Στο Δημοτικό Σχολείο Πανόρμου της Καλύμνου, πραγματοποιήθηκαν, το πρώτο δεκαπενθήμερο του Ιουλίου.
Στο Δημοτικό Σχολείο Πανόρμου πραγματοποιήθηκαν, το πρώτο δεκαπενθήμερο Ιουλίου, σεμινάρια για κανονάκι, λίρα και λαούτο. Ο κύκλος των σεμιναρίων έκλεισε με μουσική εκδήλωση στις Ελιές, στο χώρο της «πίστας», το βράδυ της 16.7.10.
Διοργανωτής και υπεύθυνος των σεμιναρίων ήταν ο κ. Μανόλης Καρπάθιος (φωτο άνω),
δεξιοτέχνης στο κανονάκι, πλαισιωμένος από ομάδα συνεργατών του μουσικών και δασκάλων λαϊκών οργάνων. Συνδιοργανωτής ήταν ο Δήμος ο οποίος προσέφερε κάθε δυνατή υποστήριξη της πρωτοβουλίας αυτής, συνεργαζόμενος με τον κ. Καρπάθιο διά της προέδρου της Δημοτικής Επιτροπής Πολιτισμού κας Πόπης Π. Μαύρου.
Τα σεμινάρια για κανονάκι τα καθιέρωσε ο κ. Μ. Καρπάθιος και με την ποιότητα του έργου του κατόρθωσε να τα «απλώσει» στην Αττική και σε πολλές πόλεις και νησιά - κυρίως στους θερινούς μήνες. Στην Κάλυμνο νέοι οργανοπαίκτες καθώς και ομότεχνοί τους από διάφορα μέρη της χώρας μας ήρθαν για να πάρουν μαθήματα βελτίωσης της τεχνικής τους στα μουσικά όργανα προτιμούν και επιδίδονται ερασιτεχνικά ή επαγγελματικά.
Οι Καλύμνιοι μαθητές ήταν αρκετοί, αλλά την πολύ καλή αυτή ευκαιρία έχασαν πολλαπλάσιοι νέοι και νέες που διέρχονται το στάδιο εκμάθησης παραδοσιακών οργάνων. Αλλά και οι τοπικοί μουσικοί και δάσκαλοι παραδοσιακού οργάνου θα μπορούσαν να κερδίσουν σε γνώση και μύηση στις λεπτές λεπτομέρειες και τα μυστικά του οργάνου που διδάσκουν, να παρακολουθούσαν, έστω ως παρατηρητές αυτά τα μαθήματα. Η 16 Ιουλίου ήταν η τελευταία μέρα των σεμιναρίων. Επισκεφθήκαμε τον χώρο και είδαμε για πρώτη φορά τη μεγάλη αυλή του σχολείου να έχει μετατραπεί σε ένα υπαίθριο ωδείο, όπου συναδελφώνονταν αρμονικά οι μελωδίες και τα μουσικά χρώματα από κανονάκια, βιολιά και λαούτα.
Το βράδυ της ίδιας ημέρας οι μαθητές και δάσκαλοι συγκρότησαν μια εντυπωσιακή ορχήστρα για την αποχαιρετιστήρια μουσική εκδήλωση και χάρισαν στο πολυπληθές ακροατήριο μια εξαιρετική συναυλία.
Για τα οργανωτικά του σεμιναρίου και την αξία του θεσμού αυτού μίλησε στον χαιρετισμό έναρξης της εκδήλωσης η κα. Π. Μαύρου, ενώ στο τέλος της συναυλίας ο δήμαρχος κ. Γ. Ρούσσος εξέφρασε τα θερμά του συγχαρητήρια για το καλλιτεχνικό γεγονός και, γενικότερα, για την προσφορά του κ. Καρπάθιου στη μουσική μας παράδοση.
Στις εξαγγελίες του ο κ. δήμαρχος συμπεριέλαβε την απόφασή του για έκδοση των καλύμνικων τραγουδιών, όπως αυτά τα βρήκε ο κ. Καρπάθιος στο αρχείου του αειμνήστου Σιμ. Καρά, και τη μόνιμη καθιέρωση των σεμιναρίων αυτών, κάθε καλοκαίρι, στην Κάλυμνο.