Υπάρχει σοβαρό πρόβλημα με τα σχολεία λένε οι εκπαιδευτικοί

Υπάρχει σοβαρό πρόβλημα με τα σχολεία λένε οι εκπαιδευτικοί

Υπάρχει σοβαρό πρόβλημα με τα σχολεία λένε οι εκπαιδευτικοί

Κυριακή Πετρίδου

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 7855 ΦΟΡΕΣ

Το σοβαρό πρόβλημα με τη σχολική στέγη στο νησί της Ρόδου, τα δεκάδες κενά εκπαιδευτικών, κυρίως της Eιδικής Aγωγής, με τα οποία ξεκίνησε η νέα σχολική χρονιά καθώς και την αδυναμία εξεύρεσης στέγης από τους αναπληρωτές που έρχονται εδώ, ανέδειξαν, σε Συνέντευξη Τύπου που παραχώρησαν χθες, οι εκπρόσωποι του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (ΣΕΠΕ) Ρόδου, ζητώντας ενδελεχή προσεισμικό έλεγχο όλων των σχολικών κτηρίων.

Συγκεκριμένα, Συνέντευξη Τύπου παραχώρησαν ο πρόεδρος του Συλλόγου κ. Κώστας Κορδιστός, αντιπρόεδρος κ. Γιώργος Τζωρτζακάκης και τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου κ. Κώστας Μουτσάκης, κα Ευαγγελία Βολονάκη και κ. Τάσος Γιουρούκογλου.


Ξεκινώντας ο κ. Κορδιστός, είπε ότι δύο είναι τα βασικά θέματα που ήθελαν να αναδείξουν: οι ελλείψεις εκπαιδευτικών, ειδικά στον κλάδο της Ειδικής Αγωγής που αφορά την παράλληλη στήριξη, το ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό και τους σχολικούς νοσηλευτές και το δεύτερο είναι το κτηριακό πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε ιδιαίτερα στη Ρόδο αλλά και στα υπόλοιπα νησιά.


Αυτό που διεκδικεί και η Ομοσπονδία τους είναι σύγχρονα, ασφαλή σχολεία και γι’ αυτό τον λόγο ζητούν εδώ και χρόνια άμεσο, ουσιαστικό και ενδελεχή προσεισμικό έλεγχο όλων των σχολικών κτηρίων, με έκδοση πιστοποιητικών καταλληλότητας. Και είπε, στη συνέχεια: «Αυτό που βλέπουμε εδώ στη Ρόδο είναι κακοσυντηρημένα κτήρια και υλικά. Σοβάδες που πέφτουν, ειδικά σε σχολεία που είναι άνω των εκατό ετών και ένα τέτοιο παράδειγμα είναι και η Ακαδημία αλλά και ζημιές σε φωτιστικά, πόρτες, τζάμια, ηλεκτρολογικά». Μάλιστα, ανέφερε ότι, νωρίτερα χθες, επισκέφθηκαν την Ακαδημία όπου βρισκόταν εκεί ειδικό συνεργείο για να ελέγξει τα τζάμια και σύμφωνα με τον ίδιο, μόνο δύο κρίθηκαν κατάλληλα ενώ τα υπόλοιπα θα πρέπει να αλλαχθούν επειδή είναι σάπια.


Μάλιστα περιέγραψε την κατάσταση ως εξής: «Γερασμένες, λοιπόν, υποδομές, χωρίς απαραίτητη συντήρηση, με μπαλώματα και πρόσκαιρες λύσεις που γίνονται μόνιμες. Δεκάδες, δυστυχώς, τμήματα, νηπιαγωγείων και δημοτικών σε κοντέινερ, απουσία προσεισμικού ελέγχου, απουσία ειδικών αιθουσών για το ολοήμερο, χώρων εστίασης, εξοπλισμένων εργαστηρίων κ.άα.».

Ακόμα και στα πιο «νέα» κτήρια-συνέχισε-αναφέροντας ως παράδειγμα το 18ο στην Ανάληψη, δεν υπάρχουν αίθουσες ούτε για να σιτιστούν τα παιδιά ενώ δεν υπάρχουν ούτε αίθουσες κατάλληλες για διδασκαλία. Δίπλα είναι το νηπιαγωγείο, στο οποίο παραχωρείται και αίθουσα από το δημοτικό ενώ στο προαύλιο έχουν τεράστιο πρόβλημα καθώς αυλίζονται γύρω στα 300 παιδιά και καθημερινά γίνονται ατυχήματα, παρά την εφημερία των εκπαιδευτικών.


«Έχουμε, λοιπόν, εκπαιδευτικούς που καλούνται να παίξουν τον ρόλο του τραπεζοκόμου, του φύλακα, του ψυχολόγου, του κοινωνικού λειτουργού γιατί, δυστυχώς, όλα τα σχολεία μας δεν έχουν το απαραίτητο προσωπικό», όπως είπε χαρακτηριστικά ενώ θα πρέπει κάποια στιγμή να εξετάσουν και σοβαρά την ανάγκη να υπάρχει ο απαραίτητος ιατρικός εξοπλισμός σε κάθε σχολείο, όπως κι ένας απινιδωτής ανά σχολική μονάδα.


Όσον αφορά τα κενά, ενδεικτικό είναι ότι υπάρχουν 171 παιδιά που έχουν έγκριση πλήρους παράλληλης στήριξης στη Ρόδο όμως στάλθηκαν από το υπουργείο μόνο 40 παράλληλες στηρίξεις. Έτσι, δεκάδες παιδιά υποχρεώνονται, στην καλύτερη περίπτωση, να μοιραστούν τους εκπαιδευτικούς της παράλληλης με ολέθρια αποτελέσματα για τις εκπαιδευτικές τους ανάγκες και για την ομαλή ένταξή τους στο σχολικό περιβάλλον.


Είπε, ακόμη, ότι προτάσσουν την εκπαίδευση των παιδιών και την ασφάλειά τους και δεν μπορούν ν’ ακούν άλλο τη συνεχή αναφορά στη γραφειοκρατία αφού «στην εποχή της πολυδιαφημιζόμενης ψηφιακής διακυβέρνησης αποτελεί τουλάχιστον…φαρσοκωμωδία!», όπως σημείωσε χαρακτηριστικά.


Ο κ. Μουτσάκης συμπλήρωσε αναφέροντας και άλλα προβλήματα, ξεκινώντας από τα κενά για τα οποία είπε ότι, ενώ από τις 11 Σεπτεμβρίου θα έπρεπε το σχολικό έτος να ξεκινάει με όλες τις προϋποθέσεις πλήρεις και οι εκπαιδευτικοί να είναι στη θέση τους, δυστυχώς αυτό δεν γίνεται και κατά συνέπεια χάνονται εκατοντάδες εργατοώρες εις βάρος της εκπαίδευσης των ίδιων των παιδιών.

Σύμφωνα με τον ίδιο, τα κενά είναι πάρα πολλά και δεν είναι μόνο της Ειδικής Αγωγής, είναι και κενά πολλών, κυρίως, ειδικοτήτων που συμπληρώνουν το ωρολόγιο πρόγραμμα του σχολείου.

Έτσι, φθάνουμε Οκτώβρη και Νοέμβρη μήνα και οι σχολικές μονάδες υπολειτουργούν.
Στη συνέχεια, ο κ. Μουτσάκης, θέλησε ν’ αναφερθεί σε ένα πρόβλημα που χρόνο με τον χρόνο οξύνεται και δεν είναι άλλο από το στεγαστικό, δηλαδή το θέμα της εύρεσης στέγης των εκπαιδευτικών και κυρίως στις νησιωτικές περιοχές.

Είναι γνωστό ότι υπάρχει ραγδαία αύξηση του Airbnb που δυστυχώς κάνει δύσκολη την εύρεση στέγης κυρίως για τους αναπληρωτές που έρχονται από τον Σεπτέμβριο και τον Ιούνιο και μάλιστα πολλές φορές αναγκάζονται, για αρκετές ημέρες, να μένουν μέσα στα αυτοκίνητά τους!


Όπως είπε, λοιπόν, θα πρέπει οι τοπικές Αρχές να σκύψουν επάνω σ’ αυτό το μεγάλο πρόβλημα, ειδικά όταν ο μισθός των αναπληρωτών είναι γύρω στα 900-950 ευρώ και τα ενοίκια είναι απαγορευτικά για την τσέπη τους. Ο κ. Μουτσάκης έκανε λόγο για ένα κοινωνικό πρόβλημα για το οποίο έχουν κάνει την παρέμβασή τους και στον δήμο Ρόδου ενώ διαφώνησε με την έννοια της χορήγησης βοηθήματος, τονίζοντας ότι θα πρέπει να υπάρξει ένα μηνιαίο επίδομα στέγης στους αναπληρωτές και τους νεοδιόριστους ή να μπει ένα μίνιμουμ ποσό κάθε μήνα στον μισθό τους έτσι ώστε να καλύπτουν το πρόβλημα της στέγης.


Η κα Βολονάκη, ως νηπιαγωγός, μίλησε για την Προσχολική Αγωγή, η οποία, όπως είπε, είναι ξεχασμένη από τους ιθύνοντες και ειδικά επειδή συστεγάζονται με δημοτικά σχολεία.


Όπως είπε, λοιπόν, δεν μπορούμε να μιλάμε για δίχρονη υποχρεωτική εκπαίδευση, δεν μπορούμε να μιλάμε για καινοτόμα προγράμματα και νέες προκλήσεις στην Προσχολική αγωγή, όταν τα νηπιαγωγεία συστεγάζονται μέσα σε δημοτικά, όταν παραχωρούνται απλά κάποιες αίθουσες, οι οποίες βέβαια προσαρμόζονται στις ανάγκες των παιδιών, που ωστόσο δεν καλύπτουν αυτό που θα έπρεπε να καλύψουν. «Θέλουμε νηπιαγωγεία τα οποία θα βοηθήσουν σ’ αυτές τις προκλήσεις που έχουμε και που πρέπει, τέλος πάντων, να δοθεί μία μεγαλύτερη σημασία στην Προσχολική Αγωγή αφού είναι η βάση της εκπαίδευσης.

Δεν μπορούμε να μιλάμε για ολόπλευρη ανάπτυξη των παιδιών, όταν, τα παιδιά αυτά, τεσσάρων-πέντε χρονών, δεν έχουν τον χώρο να βγουν έξω να διαπαιδαγωγηθούν ανάλογα γιατί συστεγάζονται με μεγάλα σχολεία, με μεγάλο αριθμό μαθητών κι αυτό δεν μπορεί να καλύψει τις ανάγκες τους», είπε. Πέρα από αυτές τις δυσκολίες, κατέληξε, ο μεγάλος αριθμός μαθητών δημιουργεί απίστευτη φασαρία.


Το πρώτο ζήτημα στο οποίο θέλησε να αναφερθεί, στη συνέχεια, ο κ .Τζωρτζακάκης, είναι στα κενά, λέγοντας ότι αυτή τη στιγμή αντιμετωπίζουμε σοβαρό πρόβλημα όχι μόνο στην παράλληλη στήριξη αλλά και στη Γενική Αγωγή καθώς, αυτή τη στιγμή, έχουμε σχολεία που δεν μπορούν να ξεκινήσουν το ολοήμερο πρόγραμμα επειδή το υπουργείο δεν έχει φροντίσει έγκαιρα να κάνει τις προσλήψεις που απαιτούνται.


Αναφέρθηκε κι εκείνος στις ελλείψεις στην Ειδική Αγωγή, όπως στο 1ο Ειδικό Σχολείο Ρόδου, που στεγάζεται στο «ΡΟΔΑ», λείπουν τρεις δάσκαλοι και τα παιδιά τους μοιράζονται στις υπόλοιπες τάξεις, επίσης στο ειδικό Λίνδου που στεγάζεται στο Δημοτικό Λάρδου και στο 2ο Ειδικό Σχολείο Ρόδου, που ξεκίνησε φέτος τη λειτουργία του και στεγάζεται στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Κρεμαστής. Ενδεικτικά, μάλιστα, ανέφερε ότι, στο νησί της Ρόδου, για κάθε εκατό εγκρίσεις παράλληλης στήριξης, το υπουργείο έστειλε 24 ανθρώπους, δηλαδή κάλυψε το 24% των κενών, με συνέπεια να δημιουργείται σοβαρότητα πρόβλημα.

Την προηγούμενη Πέμπτη έγινε κινητοποίηση της Ένωσης Γονέων για τον σκοπό αυτό και αύριο, Πέμπτη, διοργανώνει αντίστοιχη κινητοποίηση ο Σύλλογός τους, στη Διεύθυνση Α’ βάθμιας Εκπαίδευσης Δωδεκανήσου, σε συνεργασία με την Ένωση Γονέων, στη 1:30 το μεσημέρι, για τις ελλείψεις και το κτηριακό πρόβλημα.


Γι’ αυτό το τελευταίο, ανέφερε ότι την προηγούμενη Πέμπτη συνέβη ατύχημα σε εκπαιδευτικό στην Ακαδημία, το οποίο χαρακτήρισε εργατικό ατύχημα και τόνισε ότι πρέπει ν’ αρχίσουμε να συζητάμε σοβαρά για τα σχολικά κτήρια και το πρόβλημα με το κτήριο της Ακαδημίας, ένα σχολικό συγκρότημα που δεν μπορεί να εξυπηρετήσει όλον αυτό τον μαθητικό πληθυσμό. Και συνέχισε ο κ. Τζωρτζακάκης:


«Μιλώντας, λοιπόν, για τα σχολικά κτήρια χρειάζεται να συζητήσουμε σχετικά με την αναγκαιότητα δημιουργίας ενός προγράμματος σχολικής στέγης το οποίο δεν έχει δυστυχώς μπει στη διαδικασία που πρέπει. Δεν μπορεί η πόλη να εξυπηρετήσει τις ανάγκες αυτή τη στιγμή αν δεν χτιστούν καινούργια σχολικά κτήρια. Αν δεν συζητήσουμε, δηλαδή, στα σοβαρά, την αναγκαιότητα ανέγερσης νέων διδακτηρίων δεν θα καταφέρουμε να λύσουμε το πρόβλημα», τονίζοντας ότι μέχρι τότε πρέπει να γίνονται οι απαιτούμενες επισκευές.


Ανέφερε, ακόμη, ότι οι διευθυντές του σχολικού συγκροτήματος της Ακαδημίας έχουν επανειλημμένα στείλει υπομνήματα προς την αρμόδια Αντιδημαρχία Μεσαιωνικής Πόλης, περιγράφοντας τα προβλήματα του κτηρίου, και την περασμένη εβδομάδα έστειλαν ένα τέτοιο, συμπτωματικά, δύο ημέρες προτού συμβεί το ατύχημα.


Θύμισε ότι ο δήμος Ρόδου, δια του αρμόδιου αντιδημάρχου, υποσχέθηκε ένα εφάπαξ επίδομα για τους εκπαιδευτικούς πέρυσι το οποίο όμως δεν έχει δοθεί και αυτό συνιστά εξαπάτηση.


Ο κ. Γιουρούκογλου, τέλος, εκλεγμένος με την «Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών, είπε, μεταξύ άλλων, ότι πρέπει να παρθούν τα απαραίτητα μέτρα στήριξης για τον Θεσσαλικό λαό όπως και για τον Ροδιακό λαό αφού για τις πρόσφατες πυρκαγιές δεν έχει γίνει απολύτως τίποτα.


Ως ΣΕΠΕ Ρόδου και φέτος συνεχίζουν στην απεργία-αποχή, που αποφάσισε από πέρυσι η Ομοσπονδία τους, από την αξιολόγηση.
Επίσης, ισχύει για τους μέντορες και συντονιστές η απόφαση που έχει παρθεί για αποχή από τον θεσμό και συνεχίζουν στον βωμό της εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης των σχολικών μονάδων, ως προς το εκπαιδευτικό τους έργο, στην κατεύθυνση που τους έχει πει η Ομοσπονδία τους.

Επικουρικά, ακόμη, είπε ότι αυτή τη στιγμή έρχονται συνάδελφοί τους εδώ που καλούνται να βρουν σπίτια…τρύπες με πεντακόσια και εξακόσια ευρώ, κι αν τα βρουν, τη στιγμή που ξέρουμε ότι το κύμα ακρίβειας είναι τεράστιο και πραγματικά στο πρώτο δεκαήμερο ο μισθός έχει εξανεμιστεί, τόσο των νεοδιόριστων όσο και των άλλων εκπαιδευτικών.

Διαβάστε ακόμη

Ανοικτός για το κοινό ο ξενώνας της Αγίας Αικατερίνης στη Μεσαιωνική Πόλη

Θα ολοκληρωθούν οι εργασίες στην Ακρόπολη της Ρόδου

Κοινή επιστολή του δημάρχου Ρόδου και του προέδρου του ΙΣΡ για τη διευθέτηση των περικοπών που υφίστανται οι εργαστηριακοί γιατροί

Καθορίστηκαν τα εκλογικά τμήματα στα οποία θα ψηφίσουμε στις ευρωεκλογές της 9ης Ιουνίου

Αθώοι λόγω αμφιβολιών κρίθηκαν από το Πενταμελές Εφετείο Δωδεκανήσου οι δύο εφοριακοί που κατηγορούνταν για δωροληψία

Συνεδρίασε το συντονιστικό για τη δασοπροστασία των νησιών

Από 4 έως 7 Ιουλίου οι «Διάλογοι της Νισύρου»

«Μάνες της τέχνης» - Πρωτότυπη εκδήλωση στο ΚΑΠΗ Δήμου Ρόδου αύριο με αφορμή τη γιορτή της μητέρας