Στις 11 Μαρτίου θα ξεκινήσουν οι πρώτες πτήσεις για τη Ρόδο

Στις 11 Μαρτίου θα ξεκινήσουν οι πρώτες πτήσεις για τη Ρόδο

Στις 11 Μαρτίου θα ξεκινήσουν οι πρώτες πτήσεις για τη Ρόδο

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 2199 ΦΟΡΕΣ

Τον επαναπροσδιορισμό του τουριστικού προϊόντος της Ρόδου για την επόμενη δεκαετία, φαίνεται ότι οριοθετεί η σεζόν των ρεκόρ που τελείωσε πρόσφατα, όπως αναδείχθηκε κατά τη χθεσινή συνεδρίαση της Επιτροπής Tουρισμού του δήμου Ρόδου, στην οποία, από πλευράς φορέων κυριάρχησε ο προβληματισμός «να αποφασίσουμε τι τουρισμό θέλουμε για τη Ρόδο», σε συνδυασμό με διαχρονικά προβλήματα όπως η προσβασιμότητα και το κυκλοφοριακό, αλλά και το γεγονός ότι ένα παγκόσμιο brand name, όπως είναι η Ρόδος, δεν έχει ένα και μόνο... διεθνές όνομα, με τη συνεδρίαση να κλείνει όταν, εν μέσω χειροκροτημάτων, ανακοινώθηκε ότι οι πτήσεις για τη σεζόν του 2023 θα κάνουν ποδαρικό νωρίτερα από ποτέ: στις 11 Μαρτίου από την easyjet!

Κατά τη συνεδρίαση, οι εκπρόσωποι των φορέων, εκφράστηκαν θετικά για το «ετήσιο πρόγραμμα διαμόρφωσης και τουριστικής προβολής δήμου Ρόδου 2023», που τους μοιράστηκε, δεν παρέλειψαν ωστόσο να εκφράσουν τον προβληματισμό τους για κάποια προβλήματα και θέματα που μένουν άλυτα διαχρονικά.

Στη συνεδρίαση, από πλευράς δήμου συμμετείχαν ο εντεταλμένος τουρισμού κ. Θανάσης Βυρίνης, ο αντιδήμαρχος Τύπου και Επικοινωνίας και πρώην Τουρισμού, κ. Κώστας Ταρασλιάς και ο αντιδήμαρχος Οικονομικών κ. Τάσος Σπανός, ο πρόεδρος του ΠΡΟΤΟΥΡ, του ΔΟΠΑΡ και της ΔΕΡΜΑΕ κ. Αλέξανδρος Κολιάδης καθώς και ο διευθυντής του ΠΡΟΤΟΥΡ κ. Διονύσης Τσιλιγκίρης.

Από πλευράς φορέων: ο πρόεδρος της Ένωσης τουριστικών γραφείων, κ. Χρήστος Μιχαλάκης, ο κ. Μανώλης Μαρκόπουλος και η κα Ανδριάνα Χατζηλαζάρου από την Ένωση Ξενοδόχων Ρόδου, ο πρόεδρος του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων κ. Γιώργος Ματσίγκος, ο πρόεδρος του ΤΕΕ Δωδεκανήσου κ. Αντώνης Γιαννικουρής, ο διευθυντής του ΕΟΤ Δωδεκανήσου κ. Δημήτρης Καπετάνος, ο εκπρόσωπος του Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου κ. Σάββας Παγωνάκης, , ο κ. Ζουρούδης από το Σωματείο Εστιατόρων, ο πρόεδρος του Σωματείου Διπλωματούχων Ξεναγών Ρόδου κ. Δημήτρης Σαλαχούρης, ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Ρόδου κ. Νίκος Κωστάκης, ο ξενοδόχος και μέλος της Διοίκησης του ΣΕΤΕ κ. Αθηναγόρας Κωνσταντινίδης, η ξενοδόχος κα Μαριρένα Γεωργά κ.α.

Αξίζει να σημειωθεί ότι με ενθουσιασμό και χειροκροτήματα έγινε αποδεκτό από τα μέλη της Επιτροπής αυτό που έκανε γνωστό ο κ. Μιχαλάκης.

Συγκεκριμένα, ανέφερε ότι σε συνάντηση που είχαν στο Λονδίνο άνθρωποι του τουρισμού, με μπροστάρη τον δήμαρχο Ρόδου κ. Αντώνη Καμπουράκη, με την easy jet holidays, τους ενημέρωσαν ότι θα ξεκινήσουν πτήσεις για τη Ρόδο στις 11 Μαρτίου.

Ο κ. Τσιλιγκίρης είπε ότι, εκτός από τον δήμαρχο, ο κ. Μιχαλάκης ήταν ο εμπνευστής και ο πρωτεργάτης αυτής της προσπάθειας και ανέφερε: «Είναι μία μεγάλη και σπουδαία μέρα σήμερα για τη Ρόδο αυτό, το να ξεκινήσουν τόσο νωρίς επίσημα οι πτήσεις από μία πολύ μεγάλη αεροπορική εταιρεία, η οποία σαφώς δεν το κάνει τυχαία και θα έχει και συνέχεια».

Ο κ. Βυρίνης είπε ότι σταδιακά γίνονται βήματα προς την επιμήκυνση της σεζόν. «Πέρυσι ξεκινήσαμε 27 Μαρτίου και φέτος 11, είναι εντυπωσιακό», είπε. «Δεν χωράνε οι πτήσεις!», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Τσιλιγκίρης.

Αποτίμηση και στοχοθεσία

Ανοίγοντας τη συνεδρίαση ο κ. Βυρίνης, είπε, μεταξύ άλλων, ότι η Ρόδος, αυτά τα δύο τελευταία χρόνια, παρά τις διαδοχικές κρίσεις, έδειξε μία συνέργεια και το αποτέλεσμα είναι μετρήσιμο.

Αναφέρθηκε αναλυτικά σε όσα έχουν γίνει για την προβολή του προορισμού μας, με bloggers, influencers, στήριξη τηλεοπτικών και κινηματογραφικών παραγωγών, βίντεο, επαναφορά του συνεδριακού τουρισμού, κ.α., ενώ αυτό που θέλουν είναι να προβάλουν την «αθέατη» Ρόδο.

Στόχος τους είναι να ισομερίσουν χρονικά τον όγκο των επισκεπτών για να επιτευχθεί η επιμήκυνση της σεζόν.

Αναφέρθηκε επίσης στην εκπαίδευση μαθητών, μέσα από project του υπουργείου για να τους μεταδώσουν την έννοια της φιλοξενίας, κάτι που το συσχετίζουν με την έλλειψη ανθρώπινου δυναμικού που καταγράφηκε τις τελευταίες σεζόν.

Αναφέρθηκε και στην παρουσία της Ρόδου στις εκθέσεις, με δικά της περίπτερα, με πρώτη του Λονδίνου που κρίνεται ως ιδιαίτερα επιτυχημένη. Στάθηκε ακόμη στο ότι κάθε σύγχρονος προορισμός πρέπει να έχει προσβασιμότητα και αυτό είναι ένα διαρκές σχέδιο που βάζουν τα τελευταία χρόνια, αν και προχωράει με αργούς ρυθμούς.

Στη συνέχεια, περιγράφοντας τη σεζόν που τελείωσε με αριθμούς, ανέφερε ότι το 2022 αποδείχθηκε νέα χρονιά ορόσημο για τη Ρόδο καθώς, μαζί με τους επιβάτες της κρουαζιέρας, ξεπεράσαμε τα τρία εκατομμύρια αφίξεις στο νησί, ενώ η αναλογία κατοίκων επισκεπτών, είναι 1 προς 21, κάτι που κατέταξε τη Ρόδο στις τρεις πρώτες θέσεις παγκοσμίως.

Στη συνέχεια, ο κ. Ταρασλιάς, ανέφερε αρχικά ότι αυτό που ήθελαν για τη σεζόν που έκλεισε ήταν να έχει μία διαφοροποίηση το τουριστικό μας προϊόν, ενώ στόχος τους είναι να παραμείνει το brand name της Ρόδου «ανοιχτό».

«Έγινε ένα μεγάλο θαύμα», είπε στη συνέχεια, αναφερόμενος στη συνεργασία σύσσωμων των φορέων για τον τουρισμό, ενώ τόνισε ότι σημαντικό εργαλείο υπήρξε η επαναδραστηριοποίηση του ΠΡΟΤΟΥΡ.

«Τι τουριστικό προϊόν θέλουμε»

Το στίγμα της συνεδρίασης, όμως, έδωσε ο κ. Μιχαλάκης, ο οποίος στην αρχή της τοποθέτησής του είπε ότι «πρέπει κάποια στιγμή οι φορείς και οι άνθρωποι του τουρισμού ν’ αποφασίσουμε τι τουριστικό προϊόν θέλουμε για την επόμενη δεκαετία.

Όπως είπε, συμφωνούν όλοι ότι το τουριστικό προϊόν της Ρόδου έχει φθάσει στα όριά του αλλά όλοι συζητούν για τα νούμερα και γι’ αυτό θεωρεί ότι πρέπει να βάζουμε στη συζήτηση και τα ποιοτικά χαρακτηριστικά.

«Μπορώ να σας πω ότι από τη θέση που είμαι δεν ξέρω ακριβώς που θέλουμε να πάμε το τουριστικό προϊόν της Ρόδου στην επόμενη δεκαετία», είπε στη συνέχεια ο πρόεδρος των πρακτόρων και ανέφερε ότι δράσεις γίνονται, αλλά πρέπει να τα ενώσουμε κάποια στιγμή όλα και να πηγαίνουμε σε ένα στόχο.

Ένα άλλο θέμα στο οποίο θέλησε να σταθεί, είναι ο προσβάσιμος τουρισμός και είπε χαρακτηριστικά: «Όταν λέμε προσβασιμότητα δεν αφορά μόνο τον τουρίστα.

Το νησί πρέπει να γίνει προσβάσιμο και φιλικό για τους πολίτες αυτού του νησιού. Και όταν θα γίνει για τους πολίτες αυτούς του νησιού, οι επισκέπτες μας που θα έρθουν για επτά ημέρες, θα είναι φιλικό και προσβάσιμο και γι’ αυτούς. Δεν λέει κάτι το κάνω ένα ξενοδοχείο προσβάσιμο».

Είπε, ακόμη, ότι αρχαιολογία θα πρέπει να φύγει από αυτές τις αγκυλώσεις να κάνει φιλικούς τους αρχαιολογικούς χώρους για τους τουρίστες.

Δεν υπάρχει αρχαιολογικός χώρος προσβάσιμος, είπε ακόμη και ανέφερε ότι στις παραλίες που τοποθετήθηκαν τα SeaTrack χρειάζονται και αποδυτήρια ενώ δεν μπορεί το Καστέλο να μην είναι προσβάσιμο. Κάλεσε, μάλιστα, όλους να ενώσουν τις δυνάμεις τους προς αυτή την κατεύθυνση.

«Η Ρόδος είναι μαζικός προορισμός και ο στόχος μας θα πρέπει να είναι όχι να αλλάξουμε το μοντέλο του τουρισμού. Θα πρέπει να γίνουμε ο καλύτερος τουριστικός μαζικός προορισμός τον κόσμο», είπε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος τον πρακτόρων.

Ένα άλλο θέμα που έθιξε ο κ. Μιχαλάκης είναι το όνομα με το οποίο αναφέρεται η Ρόδος διεθνώς και πρέπει να είναι ένα, δηλαδή Rodos ή Rhodes. «Πρέπει ν’ αποφασίσουμε... χθες το ένα όνομα που θα έχουμε», είπε και ανέφερε ότι δυστυχώς η αγορά το πώς λεγόμαστε... δεν το έχει λύσει.

Πάνω σ’ αυτό, ο κ. Βυρίνης είπε ότι η βαρύνουσα γνώμη του δημάρχου, κ. Αντώνη Καμπουράκη, θα είναι καταλυτική.

Θα δημιουργηθεί film office!

Στην τοποθέτησή του, ο κ. Τσιλιγκίρης, καταρχάς είπε ότι συμφωνεί για το θέμα της προσέλκυσης κινηματογραφικών παραγωγών αφού στα κριτήρια για την επιλογή ενός προορισμού το δεύτερο είναι «αυτό που είδα στην τηλεόραση ή στο σινεμά», είπε και συμπλήρωσε:

«Είναι, λοιπόν, πάρα πολύ σπουδαίο να προσελκύσουμε μικρές ή και μεγάλες παραγωγές, ενώ μία μεγάλη παραγωγή θα μας εκτόξευε. Αυτό θέλει πάρα πολλή δουλειά», είπε και έκανε γνωστή την πρόθεσή τους στον ΠΡΟΤΟΥΡ να δημιουργήσουν film office το οποίο, μάλιστα, δεσμεύονται ότι θα είναι το καλύτερο στην Ελλάδα!

Δεν πρέπει να ανοίξουμε την ερχόμενη σεζόν χωρίς να υπάρχει τουλάχιστον διευκόλυνση στην πρόσβαση, είπε υπερθεματίζοντας στα παραπάνω ο κ. Τσιλιγκίρης.

Αναφέρθηκε επίσης στις προσπάθειες που γίνονται για να ξαναφέρουμε στο νησί το luxury tourism (σ.σ. τουρισμός πολυτελείας).

Ο στόχος σύμφωνα με τον ίδιο είναι ότι θέλουμε ποιοτικότερο τουρισμό στη high season και όσο μπορούμε επιμήκυνση της σεζόν, κάτι που μπορούμε να το κάνουμε αφού δεν χρειάζεται να είναι όλο το νησί ανοιχτό και βέβαια περισσότερο τουρισμό στη low season.

Σύγχυση για τις ιστοσελίδες

Ένα θέμα που επίσης απασχόλησε τη χθεσινή συνεδρίαση, αυτό των πολλών ιστοσελίδων τουριστικής προβολής του προορισμού μας, έθεσε ο κ. Κωνσταντινίδης. Όπως είπε χαρακτηριστικά, η δομή της προώθησης της Ρόδου δεν είναι πολύ σαφής αφού για παράδειγμα οι ιστοσελίδες είναι δεκαπέντε.

«Δεν υπάρχει ενιαία προσέγγιση ως προς το πώς διαφημίζουμε τη Ρόδο», είπε ο ξενοδόχος και ανέφερε ότι έχουμε φθάσει στα όριά μας και πρέπει να καινοτομήσουμε για να τα ξεπεράσουμε. Το παραπάνω παραδέχθηκε και ο κ. Βυρίνης, ο οποίος έκανε λόγο για μία αδυναμία του δήμου που είναι η μη ύπαρξη ενός ενιαίου site. «Είναι ένα μειονέκτημα και το καταλογίζω σ’ εμάς», είπε.

Για το ίδιο θέμα, ο κ. Κολιάδης είπε ότι είναι κάτι που συζήτησαν από την πρώτη ημέρα και ως ΠΡΟΤΟΥΡ είχαν πει ξεκάθαρα ότι πρέπει να έχουμε μόνο ένα site το οποίο θα εμπλουτίζεται και θα έχει πιο δυνατή φωνή.

«Δεν το θεωρώ αδυναμία, το θεωρώ μη συνεννόηση ή μη διάθεση από κάποιους», είπε και ανέφερε ότι όλοι πρέπει να λειτουργήσουν μέσα από ένα σημείο προβολής και δεν γίνεται να έχουμε μία διάσπαση και το νησί να προβάλλεται μέσα από διαφορετικά site.

Επισήμανε, ακόμη, ότι αν κάτι πέτυχαν, είναι επειδή κατάφεραν να έχουν μία ένωση όλων των φορέων, και κράτησαν μία στάση πράγματι εντυπωσιακή σε μία δύσκολη περίοδο, κάτι που μας τιμά ως Ροδίτες και ως προορισμό.

Ωστόσο, κλείνοντας, είπε: «Δυστυχώς στην αποτυχία έχουμε μία συνήθεια να πηδάμε όλοι έξω από το καράβι και στην επιτυχία ξαφνικά όλοι θέλουν ν’ ανέβουν στο άρμα και να φανούν. Δεν χρειάζεται να φανεί κανείς μας, δεν το έχουμε ανάγκη. Μπορεί να φαίνεται απλά η Ρόδος», είπε.

Προβλήματα

Αναφερόμενος στην προσβασιμότητα, ο κ. Γιαννικουρής, είπε ότι αυτό το διάστημα μελετάνε και είναι στις προθέσεις τους να φτιάξουν το πρώτο πρότυπο δημόσιο κτήριο, με μελέτες προσβασιμότητας, και είναι στη διάθεσή τους να συζητήσουν τέτοια θέματα για τα δημόσια κτήρια.

Είπε, ακόμη, ότι ο πολιτισμός πρέπει να βγει μπροστά και ότι τώρα είναι στιγμή που πρέπει να μελετήσουν την ενοποίηση του ιστορικού ιταλικού κέντρου, του κέντρου της Ρόδου γιατί το πώς θα αναπλάσουμε το κέντρο είναι αυτό που θα κάνει τη Ρόδο ελκυστική και θα στοχεύουμε και σε ένα άλλο target group επισκεπτών ενώ θα πρέπει να γίνουν και αναπλάσεις που έχουν να κάνουν με την οδική ασφάλεια.

Ο κ. Μαρκόπουλος, είπε, καταρχάς, ότι... εκνευρίζεται που συζητούν ακόμη για την ιστοσελίδα προβολής, και ζήτησε να πάρουν απόφαση μέχρι τα τέλη του χρόνου. Σχετικά με το εκπαιδευτικό πρόγραμμα, είπε ότι θα ήθελε να έχουν ένα συγκεκριμένο πλάνο γι’ αυτό τον σκοπό για να ενημερώσουν τις νέες γενιές για τα τουριστικά επαγγέλματα.

Μεταξύ άλλων, ανέφερε ότι παρατηρούμε μία υποβάθμιση του περιβάλλοντος στο νησί αφού αν κάνουμε μία βόλτα στη ροδίτικη φύση θα δούμε μπάζα, σκουπίδια κτλ. και ζήτησε να καλέσουν τις αρμόδιες υπηρεσίες να έχουν μία πιο σκληρή στάση απέναντι στους παραβάτες. Έκλεισε με μία αναφορά στο κυκλοφοριακό, λέγοντας ότι, το καλοκαίρι που θα έρθει θα βρεθούμε πάλι σε ένα πολύ δύσκολο σημείο.

«Άμεσα, χθες, πρέπει να παρθούν αποφάσεις», τόνισε και είπε ότι είναι εδώ να το στηρίξουν τη βελτίωση της καθημερινότητας στο κυκλοφοριακό της πόλης.

Η κα Γεωργά, αφού εξέφρασε την ικανοποίησή της για το πρόγραμμα, ανέφερε ότι θα πρέπει να δουν και προβλήματα όπως η προσβασιμότητα, το πάρκινγκ, η καθαριότητα.

Η κα Χατζηλαζάρου, στη συνέχεια, στάθηκε στο θέμα του μπάτζετ που υπάρχει για την προβολή λέγοντας ότι δεν είναι αρκετό, άρα πρέπει οι δράσεις να είναι στοχευμένες. Ανέφερε, ακόμη, ότι οι ξενοδόχοι προσπαθούν πάρα πολύ για ποιοτικές υπηρεσίες αλλά ο πελάτης θέλει να έρθει για τη Ρόδο.

Στο σημείο αυτό παρενέβη ο κ. Κολιάδης ο οποίος είπε ότι το βασικό είναι να γνωρίζουν το μπάτζετ που έχουν όσο γίνεται πιο νωρίς ώστε να κάνουν την προτεραιοποίηση. Ανέφερε, ακόμη, ότι προβληματίστηκε με αυτό που είπε ο κ. Σπανός, «να δούμε τι έχουμε», αφού οποιαδήποτε αξιοπρεπής δράση κοστίζει.

Είπε, ακόμη, ότι είναι λάθος η Διεύθυνση Τουρισμού να μην έχει ένα μπάτζετ ένα-ενάμιση εκατομμύριο ευρώ το χρόνο. Με αυτό συμφώνησε και ο κ. Βυρίνης ο οποίος είπε ότι εισηγούνται ένα προϋπολογισμό 600-700 χιλιάδες ευρώ κάθε χρόνο και πέρυσι η Διεύθυνση πήρε σαράντα χιλιάδες ευρώ.

Για το νόημα της συνέργειας μίλησε ο κ. Σπανός, ο οποίος, ανέφερε ότι όλοι επέδειξαν γρήγορα αντανακλαστικά και αποφασιστικότητα. Είπε, επίσης, ότι στον προϋπολογισμό έχουν ήδη εγγράψει πιστώσεις και για τον ΠΡΟΤΟΥΡ ενώ η Διεύθυνση Τουρισμού ό,τι φέρνει το υπογράφει άμεσα και ευχήθηκε να τους δοθεί η ευκαιρία να έχουν και περισσότερα από ιδίους πόρους την επόμενη χρονιά για να ξοδέψουν περισσότερα για τον τουρισμό.

Ο κ. Σαλαχούρης, από την πλευρά των ξεναγών, μίλησε για πρωτόγονες καταστάσεις που ζουν κάθε χρόνο στη Λίνδο και είπε ότι έχουν στείλει τρεις προτάσεις στις αρμόδιες υπηρεσίες αλλά καμία δεν απαντήθηκε.

Ανέφερε, ακόμη, ότι το καλοκαίρι, έπρεπε κάθε λίγο να μπαίνουν στη μέση για να ηρεμούν τους επισκέπτες στη Λίνδο αφού το ηλεκτρονικό εισιτήριο καθιερώθηκε φέτος, μεσούσης της σεζόν, κάτι που είχε ως αποτέλεσμα συχνά να διαπληκτίζονται οι άνθρωποι μεταξύ τους.

Μίλησε και για το θέμα ασφαλείας που τίθεται στον συγκεκριμένο χώρο.

Τέλος, ο κ. Ματσίγκος μίλησε και εκείνος για ένα αξιόλογο πρόγραμμα και πρότεινε κάθε χρόνο να διοργανώνουν ημερίδα για το μέλλον του ροδιακού τουρισμού, δηλαδή για το τι τουρισμό θέλουμε.

Διαβάστε ακόμη

Οι Ιταλοί “ψηφίζουν” Αστυπάλαια για διακοπές το φετινό καλοκαίρι

Ζήστε αξέχαστες εμπειρίες στη Ρόδο παροτρύνει τους αναγνώστες της η Rebekah Blakey, blogger από τη Μεγάλη Βρετανία

Αύξηση 8,4% καταγράφηκε στις αφίξεις τουριστών τον Απρίλιο

Κατέπλευσε για πρώτη φορά στη Ρόδο το κρουαζιερόπλοιο Celebrity Ascent

191 θαλαμηγοί στη Ρόδο από τις αρχές του χρόνου

Η Ελλάδα στους πιο δημοφιλείς προορισμούς για τις μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές

Γ. Ματσίγκος: Πολύ καλά εξελίχθηκε η τουριστική κίνηση τον Απρίλιο στη Ρόδο

Προβολή της Ρόδου στην Ολλανδική και Βελγική αγορά από την blogger Anne Maria De Graaf – Γαστρονομική περιήγηση του νησιού