τα στοιχεία που υποδεικνύουν οικονομική κρίση δείχνουν ότι θα έχουμε θέματα. Το καλό είναι ότι διαχειριστήκαμε αυτή την οικονομική κρίση έχοντας περισσότερο κόσμο κάθε μήνα αλλά πρέπει να είμαστε προσγειωμένοι για την επόμενη χρονιά. Θα πρέπει να είμαστε όπως πάντα συγκρατημένοι.

Είναι εποχές που δεν μπορούμε να προβλέψουμε, δεν έχουμε κάτι δεδομένο, αυτό μας έδειξαν τα τρία προηγούμενα χρόνια. Ευτυχώς διαψευστήκαμε προς τη θετική πλευρά, περιμέναμε χειρότερα αποτελέσματα και ήρθαν καλύτερα, αλλά πρέπει να είμαστε προσγειωμένοι» δήλωσε και πρόσθεσε: «Το οικονομικό κλίμα στην Ευρώπη δεν είναι καλό, παρ’ όλα αυτά η επιθυμία των Ευρωπαίων να ταξιδέψουν είναι δεδομένη και υπάρχει, δε φοβόμαστε ότι δεν θα έρθει κόσμος, αλλά, δεν θα ξοδέψει τα χρήματα που υπολογίζουμε.

Σε ό,τι αφορά τις προκρατήσεις αυτή τη στιγμή έχουμε σημαντικό δείγμα μόνο από τη Βρετανία, το κλίμα είναι θετικό και είναι καλύτερο από τα προηγούμενα χρόνια, αλλά δε σημαίνει ότι αυτό θα αποτυπωθεί και στο τελικό αποτέλεσμα. Έχουμε μεγάλο δρόμο το χειμώνα, περιμένουμε πώς θα εξελιχθεί μέρα με τη μέρα, είμαστε αισιόδοξοι, αλλά να μην βλέπουμε μόνο την ποσότητα. Φέτος είχαμε περίπου 7% με 8% αύξηση σε σχέση με το 2019. Αν του χρόνου έχουμε μία υστέρηση και πάμε στα νούμερα του 2019, δεν είναι κάτι που πρέπει να μας ανησυχήσει».

Ο κ. Μιχαλάκης που θα βρίσκεται ανάμεσα σε εκείνους που θα συμμετάσχουν στην τουριστική έκθεση του Λονδίνου το διάστημα από 7 έως 9 του μήνα, υπογράμμισε ότι με την World Travel Market γίνεται η… επανεκκίνηση και ότι σε αυτήν θα βρεθούν όλοι οι επιχειρηματίες και οι άνθρωποι του τουρισμού ξανά μετά από πολύ καιρό.

Ελλείψεις προσωπικού και του χρόνου

Αναφορικά με τις ελλείψεις προσωπικού στον τουρισμό, υπογράμμισε ότι πρέπει να γίνει περισσότερο δελεαστική η τουριστική βιομηχανία για να επανέλθουν όσοι έφυγαν, λέγοντας τα εξής: «Προσωπικά δεν είμαι πεπεισμένος ότι του χρόνου τα πράγματα θα είναι πολύ καλύτερα, θα γίνουν όσα πρέπει να γίνουν, αλλά δεν θα λυθεί το πρόβλημα. Αυτό πρέπει να μας απασχολήσει και στη Ρόδο, δηλαδή σε ό,τι έχει να κάνει με την εκπαίδευση προσωπικού.

Πανευρωπαϊκά η τουριστική βιομηχανία υποφέρει από την έλλειψη προσωπικού. Αυτό ήταν αποτέλεσμα των δύο ετών της πανδημίας με την ανασφάλεια που υπήρχε και για λόγους επιβίωσης έπρεπε να αλλάξουν τομέα. Δεν είμαι ιδιαίτερα αισιόδοξος ότι τα πράγματα θα αλλάξουν».

Για το Rhodes Co-lab

Ο κ. Μιχαλάκης αναφέρθηκε και στο Rhodes Co-lab λέγοντας ότι η τάση της νέας εποχής είναι ο πελάτης να δίνει περισσότερη σημασία στην αειφορία. Αυτό το πρόγραμμα έβαλε τους φορείς να καταθέσουν προτάσεις πώς αντιλαμβάνεται ο καθένας την αειφορία και πώς μπορεί να είναι πιο ανθεκτικό το τουριστικό προϊόν της Ρόδου την επόμενη δεκαετία.

«Είναι σημαντικό το ότι ξεκίνησε αυτός ο διάλογος από τη Ρόδο, ο συνομιλητής μας είναι ο μεγαλύτερος τουριστικός οργανισμός στην Ευρώπη, η TUI. Όμως η Ρόδος είναι ένας πολύ μεγάλος προορισμός και δεν μπορεί να αλλάξει εύκολα και όταν μιλάμε για αειφορία πρέπει να αλλάξουμε όλοι. Πρέπει να γίνουν παρεμβάσεις από την αυτοδιοίκηση μέχρι τους επιχειρηματίες.

Οι μεγάλες εταιρείες είναι υποχρεωμένες να κάνουν κινήσεις για την αειφορία. Ήδη ζητούν από τα ξενοδοχεία να είναι πιστοποιημένα. Αποτελέσματα δεν θα δούμε σύντομα αλλά είναι σημαντικό ότι ξεκίνησε ο διάλογος» είπε .

Ο Θαλάσσιος τουρισμός

Αναφερόμενος στο θαλάσσιο τουρισμό, δηλαδή την κρουαζιέρα και το yachting υπογράμμισε ότι στο θέμα της κρουαζιέρας τα αποτελέσματα ήταν εξαιρετικά και δεν πήγε καλά μόνο η Ρόδος αλλά όλη η περιοχή της ανατολικής Μεσογείου, ενώ οι προοπτικές για το 2023 είναι εξαιρετικές.

Στο yachting υπήρχε πρόβλημα γιατί πάει συνδυαστικά με την Τουρκία. Μεγάλο ποσοστό των πελατών του ήταν Ρώσοι που είχαν πρόβλημα και αυτό μας δημιούργησε πρόβλημα σε αυτό το κομμάτι του τουρισμού.

Η επιμήκυνση δεν γίνεται με… πυροτεχνήματα

Τέλος, ο κ. Μιχαλάκης μίλησε και για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου τονίζοντας ότι πρόκειται για μία πάρα πολύ σοβαρή συζήτηση και δεν μπορεί να γίνεται με πυροτεχνήματα. «Δεν μπορεί να γίνει επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου με όρους Ιουλίου και Αυγούστου με ήλιο και θάλασσα, γιατί πολλοί λένε γιατί να μην έρχεται ο τουρίστας και το Νοέμβριο, αφού έχουμε τόσο πολύ καλό καιρό;

Με αυτές τις συνθήκες δεν μπορεί να έρθει ο πελάτης. Πρέπει να γίνουν υποδομές από όλες τις πλευρές και να βάλουμε πλάτη όλοι μαζί, από το κράτος μέχρι τους επιχειρηματίες.
Και πρέπει να επενδύσουμε για μεγάλο διάστημα και κάτι τέτοιο δεν έχει γίνει. Για τον ήλιο και τη θάλασσα αυτή τη στιγμή πιο δελεαστικός προορισμός είναι η Αίγυπτος, γιατί έχει και καλύτερο καιρό και πιο ζεστή θάλασσα, άρα πρέπει να κάνουμε κάτι διαφορετικό» δήλωσε χαρακτηριστικά.

Πάντως, όπως είπε το σημαντικό για τη Ρόδο είναι να ενισχυθεί περισσότερο ο Απρίλιος. Μάλιστα έκανε γνωστό ότι έχουμε τα πρώτα δείγματα από δύο μεγάλες αεροπορικές εταιρείες που δίνουν ψήφο εμπιστοσύνης για τον Απρίλιο στη Ρόδο, καθώς όπως είπε όταν μιλάμε για επιμήκυνση στη Ρόδο, δεν αναφερόμαστε μόνο στο Μάρτιο και το Νοέμβριο, γιατί και ο Απρίλιος δεν είναι… δεδομένος.

Γίνονται όπως τόνισε πάρα πολλές προσπάθειες για να ενισχυθεί, δεν είναι εύκολο και χρειάζεται μεγάλη επένδυση, είμαστε όμως στο σωστό δρόμο. Σε κάθε περίπτωση είμαστε αισιόδοξοι ότι ο Απρίλιος του 2023 θα είναι καλύτερος από τον φετινό Απρίλιο.

Διαβάστε ακόμη

ΤUI Γερμανίας: Ξεκίνησαν οι κρατήσεις για το 2025

ΞΕΕ: Ικανοποίηση για το «φρένο» της Ε.Ε. στις αθέμιτες πρακτικές της Booking

Οι Ιταλοί “ψηφίζουν” Αστυπάλαια για διακοπές το φετινό καλοκαίρι

Ζήστε αξέχαστες εμπειρίες στη Ρόδο παροτρύνει τους αναγνώστες της η Rebekah Blakey, blogger από τη Μεγάλη Βρετανία

Αύξηση 8,4% καταγράφηκε στις αφίξεις τουριστών τον Απρίλιο

Κατέπλευσε για πρώτη φορά στη Ρόδο το κρουαζιερόπλοιο Celebrity Ascent

191 θαλαμηγοί στη Ρόδο από τις αρχές του χρόνου

Η Ελλάδα στους πιο δημοφιλείς προορισμούς για τις μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές