To 4o ΓΕ.Λ. Ρόδου ταξιδεύει στο άλλο ημισφαίριο!

To 4o ΓΕ.Λ. Ρόδου ταξιδεύει στο άλλο ημισφαίριο!

To 4o ΓΕ.Λ. Ρόδου ταξιδεύει στο άλλο ημισφαίριο!

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 1353 ΦΟΡΕΣ

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία η τρίτη συνάντηση του σχεδίου Erasmus+ KA229 με θέμα "Traditional Sports for Integration and Equality in Europe", στην οποία συμμετείχε ομάδα μαθητών και καθηγητών από το 4ο ΓΕ.Λ. Ρόδου. Η ευκαιρία αυτή ήταν μοναδική για όλους όσοι πήραν μέρος και είναι βέβαιο ότι το σύνολο των συμμετεχόντων αποκόμισε ανεπανάληπτες εμπειρίες.

Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε από τις 21 έως τις 25 Νοεμβρίου 2022 στην πόλη St André, στο νησί Reunion της Γαλλίας, που βρίσκεται στον Ινδικό ωκεανό με σχολείο υποδοχής το College Mille Roches.

Από το 4ο ΓΕ.Λ. Ρόδου συμμετείχαν οι μαθητές Σουρλή Μαρίνα, Τσούβαλης Θεμιστοκλής, Χατζηιωάννου Βασιλεία, συνοδευόμενοι από τις καθηγήτριες Τενέντε Αγγελική και Φιλιππάκη Λίνα.

Στο Ευρωπαϊκό εκπαιδευτικό σχέδιο, το οποίο βρίσκεται σε εξέλιξη συμμετέχουν από την Ελλάδα το 4ο ΓΕ.Λ. Ρόδου, από την Ισπανία, ως συντονιστής του σχεδίου το Centro San Viator, από τη Γαλλία το College Mille Roches, από τη Σλοβακία το Strednazdravotnickaskola, και από την Τουρκία, το Ozel Yenimahalle Final Okullari. Οι προηγούμενες συναντήσεις του σχεδίου είχαν πραγματοποιηθεί στη Ρόδο και στην Άγκυρα.

Την πρώτη ημέρα, Δευτέρα 21 Νοεμβρίου, οι μαθητές και οι μαθήτριες του College Milles Roches υποδέχτηκαν τους φιλοξενούμενούς τους στον χώρο του σχολείου με ζωντανή μουσική και παραδοσιακούς χορούς.

Στη συνέχεια, πραγματοποιήθηκε από κάθε ομάδα παρουσίαση της χώρας, της πόλης και του σχολείου της, αλλά και από κάθε παιδί χωριστά έγινε παρουσίαση του αγαπημένου του αθλήματος. Το μεσημέρι όλοι δοκίμασαν παραδοσιακό creole φαγητό και η ημέρα έκλεισε μαθαίνοντας τον παραδοσιακό πολεμικό χορό morengue.

Την Τρίτη, οι ομάδες έκαναν πεζοπορία ως το ενεργό ηφαίστειο του νησιού, επισκέφτηκαν το μουσείο του ηφαιστείου, όπου έμαθαν την ιστορία του σύμπαντος, τα σύγχρονα ενεργά ηφαίστεια του πλανήτη και τη δραστηριότητά τους, καθώς και την ιστορία του ηφαιστείου του νησιού και την επίδρασή του στην κοινωνία και οικονομία του Reunion.

Την Τετάρτη, οι συμμετέχοντες μεταφέρθηκαν στην πρωτεύουσα του νησιού, το St. Dénis. Επισκέφτηκαν ναούς όλων των θρησκειών του νησιού, Ινδικό, Κινέζικο, Μουσουλμανικό και Χριστιανικό και ακολούθησε συζήτηση για την ιστορία αυτών των θρησκειών και για την ομαλή συνύπαρξή τους στο νησί.

Στο λιμάνι της πόλης, έμαθαν τους κύριους σταθμούς της ιστορίας του νησιού και επισκέφτηκαν δύο παραδοσιακές αγορές, για να μάθουν τα φρούτα και τα λαχανικά που παράγονται εκεί καθώς και τα παραδοσιακά χειροτεχνήματα του νησιού.

Περπατώντας στους κεντρικούς δρόμους του St. Denis, όλοι έμαθαν την τοπική αρχιτεκτονική μέσω της παρατήρησης κατοικιών και δημόσιων κτηρίων.

Αργότερα την ίδια ημέρα, επισκέφτηκαν μια πρότυπη μονάδα καλλιέργειας, επεξεργασίας και συσκευασίας βανίλιας. Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα της ημέρας ολοκληρώθηκε με ένα διαδραστικό ηλεκτρονικό παιχνίδι που είχε δημιουργηθεί για της ανάγκες και τους στόχους του προγράμματος.

Την Πέμπτη, οι ομάδες μελέτησαν τη βιοποικιλότητα της λιμνοθάλασσας, τον κοραλλιογενή ύφαλο, τη σημασία του για την οικολογική ισορροπία και τις σύγχρονες απειλές που αντιμετωπίζει.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες έκαναν και οι ίδιοι παρατήρηση με μάσκες και είχαν την ευκαιρία να βγάλουν συμπεράσματα και να συζητήσουν όσα έμαθαν και είδαν. Η ημέρα έκλεισε με αθλητική δραστηριότητα κανό.

Την τελευταία ημέρα, Παρασκευή, το πρόγραμμα άρχισε με πεζοπορία στον καταρράκτη Blanche. Ακολούθησε επίσκεψη στο μουσείο των μουσικών οργάνων, όπου έμαθαν την ιστορία της παραδοσιακής μουσικής μέσα από την ανακάλυψη των βασικών επιρροών της από την Αφρική, τη Μαδαγασκάρη, την Ινδία, την Κίνα και την Ευρώπη.

Στο τέλος της ημέρας, οι καθηγητές πραγματοποίησαν συνάντηση με θέμα την αποτίμηση της δράσης, αλλά και τη μέχρι τότε πορεία της υλοποίησης του σχεδίου και τον καθορισμό των επόμενων στόχων και των δραστηριοτήτων που θα υλοποιηθούν στη συνέχεια σε κάθε σχολείο χωριστά.

Η συνάντηση ήταν μια εξαιρετική ευκαιρία για όλους τους συμμετέχοντες να γνωρίσουν την ιστορία και την κουλτούρα του τόπου, αλλά και των άλλων ευρωπαϊκών χωρών-εταίρων, να αναπτύξουν τη δημιουργικότητα και την ενσυναίσθησή τους, να διευρύνουν τους ορίζοντές τους και να μάθουν με τον πιο βιωματικό τρόπο την αξία της συνεργασίας και της αποδοχής. Είναι χαρακτηριστικά τα λόγια των μαθητών του 4ου ΓΕ.Λ. Ρόδου:

«Γνωρίσαμε την καθημερινότητα και την κουλτούρα ενός πολύ διαφορετικού λαού και αγαπήσαμε τις διαφορές μας», «περνώντας χρόνο με τους νέους στο Reunion συνειδητοποιήσαμε πόσο πολύ μοιάζουν όλοι οι νέοι της Ευρώπης, ακόμα κι αν ζουν σε τόσο διαφορετικούς κόσμους», «μέσα από αυτό το εκπαιδευτικό ταξίδι άνοιξαν οι ορίζοντές μου και απέκτησα νέους φίλους».

Σε ένα νησί όπου συνυπάρχουν ειρηνικά θρησκείες και παραδόσεις, όπου η καλοσύνη των κατοίκων είναι απερίγραπτη και η φύση μαγική, στο νησί Reunion της Γαλλίας, δημιουργήθηκαν ιδανικές συνθήκες για την επίτευξη των στόχων του σχεδίου και του προγράμματος Erasmus+ και τη δημιουργία σχέσεων συνεργασίας, αλληλοσεβασμού και αλληλεγγύης.

Διαβάστε ακόμη

To xρονοδιάγραμμα των εξετάσεων: 20 Μαΐου ξεκινούν στα Λύκεια, 3 Ιουνίου στα Γυμνάσια, από 31 Μαΐου οι Πανελλαδικές στα ΓΕΛ

Δράσεις του 2ου ΕΠΑ.Λ.-Π.ΕΠΑ.Λ. Ρόδου για την Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων Ζώων

Μοναδική γιορτή επιστήμης και τεχνολογίας, στο 1ο Γ.Ε.Λ. ΡΟΔΟΥ «Βενετόκλειο»

Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος στο Π.Μ.Σ. με τίτλο «Περιβαλλοντική Εκπαίδευση»

Πρωτότυπη ενδοσχολική επιμόρφωση του 2ου Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου Ρόδου

Πλούσια, παιδαγωγικά και καλλιτεχνικά, η δράση του Μουσικού Σχολείου Ρόδου

2 χρυσά μετάλλια και 1 χάλκινο απέσπασε η Anosis Robotics Academy στην 3η Ολυμπιάδα Ρομποτικής

Πασχαλινά έθιμα στο 14ο Δ.Σ. Ρόδου