Μ. Ροδίτης: Σε ύφεση βρίσκεται το γιώτινγκ στα νησιά της Δωδεκανήσου

Μ. Ροδίτης: Σε ύφεση βρίσκεται το γιώτινγκ στα νησιά της Δωδεκανήσου

Μ. Ροδίτης: Σε ύφεση βρίσκεται το γιώτινγκ στα νησιά της Δωδεκανήσου

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 1217 ΦΟΡΕΣ

Σε ύφεση εξακολουθεί να βρίσκεται το γιώτινγκ στην περιοχή μας και στον ευρύτερο νησιωτικό χώρο της Δωδεκανήσου καθώς σταμάτησαν να καταπλέουν τα πολυτελή σκάφη με τους ρώσους μεγιστάνες που έκαναν τις διακοπές τους, πριν επιβληθούν τα μέτρα κατά της Ρωσίας λόγω του πολέμου στην Ουκρανία.

Η Κολώνα αλλά και οι μαρίνες που συνήθως ήταν γεμάτες από θαλαμηγούς πολυτελείας τα προηγούμενα χρόνια φιλοξενούν πλέον ελάχιστα τέτοια σκάφη με αποτέλεσμα να έχουν χαθεί από την τοπική αγορά πολλά χρήματα που συνήθιζαν να ξοδεύουν οι πλούσιοι επισκέπτες μας.


Όπως δήλωσε χτες ο ναυτικός πράκτορας Μιχάλης Ροδίτης: «Αν και ο θαλάσσιος τουρισμός φαίνεται ότι πάει πάρα πολύ καλά, το μεγάλο πρόβλημα είναι το γιώτινγκ γιατί , ενώ ο Απρίλιος έδειχνε κάποια σημάδια ανάκαμψης, εντούτοις με την ισχυροποίηση των μέτρων κατά των Ρώσων χάσαμε ένα πολύ μεγάλο αντικείμενο που είχε να κάνει με τις προσεγγίσεις πολυτελών θαλαμηγών.


«Εάν πάτε αυτή τη στιγμή στην Κολώνα θα δείτε μόνο δύο σκάφη. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι το γιώτινγκ και η υψηλής ποιότητας τουρίστες είναι Ρώσοι και Αμερικάνοι. Οι Αμερικάνοι προτιμούν Ιούλιο Αύγουστο Σεπτέμβριο το Ιόνιο και τις Κυκλάδες και σπάνια τα Δωδεκάνησα. Όσο για τους Ρώσους... κάποιοι νομίζουν ότι τα μέτρα κατά της Ρωσίας έχουν να κάνουν μόνο με δέκα ολιγάρχες.


Αυτό είναι λάθος γιατί τα μέτρα έχουν επεκταθεί σε οικονομικές οντότητες, σε συγκεκριμένες οικονομικές οντότητες που διαχειρίζονται από 30, 40 και 50 σκάφη. Όλα αυτά τα σκάφη ελλιμενίζονταν στην Τουρκία επειδή έχει οργανωμένες μαρίνες, ναυπηγεία κ.λπ. και ήμασταν τυχεροί γιατί οι διακοπές τους ήταν τρεις και τέσσερις φορές τη σαιζόν και τόπος ήταν τα νησιά. Είχαμε δηλαδή έναν τουρισμό που ήταν στη γειτονιά μας. Δε χρειαζόταν να περιμένουμε πότε θα έρθουν οι Αμερικάνοι... καθώς τους είχαμε εδώ» δήλωσε και εξήγησε ότι όλες αυτές οι διαχειρίστριες εταιρείες δε μπορούν να φέρουν τα σκάφη τους στην περιοχή μας για πολλούς και διάφορους λόγους.


Πρώτον γιατί όπως είπε περιλαμβάνονται στα μέτρα, δεύτερον γιατί οι νηογνώμονες που τα παρακολουθούν ζητούν απαγόρευση κατάπλου σε ευρωπαϊκά λιμάνια και τρίτον, δε μπορούν να διακινήσουν χρήματα στην Ευρώπη με αποτέλεσμα να έχουμε χάσει αυτό το κομμάτι που λέγεται VIP Τουρισμός.


Μιλώντας για το θέμα ο κ. Ροδίτης εξέφρασε την άποψη ότι δεν έπρεπε η χώρα μας να συμμετάσχει στα μέτρα κατά της Ρωσίας, κυρίως γιατί είναι τουριστικός προορισμός και έχει πολλά οφέλη από τη φιλοξενία θαλαμηγών και πολυτελών σκαφών, τα οποία σταμάτησαν να έρχονται πλέον.


«Εγώ θεωρώ ότι η συμμετοχή της Ελλάδας, μίας τουριστικής χώρας, στα μέτρα ήταν λάθος και ειδικά στην ένταση με την οποία εφαρμόζονται. Έρχεται σκάφος το οποίο δεν είναι στα μέτρα, δεν έχει ασφαλιστήριο συμβόλαιο από ρωσική εταιρεία και προσπαθούν να βρουν λόγο να του απαγορεύσουν τον κατάπλου και να φύγει πίσω. Κάπου το έχουμε παρακάνει» ανέφερε χαρακτηριστικά.


Πάντως με την ευκαιρία υπογράμμισε ότι την προηγούμενη εβδομάδα υπήρξε μία ικανοποιητική κίνηση με θαλαμηγούς από την Τουρκία, όχι μόνο στη Ρόδο αλλά και στα γύρω νησιά ως απόρροια της ανάκαμψης του τουριστικού ρεύματος από τη γείτονα χώρα, λέγοντας τα εξής: «Μπορώ να σας πω μετά βεβαιότητας πως παρά το ότι κάποιοι συνάδελφοι έχουν διαφορετικές αντιλήψεις για το θέμα της κίνησης του γιώτινγκ, την προηγούμενη εβδομάδα κινηθήκαμε πάρα πολύ καλά γιατί ανέκαμψε η εμπιστοσύνη των Τούρκων τουριστών προς τα νησιά και έτσι είχαμε πάρα πολλά σκάφη στη Ρόδο, στη Σύμη, στη Λέρο και στην Κάλυμνο.


Εδώ, στη Ρόδο γινόταν το αδιαχώρητο αφού ακόμα και η νέα μαρίνα σταμάτησε να δέχεται σκάφη. Είχαμε μεγάλη διακίνηση επιβατών από Μαρμαρίς, Φετιγιέ και Μπόντρουμ και πιστεύω ότι ξαναγυρίσαμε στις ομαλές σχέσεις. Οι Τούρκοι έχουν μεγάλο πρόβλημα. Μετά τις άτυπες επαφές που είχε το υπουργείο εξωτερικών με τις ευρωπαϊκές χώρες έχει δημιουργηθεί ένα άτυπο εμπάργκο κατά των Τούρκων και δε μπορούν να πάρουν βίζα εύκολα.


Η βίζα που δινόταν στην είσοδο καταργήθηκε, ενώ γενικά δεν υπάρχει κάποια βοήθεια στο κομμάτι αυτό. Επίσης έχει δοθεί το δικαίωμα να μαζεύει τα δικαιολογητικά για τις βίζα των Τούρκων υπηκόων μία εταιρεία η οποία δεν είναι πολύ ευέλικτη».


Μάλιστα ανέφερε ότι το 2019 το εισιτήριο Φετιγιέ-Ρόδος κόστιζε 79 τούρκικες λίρες πήγαινε-έλα , ενώ σήμερα είναι 1.180 λίρες. Οι Τούρκοι πολίτες θέλουν να έρθουν για τουρισμό στα νησιά που είναι κοντά και μπορούν να έρθουν αρκετές φορές, αυτό όμως σε συνάρτηση με το ότι δε δίνονται εύκολα οι βίζα είναι ένα μειονέκτημα για εμάς.

Φωτο: Μιχάλης Λοΐζος
Φωτο: Μιχάλης Λοΐζος


Πάντως, έκανε γνωστό ότι με τον νέο υπουργό εξωτερικών θα γίνει μία συνάντηση ώστε να συζητηθεί το θέμα καθώς όπως είπε είχαν ιδρυθεί “visa centers” στα νησιά αλλά δεν έχουν ενεργοποιηθεί όπως πρέπει. Ο κ. Ροδίτης κατέληξε λέγοντας ότι έχει ανακάμψει ο κλάδος της κρουαζιέρας αλλά το γιώτινγκ υποφέρει.

Εάν μπούμε σε μία λογική να ανατρέψουμε το θέμα των μέτρων στον θαλάσσιο τουρισμό θα δούμε αρνητικά αποτελέσματα το επόμενο διάστημα. Μάλιστα σημείωσε ότι τα νησιά είναι αυτά που επηρεάζονται περισσότερο και όχι η Αθήνα, και ειδικά η περιοχή από Σάμο μέχρι Ρόδο.

Διαβάστε ακόμη

Ημερίδα για την πρόληψη και αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Περιοδεία στο νησί μας πραγματοποίησε ο Γιώργος Αυτιάς

Το Φινλανδικό Σχολείο Ρόδου γιορτάζει 40 χρόνια λειτουργίας

Σημαντικός ο ρόλος των τοπικών μέσων ενημέρωσης στην ανάπτυξη και προστασία του περιβάλλοντος

Διευκόλυνση στη μεταφορά των ψαριών ζητούν οι ψαράδες

5,6 εκατομμύρια ευρώ για τη δημιουργία αντιπυρικών ζωνών στο νησί της Ρόδου

Γ. Μανιάτης: Ένας ευρωβουλευτής οφείλει να έχει ψηλά τα θέματα νησιωτικότητας

Αυτοψία Ν. Τσούλλου στο οδικό έργο από την είσοδο της Νέας Μαρίνας έως το λιμάνι της Ακαντιάς