Τα μεγαλύτερα παράπονα των τουριστών για την Ελλάδα

Τα μεγαλύτερα παράπονα των τουριστών για την Ελλάδα

Τα μεγαλύτερα παράπονα των τουριστών για την Ελλάδα

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 701 ΦΟΡΕΣ

Της
Βίκης Βαμιεδάκη
στο news247.gr

 

«Καλούς Βαθμούς» φαίνεται ότι έβαλαν οι τουρίστες που επισκέφτηκαν πέρυσι τη χώρα μας, η οποία διατήρησε τα ικανοποιητικά σκορ του 2019 τόσο σε υποδομές όσο και σε υπηρεσίες.

Εντύπωση, ωστόσο, προκαλούν οι κατηγορίες που κατέγραψαν αρνητικά σχόλια, τα οποία πρέπει να προβληματίσουν τους ενδιαφερόμενους, κράτος και επαγγελματίες του τουρισμού.

Στο ετήσιο στατιστικό δελτίο του ΙΝΣΕΤΕ, αναφέρονται αναλυτικά οι επιδόσεις της Ελλάδας όπως αυτές αποτυπώθηκαν από τα σχόλια των τουριστών που ήρθαν διακοπές, στις διάφορες online πλατφόρμες. Το 80% των σχολίων προέρχεται από δύο κατηγορίες τύπου ταξιδιών, το 47% αντιστοιχεί σε ταξίδια ζευγαριών και το 33% σε οικογενειακά ταξίδια.

Aπό τα υπόλοιπα, το 11% προέρχεται από μοναχικούς ταξιδιώτες ενώ 7% αφορά σε γκρουπ. Τέλος, μόνο το 3% αντιστοιχεί σε επαγγελματικά ταξίδια. Δύο ήταν οι κύριες πηγές προέλευσης σχολίων για το 2022: το Βοοking με 54% και το Google με 26%, ενώ στην τρίτη θέση βρέθηκε τo Τripadvisor με 11%.

Αρνητικά σχόλια για τα ποτά, κλιματισμό και φασαρία
Από τα σχόλια προέκυψε το top-18 των κύριων θεματικών κατηγοριών που δημιούργησαν τις περισσότερες αρνητικές αναφορές που αναρτήθηκαν στο διαδίκτυο το 2022.

Στην πρώτη θέση με 55.000 αναφορές βρέθηκε η κατηγορία φαγητού-ποτού, με τις περισσότερες αρνητικές αναφορές να εμπεριέχουν τη λέξη-κλειδί ποτό. Ακολούθησε η κατηγορία δωματίου με αρνητικά σχόλια για το θέμα του «κλιματισμού» και αμέσως μετά ακολούθησε η κατηγορία των τεχνικών εγκαταστάσεων που είχαν σχέση με τη λέξη κλειδί «νερό».

Οι αρνητικές αναφορές που περιείχαν τη λέξη νερό ανάφεραν συγκεκριμένα παγωμένο νερό στις πισίνες, ελλιπή καθαρισμό των πισίνων καθώς και έλλειψη ζεστού νερού στο μπάνιο κατά τη διαμονή.

Αρνητικά σχόλια έλαβε η χώρα για την κατηγορία της καθαριότητας με λέξη οδηγό τη «βρωμιά», όπως και τη «φασαρία».

Η κατηγορία του μπάνιου, επίσης, δέχτηκε αρνητικά σχόλια, όπως η κατηγορία τοποθεσία, με τις περισσότερες αρνητικές αναφορές να εμπεριέχουν τη λέξη-κλειδί «ταξί» κυρίως λόγω της έλλειψης σύνδεσης με λιμάνια και αεροδρόμια.

Ο δυνατός ήχος στη διασκέδαση ή η έλλειψη διασκέδαση ήταν επίσης λόγοι που βαθμολογήθηκαν αρνητικά από τους τουρίστες που επισκέφτηκαν τη χώρα μας πέρυσι. Αρκετές χιλιάδες αρνητικές κριτικές δέχτηκαν και οι ελληνικές παραλίες.

Χαμηλά η συνολική ικανοποίηση τους μήνες αιχμής στα Ιόνια Νησιά
Ο δείκτης συνολικής ικανοποίησης, δηλαδή το Net Promoter Score για ολόκληρο το 2022, σε όλες τις κατηγορίες αστεριών και στην πλειοψηφία των γεωγραφικών ενοτήτων παραμένει υψηλό (μεγαλύτερο από 30).

Στις τρεις γεωγραφικές ενότητες, που δέχονται τον κύριο όγκο τουριστών όπως η Κρήτη, οι Κυκλάδες και τα Δωδεκάνησα το σκορ ήταν υψηλό ακόμα και τους μήνες αιχμής.

Αντίθετα στα Ιόνια Νησιά, τον Αύγουστο το NPS υποχώρησε μόλις στο 28. Δύο ακόμα περιπτώσεις χαμηλού NPS καταγράφηκαν στη γεωγραφική ενότητα Βορείου Αιγαίου με 30 τον Ιανουάριο και μόλις 19 τον Απρίλιο του 2022.

Καλές βαθμολογίες για τα ξενοδοχεία
Ο γενικός δείκτης ικανοποίησης (GRI) των ξενοδοχείων παρουσίασε βελτίωση κατά τη διάρκεια του 2022 σε σύγκριση με το 2019 με εξαίρεση τις κατηγορίες: φαγητό-πότο και διασκέδαση. Τρεις δείκτες κινήθηκαν υψηλότερα από το GRI: οι δείκτες της καθαριότητας (91,2%), της εξυπηρέτησης (89,7%) και της τοποθεσίας (87,3%).

Ο δείκτης της σχέσης ποιότητας τιμής διαμορφώθηκε σε 84,9% και ο δείκτης δωματίου σε 84,6%. Χαμηλότερα κυμάνθηκε ο δείκτης φαγητού ποτού με 83,5%.

Ο μοναδικός δείκτης που κυμάνθηκε κάτω από 80% ήταν ο δείκτης της διασκέδασης με 76,7%

Διαβάστε ακόμη

Συνάντηση Όλγας Κεφαλογιάννη με στελέχη της EasyJet

Ευρωπαϊκός τουρισμός: Αύξηση ταξιδιωτικών δαπανών 14,3%

O Όμιλος Mitsis προσθέτει νέο προορισμό στο χαρτοφυλάκιό του με την εξαγορά 4* ξενοδοχειακού θερέτρου

Λοκομοτίβα της ελληνικής οικονομίας ο Τουρισμός

Tour operators: Ακόμη πιο ψηλά φέτος η Ελλάδα

Αύξηση 5% σημειώθηκε τον Απρίλιο στις αφίξεις τουριστών με τσάρτερ

Jobmatch: Το νέο «εργαλείο» για εργαζόμενους και επιχειρήσεις στον τουρισμό

Η Ελλάδα αποκτά μια σταθερή βάση τουριστικών ροών στα επίπεδα των 30 εκατομμυρίων αφίξεων