Ανοδική η πορεία της κρουαζιέρας στη Ρόδο

Ανοδική η πορεία της κρουαζιέρας στη Ρόδο

Ανοδική η πορεία της κρουαζιέρας στη Ρόδο

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 1715 ΦΟΡΕΣ

Πώς αποτιμά τη σεζόν ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Βασίλης Παπαοικονόμου

Σε έναν μίνι απολογισμό της μέχρι τώρα πορείας της σεζόν στο τουριστικό λιμάνι της Ρόδου αλλά και της θητείας του στη θέση του προέδρου του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Νότιας Δωδεκανήσου, λίγο πριν από τις εκλογές, προέβη, σε δηλώσεις του, ο κ. Βασίλης Παπαοικονόμου.

Καταρχάς, όπως πει κατ’ επανάληψη ο πρόεδρος, η πορεία της κρουαζιέρας μέχρι στιγμής συνεχίζει να είναι ανοδική σε σχέση με το 2022 αφού μέχρι και τα τέλη Ιουλίου σημειώθηκε μία αύξηση επιβατών της τάξεως του 50,3% ενώ και ο Αύγουστος πάει πάρα πολύ καλά και ο ίδιος εκτιμά ότι και κατά τον τρέχοντα μήνα θα καταγραφεί μία αύξηση της τάξεως του 30% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα πέρυσι, που ήταν πάρα πολύ καλός. Οπότε, εκτιμά ότι στο τέλος του έτους, το τελικό αποτέλεσμα θα είναι μία αύξηση γύρω στο 40% σε σχέση με το 2022.

Ο πρόεδρος σημείωσε ακόμη, ότι η αύξηση στις προσεγγίσεις κυμαίνεται σε μικρότερο ποσοστό, απλά οι πληρότητες των πλοίων είναι μεγαλύτερες σε σχέση με το 2022.

Επίσης, είχαμε και νέες εταιρείες αλλά και νέα πλοία που προσεγγίζουν το λιμάνι μας, όμως σημαντικό είναι ότι, έπειτα από αρκετά χρόνια, έχουμε ξανά παρουσία της Costa η οποία ξανάρχισε πλέον τα δρομολόγιά της στο λιμάνι μας.

Χαρακτηριστικό της εντυπωσιακής πορείας του θαλάσσιου τουρισμού τα τελευταία χρόνια στη Ρόδο, είναι ότι έχουν ξεκινήσει οι προκρατήσεις-οι οποίες, ως γνωστόν, ξεκινούν ακόμη και από τις αρχές του χρόνου-αφού μέχρι τώρα έχουμε γύρω στις 410-420, αριθμός που θεωρείται ικανοποιητικός και αν συνεχιστεί με αυτούς τους ρυθμούς θα ξεπεράσει το 2023.

Είπε, ακόμη, ο κ. Παπαοικονόμου ότι είναι βέβαιο ότι δεν μπορεί να συνεχίσει αυτή η αύξηση επιβατών της τάξεως του 40%-50% αλλά οποιαδήποτε αύξηση έστω και 10%-20% θα είναι ευνοϊκή για την περαιτέρω πορεία της κρουαζιέρας.

Όσον αφορά στην κίνηση από την Τουρκία, σύμφωνα με τον ίδιο, φέτος, σε σχέση με το 2022, είναι πολύ αυξημένη.

Ομαλά κύλησε η σεζόν
Στη συνέχεια, ανέφερε ότι η σεζόν κύλησε ομαλά, χωρίς δυσλειτουργίες, ενώ η Εταιρεία security λειτουργεί άψογα και ελέγχει όλους όσοι εισέρχονται στα λιμάνια μας.

Επίσης, ήδη έχουν ολοκληρώσει τη μελέτη για την κατασκευή περίφραξης σε άλλο χώρο-και για ευνόητους λόγους δεν διευκρίνισε πού -στον οποίο θα γίνει η μεταφορά των κατασχεμένων αυτοκινήτων του Τελωνείου από το τουριστικό λιμάνι.

Ο χώρος αυτός θα είναι περιφραγμένος, ελεγχόμενος και με κάμερες, «ούτως ώστε να φύγει αυτή η ασχήμια που υπάρχει στον τουριστικό λιμένα. Και δεν είναι μόνο ασχήμια, είναι και θέμα που θέτουν οι υπεύθυνοι ασφαλείας των πλοίων...», όπως είπε.

Ακόμη, υπάρχει μελέτη και ήδη οι υποδομές έχουν ολοκληρωθεί, για να μεταφερθεί η κίνηση των οχημάτων (σ.σ. ταξί, πούλμαν) από την κεντρική είσοδο και να μεταφερθεί σε άλλο σημείο ούτως ώστε να μην υπάρχει ανάμειξη πεζών με οχήματα, να είναι πιο ασφαλής η κίνηση των πεζών επιβατών του λιμένα και ο ίδιος πιστεύει ότι στη σεζόν του 2024 θα είναι έτοιμοι να το λειτουργήσουν.

Επίσης, έχουν ολοκληρωθεί όλες οι διαδικασίες και προχθές συμπληρώθηκε από την Επιτροπή και το τελευταίο πρωτόκολλο ούτως ώστε να καλέσουν τον εργολάβο και να υπογράψουν τη σύμβαση για την ολοκλήρωση του ξυλοπεζόδρομου από το σημείο της οδού Καναδά μέχρι τον τουριστικό λιμένα και πιθανότατα θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι του χρόνου.

Απολογισμός
Κληθείς, τέλος, ο κ. Παπαοικονόμου να μιλήσει για την εμπειρία αυτά τα τέσσερα χρόνια στο τιμόνι του λιμενικού ταμείου, είπε: «Σίγουρα, ήταν προσωπικά για μένα μία πολύ καλή εμπειρία.

Μπήκα σε ένα αντικείμενο που δεν γνώριζα τίποτε, ευτυχώς και με τη στήριξη της υπηρεσίας και του Διοικητικού Συμβουλίου, μπόρεσα και ενημερώθηκα ως προς τις διαδικασίες λειτουργίας του φορέα.

Πιστεύω ότι έγινε ένα αρκετά καλό έργο: να ξεκινήσω από τη Μαρίνα Μανδρακίου όπου εκεί η κίνηση των αυτοκινήτων ήταν ανεξέλεγκτη, πάρκαραν οπουδήποτε και ένας που είχε το σκάφος του καμιά φορά δεν μπορούσε καν να βγει γιατί είχε παρκαρισμένο αυτοκίνητο.

Σίγουρα υπήρξε μία σύγκρουση με τους πολίτες της Ρόδου αλλά καταφέραμε και το καθιερώσαμε ούτως ώστε να κλείσει η μπάρα, να υπάρχει 24ωρη φύλαξη εκεί και πλέον να μην υπάρχει αυτό το κομφούζιο που υπήρχε στον λιμένα».

Ένα έργο-συνέχισε-το οποίο δεν είναι εμφανές, είναι η θεσμοθέτηση των χερσαίων λιμενικών ζωνών, που δεν υπήρχε σε κανένα σχεδόν λιμάνι ούτε στα υπόλοιπα νησιά, πλην της Ακαντιάς και το τουριστικό.

Τώρα, έχουν ολοκληρώσει σε όλα τα λιμάνια της χερσαίας λιμενικής ζώνης! Αυτή που υπολείπεται και είναι στη διαδικασία χάραξης είναι η ζώνη του νησιού της Χάλκης και ο λιμένας του Καστελλοόριζου που εκεί υπάρχουν ιδιαίτερα προβλήματα γιατί πρώτα πρέπει να γίνει η οριοθέτηση αιγιαλού και υπάρχουν κάποιες αντιδράσεις από την τοπική ηγεσία γιατί πιθανότατα κάποια καταστήματα θα χάσουν τις αυλές τους και γι’ αυτό δεν μπόρεσαν ακόμη εκεί να προχωρήσουν στη χάραξη της χερσαίας λιμενικής ζώνης.

Διαβάστε ακόμη

Ζήστε αξέχαστες εμπειρίες στη Ρόδο παροτρύνει τους αναγνώστες της η Rebekah Blakey, blogger από τη Μεγάλη Βρετανία

Αύξηση 8,4% καταγράφηκε στις αφίξεις τουριστών τον Απρίλιο

Κατέπλευσε για πρώτη φορά στη Ρόδο το κρουαζιερόπλοιο Celebrity Ascent

191 θαλαμηγοί στη Ρόδο από τις αρχές του χρόνου

Η Ελλάδα στους πιο δημοφιλείς προορισμούς για τις μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές

Γ. Ματσίγκος: Πολύ καλά εξελίχθηκε η τουριστική κίνηση τον Απρίλιο στη Ρόδο

Προβολή της Ρόδου στην Ολλανδική και Βελγική αγορά από την blogger Anne Maria De Graaf – Γαστρονομική περιήγηση του νησιού

40 κρουαζιερόπλοια θα καταπλεύσουν τον Μάιο στο λιμάνι της Ρόδου