Στη Ρόδο ο γενικός γραμματέας εκπαίδευσης του υπουργείου Παιδείας

Στη Ρόδο ο γενικός γραμματέας εκπαίδευσης του υπουργείου Παιδείας

Στη Ρόδο ο γενικός γραμματέας εκπαίδευσης του υπουργείου Παιδείας

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 1356 ΦΟΡΕΣ

Διήμερη επίσκεψη πραγματοποιεί στη Ρόδο ο γενικός γραμματέας Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής του υπουργείου Παιδείας, Αλέξανδρος Κόπτσης με σκοπό να βρεθεί σε σχολικές μονάδες το νησιού μας και να συζητήσει με διευθυντές, εκπαιδευτικούς και μαθητές της περιοχής μας.

Στο πλαίσιο της παρουσίας του στο νησί μας και συνοδευόμενος από τους διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κ.κ. Μπάμπη Ψαρά και Γιάννη Παπαδομαρκάκη παραχώρησε χτες το απόγευμα συνέντευξη τύπου αναφερόμενος στο σκοπό της επίσκεψής του στο νησί μας και παρουσιάζοντας επιγραμματικά το έργο που έχει γίνει στο χώρο της παιδείας.

«Υπάρχει μία εξαιρετική συνεργασία και γίνεται ένας τιτάνιος αγώνας στο υπουργείο Παιδείας. Αλλάζουμε το σχολείο, το σχολείο πηγαίνει μπροστά, και σε αυτό συμβάλουν εξαιρετικοί διευθυντές όπως της Ρόδου για να έχει αποτελεσματικότητα όλη αυτή η προσπάθεια» δήλωσε ο κ. Κόπτσης ξεκινώντας την ενημέρωσή του και συνέχισε λέγοντας:

«Ο λόγος που είμαστε εδώ είναι ότι θέλουμε να αφουγκραζόμαστε την ελληνική εκπαιδευτική κοινότητα από άκρη σε άκρη. Κάνουμε περιοδείες σε όλη τη χώρα, ακούμε την εκπαιδευτική κοινότητα, ώστε να μιλήσουμε στους εκπαιδευτικούς και να προβάλουμε το έργο γιατί δεν είναι γνωστό σε όλο του το βάθος στην εκπαιδευτική κοινότητα πολλές φορές.

Επίσης, σκοπός είναι να ακούσουμε τους ανθρώπους γιατί αν υπάρχουν θέματα που μπορούν να βελτιωθούν πρέπει να γίνουν. Επίσης να ακούσουμε τους μαθητές μας ώστε να βελτιωνόμαστε συνεχώς γιατί το σχολείο θέλει πολλή δουλειά για να αλλάξει. Έχουμε κάνει πολλά βήματα σε θέματα που κανείς έως τώρα δεν είχε αγγίξει».

Επιγραμματικά ανέφερε ότι το υπουργείο επένδυσε σε τρεις τομείς: στο ανθρώπινο δυναμικό, στις δομές και στα προγράμματα σπουδών.

Μιλώντας για κάθε έναν από αυτούς δήλωσε τα εξής: «Διορίσαμε για πρώτη φορά 28.500 εκπαιδευτικούς τα τρία τελευταία χρόνια, και από αυτούς οι 7.000 είναι της Ειδικής Αγωγής. Στο νότιο Αιγαίο έχουμε περίπου 2.500 διορισμούς και 6.500 αναπληρωτές φέτος, καλύψαμε όλα τα κενά στα σχολεία και αν προέκυψε κάποιο ήταν λόγω αναρρωτικών αδειών.

Καταφέραμε από τέλη Αυγούστου να είναι όλοι στη θέση τους και το σχολικό έτος ξεκινά με πλήρη σύνθεση. Επιμορφώσαμε 150.000 άτομα σε οριζόντια προγράμματα και προγραμματίζουμε να επιμορφώσουμε άλλα 200.000 την επόμενη χρονιά.

Σε ό,τι αφορά τα προγράμματα σπουδών, έγινε μία πολύ σπουδαία δουλειά. Υλοποιούμε το ενταξιακό σχολείο που θα περιλαμβάνει όλους τους μαθητές. Τα προσφυγόπουλα σε ποσοστό 97% έχουν ενταχθεί στα σχολεία και το 75% από αυτά φοιτούν κανονικά. Δώσαμε ιδιαίτερη βαρύτητα στην ειδική αγωγή με την πρόσληψη 20.000 εκπαιδευτικών. Είχαμε περίπου 1000 παράλληλες στηρίξεις στο νότιο Αιγαίο που σε σχέση με την προηγούμενη τετραετία έχουν διπλασιαστεί.

Σε ό,τι αφορά τα πρότυπα σχολεία ήταν 60 όταν αναλάβαμε και σήμερα έφτασαν τα 138 πρότυπα και πειραματικά. Με διευρυμένο ολοήμερο λειτουργούν 94 σχολεία στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση για να στηρίξουμε την οικογένεια.

Επίσης τα εργαστήρια δεξιοτήτων που λειτουργούσαν πιλοτικά θα ενταχθούν κανονικά στο πρόγραμμα. Τα 166 προγράμματα σπουδών είναι ήδη έτοιμα και εφαρμόζονται για δεύτερη χρονιά πιλοτικά στα πρότυπα και πειραματικά σχολεία, ενώ για το πολλαπλό βιβλίο που θεσμοθετήθηκε θα βγει η προκήρυξη για τη συγγραφή του. Επίσης όλα τα παιδιά που θα συμπληρώνουν 4 έτη θα βρίσκονται στο νηπιαγωγείο σε όλη τη χώρα ενώ έχουν εισαχθεί σε όλα τα νηπιαγωγεία τα αγγλικά.

Σε ό,τι αφορά την αξιολόγηση, την κάνουμε σε τρία επίπεδα: η αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, δηλαδή το σχολείο αξιολογεί τον εαυτό του, γίνονται οι εξετάσεις διαγνωστικού χαρακτήρα, και τέλος γίνεται η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού.

Επίσης, όπως τόνισε ο κ. Κόπτσης, ψηφιακά γίνονται πλέον οι εγγραφές, η ανάληψη υπηρεσίας των εκπαιδευτικών καθώς και οι συμβάσεις. Τέλος αναφέρθηκε στα πειραματικά και στα ΕΠΑΛ που δημιουργήθηκαν τονίζοντας ότι θα ακολουθήσουν και άλλα, ενώ έκανε γνωστό ότι δημιουργήθηκαν 63 εξεταστικά κέντρα για τις πανελλαδικές στο νότιο Αιγαίο ώστε ακόμα και λίγοι να είναι οι μαθητές κάποιου σχολείου να μη χρειαστεί να μετακινηθούν.

Ερωτηθείς για τις πανελλαδικές εξετάσεις, απάντησε ότι το υπουργείο είναι πανέτοιμο. Τα μαθήματα τελειώνουν όπως είπε στις 18 Μαΐου για τα Λύκεια, στις 30 Μαΐου για τα Γυμνάσια και στις 15 Ιουνίου για τα δημοτικά και νηπιαγωγεία. Την 1η Ιουνίου ξεκινούν οι εξετάσεις για τα ΕΠΑΛ και στις 2 Ιουνίου για τα ΓΕΛ και μέχρι τις 29 Ιουνίου θα έχουν ολοκληρωθεί.

Επίσης πολύ νωρίς θα ανακοινωθούν τα αποτελέσματα και συγκεκριμένα στο τέλος Ιουλίου, ώστε στις αρχές Αυγούστου να έχουν ανακοινωθεί τα αποτελέσματα για να έχουν αρκετό χρόνο στη διάθεσή τους οι φοιτητές.

Τελειώνοντας τη συνέντευξη ο κ. Ψαράς αφού υπογράμμισε ότι γίνεται τεράστιο έργο και ποιοτικά και ποσοτικά στο χώρο της παιδείας, τόνισε ότι υπεύθυνος για όλα αυτά είναι ο κ. Κόπτσης. «Στο πρόσωπό του η Ρόδος και τα Δωδεκάνησα έχουν ένα φίλο και αυτό το έχουμε διαπιστώσει με τον τρόπο που ανταποκρίνεται στα αιτήματα των διευθύνσεων και με τον τρόπο που ενισχύει τις ανάγκες της νησιωτικότητας. Του λέμε ευχαριστώ δημοσίως», κατέληξε.

Διαβάστε ακόμη

Επίσκεψη στη Βιομηχανία Αεριούχων Ποτών «ΒΑΠ-Π. Κουγιός ΑΒΕΕ»: Μία εκπαιδευτική ματιά στην τοπική παραγωγή

Τη δράση «MyEU2024 - Συμμετέχω ενεργά στο Μέλλον της Ευρωπαϊκής Ένωσης» φιλοξένησε ο δήμος Ρόδου για μαθητές του νησιού μας

Ψηφιακό σχολείο και φροντιστήριο: Το υβριδικό σύστημα που θα υπάρχει σε απομακρυσμένες περιοχές

Τρία βραβεία σε διεθνή διαγωνισμό απέσπασε ο «Δράκος της Ρόδου»

Πανελλαδικές 2024: Στους 68.851 οι εισακτέοι – Το πρόγραμμα

Στις 4 Ιουνίου οι εξετάσεις ενηλίκων για απόκτηση απολυτηρίου Δημοτικού Σχολείου στην Κάλυμνο

To xρονοδιάγραμμα των εξετάσεων: 20 Μαΐου ξεκινούν στα Λύκεια, 3 Ιουνίου στα Γυμνάσια, από 31 Μαΐου οι Πανελλαδικές στα ΓΕΛ

Δράσεις του 2ου ΕΠΑ.Λ.-Π.ΕΠΑ.Λ. Ρόδου για την Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων Ζώων