To 4o ΓΕΛ Ρόδου ταξίδεψε στο Bergen της Νορβηγίας

To 4o ΓΕΛ Ρόδου ταξίδεψε στο Bergen της Νορβηγίας

To 4o ΓΕΛ Ρόδου ταξίδεψε στο Bergen της Νορβηγίας

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 2043 ΦΟΡΕΣ

Με πρόγραμμα Erasmus+ KA220 για την εργασιακή εξουθένωση εκπαιδευτικών

Το 4ο Γενικό Λύκειο Ρόδου ταξίδεψε στο Bergen της Νορβηγίας στο πλαίσιο διακρατικής συνάντησης του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ KA220-SCH - Cooperation partnerships in school education, με κωδικό 2021-1-EL01-KA220-SCH-000031629 και θέμα «Η επαγγελματική εξουθένωση των εκπαιδευτικών και η νέα εκπαιδευτική πραγματικότητα ως πρόκληση συνεργασίας και επαγγελματικής ενδυνάμωσης».

Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε στις 18 – 22 Σεπτεμβρίου 2023 στο Λύκειο Fyllingsdalen vgs. Συντονιστής του σχεδίου Erasmus+ είναι το 4ο Γενικό Λύκειο Ρόδου και οι υπόλοιποι εταίροι είναι το Τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων & Πολιτισμού του Παντείου πανεπιστημίου, τα σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Liceo Scientifico Statale N. Copernico στην Brescia της Ιταλίας και το Fyllingsdalen vgs στο Bergen της Νορβηγίας και οι μη κυβερνητικοί εκπαιδευτικοί οργανισμοί Joniškio rajono Švietimo įstaigų vadovų sociacijai (Λιθουανία), Umbrella (Γεωργία) και ICON (Ελλάδα).

Σκοπός αυτής της εταιρικής σχέσης είναι η ενίσχυση της θέσης των εκπαιδευτικών με ευκαιρίες επαγγελματικής ανάπτυξης, η δημιουργία ενός απαλλαγμένου από άγχος σχολικού περιβάλλοντος που ευνοεί τη μάθηση και την ολοκληρωμένη ανάπτυξη των μαθητών, η δημιουργία καινοτόμων δομών και δράσεων στο εσωτερικό των εκπαιδευτικών οργανισμών, η βελτίωση της ικανότητας των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων να διαχειριστούν αποτελεσματικά τη στροφή προς την ψηφιακή εκπαίδευση και η ανάπτυξη δεξιοτήτων διακρατικής συνεργασίας, διαχείρισης συγκρούσεων και αλληλεγγύης.

Η εργασιακή εξουθένωση είναι ένα πρόβλημα σωματικής και ψυχικής υγείας που απασχολεί πολλούς εργαζόμενους στις μέρες μας και αναμφισβήτητα πλήττει τους εκπαιδευτικούς, αφού το επάγγελμα τους αποτελεί ένα από τα τρία πιο στρεσογόνα επαγγέλματα σε παγκόσμιο επίπεδο.

Η εργασιακή εξουθένωση αποτελεί διαχρονικό πρόβλημα της εργασιακής καθημερινότητας των εκπαιδευτικών σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης. Η πρόσφατη υγειονομική κρίση, λόγω της πανδημίας CoViD-19, έφερε τους εκπαιδευτικούς αντιμέτωπους με νέες προκλήσεις και δυσκολίες που επιδείνωσαν το πρόβλημα.

Οι αλλαγές που σημειώθηκαν στην εκπαίδευση εξαιτίας της ραγδαίας εξέλιξης των νέων τεχνολογιών και των οικονομικών και κοινωνικών μεταβολών επέδρασαν στις εκπαιδευτικές προσεγγίσεις, στην επικοινωνία και τη συνεργασία στην εκπαιδευτική κοινότητα.

Η νέα εκπαιδευτική πραγματικότητα απαιτεί από τους εκπαιδευτικούς νέες δεξιότητες, ανθεκτικότητα στο άγχος, προσαρμογή στην αλλαγή και ενίσχυση ψηφιακών δεξιοτήτων. Επιπλέον, απαιτεί από τα σχολεία να αναπτύξουν ένα μοντέλο προσαρμογής στις αλλαγές, όραμα και σχέδιο εσωτερικής πολιτικής για ένα βιώσιμο μέλλον, ψηφιακά προσανατολισμένο.

Στη συνάντηση αυτή, οι εταίροι συζήτησαν για διαδικαστικά θέματα του έργου, αντάλλαξαν βέλτιστες πρακτικές και επιμορφώθηκαν με την καθοδήγηση του πανεπιστημίου και εξειδικευμένους συνεργάτες των εκπαιδευτικών φορέων.

Συγκεκριμένα, οι σχολικοί εταίροι παρουσίασαν αναλυτικά το σχεδιασμό και την διακρατική υλοποίηση διδακτικών σεναρίων που ενσωματώνουν καινοτόμες διδακτικές τεχνικές και ψηφιακά εργαλεία με στόχο να εμπλουτίσουν τη μαθησιακή διαδικασία και να βελτιώσουν το παιδαγωγικό κλίμα.

Επίσης, παρουσίασαν ένα σχέδιο εσωτερικής πολιτικής και δράσεις που πραγματοποιήθηκαν σε κάθε σχολείο-εταίρο με στόχο τη μείωση του άγχους εκπαιδευτικών και μαθητών και τη βελτίωση της σχολικής καθημερινότητας.

Έμφαση δόθηκε στον σχεδιασμό και την αξιολόγηση ενός πλάνου βιωσιμότητας του σχεδίου, με στόχους την υιοθέτηση μακροπρόθεσμων βιώσιμων πρακτικών βελτίωσης της ποιότητας της εκπαίδευσης και τη διάδοση των αποτελεσμάτων του σχεδίου.

Κατά τη διάρκεια της παραμονής τους στην Νορβηγία, οι εκπρόσωποι των εταίρων του προγράμματος ξεναγήθηκαν στην πόλη του Μπέργκεν, στα μαγευτικά φιόρδ και τη νορβηγική ύπαιθρο και γνώρισαν την τοπική κουλτούρα και γαστρονομία.

Το 4ο Γενικό Λύκειο ως συντονιστής του σχεδίου επιβλέπει και συντονίζει το συνολικό σχεδιασμό και την υλοποίηση των δραστηριοτήτων. Η παιδαγωγική ομάδα του σχολείου θέλει να ευχαριστήσει θερμά τους εκπροσώπους όλων των εταίρων για την προθυμία, την αποτελεσματικότητα και την άριστη συνεργασία, καθώς και την περιφέρεια νοτίου Αιγαίου για την αρωγή της.

Ήταν μια εποικοδομητική και ευχάριστη συνάντηση σε φιλικό κλίμα αρμονικής συνεργασίας και μια εξαιρετική ευκαιρία για όλους τους συμμετέχοντες να γνωρίσουν την ιστορία, τη φύση και την κουλτούρα της Νορβηγίας, αλλά και των άλλων ευρωπαϊκών χωρών-εταίρων, να διευρύνουν τους ορίζοντές τους και να βελτιωθούν επαγγελματικά αποκτώντας νέες γνώσεις και δεξιότητες, να αξιολογήσουν τα αποτελέσματα του σχεδίου και να σχεδιάσουν βελτιωτικές δράσεις για τη βιωσιμότητα του έργου και τη μακρόχρονη επιτυχία του.

Περισσότερες πληροφορίες για το σχέδιο Erasmus+ KA220-SCH - Cooperation partnerships in school education, με κωδικό 2021-1-EL01-KA220-SCH-000031629 και θέμα «Η επαγγελματική εξουθένωση των εκπαιδευτικών και η νέα εκπαιδευτική πραγματικότητα ως πρόκληση συνεργασίας και επαγγελματικής ενδυνάμωσης» στην ιστοσελίδα https://blogs.sch.gr/teacherburnout/

Διαβάστε ακόμη

Πανελλαδικές 2024: Στους 68.851 οι εισακτέοι – Το πρόγραμμα

Στις 4 Ιουνίου οι εξετάσεις ενηλίκων για απόκτηση απολυτηρίου Δημοτικού Σχολείου στην Κάλυμνο

To xρονοδιάγραμμα των εξετάσεων: 20 Μαΐου ξεκινούν στα Λύκεια, 3 Ιουνίου στα Γυμνάσια, από 31 Μαΐου οι Πανελλαδικές στα ΓΕΛ

Δράσεις του 2ου ΕΠΑ.Λ.-Π.ΕΠΑ.Λ. Ρόδου για την Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων Ζώων

Μοναδική γιορτή επιστήμης και τεχνολογίας, στο 1ο Γ.Ε.Λ. ΡΟΔΟΥ «Βενετόκλειο»

Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος στο Π.Μ.Σ. με τίτλο «Περιβαλλοντική Εκπαίδευση»

Πρωτότυπη ενδοσχολική επιμόρφωση του 2ου Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου Ρόδου

Πλούσια, παιδαγωγικά και καλλιτεχνικά, η δράση του Μουσικού Σχολείου Ρόδου