Στ. Πορτσέλλη: «Δεν υπάρχουν δρόμοι ταχείας κυκλοφορίας στη Ρόδο»

Στ. Πορτσέλλη: «Δεν υπάρχουν δρόμοι ταχείας κυκλοφορίας στη Ρόδο»

Στ. Πορτσέλλη: «Δεν υπάρχουν δρόμοι ταχείας κυκλοφορίας στη Ρόδο»

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 1408 ΦΟΡΕΣ

«Δεν υπάρχουν δρόμοι ταχείας κυκλοφορίας στη Ρόδο», τονίζει ο Πρόεδρος του Συλλόγου εκπαιδευτών οδηγών Δωδεκανήσου, κ. Στέφανος Πορτσέλλη, με αφορμή τα πολλά τροχαία ατυχήματα που, δυστυχώς, γίνονται στο νησί μας.

Σε δηλώσεις του, χθες, ο κ. Πορτσέλλη, είπε αρχικά:

«Πολλοί νομίζουν ότι στη Ρόδο διαθέτουμε αυτοκινητόδρομους και δρόμους ταχείας κυκλοφορίας και θα έχετε παρατηρήσει ότι αρκετοί συμπολίτες μας αναπτύσσουν υψηλές ταχύτητες και εννοείται ότι περνάει πολύ περισσότερο το προβλεπόμενο όριο ταχύτητας που υπάρχει στους δρόμους.

Λοιπόν, στη Ρόδο δεν υπάρχουν ούτε αυτοκινητόδρομοι ούτε δρόμοι ταχείας κυκλοφορίας. Είναι λανθασμένη, λοιπόν, η αντίληψη που έχουν ορισμένοι συμπολίτες μας, ότι ο δρόμος, η Ρόδου-Λίνδου, είναι ταχείας κυκλοφορίας. Αυτό που έχουμε στο νησί μας είναι δρόμους εντός κατοικημένης περιοχής και δρόμους εκτός κατοικημένης περιοχής, που όλους τους τελευταίους τους ονομάζουμε με έναν όρο «υπόλοιπο οδικό δίκτυο». Για αυτό και το ανώτατο όριο ταχύτητας στη Ρόδου-Λίνδου είναι μέχρι 80χλμ/ώρα-δεν υπάρχει πινακίδα περισσότερο από 80χλμ/ώρα.

Βέβαια, σε δρόμους εκτός πόλης το ανώτατο όριο είναι 90χλμ/ώρα, εκτός και αν η πολιτεία έχει βάλει μία πινακίδα που ορίζει ένα διαφορετικό όριο», είπε και συμπλήρωσε: «Άρα, λοιπόν, μη θεωρούμε ότι η Ρόδου-Λίνδου είναι ένας δρόμος ταχείας κυκλοφορίας όπου μπορούμε να αναπτύξουμε υπερβολική ταχύτητα και δεν θα έχουμε συνέπειες».

Ακόμη και στην πόλη-συνέχισε-το όριο, που είναι 50χλμ/ώρα, υπάρχουν πινακίδες σε συγκεκριμένα σημεία, π.χ. έξω από από σούπερμαρκετ, σχολεία κτλ. που λένε ότι το όριο εκεί είναι στα 30χλμ/ώρα. «Ρυθμίζουμε πάντα την ταχύτητά μας ανάλογα με τις κυκλοφοριακές συνθήκες», τόνισε ακόμη ο κ. Πορτσέλλη.

«Είναι καλό, λοιπόν, να μην αναπτύσσουμε ταχύτητα γιατί ο πρώτος παράγοντας τροχαίου ατυχήματος είναι η υπερβολική ταχύτητα. Όταν πάμε αργά, να είστε σίγουροι ότι προλαβαίνουμε τα πάντα», είπε ακόμη.

Δεν παρέλειψε, όμως, να επισημάνει ότι όπως έχουμε υποχρεώσεις ως οδηγοί, έχουμε και ως πεζοί. Όπως εξήγησε, και οι πεζοί θα πρέπει να ξέρουν πώς να περπατάνε στις διαβάσεις αφού δεν μπορούν να θεωρούν ότι με το που θα εμφανιστούν στη διάβαση, στα δύο μέτρα το αυτοκίνητο που έρχεται θα σταματήσει με…ένα μαγικό ραβδάκι, γιατί υπάρχει κάποιος χρόνος αντίδρασης που αντιστοιχεί σε κάποια μέτρα τροχοπέδησης.

«Θα πρέπει, δηλαδή, να συμπεριφερόμαστε με ευγένεια, με κατανόηση και με σύνεση. Είτε περπατάμε, είτε οδηγούμε», είναι το μήνυμα που στέλνει στους οδηγούς ο έμπειρος εκπαιδευτής.

Ομαλά οι εξετάσεις

Όλα βαίνουν καλώς για τις εξετάσεις υποψήφιων οδηγών στη Δωδεκάνησο αφού, όπως είπε ο κ. Πορτσέλλη, δεν έχουν κανένα πρόβλημα με τον προγραμματισμό τους μια και γίνεται κανονικά, στις προβλεπόμενες ημερομηνίες που ορίζει ο νόμος, και στη Ρόδο και τα υπόλοιπα νησιά της Δωδεκανήσου. Επί τη ευκαιρία, μάλιστα, θέλησε να ευχαριστήσει τον περιφερειάρχη κ. Γιώργο Χατζημάρκο και τον αντιπεριφερειάρχη Μεταφορών κ. Χρήστο Ευστρατίου, που ένα πάγιο αίτημα του κλάδου, να συσταθεί ένα κέντρο θεωρητικής εξέτασης στη Λέρο, δημιουργήθηκε και έτσι δεν αναγκάζονται οι πολίτες από τη Λέρο και από την Πάτμο να μετακινούνται στα υπόλοιπα νησιά για να δώσουν εξετάσεις.

Όσον αφορά σε ένα γενικότερο επίπεδο, όπως είπε ο κ. Πορτσέλλη, έχουν πρόβλημα με την εφαρμογή του νόμου αφού προσπαθούν να τεθεί σε λειτουργία. Κάποια άρθρα του έχουν εφαρμοστεί, όπως είναι η άδεια οδήγησης στους δεκαεπτάχρονους, με την προϋπόθεση ότι θα έχουν συνοδηγό πάνω από 25 ετών, ο οποίος θα έχει στην κατοχή του άδεια οδήγησης για πέντε χρόνια.

Περιμένουν, όμως, ακόμα να εφαρμοστούν τα θέματα που έχουν σχέση με τις εξετάσεις. Όπως εξήγησε, αυτά αφορούν στη διαφάνεια των υποψήφιων οδηγών. Δηλαδή, από 1η Ιανουαρίου, θα πρέπει όλες οι υπηρεσίες μεταφορών της χώρας, στα κέντρα θεωρητικές εξέτασης, να είναι εξοπλισμένα με τα απαραίτητα οπτικοακουστικά μέσα και υλικά.
Σε διαφορετική περίπτωση, με απόφαση υπουργού, δεν θα μπορούν να διενεργηθούν οι εξετάσεις σε αυτές τις περιφέρειες.

Ο ίδιος έχει μιλήσει με την περιφέρεια, που έχει παραγγείλει τα μηχανήματα και αναμένεται να τοποθετηθούν στα κέντρα τόσο στη Ρόδο όσο και στα υπόλοιπα νησιά. Από εκεί και πέρα, το ενθαρρυντικό σενάριο που έχουν είναι ότι έχει εγκριθεί τελικά το κονδύλι από το υπουργείο Μεταφορών προς το ΕΚΕΤΑ (Εθνικό Κέντρο Έρευνας) και έχει αναλάβει το Ινστιτούτο Πληροφορικής και Τεχνολογίας του για να φτιάξει τις προδιαγραφές των καμερών και να γίνει η τοποθέτησή τους στα εκπαιδευτικά οχήματα, ούτως ώστε όλη η διαδικασία της πρακτικής εξέτασης να καταγράφεται.

«Πιστεύω τώρα, αν μέχρι το Απρίλιο δεν έχουμε εκλογές, το πολύ να δοθεί μία παράταση τριών-τεσσάρων μηνών, ωστόσο έχει δρομολογηθεί».

Τέλος, θετικό είναι ότι δεν υπάρχουν πλέον λίστες αναμονής υποψηφίων οδηγών και όπου υπάρχει λίστα, διευθετείται άμεσα από την περιφέρεια αφού φεύγει κλιμάκιο απευθείας και πάει στα νησιά.

Σημειώνεται ότι κάθε χρόνο, στη Ρόδο, βγάζουν περίπου 2.500-3.000 άδειες οδήγησης, όλων των κατηγοριών και στην Κω γύρω στις 1.000-1.500.

Διαβάστε ακόμη

Ανοικτός για το κοινό ο ξενώνας της Αγίας Αικατερίνης στη Μεσαιωνική Πόλη

Θα ολοκληρωθούν οι εργασίες στην Ακρόπολη της Ρόδου

Κοινή επιστολή του δημάρχου Ρόδου και του προέδρου του ΙΣΡ για τη διευθέτηση των περικοπών που υφίστανται οι εργαστηριακοί γιατροί

Καθορίστηκαν τα εκλογικά τμήματα στα οποία θα ψηφίσουμε στις ευρωεκλογές της 9ης Ιουνίου

Αθώοι λόγω αμφιβολιών κρίθηκαν από το Πενταμελές Εφετείο Δωδεκανήσου οι δύο εφοριακοί που κατηγορούνταν για δωροληψία

Συνεδρίασε το συντονιστικό για τη δασοπροστασία των νησιών

Από 4 έως 7 Ιουλίου οι «Διάλογοι της Νισύρου»

«Μάνες της τέχνης» - Πρωτότυπη εκδήλωση στο ΚΑΠΗ Δήμου Ρόδου αύριο με αφορμή τη γιορτή της μητέρας