Γρηγόρης Τάσιος: Η κλιματική αλλαγή υποχρεώνει σε αναπροσαρμογή της στρατηγικής μας στόχευσης για τον τουρισμό

Γρηγόρης Τάσιος: Η κλιματική αλλαγή υποχρεώνει σε αναπροσαρμογή της στρατηγικής μας στόχευσης για τον τουρισμό

Γρηγόρης Τάσιος: Η κλιματική αλλαγή υποχρεώνει σε αναπροσαρμογή της στρατηγικής μας στόχευσης για τον τουρισμό

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 687 ΦΟΡΕΣ

Γράφει ο
Γρηγόρης Τάσιος*
Στο CNN Greece

 

Ο Τουρισμός είναι για άλλη μία φορά ο μεγάλος πρωταγωνιστής που κάνει τη διαφορά για την ελληνική οικονομία, αφού σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις και εκτός συγκλονιστικού απροόπτου, η χώρα μας βρίσκεται πολύ κοντά στο να καταγράψει νέο ρεκόρ τουριστικών επιδόσεων.

Και στη φετινή επιτυχία, το ελληνικό ξενοδοχείο παραμένει σταθερά καταλύτης για την ανάπτυξη και την κοινωνική συνοχή, τόσο σε εθνικό όσο και σε περιφερειακό και τοπικό επίπεδο.

Η τεράστια συνεισφορά του Τουρισμού στην πρόοδο και την ευημερία της ελληνικής κοινωνίας, ειδικά σε ηπειρωτικές και νησιωτικές περιοχές, αναδεικνύεται κάθε καλοκαίρι. Η τουριστική δραστηριότητα αποτελεί κύρια πηγή εσόδων και απασχόλησης με κομβικό ρόλο στην ανταγωνιστικότητα της οικονομίας και με θετικό πρόσημο στη φήμη της χώρας στο εξωτερικό. Ωστόσο, τα ακραία φαινόμενα που αποτελούν τη νέα διεθνή πραγματικότητα δοκιμάζουν και τις αντοχές του ελληνικού Τουρισμού.

Η κλιματική αλλαγή μας υποχρεώνει να διαφοροποιήσουμε την οπτική μας και να στραφούμε σε ένα πιο βιώσιμο μοντέλο, αναπροσαρμόζοντας τη στρατηγική μας στόχευση για τον Τουρισμό της επόμενης μέρας. Μας επιβάλλει να εστιάσουμε στην πρόληψη και αντιμετώπιση ακραίων φαινομένων, στα επιμέρους τοπικά χαρακτηριστικά της κάθε περιοχής, να επιμηκύνουμε την τουριστική μας περίοδο, να αποφύγουμε φαινόμενα υπερκορεσμού και ασφαλώς, να προχωρήσουμε τάχιστα στη θωράκιση και αναβάθμιση των υποδομών μας.

Ο δρόμος της συνεργασίας έχει αποδειχθεί ότι οδηγεί σε θετικά αποτελέσματα. O επαναπροσδιορισμός του τουριστικού μας προϊόντος, με όρους βιωσιμότητας, ποιότητας και θεματικού εμπλουτισμού βασισμένου στα πλεονεκτήματα του κάθε ελληνικού προορισμού, πρέπει να αποτελέσει τη στρατηγική μας προτεραιότητα. Απαιτεί σχέδιο, πόρους και συνένωση δυνάμεων σε όλα τα επίπεδα προκειμένου να πετύχουμε τη μετάβαση στη νέα εποχή για τον ελληνικό Τουρισμό, για το περιβάλλον και για την ίδια την κοινωνία.

Όλοι οι άνθρωποι του Τουρισμού καταλήγουμε κάθε χρόνο να συμφωνούμε στα βασικά που πρέπει να γίνουν όσο το δυνατόν συντομότερα, με τόλμη και έμφαση στο τελικό αποτέλεσμα. Αν θέλουμε ο ελληνικός Τουρισμός να περάσει σε μία νέα καλύτερη εποχή, μετά τη θετική εξέλιξη που είχαμε στο ζήτημα του αθέμιτου ανταγωνισμού των βραχυχρόνιων μισθώσεων, η κρίσιμη συγκυρία οφείλει να δώσει ξεκάθαρες απαντήσεις σε χρονίζοντα προβλήματα στον χωροταξικό σχεδιασμό, στον αιγιαλό και τις ελλείψεις σε εξειδικευμένο ανθρώπινο δυναμικό.

* Ο Γρηγόρης Τάσιος είναι Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων

Διαβάστε ακόμη

Ηλίας Καραβόλιας: Περί της δομής των πραγμάτων

Γιώργος Γεωργαλλίδης: Η ανάγκη επιστροφής της ελπίδας

Θεόδωρος Παπανδρέου: Έχει θέση η τιμωρία στη διαπαιδαγώγηση του παιδιού;

Πέτρος Κόκκαλης: Εθνική Πράσινη Συμφωνία για την ευημερία

Γιάννης Ρέτσος: Υπερτουρισμός: μύθοι και αλήθειες

Δημήτρης Κατσαούνης: Αυτές οι Eυρωεκλογές χτίζουν γέφυρα με τον Ελληνισμό της Διασποράς

Γιάννης Σαμαρτζής: Τα τεκμήρια διαβίωσης των φορολογουμένων και η δυνατότητα αποφυγής τους

Φίλιππος Ζάχαρης: Εσωτερικός κόσμος, εικόνες και ορισμός του χρόνου