Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη: Διώκονται ποινικά ο επιθεωρητής και δύο σταθμάρχες

Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη: Διώκονται ποινικά ο επιθεωρητής και δύο σταθμάρχες

Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη: Διώκονται ποινικά ο επιθεωρητής και δύο σταθμάρχες

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 478 ΦΟΡΕΣ

Διευρύνεται ο κύκλος των κατηγορουμένων για την τραγωδία στα Τέμπη.

Η εισαγγελία πρωτοδικών άσκησε συμπληρωματικές ποινικές διώξεις κατά τριών ακόμη προσώπων για διατάραξη ασφάλειας συγκοινωνιών, αδίκημα που είναι κακουργημα και τιμωρείται με ποινή από δέκα χρόνια ως ισόβια, καθώς και για τα αδικήματα των ανθρωποκτονιών και σωματικών βλαβών κατά συρροή που είναι πλημμελήματα.

Οι «3» που βρίσκονται στο στόχαστρο

Οι διώξεις ασκήθηκαν κατά του επιθεωρητή του ΟΣΕ που έβαλε στη νυχτερινή βάρδια τον ακατάλληλο σταθμάρχη της Λάρισας που ήδη έχει προφυλακιστεί, αλλά και κατά δύο σταθμαρχών που όφειλαν να είναι παρόντες ως τις 11 το βράδυ και έφυγαν νωρίτερα εγκαταλείποντας το πόστο του.

Την ίδια ώρα για την Παρασκευή έχει οριστεί να συγκληθεί η Ολομέλεια των Εφετών της Λάρισας, 21 συνολικά ανώτεροι δικαστικοί, προκειμένου να επιλέγουν τους δύο εφέτες ανακριτές που θα τρέξουν στο εξής τις έρευνες μετά από την πρωτοβουλία αναβάθμισης των ερευνών, που έγινε από τον προϊστάμενο της Εισαγγελίας Εφετών Λάρισας Σταμάτη Δασκαλόπουλο, ο οποίος εποπτεύει από την πρώτη στιγμή τις ανακρίσεις στο σύνολο τους με εντολή του Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου Ισίδωρου Ντογιάκου.

Στα χέρια της ανακρίτριας Λάρισας ηχητικά ντοκουμέντα

Στοιχεία που ρίχνουν φως στην υπόθεση του δυστυχήματος στα Τέμπη συγκεντρώνει η ανακρίτρια Λάρισας, ενώ σήμερα βρίσκεται στη διαδικασία αντιπαραβολής των καταθέσεων που ελήφθησαν έως τώρα, με τις συνομιλίες από τον ράδιο – ασύρματο της βραδιάς του δυστυχήματος.

Στόχος της ανακρίτριας είναι να κατανοήσει πλήρως τι συνέβη εκείνη την βραδιά, ώστε να εντοπίσει τι οδήγησε στο δυστύχημα και να αποδοθούν οι ευθύνες. Σύμφωνα με πληροφορίες, η ανακρίτρια παράλληλα καλεί για καταθέσεις ξανά τα εμπλεκόμενα, έως τώρα, πρόσωπα για συμπληρωματικες καταθέσεις.

Πού επιρρίπτει ευθύνες ο επιθεωρητής Λάρισας

Από τη δική του μεριά, ο επιθεωρητής Λάρισας, Δημήτρης Νικολάου στην κατάθεσή του επέρριψε ευθύνες και στον σταθμάρχη της απογευματινής βάρδιας και στον νεκρό μηχανοδηγό της επιβατικής αμαξοστοιχίας.

«Ο μηχανοδηγός, σίγουρα αντιλήφθηκε ότι ήρθε στη γραμμή καθόδου και θα έπρεπε να αναρωτηθεί γιατί δεν πήρε το υπόδειγμα 1001. Ο συγκεκριμένος οδηγός Κουτσούμπας Γεώργιος, απ’ όσο γνωρίζω το τελευταίο χρονικό διάστημα δεν εργαζόταν στην γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη και επανήλθε πρόσφατα», είπε.

«Όταν στη 01:15 συνάντησα τον Βασίλη Σαμαρά, τον ρώτησα γιατί έμεινε μόνος του, ενώ υπήρχε σταθμάρχης μου απάντησε ότι ο Παυλόπουλος (σ.σ. απογευματινός σταθμάρχης) παρέδωσε σε αυτόν και έφυγε γύρω στις 21:45 με 21:50. Τον Παυλόπουλο, τον ξαναρώτησα τι ώρα έφυγε, κι αυτός μου απάντησε ότι αυτός παρέδωσε κανονικά δίχως να προσδιορίσει ακριβές χρονικό σημείο. Θεωρώ ότι αν Παυλόπουλος εξασφάλιζε έστω την αμαξοστοιχία 2597, ίσως να είχε αποφευχθεί το ατύχημα…».

«Να κληθούν να καταθέσουν και από το υπουργείο Μεταφορών»

Ο δικηγόρος Απόστολος Λύτρας, που εκπροσωπεί τρεις οικογένειες που έχουν χάσει παιδιά και τρεις τραυματίες, επεσήμανε σε συνέντευξή του ότι «θα πρέπει να κληθούν και άνθρωποι από το υπουργείο Μεταφορών να καταθέσουν».

«Εκπροσωπώ τρεις οικογένειες που έχουν χάσει παιδιά και τρεις τραυματίες, ο ένας εκ των οποίων πολύ βαριά» δήλωσε στην ΕΡΤ ο κ. Λύτρας, διευκρινίζοντας ότι αναμένει σήμερα Πέμπτη (9/3) να λάβει αντίγραφα της δικογραφίας για το δυστύχημα.

Μιλώντας για την πορεία των ερευνών ο γνωστός ποινικολόγος δήλωσε ότι περιμένει τα αντανακλαστικά της ανάκρισης να δει προς τα πού πάει η έρευνα των Αρχών. «Γνώμη μου είναι ότι υπάρχουν ευθύνες και σε άλλους ανθρώπους. Τις επόμενες ημέρες, εάν η έρευνα συνεχιστεί όπως πρέπει, θα έχουμε και άλλους κατηγορούμενους» εκτίμησε ο δικηγόρος.

Ερωτηθείς για το πού πιστεύει ότι πρέπει να στραφούν οι έρευνες της 3ης ανακρίτριας Λάρισας που χειρίζεται, μέχρι στιγμής την υπόθεση της μετωπικής σύγκρουσης των δύο τρένων, ο κ. Λύτρας απάντησε ότι αφορά τόσο τις εταιρείες (Ηellenic Train, ΟΣΕ) επισημαίνοντας ότι «υπάρχει μία ερώτηση η οποία δεν έχει απαντηθεί από αρμόδια χείλη. Και αυτή η ερώτηση είναι αν το υπουργείο Μεταφορών και ο υπουργός Μεταφορών γνώριζε ότι δεν τηρούνται τα μέτρα ασφαλείας και επέτρεπε στα τρένα να ταξιδεύουν με αθώες ψυχές μέσα».

Όπως είπε χαρακτηριστικά, «σε αυτό το στάδιο (σ.σ. της ανάκρισης) θα πρέπει να κληθούν και άνθρωποι από το υπουργείο για να μας πληροφορήσουν εάν γνώριζαν και αν είχαν τα στοιχεία ότι δεν λειτουργούν τα μέτρα ασφαλείας και επέτρεπαν τα τρένα να ταξιδεύουν. […] Περιμένω, λοιπόν, να δω αυτά τα αντανακλαστικά».

in.gr

Διαβάστε ακόμη

Στοιχεία «σοκ» από την ΕΛ.ΑΣ. για την ενδοοικογενειακή βία: 493 περιστατικά σε έξι ημέρες

Φορολογικές Δηλώσεις - Σωρεία προβλημάτων και ταλαιπωρίας η υποβολή τους

«Πράσινο φως» από το ΣτΕ για την κυκλοφορία των mini bus στα νησιά

MyInfo: Η νέα ψηφιακή πλατφόρμα του gov.gr

Πράσινο φως από το ΣτΕ για την κυκλοφορία των mini bus στα νησιά

ΕΟΔΥ: Προσοχή στα κουνούπια και τον ιό του Δυτικού Νείλου – Τα μέτρα προφύλαξης

Αντικειμενικές αξίες: Αυτοί είναι οι δήμοι και οι ζώνες στις οποίες «κουρεύονται»

Διεπιστημονική έρευνα στις Νησίδες του Αιγαίου