Θετικά τα μηνύματα από το Λονδίνο για τη νέα σεζόν

Θετικά τα μηνύματα από το Λονδίνο για τη νέα σεζόν

Θετικά τα μηνύματα από το Λονδίνο για τη νέα σεζόν

Βαρβάρα Μπογδάνου

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 634 ΦΟΡΕΣ

Ισχυρή η παρουσία της Δωδεκανήσου

Μόνο θετικά είναι τα μηνύματα που έρχονται από την τουριστική έκθεση του Λονδίνου, για την επόμενη χρονιά, αφού το 2023 ξεκινά με τις καλύτερες προοπτικές και εκτός απροόπτου η Ρόδος θα συνεχίσει τις καλές επιδόσεις που κατέγραψε φέτος.

Η World Travel Market που κλείνει σήμερα τις πύλες της στην αγγλική πρωτεύουσα, επιφύλασσε πολλά καλά νέα, τα περισσότερα από τα οποία οι εκπρόσωποι της Ρόδου θα ανακοινώσουν επισήμως όταν επιστρέψουν, αν και ήδη έχουν γίνει γνωστές οι προθέσεις αεροπορικών εταιρειών για αύξηση αεροπορικών θέσεων και αύξηση πτήσεων στις αρχές της σεζόν.

Πάντως στα αξιοσημείωτα θα πρέπει να καταγραφούν οι άριστες εντυπώσεις από το περίπτερο της Ρόδου που συγκέντρωσε τα βλέμματα όλων και η κοσμοσυρροή τουριστικών παραγόντων σε αυτό, αλλά και το ότι οι επιδόσεις του προορισμού μας έγιναν αντικείμενο συζήτησης σε όλη τη διοργάνωση.

Άλλωστε οι τουριστικοί παράγοντες με τους οποίους μίλησε χθες η «Ροδιακή» δεν έκρυψαν την ικανοποίησή τους για το θετικό κλίμα που υπάρχει και για τη δυναμική που έχει το νησί μας, στοιχεία που του επιτρέπουν να ελπίζει σε μία καλή και αποδοτική τουριστική σεζόν για το 2023.

Μανώλης Μαρκόπουλος:
«Η Ρόδος δείχνει μία απίστευτη δυναμική»

Ειδικότερα, ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Ρόδου Μανώλης Μαρκόπουλος, δήλωσε ότι είναι θετικά τα μηνύματα από την έκθεση του Λονδίνου και ειδικά η αγγλική αγορά, που είναι παραδοσιακά η πρώτη αγορά που προχωρά σε κρατήσεις, κινείται με ικανοποιητικούς ρυθμούς.

Επίσης, είπε ότι είναι πάρα πολύ δυναμικό, όμορφο και καλαίσθητο το περίπτερο της Ρόδου, και μάλιστα μπορεί να συγκριθεί μόνο με το περίπτερο που έχουν τα Κανάρια νησιά που είναι πάντα μέσα στο πνεύμα της εποχής, και πρωτοποριακό.

«Η Ρόδος δείχνει μία απίστευτη δυναμική γιατί είμαστε η μοναδική περιοχή που έχουμε δικό μας μεγάλο περίπτερο και υπάρχουν και περίπτερα διάφορων επιχειρήσεων της Ρόδου, τουριστικών πρακτορείων και ξενοδοχείων.

Όταν το 2021 είχαμε έρθει λίγοι στην έκθεση αυτή και είχαμε αποκομίσει την εντύπωση ότι οι θέσεις θα αυξηθούν για το 2022, δεν πέσαμε έξω τελικά. Τότε, όμως, αυτά φαίνονταν υπερβολικά αισιόδοξα λόγω των καταστάσεων.

Και φέτος, υπάρχει μία αντίστοιχη προσδοκία για προγραμματισμό αρκετών αεροπορικών θέσεων. Είμαστε λοιπόν ικανοποιημένοι γι΄αυτό αλλά και χαρούμενοι γιατί σαν Ρόδος παρουσιάζουμε κάτι όμορφο και κάνουμε αυτό που πρέπει» δήλωσε.

Τέλος, ο κ. Μαρκόπουλος υπογράμμισε ότι όσο καταφέρνουμε και ανεβάζουμε τις τιμές στη high season εποχή, τόσο μοιραία ενισχύονται τα άκρα της σεζόν και έτσι η αρκετή ζήτηση θα μας ανεβάσει και τα άκρα και αυτό βλέπουμε και φέτος.

Παράλληλα, τόνισε ότι τα θέματα της βιωσιμότητας φαίνεται ότι είναι αυτά που θα απασχολήσουν τον τουρισμό την επόμενη δεκαετία, είναι τεράστιο ζήτημα που το θέταμε πάντα, αλλά τώρα βλέπουν όλοι ότι πλέον οδηγούμαστε προς τα εκεί.

Χρήστος Μιχαλάκης:
«Ξεκινάμε θετικά και συνεχίζουμε»
Ο πρόεδρος των τουριστικών γραφείων Δωδεκανήσου Χρήστος Μιχαλάκης, επιβεβαίωσε και εκείνος με τη σειρά του ότι η έκθεση του Λονδίνου επιφύλασσε για τη Ρόδο ιδιαίτερα αισιόδοξα μηνύματα για την επόμενη χρονιά, με αύξηση αεροπορικών θέσεων.

«Τα μηνύματα είναι πολύ θετικά για τη Ρόδο, υπάρχει αρκετή αισιοδοξία αλλά και προβληματισμός αν θα συνεχιστεί αυτό το καλό κλίμα μέχρι το τέλος της επόμενης σεζόν.

Έχουμε περίπου 15% περισσότερες αεροπορικές θέσεις από τη Μεγάλη Βρετανία του χρόνου σε σχέση με φέτος, κάτι που είναι πολύ καλό για να ξεκινήσουμε, ενώ και ο Απρίλιος φαίνεται ότι θα είναι καλύτερος.

Γενικά δεν υπάρχει κάτι που να μας προβληματίζει αυτή τη στιγμή, ξεκινάμε θετικά και συνεχίζουμε» δήλωσε στη «Ροδιακή».

Μάκης Ιντζάς:
«Θα συνεχίσει και του χρόνου η άνοδος στην κίνηση»

Από την πλευρά του ο ξενοδόχος Μάκης Ιντζάς υπογράμμισε ότι το κλίμα είναι πάρα πολύ θετικό, οι προκρατήσεις είναι πολύ δυνατές και ότι ο Μάιος και ο Ιούνιος είναι σε πολύ υψηλά επίπεδα, οπότε τώρα καταβάλλονται προσπάθειες για τον Απρίλιο.

«Οι τουρ οπερέιτορ δε ζητάνε εκπτώσεις και αυτό είναι θετικό, οπότε τα μηνύματα είναι πάρα πολύ καλά. Όλοι είναι ενθουσιασμένοι και ήρεμοι. Η αγγλική αγορά έχει προπωλήσει αρκετά μέχρι στιγμής, ενώ ακόμα η γερμανική δεν κινείται.

Θα αρχίσει όμως δειλά- δειλά και πιο αργά να κινείται, πηγαίνοντας προς το last minute. Για τους γερμανούς θα έχουμε εικόνα προς την έκθεση του Βερολίνου» δήλωσε με τη σειρά του στη «Ροδιακή».

Μιλώντας για το περίπτερο της Ρόδου, είπε ότι ήταν γεμάτο και είχε πολύ περισσότερο κόσμο απ’ ό,τι άλλο μέρος της Ελλάδας, κάτι που αποδεικνύει ότι η Ρόδος είναι δημοφιλής προορισμός.

Ερωτηθείς ειδικά για τον Απρίλιο, απάντησε ότι είναι ίσως νωρίς να μιλήσουμε γι’ αυτόν, αλλά θα ισχύσουν τα last minute και οι προσφορές καθώς οι τουρίστες κλείνουν διακοπές για Μάιο και Ιούνιο παραδοσιακά γιατί είναι καλύτερος ο καιρός. Στη διαμόρφωσή του θα παίξει ρόλο και το Πάσχα ειδικά για τη Γερμανία.

Αλλά και ο Νοέμβριος παραμένει ερωτηματικό, είναι νωρίς να γίνουν εκτιμήσεις αλλά αν «τρέξει» πολύ καλά η εζόν και ειδικά ο Οκτώβριος θα σπρώξει το Νοέμβριο έστω και για μία εβδομάδα περισσότερο.

Σε ό,τι αφορά τις αεροπορικές θέσεις υπογράμμισε ότι θα είναι σχεδόν στα ίδια επίπεδα με φέτος, ίσως και λίγο παραπάνω, γιατί δεν υπάρχουν περιθώρια από πλευράς εξοικονόμησης ενέργειας.

Αν τυχόν γεμίσουν τα αεροπλάνα και πάει πάρα πολύ καλά η σεζόν πάντα οι αεροπορικές εταιρείες προσθέτουν κάποια αεροπλάνα την τελευταία στιγμή.

Πάντως, όπως είπε δεν υπάρχουν περιθώρια για περισσότερα slots στη Ρόδο, οπότε σκέφτονται να δρομολογήσουν, αν χρειαστεί, μεγαλύτερα αεροπλάνα.

Όταν δηλαδή θα χρειαστεί να έρθει στη Ρόδο περισσότερος κόσμος θα αποσυρθούν τα μικρά αεροπλάνα των 150 θέσεων και θα τα αντικαταστήσουν με αεροπλάνα 230 θέσεων.

Σε κάτι τέτοιο προσανατολίζεται η εταιρεία jet2.

«Ο τουρισμός κρέμεται από μία κλωστή, όλα πάνε καλά εκτός απροόπτου, αλλά επειδή μετά την πανδημία ο κόσμος διψά να ταξιδέψει είμαι σίγουρος ότι του χρόνου θα συνεχίσει αυτό το ανέβασμα στην κίνηση και το 2024 θα έχουμε την αποκορύφωση» κατέληξε ο κ. Ιντζάς.

Γιώργος Υψηλάντης:
«Το Νότιο Αιγαίο αναδεικνύεται η ηγέτιδα περιφέρεια του ευρωπαϊκού βιώσιμου τουρισμού»

Αναφερόμενος στην έκθεση του Λονδίνου, ο εκπρόσωπος τύπου της περιφέρειας Γιώργος Υψηλάντης, δήλωσε χθες ότι εκεί βρίσκεται ο περιφερειάρχης Γιώργος Χατζημάρκος συνοδευόμενος από τον εντεταλμένο για θέματα τουρισμού Κώστα Χρυσοχοΐδη.

Μάλιστα, όπως είπε, την έναρξη του παγκόσμιου αυτού τουριστικού event κατά παράδοση ανοίγει ο Έλληνας υπουργός Τουρισμού, πράγμα που έγινε και φέτος μόνο που αυτή τη φορά στο πάνελ πλαισιωνόταν από έναν περιφερειάρχη της χώρας, τον περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου και τον επικεφαλής του TUI group τον Sebastian Ebel και μερικούς άλλους experts της παγκόσμιας τουριστικής αγοράς.

«Αυτό δεν είναι μία τυχαία επιλογή. Ο Έλληνας υπουργός τουρισμού αναφέρθηκε σε αυτή τη συνέντευξη στα αποτελέσματα της φετινής χρονιάς ρεκόρ του 2022, και ηγήθηκε της συζήτησης για το μέλλον του ελληνικού τουρισμού, δηλαδή για το πώς θα διατηρηθεί η δυναμική αυτή αλλά με όρους βιώσιμης ανάπτυξης.

Το Νότιο Αιγαίο αναδεικνύεται η ηγέτιδα περιφέρεια του ευρωπαϊκού βιώσιμου τουρισμού και αυτό όχι τυχαία αλλά μέσα από μία σειρά συγκεκριμένων πρωτοβουλιών. Στην Αστυπάλαια με το “Astybus” στην Τήλο με το “Just Go Zero” στη Χάλκη με το “Gr-eco Islands” στη Σύρο με το “Neorion Innovation Center” στη Νάξο με το “Naxos Smart Island” και στη Ρόδο με το “The Rhodes Co-lab”.

Κάθε μία από αυτές τις πρωτοβουλίες έχει το δικό της στίγμα, το δικό της ειδικό βάρος στην πορεία εδραίωσης της περιφέρειας ως του leader στο βιώσιμο ευρωπαϊκό τουρισμό.

Ο μοναδικής ομορφιάς πολυνησιωτικός προορισμός, ο πρώτος τουριστικός προορισμός της χώρας μας η περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, μετατρέπεται σε κόμβο βιωσιμότητας του ευρωπαϊκού τουρισμού» δήλωσε και έκανε γνωστό ότι τον Ιανουάριο στη Ρόδο θα γίνει με τη συμμετοχή όλων των εταίρων του πρότζεκτ “The Rhodes Co-Lab” η εξειδίκευσή του σε συγκεκριμένες δράσεις και έργα.

Ολοκληρώνοντας ο κ. Υψηλάντης τόνισε ότι τα μηνύματα από το Λονδίνο για το 2023 είναι εξαιρετικά αισιόδοξα και όλα δείχνουν ότι είναι ρεαλιστικός ο στόχος ώστε να έχουμε τις πρώτες διεθνείς πτήσεις εντός του επόμενου Μάρτη, ενώ κατέληξε λέγοντας:

«Για μία ακόμα φορά ο πήχης τίθεται ιδιαίτερα ψηλά αλλά σε αυτό τον τόπο είμαστε μαθημένοι να βάζουμε τον πήχη ψηλά με σχέδιο και δουλειά και συνεργασίες όλων των εταίρων αλλά και της κοινωνίας».

Ανακοίνωση δήμου Ρόδου
Αναφορικά με τη συμμετοχή του νησιού μας στην έκθεση του Λονδίνου, ο δήμος Ρόδου σε ανακοίνωσή του αναφέρει τα εξής: «Δυναμικό “παρών” δίνει η Ρόδος στη Διεθνή Έκθεση Τουρισμού στο Λονδίνο “WTM LONDON” (7-9 Νοεμβρίου), συνεχίζοντας να κατακτά τις τουριστικές αγορές του εξωτερικού με στόχο τη διατήρηση και την ενίσχυση των εξαιρετικών επιδόσεων που σημείωσε φέτος σε επίπεδο αφίξεων, καταρρίπτοντας κάθε προηγούμενο ρεκόρ.

Στο μεγαλύτερο και σημαντικότερο ραντεβού της παγκόσμιας τουριστικής βιομηχανίας, ο δήμος Ρόδου έχει για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά αυτόνομη παρουσία. Συμμετέχει με δικό του περίπτερο μέσω του ΠΡΟΤΟΥΡ το οποίο αποτελεί πόλο έλξης των επισκεπτών της έκθεσης.

Το 55 τετραγωνικών μέτρων περίπτερο της Ρόδου, λειτουργεί ως «κόμβος δικτύωσης» φιλοξενώντας τις συναντήσεις και τα ραντεβού των επιχειρηματιών του νησιού με τους εκπροσώπους των διεθνών τουριστικών οργανισμών.

Εντυπωσιάζει με το μοντέρνο σχεδιασμό του, τον τεχνολογικό του εξοπλισμό και την αισθητική του, καταφέρνοντας να αναδείξει την ξεχωριστή φυσιογνωμία του προορισμού.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στις ηλεκτρονικές οθόνες που έχουν τοποθετηθεί σε διάφορα σημεία του χώρου, προβάλλονται νέα θεματικά διαφημιστικά βίντεο για τον αθλητικό τουρισμό, το γαμήλιο τουρισμό, τη γαστρονομία, τον πολιτισμό κλπ.

Μάλιστα, για πρώτη φορά δεν διατίθενται έντυπα στο περίπτερο της Ρόδου, γεγονός που συνδέεται με τη στροφή του δήμου σε οικολογικές και αειφόρες πρακτικές. Διανέμονται USB sticks που περιλαμβάνουν πλούσιο πληροφοριακό και προωθητικό υλικό (βίντεο, φωτογραφίες, χάρτες, οδηγούς κλπ).

Ο δήμος της Ρόδου εκπροσωπείται στην WTM από πολυπληθή ομάδα με επικεφαλής τον δήμαρχο κ. Αντώνη Καμπουράκη o οποίος μαζί με μέλη της αποστολής έχει σειρά B2B συναντήσεων με εκπροσώπους κορυφαίων τουριστικών οργανισμών, εταιρειών κρουαζιέρας, αεροπορικών εταιρειών, εταιρειών προώθησης ειδικών μορφών τουρισμού με στόχο τη σύναψη νέων συμφωνιών και την ενδυνάμωση των ήδη ισχυρών δεσμών της Ρόδου με την αγορά της Αγγλίας και του Ην. Βασιλείου εν γένει.

Η συγκροτημένη και στοχευμένη εκπροσώπηση και παρουσίαση της Ρόδου στην WTM έχει αποσπάσει άκρως θετικά σχόλια σε συνδυασμό με τις εντυπωσιακές επιδόσεις του προορισμού κατά τη φετινή σεζόν».

Διαβάστε ακόμη

Ζήστε αξέχαστες εμπειρίες στη Ρόδο παροτρύνει τους αναγνώστες της η Rebekah Blakey, blogger από τη Μεγάλη Βρετανία

Αύξηση 8,4% καταγράφηκε στις αφίξεις τουριστών τον Απρίλιο

Κατέπλευσε για πρώτη φορά στη Ρόδο το κρουαζιερόπλοιο Celebrity Ascent

191 θαλαμηγοί στη Ρόδο από τις αρχές του χρόνου

Η Ελλάδα στους πιο δημοφιλείς προορισμούς για τις μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές

Γ. Ματσίγκος: Πολύ καλά εξελίχθηκε η τουριστική κίνηση τον Απρίλιο στη Ρόδο

Προβολή της Ρόδου στην Ολλανδική και Βελγική αγορά από την blogger Anne Maria De Graaf – Γαστρονομική περιήγηση του νησιού

40 κρουαζιερόπλοια θα καταπλεύσουν τον Μάιο στο λιμάνι της Ρόδου