Τα + και τα – του ελληνικού τουριστικού προϊόντος

Τα + και τα – του ελληνικού τουριστικού προϊόντος

Τα + και τα – του ελληνικού τουριστικού προϊόντος

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 1006 ΦΟΡΕΣ

Ο ελληνικός τουρισμός σπάει την τελευταία δεκαετία το ένα ρεκόρ μετά το άλλο.

Ακόμα και στα χρόνια της πανδημίας τα πήγε καλύτερα από πολλές ανταγωνιστικές αγορές. Το brand της ανεμελιάς «Ήλιος και Θάλασσα» έχει προσφέρει πολλά στην ελληνική οικονομία και σύμφωνα με τους παράγοντες του ελληνικού τουρισμού έχει ακόμα να δώσει, ωστόσο τα όριά του είναι ορατά.

Με τις επιπτώσεις του μαζικού τουρισμού που έχει υιοθετήσει η χώρα να είναι εδώ και μερικά χρόνια ορατές, οι ειδικοί της τουριστικής αγοράς κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου ιδίως για τους πολύ δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς.

Με το εύκολο κέρδος του μαζικού τουρισμού να κλείνει τρύπες, να κινεί την οικονομία σε δύσκολους καιρούς, χωρίς ουσιαστικό κεντρικό σχεδιασμό, όμως, οδηγηθήκαμε στη σημερινή κατάσταση. Με τη Μύκονο και τη Σαντορίνη να «βουλιάζουν», η εμπειρία που προσφέρεται στους επισκέπτες υπολείπεται από τα αναμενόμενα, χρόνο με το χρόνο, με την ανεμελιά να χάνεται στα ασφυκτικά γεμάτα Κυκλαδίτικα σοκάκια και στη μάχη για μία ξαπλώστρα στις παραλίες. Η καθημερινότητα των νησιωτών γίνεται αφόρητη, ενώ νέες οικοδομές ξεφυτρώνουν σε εντός και εκτός σχεδίου περιοχές, αλλοιώνοντας το κυκλαδίτικο τοπίο.

Άλλωστε, οι διεθνείς τάσεις στον τουρισμό τα τελευταία χρόνια θέτουν στο επίκεντρο τη μετάβαση σε ένα μοντέλο βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης, ποιοτικό και οικονομικά αποδοτικότερο, που απευθύνεται σε απαιτητικά κοινά με μεγάλη αγοραστική δύναμη που έχουν τη δυνατότητα να συμβάλλουν στην αρμονική ανάπτυξη των τοπικών κοινωνιών και δη των νησιωτικών με τις πολλές ιδιαιτερότητες. Κεντρική θέση σε αυτό το μοντέλο έχει ο σεβασμός στο περιβάλλον, η ορθολογική διαχείριση των φυσικών πόρων, η επανασύνδεση με τη φύση, τον τόπο και τον πολιτισμό.

Οι εναλλακτικοί προορισμοί, οι αυθεντικές ταξιδιωτικές εμπειρίες μέσα από την κουλτούρα των ντόπιων, οι υπηρεσίες well-being, και η αναζήτηση νέων προορισμών για την αποφυγή των επιπτώσεων του μαζικού τουρισμού, κερδίζουν ολοένα και περισσότερο έδαφος στις επιλογές της νέας γενιάς τουριστών.

Η Κυβέρνηση έχει διατυπώσει με σαφήνεια τη θέση της για την τουριστική ανάπτυξη. Το υπουργείο Τουρισμού εργάζεται σε ένα δεκαετές στρατηγικό σχέδιο με στόχο την απομάκρυνση από το μοντέλο του μαζικού τουρισμού και τη στροφή σε ένα μοντέλο βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης με έμφαση στην προσέλκυση επισκεπτών υψηλής προστιθέμενης αξίας και στρατηγικών επενδύσεων που στοχεύουν στην αναβάθμιση των τουριστικών προορισμών, λαμβάνοντας υπ’όψιν και τη φέρουσα ικανότητά τους.

Όπως επισημαίνουν παράγοντες του τουρισμού, η περιβαλλοντοκεντρική προσέγγιση στο σχεδιασμό των στρατηγικών τουριστικών επενδύσεων έχει ιδιαίτερη σημασία ειδικά για τα νησιά των Κυκλάδων με τα ιδιαίτερα οικοσυστήματα. Στη βάση αυτή, και λαμβάνοντας υπ’ όψιν τη φέρουσα ικανότητα του νησιού της Ίου, ο Όμιλος Calilo έχει σχεδιάσει τις επενδύσεις του, οι οποίες έχουν ενταχθεί στις Στρατηγικές Επενδύσεις Εθνικής Σημασίας, στοχεύοντας στη συνολική βιώσιμη ανάπτυξη της Ίου μέσα από την αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος της, την προστασία του νιώτικου τοπίου και την ανάδειξη του νησιού σε κορυφαίο βιώσιμο ταξιδιωτικό προορισμό.

Ήδη από το 2013 ο Όμιλος Calilo υλοποιεί το Elektra Project, συμβάλλοντας στη διάσωση 625 υπεραιωνόβιων ελαιόδενδρων από την ηπειρωτική Ελλάδα, τα περισσότερα άνω των 300 ετών, τα οποία αντί να πωληθούν για καυσόξυλα φυτεύτηκαν στην Ίο. Αξιοσημείωτο είναι ότι χάρη στις προσπάθειες ειδικών γεωπόνων, σχεδόν όλα (97%) τα υπεραιωνόβια ελαιόδενδρα επιβίωσαν εμπλουτίζοντας το νιώτικο τοπίο.

Παράλληλα, κάθε χρόνο ο Όμιλος, στο πλαίσιο των δράσεων βιώσιμης ανάπτυξής του, φροντίζει για τη φύτευση δένδρων και θάμνων, με σχεδόν 69.000 δένδρα και θάμνους να έχουν φυτευτεί έως το 2022 στις πλαγιές της Ίου.

Εντός του 2023 προγραμματίζεται η φύτευση 20.000 νέων δένδρων και θάμνων με τις πληροφορίες να κάνουν λόγο για 5.000 αρμυρίκια, 600 ελιές και 300 σκίνους.

Διαβάστε ακόμη

Πάμε Στοίχημα: Περισσότερα από 24 εκατομμύρια ευρώ σε κέρδη μοίρασε την προηγούμενη εβδομάδα

To ΝΕΟ ΦΥΛΛΑΔΙΟ των Super Market Παναγιωτάς είναι εδώ!

ΚΙΤΡΙΝΟ ή ΠΡΑΣΙΝΟ τι να επιλέξω;

Sissitio ...Πανδαισία γεύσεων, αισθήσεων και εμπειριών

Τα Mymarket στηρίζουν για 2η χρονιά τους εργαζομένους τους που θέλουν να μεγαλώσουν την οικογένειά τους!

Το Φυλλάδιο Lidl έχει βγει

Η Meeting Point Hotel Management Hellas, αναζητά για τα ξενοδοχεία της στη Ρόδο, που φέρουν τα brands LABRANDA, Βοηθό Λογιστή

Νέους συνεργάτες για να στελεχώσουν το δυναμικό της αναζητά η Caterplus