Συμμετοχή του 4ου ΓΕ.Λ. Ρόδου στο πρόγραμμα Erasmus+KA229

Συμμετοχή του 4ου ΓΕ.Λ. Ρόδου στο πρόγραμμα Erasmus+KA229

Συμμετοχή του 4ου ΓΕ.Λ. Ρόδου στο πρόγραμμα Erasmus+KA229

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 1415 ΦΟΡΕΣ

Στην τέταρτη συνάντηση του σχεδίου Erasmus+ KA229 με θέμα “Traditional Sports for Integration and Equality in Europe” συμμετείχαν εκπρόσωποι του 4ου ΓΕ.Λ. Ρόδου.

Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε από τις 13 έως και τις 17 Φεβρουαρίου 2023 στην πόλη Κόσιτσε της Σλοβακίας, στο σχολείο Stredná Zdravotnícka.

Η ομάδα του 4ου ΓΕ.Λ. Ρόδου αποτελούνταν από τις μαθήτριες Αγγελή Άννα, Γιωργά-Σπανού Βάλια-Ισιδώρα, Καραγιάννη Αιμιλία και Μάτση Κατερίνα, συνοδευόμενες από τις καθηγήτριες Τσακανίκα Ευαγγελία και Φιλιππάκη Λίνα. Συντονίστρια του προγράμματος είναι η εκπαιδευτικός Τενέντε Αγγελική.

Στο Ευρωπαϊκό εκπαιδευτικό σχέδιο συμμετέχουν από την Ελλάδα, το 4ο ΓΕ.Λ. Ρόδου, από την Ισπανία, ως συντονιστής του σχεδίου, το Centro San Viator, από τη Γαλλία το College Milles Roches, από τη Σλοβακία το Stredna Zdravotnicka skola και από την Τουρκία το Ozel Yenimahalle Final Okullari.

Οι προηγούμενες συναντήσεις είχαν πραγματοποιηθεί στη Ρόδο, την Άγκυρα και το Reunion αντίστοιχα.
Τη Δευτέρα 13 Φεβρουαρίου, την πρώτη ημέρα της συνάντησης, οι ομάδες από όλες τις χώρες συναντήθηκαν στο σχολείο Stredna Zdravotnicka.

Μετά τη θερμή υποδοχή και τη γνωριμία όλων των αντιπροσωπειών, έγινε παρουσίαση του σχολείου που λειτουργεί από το 1949. Πρόκειται για ένα τετραετές σχολείο. Οι απόφοιτοί του εργάζονται σε νοσοκομεία και στον ευρύτερο ιατρικό τομέα.

Εκτός από τα θεωρητικά αντικείμενα, οι μαθητές παρακολουθούν στις εγκαταστάσεις του σχολείου και εργαστηριακά μαθήματα. Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης, οι μαθητές και οι μαθήτριες όλων των αντιπροσωπειών είχαν την ευκαιρία να συμμετέχουν σε εργαστήρια οπτομετρίας, οδοντοτεχνικής και φαρμακολογίας και να αντιληφθούν την αξία της βιωματικής μάθησης.

Κατόπιν, μαθητές του τμήματος διατροφολογίας του σχολείου παρουσίασαν τις βασικές αρχές της υγιεινής διατροφής και αναφέρθηκαν στις διατροφικές ανάγκες των αθλητών.

Ακολούθησε παρουσίαση από την κάθε ομάδα-χώρα με θέμα «Τα αθλήματα και η ισότητα των φύλων». Η ομάδα του 4ου ΓΕ.Λ. Ρόδου παρουσίασε στατιστικά δεδομένα για την άνιση συμμετοχή αντρών και γυναικών σε κάποια αθλήματα και αναφέρθηκε σε χαρακτηριστικές περιπτώσεις γυναικών που διέπρεψαν σε αθλήματα που θεωρούνται παραδοσιακά «ανδροκρατούμενα».

Στο πλαίσιο αυτό, παρουσίασαν συνέντευξη της γυναικείας ομάδας ποδοσφαίρου του 4ου ΓΕΛ, που την προηγούμενη χρονιά κατέκτησε την 4η θέση στο Πανελλήνιο Σχολικό Πρωτάθλημα Ποδοσφαίρου.

Οι μαθήτριες Βογιατζή Ραφαέλα, Παππά Ουρανία, Ρένεση Κατερίνα και Παντέρη Αγγελική μίλησαν για την εμπειρία τους και την πορεία ως τους ημιτελικούς.

Στη συνέχεια, παρουσίασαν το παράδειγμα της καθηγήτριας Αγγλικών του σχολείου, κυρίας Βράκα Νατάσας, που ταυτόχρονα είναι διαιτήτρια καλαθοσφαίρισης τοπικού πρωταθλήματος Δωδεκανήσου και εθνικών πρωταθλημάτων μπάσκετ με αμαξίδιο.

Η εκπαιδευτικός μετέφερε τις εμπειρίες της από ένα χώρο, στον οποίο η γυναικεία παρουσία είναι πάρα πολύ μικρή. Τέλος, παρουσιάστηκε συνέντευξη των παικτών της ομάδας μπάσκετ με αμαξίδιο «Γ.Σ. Δωδεκάνησος», Μιχάλη Χατζηδημητρίου, Μανώλη Χατζηκαντή και Ανδρέα Λούκα που μίλησαν για τη σημασία των ίσων ευκαιριών στον αθλητισμό και επισήμαναν ότι οι ομάδες μπάσκετ με αμαξίδιο είναι μεικτές ομάδες.

Όλες οι παρουσιάσεις ήταν ιδιαίτερα ενδιαφέρουσες και ανέδειξαν την ανάγκη για ίσες ευκαιρίες στον αθλητισμό.
Η παρουσίαση της τουρκικής ομάδας έκλεισε με ένα ειλικρινές «Ευχαριστώ» για τη βοήθεια που παρείχαν στους σεισμόπληκτους οι χώρες που συμμετέχουν στο σχέδιο.

Η στιγμή ήταν ιδιαίτερα συγκινητική, αφού προβλήθηκαν και σχετικές εικόνες, αποδεικνύοντας έμπρακτα πως μόνο με την αλληλοϋποστήριξη μπορούν να αντιμετωπιστούν οι δύσκολες καταστάσεις.

Πριν την αποχώρηση από το σχολείο, προσφέρθηκαν δώρα από το νησί της Ρόδου στους συμμετέχοντες στο πρόγραμμα, τα οποία είχαν παραχωρηθεί από τη Διεύθυνση Τουρισμού του δήμου Ρόδου.

Ακολούθησε περιήγηση στα πλακόστρωτα δρομάκια της παλιάς πόλης από τον διάσημο συγγραφέα Milan Kolcún και επίσκεψη στο Δημαρχείο της πόλης και στον εντυπωσιακό καθεδρικό ναό της Αγίας Ελισάβετ, γοτθικής αρχιτεκτονικής, που κατασκευάστηκε τον 14ο αιώνα και είναι ο μεγαλύτερος ναός της Σλοβακίας.

Μπρούτζινη πινακίδα στον κεντρικό δρόμο του Κόσιτσε απεικονίζει τον χάρτη της Ελλάδας, αφού ο Béla Gerster, που γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Κόσιτσε, ήταν ο πρώτος μηχανικός που δούλεψε στην κατασκευή της διώρυγας της Κορίνθου.

Μέσα από τη γνωριμία τους με την τοπική ιστορία τα παιδιά άρχισαν να αντιλαμβάνονται καλύτερα πώς διαμορφώθηκε το σημερινό κράτος της Σλοβακίας και τον ρόλο που διαδραμάτισε σε αυτό το Κόσιτσε, η δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Σλοβακίας.

Η ημέρα έκλεισε με αγώνα μπόουλινγκ, όπου σε κάθε ομάδα συμμετείχαν παιδιά από διαφορετικές χώρες, παρέχοντάς τους έτσι την ευκαιρία να γνωριστούν καλύτερα.

Την Τρίτη 14 Φεβρουαρίου, 2η ημέρα της συνάντησης οι συμμετέχοντες επισκέφτηκαν την περιοχή Strbske Pleso στα όρη Υψηλά Τάτρα (Tatry Wysokie). Τα Υψηλά Τάτρα είναι οροσειρά που απλώνεται κατά μήκος των βόρειων συνόρων της Σλοβακίας με τη νότια Πολωνία.

Ανήκουν στο σύστημα οροσειρών που είναι γνωστό ως Καρπάθια Όρη. Εκεί, λίγες ημέρες νωρίτερα, είχε πραγματοποιηθεί διεθνής διαγωνισμός δημιουργίας γλυπτών από πάγο και οι συμμετέχοντες θαύμασαν εξαίσια έργα τέχνης.

Πριν την αποχώρησή τους οι ομάδες δημιούργησαν από κοινού ένα βίντεο στο κατάλευκο χιονισμένο τοπίο, όπου η κάθε ομάδα απηύθυνε χαιρετισμό στη μητρική της γλώσσα. Αφετηρία για τη δημιουργία αυτού του βίντεο είναι η αρχή της πολυγλωσσίας που ισχύει στην Ευρωπαϊκή Ένωση, καθώς η διατήρηση της γλώσσας κάθε κράτους-μέλους αποτελεί ύψιστη προτεραιότητα. Οι διαφορετικές γλώσσες δεν αποτελούν σε καμία περίπτωση εμπόδιο για τη συνεργασία και την ομαλή συνύπαρξη των λαών, αλλά αντιθέτως ενισχύουν τον πολιτιστικό πλούτο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Στη συνέχεια, οι συμμετέχοντες συνάντησαν τον ολυμπιονίκη του διάθλου, δηλαδή του cross country ski μαζί με σκοποβολή, στους χειμερινούς ολυμπιακούς αγώνες στο Βανκούβερ το 2010, Paval Hurajt, και του πήραν συνέντευξη.

Ο κύριος Hurajt με την πορεία της ζωής του ήταν μια ζωντανή έμπνευση για όλους. Η ημέρα έκλεισε σε χιονοδρομικό κέντρο, όπου οι μαθητές απόλαυσαν παιχνίδια στο χιόνι και η πλαγιά του βουνού γέμισε με γέλια ανέμελων και ευτυχισμένων παιδιών.

Την Τετάρτη 14 Φεβρουαρίου, την 3η ημέρα της συνάντησης, οι συμμετέχοντες επισκέφτηκαν ένα μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς της Unesco, το σπήλαιο Domica.

Πραγματικά εντυπωσιακό, το σπήλαιο έχει διαμορφωθεί από τη φύση εδώ και εκατομμύρια χρόνια και έχει τη δική του πανίδα. Η ανθρώπινη παρουσία έχει τεκμηριωθεί και χρονολογείται από την Παλαιολιθική εποχή.

Η περιήγηση στο σπήλαιο αποτελεί ένα μακρινό ταξίδι στο παρελθόν του ανθρώπου. Επόμενος σταθμός ήταν η επίσκεψη στο Betliar Museum και το ταξίδι συνεχίστηκε ξανά σε μια άλλη εποχή.

Το μουσείο είναι μια εξοχική κατοικία που χτίστηκε το πρώτο μισό του 15ου αιώνα. Ανήκε στην οικογένεια των ευγενών Bebek και στη συνέχεια στην οικογένεια Andrassy για αιώνες.

Οι ιδιοκτήτες πήγαιναν εκεί κυρίως για να κυνηγήσουν και η ιστορία της οικογένειάς τους είναι συνυφασμένη με την ιστορία εκείνης της περιόδου.

Οι συμμετέχοντες έχοντας αποκτήσει νέες γνώσεις, εικόνες και εμπειρίες αναχώρησαν για το σχολείο όπου θα συναντούσαν σημαντικούς αθλητές.

Αρχικά, στο σχολείο έγινε γνωριμία με το άθλημα net ball και μίλησαν παγκόσμιοι πρωταθλητές για τις εμπειρίες τους. Ακολούθησε η παρουσίαση του αθλήματος του μπάντμιντον (αντιπτέρηση) από μαθήτρια της εθνικής ομάδας της Σλοβακίας και τέλος έγινε παρουσίαση karate από πρωταθλήτριες της αντίστοιχης εθνικής ομάδας της Σλοβακίας.

Ακολούθησε συζήτηση και στο τέλος έγινε αγώνας net ball ανάμεσα στους συμμετέχοντες με τη βοήθεια των πρωταθλητών στο γυμναστήριο του σχολείου.

Η 4η ημέρα της συνάντησης, την Πέμπτη 16 Φεβρουαρίου, ξεκίνησε με γιόγκα στο σχολείο και στη συνέχεια όλες οι ομάδες μετακινήθηκαν σε χιονοδρομικό κέντρο κοντά στο Κόσιτσε.

Στον χώρο αυτό, έλαβαν μαθήματα cross country ski, άθλημα που αποτελεί αγαπημένη δραστηριότητα των Σλοβάκων. Το απόγευμα της ίδιας ημέρας οι μαθητές του σχολείου Stredna Zdravotnicka υποδέχτηκαν στον χώρο της μαθητικής τους εστίας όλους τους συμμετέχοντες, για να τους παρουσιάσουν την τοπική τους κουζίνα, αλλά και για να τους δείξουν τις παραδοσιακές τους στολές, τους χορούς και τα τραγούδια τους.

Ακολούθησε μια γιορτή αποχαιρετισμού σε ζεστό κλίμα με χορούς και μουσικές από όλες τις χώρες που συμμετέχουν στο πρόγραμμα αυτό. Λίγο πριν την αποχώρηση από την εστία, οι ομάδες δημιούργησαν ένα βίντεο στο οποίο κατέγραψαν τις εντυπώσεις τους από αυτή τη συνάντηση. Τα χαμόγελά τους και η ευτυχία στο βλέμμα τους αποτυπώθηκαν στο βίντεο.

Την Παρασκευή 17 Φεβρουαρίου, τελευταία ημέρα της διακρατικής συνάντησης, όλοι οι συμμετέχοντες θαύμασαν τον περίφημο χρυσό θησαυρό του Κόσιτσε που είναι ανυπολόγιστης αξίας.

Πρόκειται για το μεγαλύτερο και το πλουσιότερο εύρημα χρυσών νομισμάτων στη Σλοβακία και ένα από τα μεγαλύτερα στον κόσμο. Στη συνέχεια, οι συμμετέχοντες αποχαιρέτησαν την όμορφη πόλη Κόσιτσε από ψηλά, από το καμπαναριό του Καθεδρικού ναού.

Το απόγευμα, στον ελεύθερό της χρόνο, η ελληνική ομάδα παρακολούθησε στο εντυπωσιακό κτήριο της όπερας την πρεμιέρα του έργου «Ο μαγικός αυλός» του Μότσαρτ.

Η πιο συγκινητική στιγμή ήταν η στιγμή του αποχαιρετισμού. Αναμνηστικές φωτογραφίες, αγκαλιές και λόγια αμοιβαίας εκτίμησης ακούστηκαν από όλα τα παιδιά.

Οι στόχοι της συνάντησης επιτεύχθηκαν με απόλυτη επιτυχία. Η φιλοξενία των διοργανωτών ήταν απαράμιλλη και έκανε τους συμμετέχοντες να νιώσουν σαν το σπίτι τους.

Όλοι έφυγαν από τη συνάντηση πλουσιότεροι σε συναισθήματα, εικόνες, ιδέες και γνώσεις. Είναι πάντα μεγάλη χαρά να διαπιστώνει κανείς πόσα πολλά μπορούν να αποκομίσουν τα παιδιά μας από τη συμμετοχή τους σε τέτοιες δραστηριότητες.

Μπορείτε να παρακολουθείτε την εξέλιξη του σχεδίου Erasmus+ στην επίσημη σελίδα του στο Facebook αναζητώντας: "Traditional Sports for Integration and Equality in Europe". Το ταξίδι προς τη γνώση συνεχίζεται...

Διαβάστε ακόμη

To xρονοδιάγραμμα των εξετάσεων: 20 Μαΐου ξεκινούν στα Λύκεια, 3 Ιουνίου στα Γυμνάσια, από 31 Μαΐου οι Πανελλαδικές στα ΓΕΛ

Δράσεις του 2ου ΕΠΑ.Λ.-Π.ΕΠΑ.Λ. Ρόδου για την Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων Ζώων

Μοναδική γιορτή επιστήμης και τεχνολογίας, στο 1ο Γ.Ε.Λ. ΡΟΔΟΥ «Βενετόκλειο»

Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος στο Π.Μ.Σ. με τίτλο «Περιβαλλοντική Εκπαίδευση»

Πρωτότυπη ενδοσχολική επιμόρφωση του 2ου Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου Ρόδου

Πλούσια, παιδαγωγικά και καλλιτεχνικά, η δράση του Μουσικού Σχολείου Ρόδου

2 χρυσά μετάλλια και 1 χάλκινο απέσπασε η Anosis Robotics Academy στην 3η Ολυμπιάδα Ρομποτικής

Πασχαλινά έθιμα στο 14ο Δ.Σ. Ρόδου