Μέτρα φύλαξης στα σχολεία για τους εξωσχολικούς ζητούν από τον δήμο Ρόδου οι διευθυντές τους

Μέτρα φύλαξης στα σχολεία για τους εξωσχολικούς ζητούν από τον δήμο Ρόδου οι διευθυντές τους

Μέτρα φύλαξης στα σχολεία για τους εξωσχολικούς ζητούν από τον δήμο Ρόδου οι διευθυντές τους

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 576 ΦΟΡΕΣ

Όπως αναδείχθηκε κατά τη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε χθες, υπό τον κ. Στρ. Καρίκη

Η τοποθέτηση φυλάκων αλλά και καμερών, εφόσον επιτραπεί θεσμικά, σε σχολεία που αντιμετωπίζουν έντονο πρόβλημα με εξωσχολικούς, είναι το αίτημα που προτάσσουν προς τη Β’ βάθμια Σχολική Επιτροπή του δήμου Ρόδου, διευθυντές Γυμνασίων και Λυκείων, όπως αναδείχθηκε κατά τη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε χθες στην αίθουσα εθιμοτυπίας, υπό τον αντιδήμαρχο Παιδείας, αναπληρωτή δημάρχου και πρόεδρο της Επιτροπής κ. Στράτο Καρίκη και τον αντιπρόεδρό της κ. Σάββα Χριστοδούλου, με τη συμμετοχή του διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δωδεκανήσου κ. Γιάννη Παπαδομαρκάκη και σαράντα διευθυντές Γυμνασίων και Λυκείων απ’ άκρη σ’ άκρη του νησιού!

Σημειώνεται ότι, της συνάντησης αυτής, που διήρκεσε περί τις δύο ώρες, προηγήθηκε άλλη για τα σχολεία της ‘Α βάθμιας Εκπαίδευσης, με τον διευθυντή της κ. Ψαρά.

Υποδεχόμενος τους παραπάνω ο κ. Καρίκης, χαρακτήρισε τη συνάντηση ως την πιο σημαντική που έχει κάνει αυτά τα χρόνια και είπε, μεταξύ άλλων, απευθυνόμενος στους ίδιους: «Όλο αυτό το διάστημα, δεν είχαμε μείνει σε διαδικαστικά θέματα.

Πιστεύω ότι έγινε ένα έργο, διαχρονικά στη Δημοτική Αρχή και στη Σχολική Επιτροπή…Εγώ θα έλεγα ότι η πιο σημαντική συνάντηση που έχω κάνει αυτά τα χρόνια στο Δημαρχείο είναι η δική μας εδώ. Και το ένιωθα από την πρώτη στιγμή που ανέλαβα την παιδεία, το ένιωθε και ο δήμαρχος, κ. Αντώνης Καμπουράκης, ότι ο τομέας της παιδείας, τα παιδιά μας ουσιαστικά, έπρεπε να είναι το κυρίαρχο κομμάτι του δήμου.

Αυτό, λοιπόν, που είπαμε τις πρώτες μέρες και αυτό το είπε και ο δήμαρχος, που θυμάστε πολύ καλά ότι, από την πρώτη ημέρα, νομίζω Σεπτέμβριο του 2019, έκανε επισκέψεις σε σχολικά κτήρια, πριν πάει οπουδήποτε αλλού.

Μ’ ένα επιτελείο, λοιπόν, ο δήμος ισχυρός για την παιδεία-τέσσερα άτομα συνολικά ασχοληθήκαμε με την παιδεία από διάφορες θέσεις-κυρίως όμως μέσα από πόρους που διαθέσαμε και διαθέτουμε, προσπαθούμε να κάνουμε πράξη το καλύτερο επίπεδο της παιδείας στο νησί μας, στο επίπεδο που εσείς παρέχετε και νομίζω ότι η Ρόδος δεν έχει να ζηλέψει τίποτα στην παιδεία γενικότερα, αλλά ειδικά στα Γυμνάσια και τα Λύκεια νομίζω ότι αποτυπώνονται ξεκάθαρα μέσα από τις επιτυχίες των παιδιών μας οι οποίες είναι, αν όχι μεγαλύτερες, τουλάχιστον δεν έχουν σε τίποτα να ζηλέψουν τα μεγάλα αστικά κέντρα…».

Στη συνέχεια, είπε ακόμη ότι μέλημά τους είναι, όλη αυτή την τεράστια προσπάθεια που έκαναν ως διευθυντές, όλο το εκπαιδευτικό προσωπικό, ο κ. Παπαδομαρκάκης, με τον οποίο, όπως είπε, έχουν μία άριστη συνεργασία σε όλα τα επίπεδα, θεώρησαν από την πρώτη ημέρα ότι είχαν υποχρέωση να στηρίξουν, σε όλα τα επίπεδα τα σχολεία μας, σχολεία που ενώ παρέχουν ένα πολύ υψηλό επίπεδο όσο αφορά στη μόρφωση και την παιδεία αλλά, δυστυχώς η Ρόδος σε επίπεδο υποδομών είναι από τις πιο αδικημένες, τόνισε ο αντιδήμαρχος, αναφερόμενος βέβαια στα σχολικά κτίρια που μετρούν γύρω στα εκατό χρόνια ζωής.

Και είπε, ακόμη, ο ίδιος: «Και νομίζω ότι είναι μια μεγάλη αδικία για το νησί και δυστυχώς όσο και να πασχίζεις, την παλιά υποδομή…καινούργια δεν θα την κάνεις. Θα προσπαθήσεις όμως να την κάνεις όσο το δυνατόν πιο καλή ώστε να υπάρχει ένα καλό επίπεδο, να μπορούν τα παιδιά μας να επικεντρώνονται σ’ αυτό που πρέπει, τη μάθηση».

Μίλησε, ακόμη, για τις παρεμβάσεις που ξεκινούν άμεσα, σε συνέχεια αυτών που έχουν ήδη κάνει καθώς έχουν πει ότι αυτή την εβδομάδα μπαίνουν στο Βενετόκλειο το οποίο θέλει μία μεγάλη παρέμβαση, και στο Δημοτικό και στο Γυμνάσιο-Λύκειο, εσωτερικά, εξωτερικά όσο μπορούν, στις εγκαταστάσεις, στο γήπεδο, σε επίπεδο υποδομής αλλά και σε επίπεδο εξοπλισμού.

Για το τελευταίο, μάλιστα, έχουν σκοπό να επιχορηγήσουν όλα τα σχολεία αφού μέσα από αυτές τις παρεμβάσεις θα μπορούν τα παιδιά να έχουν καλύτερη απόδοση.
«Χατίρι δεν χαλάμε σε κανέναν διευθυντή», είπε χαρακτηριστικά και ανέφερε ότι ο δήμος επιχορηγεί στις Σχολικές Επιτροπές όσο περισσότερα μπορεί αφού και τα έσοδα των δήμων είναι περιορισμένα αυτή την περίοδο.

Επίσης, από τις αρχές του χρόνου, αναμένεται να έρθουν επιπλέον χρήματα για τα σχολεία μετά από τη συνάντηση που είχαν στην Αθήνα, ο δήμαρχος και ο ίδιος με Εταιρεία τηλεπικοινωνιών, στο πλαίσιο της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης. Είπε, ακόμη, ότι η Β’ βάθμια Σχολική Επιτροπή έχει τους πόρους αυτό το διάστημα, ενώ η διαδικασία είναι συνεχής και τους κάλεσε να κάνουν ιεράρχηση των αναγκών των σχολείων τους για το επόμενο τρίμηνο-τετράμηνο.

Τους ενημέρωσε, ακόμη, και για το μεγάλο project των 11 σχολικών κτηρίων και δύο κλειστών γηπέδων με τη μέθοδο των ΣΔΙΤ. Δεν παρέλειψε, επίσης, να συγχαρεί τον κ. Χριστοδούλου για την άριστη διαχείριση που κάνει στην Επιτροπή.

«Θέλουμε να είμαστε κοντά σας σε οποιαδήποτε δράση, αρκεί να μπορούμε», είπε στους διευθυντές ο κ. Καρίκης και αναφέρθηκε στην πρότασή τους, που τους κοινοποίησαν, να μετέχουν στις χριστουγεννιάτικες εκδηλώσεις στις περιοχές τους.

Μάλιστα, η Σχολική Επιτροπή θα χορηγήσει, για τον σκοπό αυτό, ένα ποσό 500 ευρώ σε όποιο σχολείο θέλει να συμμετέχει σ’ αυτή τη δράση για να τα διαθέσουν για τον στολισμό, πιθανότατα κάποιον ηλεκτρολόγο κτλ., ώστε και δράση να κάνουν τα παιδιά και να στολίσουν το νησί.

Μάλιστα, ο κ. Παπαδομαρκάκης, είπε ότι είναι όλοι σύμφωνοι και ότι είναι η πρώτη φορά που γίνεται κάτι τέτοιο στη Ρόδο.

Ο κ. Χριστοδούλου

Από την πλευρά του, ο κ. Χριστοδούλου, καταρχάς, δήλωσε πολύ ευχαριστημένος και ζήτησε συγνώμη από κάποιους διευθυντές που δεν ανταποκρίθηκε στο εκατό τοις εκατό στα αιήματά τους. Για ό,τι δεν μπόρεσαν να ανταποκριθούν το προηγούμενο χρονικό διάστημα, θα μπορέσουν, έστω και αυτό το δεκάμηνο, διαβεβαίωσε.

Είπε, λοιπόν, ότι αυτή τη στιγμή η Β’ βάθμια Σχολική Επιτροπή δεν οφείλει ούτε ένα ευρώ σε κανένα έργο που έχει γίνει μέχρι σήμερα στο νησί μας και έχουν μία καλή διαχείριση.

Τα δεδομένα: Από την πρώτη στιγμή που ανέλαβαν, οι πόροι που έχει η Σχολική Επιτροπή είναι 120 χιλιάδες ευρώ κάθε τρίμηνο και η κατανομή γίνεται με μαθηματικό τύπο που έχουν καθορίσει, ώστε να είναι δίκαιο. Ο κ. Χριστοδούλου, ενημέρωσε τους διευθυντές και για τα κυλικεία και την απόφαση της Σχολικής Επιτροπής να διεκδικήσει τα οφειλόμενα των προηγούμενων ετών.

Μάλιστα, τους ζήτησε να τοποθετηθούν σχετικά με τους σχολικούς φύλακες, αφού υπάρχει πρόβλημα μια και ένα σχολείο που έχει πρόβλημα με τους εξωσχολικούς δεν μπορεί να πληρώσει αυτή τη δαπάνη και είπε ο κ. Χριστοδούλου: «Πρέπει να δούμε θεσμικά, τελικά, πώς το λύνουμε αυτό το θέμα. Δεν μπορούν τα σχολεία να είναι ξέφραγα στον κάθε εξωσχολικό και στον οποιοδήποτε άλλο!».

Όπως εξήγησε, επειδή το απόγευμα μπαίνουν πολλοί εξωσχολικοί, πολλά σχολεία ζητούν κάμερες και ρώτησε τι θα κάνουν. Είπε, μάλιστα, ότι ο ίδιος είναι σύμφωνος αλλά πρέπει να είναι σύννομοι αν μπορούν να τοποθετηθούν.

Ο κ. Καρίκης ζήτησε, ακόμη, να δηλώσουν ποια σχολεία θέλουν γηπεδάκια βόλεϊ, μπάσκετ κτλ. Κλείνοντας, ο κ. Χριστοδούλου είπε ότι θα πουν «ναι» και σε μη λειτουργικές δαπάνες ενώ ο κ. Καρίκης τον ρώτησε εάν θα μπορούσαν να δώσουν πρόσθετη επιχορήγηση στα σχολεία που θέλουν εξοπλισμό.

Ο κ. Παπαδομαρκάκης

Παίρνοντας τον λόγο ο διευθυντής της Β’ βάθμιας είπε ότι θέλει να ευχαριστήσει μέσα από την καρδιά του τον κ. Καρίκη και τον κ. Χριστοδούλου, λέγοντας: «Μας έχουν σταθεί-για πρώτη φορά, το λέω δημόσια-όσο κανένας άλλος-χωρίς να τοποθετούμαι πολιτικά.

Εγώ είμαι δώδεκα χρόνια διευθυντής εκπαίδευσης, είναι η πρώτη φορά και πρέπει να το τονίσουμε αυτό, ανεξάρτητα το τι πιστεύει ο καθένας μας και τι πολιτικές πεποιθήσεις έχει, αυτά δεν μπαίνουν στο τραπέζι εδώ.

Είναι η πρώτη φορά που αυτοί οι δύο άνθρωποι είναι πλάι μας. Και δεν είναι μόνο τώρα». Είπε, ακόμη, ότι ο κ. Χριστοδούλου δεν θα πρέπει να ζητάει συγνώμη, αφού ό,τι μπορούσε έκανε. «Είναι πλάι μας και το γνωρίζουμε σε κάθε βήμα», είπε αναφέροντας ότι ποτέ δεν του έχουν πει «όχι» και πάντα είχε ανταπόκριση.

Στη συνέχεια πήραν τον λόγο ένας-ένας οι διευθυντές και ανέφεραν τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η σχολική τους μονάδα, τα οποία καταγράφονται.

Διαβάστε ακόμη

Ψηφιακό σχολείο και φροντιστήριο: Το υβριδικό σύστημα που θα υπάρχει σε απομακρυσμένες περιοχές

Τρία βραβεία σε διεθνή διαγωνισμό απέσπασε ο «Δράκος της Ρόδου»

Πανελλαδικές 2024: Στους 68.851 οι εισακτέοι – Το πρόγραμμα

Στις 4 Ιουνίου οι εξετάσεις ενηλίκων για απόκτηση απολυτηρίου Δημοτικού Σχολείου στην Κάλυμνο

To xρονοδιάγραμμα των εξετάσεων: 20 Μαΐου ξεκινούν στα Λύκεια, 3 Ιουνίου στα Γυμνάσια, από 31 Μαΐου οι Πανελλαδικές στα ΓΕΛ

Δράσεις του 2ου ΕΠΑ.Λ.-Π.ΕΠΑ.Λ. Ρόδου για την Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων Ζώων

Μοναδική γιορτή επιστήμης και τεχνολογίας, στο 1ο Γ.Ε.Λ. ΡΟΔΟΥ «Βενετόκλειο»

Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος στο Π.Μ.Σ. με τίτλο «Περιβαλλοντική Εκπαίδευση»