Εγκρίθηκε από την Οικονομική Επιτροπή ο διαγωνισμός για το Εθνικό Θέατρο

Εγκρίθηκε από την Οικονομική Επιτροπή ο διαγωνισμός για το Εθνικό Θέατρο

Εγκρίθηκε από την Οικονομική Επιτροπή ο διαγωνισμός για το Εθνικό Θέατρο

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 820 ΦΟΡΕΣ

Στην εταιρεία «ΠΙ ΕΝΤ ΣΙ ΝΤΙΒΕΛΟΠΜΕΝΤ ΤΕΧΝΙΚΗ ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΗ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» (P&C DEVELOPMENT S.A.) κατακυρώθηκε ο διαγωνισμός για το έργο που αφορά την αποκατάσταση και επαναλειτουργία του Εθνικού Θεάτρου Ρόδου.

Το θέμα συζητήθηκε μεταξύ άλλων στη χτεσινή συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής της περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, η οποία στην ουσία ανέδειξε και τον οριστικό ανάδοχο του έργου που θα ξεκινήσει άμεσα τις εργασίες στο ιστορικό κτήριο.

Σημειώνεται ότι η συγκεκριμένη εταιρεία είχε εκτελέσει και το έργο που αφορούσε τη «Βελτίωση επαρχιακής οδού 81A02 επί της Γέφυρας Κρεμαστής ν. Ρόδου».

Όπως είναι γνωστό ο προϋπολογισμός του έργου ήταν 17.235.000 ευρώ με ΦΠΑ. Το έργο χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας με το ποσό των 16.800.000 ευρώ, από την περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου με το ποσό των 400.000 και από το δήμο Ρόδου με το ποσό των 35.000 ευρώ.

Σύμφωνα με το δεύτερο πρακτικό της επιτροπής διαγωνισμού που εγκρίθηκε στην προηγούμενη Οικονομική Επιτροπή της περιφέρειας η εταιρεία «ΠΙ ΕΝΤ ΣΙ ΝΤΙΒΕΛΟΠΜΕΝΤ ΤΕΧΝΙΚΗ ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΗ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» (P&C DEVELOPMENT S.A.) που έχει αναδειχτεί ως προσωρινός ανάδοχος προσέφερε έκπτωση σε ποσοστό 0,26% για το έργο ύψους 13.899.193,55 ευρώ χωρίς ΦΠΑ, με αποτέλεσμα η προσφορά να διαμορφώνεται στο ποσό των 13.864.050,60 ευρώ χωρίς ΦΠΑ. Δηλαδή η έκπτωση που προσφέρθηκε είναι της τάξης των 35.000 ευρώ.

Η απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής έχει ως εξής:

«Αποφασίζει Ομόφωνα

1. Εγκρίνει το από 07-04-2023, 3ο Πρακτικό της επιτροπής διαγωνισμού που αφορά το (3ο Στάδιο: Έλεγχος & Αξιολόγηση «Δικαιολογητικών Προσωρινού Αναδόχου» – «Κατακύρωση Σύμβασης») διεξαγωγής Δημοσίου, Ανοικτού, Διεθνούς, Ηλεκτρονικού Διαγωνισμού επιλογής Αναδόχου, με α/α συστήματος ΕΣΗΔΗΣ 195341 και κριτήριο ανάθεσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά, με βάση τη βέλτιστη σχέση ποιότητας – τιμής για την επιλογή αναδόχου του έργου με τίτλο: «Αποκατάσταση και επαναλειτουργία του Εθνικού Θεάτρου Ρόδου», εκτιμώμενης αξίας: 13.899.193,55 ευρώ (πλέον ΦΠΑ 24%) (Άνω των κατωτάτων ορίων του άρθρου 5 του Ν. 4412/2016 για τις δημόσιες συμβάσεις έργων και βάσει του άρθρου 86 του Ν.4412/2016, με αξιολόγηση μελέτης (άρθρο 50), εκ του οποίου η επιτροπή πρότεινε την κατακύρωση της σύμβασης ανάθεσης του έργου στον οικονομικό φορέα: «ΠΙ ΕΝΤ ΣΙ ΝΤΙΒΕΛΟΠΜΕΝΤ ΤΕΧΝΙΚΗ ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΗ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ (δ.τ.: P&C DEVELOPMENT S.A.)», με ποσοστό έκπτωσης επί της εκτιμώμενης σύμβασης των 13.899.193,55€ (πλέον Φ.Π.Α. 24%), 0,26% (είκοσι έξι εκατοστά τοις εκατό), ήτοι ποσό προσφοράς 13.864.050,60 € (πλέον Φ.Π.Α. 24%), κρίνοντάς την αποδεκτή και του οποίου τα δικαιολογητικά υπεβλήθησαν νομίμως και εμπροθέσμως και βρέθηκαν να αποδεικνύουν τους όρους και τις προϋποθέσεις συμμετοχής της Διακήρυξης, σύμφωνα με το πρακτικό.

2. Εγκρίνει την κατακύρωση της σύμβασης ανάθεσης του έργου με τίτλο: «Αποκατάσταση και επαναλειτουργία του Εθνικού Θεάτρου Ρόδου», στον Οικονομικό Φορέα: «ΠΙ ΕΝΤ ΣΙ ΝΤΙΒΕΛΟΠΜΕΝΤ ΤΕΧΝΙΚΗ ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΗ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ (δ.τ.: P&C DEVELOPMENT S.A.)», του οποίου η προσφορά με ποσοστό έκπτωσης επί της εκτιμώμενης σύμβασης των 13.899.193,55€ (πλέον Φ.Π.Α. 24%), 0,26% (είκοσι έξι εκατοστά τοις εκατό), ήτοι ποσό προσφοράς 13.864.050,60 € (πλέον Φ.Π.Α. 24%) εκ των οποίων 1.827.900,00€ για Γ.Ε. & Ο.Ε. (18%), 1.078.461,00€ για απρόβλεπτα (9%), 300.000,00€ απολογιστικά (χωρίς Γ.Ε. & Ο.Ε), 53.859,60€ για Γ.Ε. & Ο.Ε. απολογιστικών (18%) και 448.830,00€ για αναθεώρηση, κρίθηκε Αποδεκτή και του οποίου τα δικαιολογητικά υπεβλήθησαν νομίμως και εμπροθέσμως και βρέθηκαν να αποδεικνύουν τους όρους και τις προϋποθέσεις συμμετοχής της Διακήρυξης».

Το ιστορικό θέατρο

Το θέατρο έχει μία σημαντική και μεγάλη ιστορία. Το καθεστώς της ιταλοκρατίας από πολύ νωρίς επιθυμούσε τη δημιουργία ενός πολιτιστικού κέντρου κατάλληλου να φιλοξενήσει θεατρικές και λυρικές παραστάσεις στη Ρόδο.

Αρχικά λοιπόν ανατέθηκε το 1927 σχετική εντολή στον αρχιτέκτονα Φλορεστάνο Ντι Φάουστο ώστε να εκπονήσει τη μελέτη ενός τέτοιου κέντρου το οποίο μάλιστα θα ονομαζόταν... «Απόλλων».

Τελικά το έργο δεν υλοποιήθηκε, εξαιτίας του μεγάλου κόστους της κατασκευής, αλλά και των δυσανάλογων τότε πολιτιστικών αναγκών της πόλης και του νησιού της Ρόδου.

Στη συνέχεια δόθηκε εντολή στον αρχιτέκτονα Πετράκκο αλλά τελικά μετά την παρέλευση αρκετών ετών, αναλαμβάνει το 1934 ο Αρμάντο Μπερναμπίτι την ανέγερση ενός κλειστού θεάτρου, σε χώρο ιδιοκτησίας της οικογένειας του Μίνωα και της Μαρουλίτσας Βενετοκλή στο κέντρο της πόλης απέναντι από το ήδη υπάρχον Διοικητήριο.

Tο κτήριο είναι ένα τυπικό δείγμα ορθολογιστικής αρχιτεκτονικής της Δωδεκανήσου, με τη χαρακτηριστική χρησιμοποίηση του εξωτερικού σοβά με τρόπο που να προσομοιάζει με ισόδομη κατασκευή πέτρας, τυπική εκείνων των χρόνων που στόχευε να εναρμονίσει τα νέα κτήρια με τα κτήρια της Μεσαιωνικής Πόλης.

Το θέατρο ονομάστηκε Teatro Giacomo Puccini και εγκαινιάστηκε τον Μάιο του 1937, με την παράσταση του μελοδράματος του Puccini, “Madame Butterfly” και πρωταγωνίστρια στον κεντρικό ρόλο της Cio-Cio-San, την τότε επιφανή υψίφωνο της ιταλικής λυρικής σκηνής, Rosetta Pampanini.

Το θέατρο μπορούσε να φιλοξενήσει περίπου 1.100 θεατές, οι οποίοι είχαν τη δυνατότητα να καθίσουν στις θέσεις της πλατείας που χωριζόταν σε δύο ισομερή διαζώματα, ή στις θέσεις του εξώστη και των θεωρείων.

Το κτήριο διέθετε επαρκές σύστημα κυκλοφορίας και ασφάλειας του κοινού και των εργαζομένων του, αφού υπήρχαν γρήγορες έξοδοι εκκένωσης, εκτός της κεντρικής ανατολικής κύριας εισόδου, αλλά και το φουαγιέ του ορόφου και ο εξώστης εξυπηρετούνταν από δύο ευρύχωρα κλιμακοστάσια στο βάθος της πλατείας, για τους ίδιους ακριβώς λόγους.

Αξιοσημείωτος είναι ο σχεδιασμός και η υλοποίηση του φυσικού κλιματισμού του Θεάτρου, ο οποίος αποτελούνταν από ένα σύστημα αγωγών, που διέρχονται από αδιόρατα σημεία της συνολικής κατασκευής, έως και της οροφής της.

Μάλιστα το καλοκαίρι το Θέατρο, γινόταν... κυριολεκτικά καλοκαιρινό λόγω των τεσσάρων αφαιρούμενων, μεγάλων σε επιφάνεια, φωταγωγών της οροφής. Το έργο διακρινόταν για την άρτια διαρρύθμιση αλλά και την εξαιρετική ακουστική του, διέθετε μεγάλη σκηνή με διαστάσεις 12μ X 12μ και βάθους 16μ, ενώ διέθετε και, άρτια, εξοπλισμένο σύστημα χειροκίνητης εναλλαγής σκηνικών και αυλαίας, γεγονός που εξυπηρετούσε ακόμα και τις πιο απαιτητικές παραστάσεις του Λυρικού Θεάτρου

Η καλλιτεχνική δράση του νέου θεάτρου συνεχίζεται, από το 1937 έως και την απελευθέρωση των Δωδεκανήσων, φιλοξενώντας για παράδειγμα, τις παραστάσεις «Ριγγολέτος» του Βέρντι, «Μποέμ», «Λουκία Λαμερμούρ».

Tο 1939 πραγματοποιήθηκαν και δύο παραστάσεις με πρωταγωνίστρια την κόρη του κυβερνήτη Ντε Βέκκι την Pia η οποία μάλιστα δέχτηκε στην τελευταία παράσταση και πρόταση γάμου επί σκηνής, από τον μέλλοντα σύζυγό της, Ray Ventura, που έπαιζε και εκείνος στην ίδια παράσταση.

Επίσης το Θέατρο λειτούργησε και ως κινηματογράφος, με έργα που συνέβαλαν στη μετάδοση της φασιστικής προπαγάνδας, ενώ οι κινηματογραφικές προβολές συνεχίστηκαν και μετά την απελευθέρωση.

Κάτω από αυτές τις νέες συνθήκες, παρουσιάστηκε ως πρώτη παράσταση μετά την απελευθέρωση η «Μαρία η Πενταγιώτισσα» από περιοδεύοντα θίασο των Αθηνών ενώ τον Ιούνιου 1947, ηθοποιοί του Εθνικού Θεάτρου παρουσίασαν σειρά παραστάσεων όπως: «Παπαφλέσσας» του Σπύρου Μελά, «Πολύ κακό για το τίποτα» του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ, «Βαβυλωνία» του Δημητρίου Βυζάντιου, «Πέρσες» του Αισχύλου, «Άνθρωπος και Υπεράνθρωπος» του Μπέρναρντ Σω και ακολούθησαν και πολλές άλλες σπουδαίες παραστάσεις.

Στο θέατρο πραγματοποιούνταν πλέον διάφορα είδη εκδηλώσεων που του έδιναν ζωή αλλά κατά την περίοδο 1972-1980 έγιναν σοβαρές και ατυχείς τεχνικές παρεμβάσεις που αλλοίωσαν τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά του χώρου, και συνέβαλαν στο να χάσει τα πλεονεκτήματά του, παρά το ότι μέχρι και το κλείσιμό του, το Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Ρόδου ανέβασε αρκετές παραστάσεις και οι διάφορες εκδηλώσεις ήταν πολλές.

Η τελευταία μουσική παράσταση δόθηκε το 2005 και έκτοτε το μνημείο έκλεισε, με τα γνωστά αποτελέσματα που βλέπουμε όλοι σήμερα.

Διαβάστε ακόμη

Ανοικτός για το κοινό ο ξενώνας της Αγίας Αικατερίνης στη Μεσαιωνική Πόλη

Θα ολοκληρωθούν οι εργασίες στην Ακρόπολη της Ρόδου

Κοινή επιστολή του δημάρχου Ρόδου και του προέδρου του ΙΣΡ για τη διευθέτηση των περικοπών που υφίστανται οι εργαστηριακοί γιατροί

Καθορίστηκαν τα εκλογικά τμήματα στα οποία θα ψηφίσουμε στις ευρωεκλογές της 9ης Ιουνίου

Αθώοι λόγω αμφιβολιών κρίθηκαν από το Πενταμελές Εφετείο Δωδεκανήσου οι δύο εφοριακοί που κατηγορούνταν για δωροληψία

Συνεδρίασε το συντονιστικό για τη δασοπροστασία των νησιών

Από 4 έως 7 Ιουλίου οι «Διάλογοι της Νισύρου»

«Μάνες της τέχνης» - Πρωτότυπη εκδήλωση στο ΚΑΠΗ Δήμου Ρόδου αύριο με αφορμή τη γιορτή της μητέρας