Τ. Χατζηλιαμής: Σε πολύ καλά επίπεδα κινείται η τουριστική κίνηση στη Ρόδο

Τ. Χατζηλιαμής: Σε πολύ καλά επίπεδα κινείται η τουριστική κίνηση στη Ρόδο

Τ. Χατζηλιαμής: Σε πολύ καλά επίπεδα κινείται η τουριστική κίνηση στη Ρόδο

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 2205 ΦΟΡΕΣ

Σε πολύ καλά επίπεδα κινείται η τουριστική περίοδος στη Ρόδο, και μάλιστα αν συνεχιστεί αυτή η καλή πορεία τότε πάμε για μία ακόμα χρονιά ρεκόρ όπως δήλωσε χτες ο γενικός γραμματέας της Ένωσης Τουριστικών Γραφείων Δωδεκανήσου Τάσος Χατζηλιαμής.

Παρά τα προβλήματα που υπάρχουν στο νησί φαίνεται ότι το 2023 είναι από πλευράς αφίξεων μία ικανοποιητική χρονιά, η οποία χαρακτηρίζεται από μεγάλη ροή Άγγλων τουριστών αλλά και κάμψη της γερμανικής αγοράς.


«Μέχρι στιγμής η τουριστική περίοδος στη Ρόδο από πλευράς αφίξεων είναι σε πολύ καλά επίπεδα τόσο στα τσάρτερ όσο και στις κρουαζιέρες. Πρόκειται να έχουμε μία πολύ καλή σεζόν και ίσως και μία χρονιά ρεκόρ ξανά, αν συνεχιστεί κατά τον ίδιο τρόπο.


Οι αγορές που έχουν ενισχυθεί πολύ είναι η αγγλική, με μία μικρή κάμψη η γερμανική αγορά -κάτι που το είχαμε προβλέψει από τον χειμώνα-, συνεχίζει να είναι η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά, και ακολουθούν οι σκανδιναβικές χώρες, η Ιταλία, το Ισραήλ, η Πολωνία και η Τσεχία» δήλωσε και πρόσθεσε:


«Η πτώση στη γερμανική αγορά έχει να κάνει με το γεγονός ότι οι Γερμανοί πελάτες κλείνουν αρκετά νωρίτερα τα ταξίδια τους σε σχέση με άλλες αγορές και αυτό έχει ως αποτέλεσμα ένα 60% έως 70% των κρατήσεών τους να είναι προκρατήσεις, οπότε μέχρι τον Μάρτιο και Απρίλιο έχουμε μία πολύ καλή εικόνα για το πώς θα εξελιχθεί η τουριστική αγορά στο νησί μας.


Από την αρχή λοιπόν γνωρίζαμε ότι υπάρχει μία κάμψη στα early bookings των γερμανών που έχει να κάνει με έναν συνδυασμό παραγόντων με την αύξηση των τιμών των αεροπορικών εισιτηρίων, με τη μείωση των εισοδημάτων, την ενεργειακή κρίση κ.λπ.


Οι ιδιαίτερα αυξημένες τιμές λόγω της πολύ καλής περσινής σεζόν δε βοήθησαν στην ανάκαμψη αυτών των early booking παρά τις προσπάθειες των ξενοδόχων την τελευταία στιγμή να τα περισώσουν. Παρ΄όλα αυτά έχουμε αυτό το αποτέλεσμα που δεν είναι πολύ κακό.


Δηλαδή δε σημαίνει ότι είμαστε σε μία τραγική κατάσταση, καθώς παραμένει η δεύτερη σημαντική μας αγορά».

Ο Αύγουστος
Σε ό,τι αφορά τον επόμενο μήνα τον Αύγουστο δήλωσε ότι λόγω των αυξημένων τιμών αλλά και κάποιων ιδιαιτεροτήτων σε διάφορες χώρες βλέπουμε πάντα κάποιες αγορές να έχουν κάμψη αυτόν τον μήνα και κάποιες άλλες να ενισχύονται. Για παράδειγμα η ιταλική αγορά είναι στο pick της τον Αύγουστο, οπότε αναμένουμε μία πολύ δυναμική είσοδο Ιταλών επισκεπτών στο νησί μας αυτόν τον μήνα.


Σε ό,τι αφορά τις αγορές των πρώην ανατολικών χωρών αυτές σύμφωνα με τον κ. Χατζηλιαμή συνεχίζουν ακάθεκτα τον Αύγουστο, οι γερμανοί συνήθως έχουν μία πτώση όπως και οι Σκανδιναβοί αλλά επανακάμπτουν τον Σεπτέμβρη και γενικότερα οι Γάλλοι που έχουν δείξει μία ιδιαίτερη προτίμηση στο νησί μας, έχουν μία δυνατή παρουσία στη χαμηλή περίοδο και μία σταθερή παρουσία στη βασική περίοδο.


Οπότε οι αγορές που θα δείξουν μία μικρή κάμψη είναι ίσως οι σκανδιναβικές και οι γερμανόφωνες χώρες τον Αύγουστο. Πάντως, θα έχουμε άνοδο της Ιταλίας και άλλων χωρών που δε θα μας αφήσει κενά δωμάτια.

Προβλήματα
Με την ευκαιρία ρωτήθηκε και για το αν υπάρχουν προβλήματα φέτος, και απάντησε λέγοντας τα εξής: «Υποδεχόμαστε τον Τουρισμό φτιάχνοντας ήδη κάποια πράγματα σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές παρ΄όλα αυτά είμαστε ακόμα αρκετά μακριά από εκεί που θα μπορούσαμε να είμαστε, ως ένας από τους μεγαλύτερους τουριστικούς προορισμούς της Ελλάδας και ίσως και της ανατολικής Μεσογείου. Οπότε υπάρχουν πολλά πράγματα που πρέπει να γίνουν σε επίπεδο υποδομών, σε επίπεδο καθαριότητας και το βασικότερο από όλα είναι το προσωπικό».


Μάλιστα, μιλώντας ειδικά γι΄αυτό το θέμα, τόνισε ότι φάνηκε η έλλειψη προσωπικού καθώς και η παρουσία άπειρου προσωπικού και όλα αυτά είναι τα επακόλουθα του κορωνοϊού οπότε μπορεί αυτό να έχει μία επίπτωση στο τουριστικό προϊόν και στις εντυπώσεις των επισκεπτών όπως θα αποτυπωθούν στο διαδίκτυο.
Πάντως, όπως υπογράμμισε η έλλειψη αυτή ίσως να φάνηκε αλλά δεν αφορά μόνο τη Ρόδο.

Αφορά όλον τον πλανήτη. «Ο κόσμος άλλαξε επαγγέλματα.
Έπρεπε να βρούμε ανθρώπους να μάθουν τη δουλειά, ήταν άπειροι στην αρχή και ίσως να υπάρχει ένα μικρό αντίκτυπο» τόνισε.

Το αεροδρόμιο
Παράλληλα ρωτήθηκε και για τη λειτουργία του αεροδρομίου μας κυρίως σε ό,τι αφορά τις αντιδράσεις λόγω έλλειψης γιατρού. «Το Δ.Σ. της ένωσής μας συνομιλεί συνεχώς με τη Fraport και με το αεροδρόμιο, Είχαμε πάει και στην Αθήνα να μιλήσουμε μαζί τους ήμουν και εγώ μαζί. Συζητήσαμε ιδιαίτερα για το θέμα του πάρκινγκ και μετά για το θέμα που προέκυψε για την παρουσία ή μη του γιατρού στο αεροδρόμιο.


Ανταλλάξαμε αλληλογραφία και μάλιστα στείλαμε και ένα εξώδικο γιατί θεωρούμε ότι σε ένα από τα μεγαλύτερα αεροδρόμια της χώρας είναι λογικό να υπάρχει γιατρός ανά πάσα στιγμή γιατί καλά είναι τα μηχανήματα αλλά πρέπει να υπάρχει κάποιος εκεί που να ξέρει τι να κάνει σε μία δύσκολη στιγμή. Το αεροδρόμιο θα διακινήσει 2,5 εκ επισκέπτες.


Κάποτε υπήρχε γιατρός αλλά και φαρμακοποιός, αλλά αυτό που χρειαζόμαστε είναι μια σταθερότητα με μία απόφαση από κάποιον αρμόδιο που να λέει ότι πρέπει να υπάρχει γιατρός και ιατρείο τουλάχιστον τους τουριστικούς μήνες».

Για το overbooking και τις κλίνες
Αναφερόμενος στο φαινόμενο του overbooking υπογράμμισε ότι δυστυχώς υπάρχει. Πάντως, δεν είναι τόσο έντονο και αυτό έχει να κάνει με την ατυχία προγραμματισμού κρατήσεων.


«Συνέβη και συμβαίνει και το χειριζόμαστε. Δε θέλουμε όμως να συμβαίνει, γιατί ο πελάτης πρέπει να παίρνει αυτό που έκλεισε» δήλωσε και έκανε γνωστό ότι υπάρχει και… μηχανισμός επίλυσης του με την προσφορά ανταλλαγμάτων στους πελάτες που θίγονται.


Ερωτηθείς τέλος για τις τουριστικές κλίνες δήλωσε ότι είναι αυξημένες σε σχέση με πέρυσι, κυρίως λόγω ενίσχυσης των υφιστάμενων μονάδων που ανέβασαν τον αριθμό των δωματίων τους και λόγω του ότι άνοιξαν και κάποια ξενοδοχεία που ήταν κλειστά και ανακαινίστηκαν.


Οι πληρότητες είναι καλές όπως επίσης υπογράμμισε όμως ότι μεμονωμένα για κάποια ξενοδοχεία υπήρχαν μήνες που προκάλεσαν προβληματισμό.
Ο Ιούνιος για παράδειγμα στις αρχές του δεν είχε τις πληρότητες που περίμεναν όλοι, ενώ οι πελάτες αποδεικνύεται ότι είναι περισσότερο “Last minute” από όσο θα περίμενε κάποιος.


«Η Ρόδος γεμίζει εβδομάδα ανά εβδομάδα, και οι μηχανές αναζήτησης δωματίων δείχνουν ότι υπάρχουν άδεια μέσα στις επόμενες δύο εβδομάδες, κάτι που τα προηγούμενα χρόνια δε γινόταν αλλά δε μας ανησυχεί. Οι πελάτες πλέον κάνουν κρατήσεις την τελευταία στιγμή» κατέληξε ο κ. Χατζηλιαμής.

Διαβάστε ακόμη

Ζήστε αξέχαστες εμπειρίες στη Ρόδο παροτρύνει τους αναγνώστες της η Rebekah Blakey, blogger από τη Μεγάλη Βρετανία

Αύξηση 8,4% καταγράφηκε στις αφίξεις τουριστών τον Απρίλιο

Κατέπλευσε για πρώτη φορά στη Ρόδο το κρουαζιερόπλοιο Celebrity Ascent

191 θαλαμηγοί στη Ρόδο από τις αρχές του χρόνου

Η Ελλάδα στους πιο δημοφιλείς προορισμούς για τις μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές

Γ. Ματσίγκος: Πολύ καλά εξελίχθηκε η τουριστική κίνηση τον Απρίλιο στη Ρόδο

Προβολή της Ρόδου στην Ολλανδική και Βελγική αγορά από την blogger Anne Maria De Graaf – Γαστρονομική περιήγηση του νησιού

40 κρουαζιερόπλοια θα καταπλεύσουν τον Μάιο στο λιμάνι της Ρόδου