Εντυπωσιάζει με την ερμηνεία του ο Ροδίτης Γιώργος Χρυσοστόμου
ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 4149 ΦΟΡΕΣ
Και φέτος έκανε όλη την Αθήνα (μόνο, δυστυχώς), να μιλάει για την ερμηνεία του στο Θέατρο ο Ροδίτης ηθοποιός, βραβευμένος με το Βραβείο Χορν, Γιώργος Χρυσοστόμου!
Είδαμε την παράσταση που πρωταγωνιστεί αυτή την περίοδο στο ανακαινισμένο θέατρο Ark (σ.σ. στην Κυψέλη), στο έργο του Μπρεχτ «Η άνοδος του Αρτούρο Ούι», μία αλληγορική παραπομπή στην άνοδο του ναζισμού, και πραγματικά δίνει ρεσιτάλ επιδεικνύοντας σπάνια ερμηνευτική δεινότητα.
Γραμμένο το 1941, με τη δράση του να εκτυλίσσεται στο Σικάγο του Μεσοπολέμου, κάνει έναν παραλληλισμό της περιόδου που ακολούθησε το οικονομικό κραχ μ’ αυτήν που οδήγησε τον Χίτλερ στην εξουσία.
Όλα ξεκινούν από τον έλεγχο του…τραστ του κουνουπιδιού κι από εκεί εμπλέκονται ο επιχειρηματίας, ο τοπικός άρχοντας, τα ΜΜΕ, όλο το σύστημα δηλαδή που κάνει κουμάντο στην τοπική αγορά.
Και κάπου εκεί από τα…έγκατα της κοινωνίας (και του σκηνικού που είναι στην ουσία μία πασαρέλα και ανοίγει συμβολικά αλλά και πρακτικά σαν καταπακτή) αναρριχάται στην κορυφή, χρησιμοποιώντας όλους, μη σταματώντας πουθενά, ακόμα και σκοτώνοντας, το τέρας: ο Αρτούρο Ούι και η συμμορία του που έχει γίνει το χέρι της εξουσίας για να διαφεντεύει την τοπική κοινωνία επιβάλλοντας, αρχικά, τις προσταγές της και, στη συνέχεια, ο στόχος είναι βέβαια, ν’ αναρριχηθεί ο ίδιος ως ο απόλυτος άρχων.
Ένας Χρυσοστόμου που σε «γραπώνει» από το πρώτο λεπτό, πλάθει ένα ον πρωτόγονο που «μαϊμουδίζει» αρχικά και στη συνέχεια, με τη βοήθεια «ειδικών», μαθαίνει να…μιμείται την ανθρώπινη συμπεριφορά, την «καθώς πρέπει», να μοιάζει το ανθρωποειδές με άνθρωπο για να εισχωρήσει σαν Δούρειος Ίππος στην κοινωνία και να την καταπιεί. Το τέρας να την κατακτήσει. Και στο τέλος, βέβαια, γίνονται…τα αποκαλυπτήριά του.
Ανατριχιαστικά επίκαιρο μ’ έναν Ροδίτη καλλιτέχνη που γράφει ιστορία στο Θέατρο εδώ και χρόνια και δοθείσης της ευκαιρίας αξίζει να το δείτε...
Κυρ. Π.