Σε επιμορφωτικό σεμινάριο για τη βιωσιμότητα του νερού το 12ο Δημοτικό Σχολείο Ρόδου

Σε επιμορφωτικό σεμινάριο για τη βιωσιμότητα του νερού το 12ο Δημοτικό Σχολείο Ρόδου

Σε επιμορφωτικό σεμινάριο για τη βιωσιμότητα του νερού το 12ο Δημοτικό Σχολείο Ρόδου

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 2205 ΦΟΡΕΣ

Το 12ο Δ.Σ. Ρόδου συμμετείχε σε ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus ΚΑ122 με θέμα «Βιωσιμότητα.

Χωρίς το νερό, δεν υπάρχει μέλλον». Στο πρόγραμμα συμμετείχε αντιπροσωπεία 6 εκπαιδευτικών (Γρηγόρης Φλουρίδης, Μάνια Σκουμπουρδή, Δημήτρης Μάγγος, Χριστίνα Διαμαντή, Θωμάς Καλούτσας και Μαρία Καραγιάννη) του σχολείου καθώς επίσης και εκπαιδευτικοί από τη Βιέννη.

Το 12ο Δημοτικό Σχολείο Ρόδου αναφέρει τα εξής περί της συμμετοχής του στο πρόγραμμα:
«Οι στόχοι του επιμορφωτικού σεμιναρίου ήταν οι εξής: ο κύκλος του νερού – παρελθόν, παρόν και μέλλον, το «ταξίδι» του νερού στις μεγάλες πόλεις το παράδειγμα της Βαρκελώνης, αστικό και φυσικό περιβάλλον, βιωσιμότητα και διαχείριση των υδάτινων πόρων, προστασία της θάλασσας και της παραλίας.

Η επίτευξη των στόχων πλαισιώθηκε από βιωματικές δράσεις συνεργατικής μεθόδου, οι οποίες καταγράφηκαν σε e- portfolio στην πλατφόρμα Moodle.

Συγκεκριμένα, μέσα από ένα καθημερινό πρόγραμμα που περιλάμβανε θεωρία, συζήτηση, πολιτιστικές δραστηριότητες, αναγνωρίσαμε Τα μαθησιακά αποτελέσματα της τοπικής (Βαρκελώνη) και της παγκόσμιας βιώσιμης διαχείρισης του νερού. Παράλληλα συμμετείχαμε σε βιωματικές δράσεις, οι οποίες μας προβλημάτισαν σχετικά με την εύρεση τρόπων διασύνδεσης μεταξύ των μαθημάτων των αναλυτικών προγραμμάτων και θεμάτων που αφορούν στη βιώσιμη διαχείριση των υδάτινων πόρων.

Επισκεφθήκαμε ιστορικά μνημεία (βρύσες, συντριβάνια, υδραγωγεία) της πόλης, που σχετίζονται με το νερό και γενικότερα με τον τρόπο ύδρευσης της πόλης, από το παρελθόν (Μουσείο Νερού AGBAR) έως και σήμερα, ερευνώντας παράλληλα τον ρόλο του νερού στην ποίηση, τη ζωγραφική και τη κουλτούρα ενός λαού ως στοιχεία της πολιτιστικής του κληρονομιάς.

Επιπλέον επισκεφθήκαμε το εργοστάσιο καθαρισμού του νερού (ΕΤΑΡ. Sant Joan Despi) όπου παρακολουθήσαμε τα στάδια επεξεργασίας του νερού, το εργοστάσιο αφαλάτωσης (ATL ITAM), στο οποίο πραγματοποιείται με υπερσύγχρονες τεχνικές η παραγωγή χρήσιμου νερού από το θαλασσινό και την υψηλών προδιαγραφών μονάδα επεξεργασίας λυμάτων (EDAR – El Prat), τα οποία λειτουργούν έχοντας ως γνώμονα τη βιώσιμη διαχείριση των υδάτινων πόρων της πόλης.

Επιπρόσθετα, επισκεφτήκαμε διάφορα επιστημονικά κέντρα που σχετίζονται με το νερό, όπως το Ενυδρείο, την κεντρική αγορά, το AGBAR Water Museum, τον Ιστιοπλοϊκό Όμιλο της Βαρκελώνης, το Cosmo Caixa: Amazonian flooded forest, το Μεσογειακό Κέντρο Θαλάσσιων Ερευνών, όπου παρακολουθήσαμε διαλέξεις από επιστημονικό προσωπικό και είχαμε τη δυνατότητα να εφαρμόσουμε εκπαιδευτικά προγράμματα για παιδιά (ηλικίας 10-12 ετών).

Οι στόχοι του επιμορφωτικού σεμιναρίου επιτεύχθηκαν με απόλυτη επιτυχία και γι' αυτό θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών για την ευκαιρία που μας παρείχε, καθώς επίσης και το Ινστιτούτο Learn To Teach (European courses) για την ολοκληρωμένη επιμόρφωση».

Διαβάστε ακόμη

Πανελλαδικές 2024: Στους 68.851 οι εισακτέοι – Το πρόγραμμα

Στις 4 Ιουνίου οι εξετάσεις ενηλίκων για απόκτηση απολυτηρίου Δημοτικού Σχολείου στην Κάλυμνο

To xρονοδιάγραμμα των εξετάσεων: 20 Μαΐου ξεκινούν στα Λύκεια, 3 Ιουνίου στα Γυμνάσια, από 31 Μαΐου οι Πανελλαδικές στα ΓΕΛ

Δράσεις του 2ου ΕΠΑ.Λ.-Π.ΕΠΑ.Λ. Ρόδου για την Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων Ζώων

Μοναδική γιορτή επιστήμης και τεχνολογίας, στο 1ο Γ.Ε.Λ. ΡΟΔΟΥ «Βενετόκλειο»

Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος στο Π.Μ.Σ. με τίτλο «Περιβαλλοντική Εκπαίδευση»

Πρωτότυπη ενδοσχολική επιμόρφωση του 2ου Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου Ρόδου

Πλούσια, παιδαγωγικά και καλλιτεχνικά, η δράση του Μουσικού Σχολείου Ρόδου