Πάνω από 3 εκατομμύρια ευρώ για την προβολή των νησιών του Νοτίου Αιγαίου

Πάνω από 3 εκατομμύρια ευρώ για την προβολή των νησιών του Νοτίου Αιγαίου

Πάνω από 3 εκατομμύρια ευρώ για την προβολή των νησιών του Νοτίου Αιγαίου

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 1553 ΦΟΡΕΣ

Εγκρίθηκε χθες το πρόγραμμα από το περιφερειακό συμβούλιο

Πάνω από 3 εκατ. ευρώ θα δαπανήσει η περιφέρεια νοτίου Αιγαίου για την υλοποίηση δράσεων στον τομέα της τουριστικής προβολής των νησιών μας την επόμενη χρονιά.

Σύμφωνα με το πρόγραμμα που έχει καταρτιστεί για το 2024 ο ενδεικτικός προϋπολογισμός των δράσεων αυτών ανέρχεται σε 3.250.000 ευρώ, θέμα που συζητήθηκε στη χτεσινή συνεδρίαση του περιφερειακού συμβουλίου, κατά την οποία και ψηφίστηκε ομόφωνα από το σώμα.


Ο περιφερειάρχης Γιώργος Χατζημάρκος τοποθετούμενος για το θέμα υπογράμμισε μεταξύ άλλων ότι πριν μία εβδομάδα πήραμε μία μεγάλη είδηση για την περιοχή ότι ο πρώτος τουριστικός προορισμός στον κόσμο στις αναζητήσεις στην google είναι η Ρόδος και μάλιστα την ώρα που αυτό έγινε γνωστό βρισκόταν σε εξέλιξη το συνέδριο του ΣΕΤΕ στην Αθήνα και εκεί ο πρόεδρος κ. Παράσχης διέκοψε τις εργασίες για να ανακοινώσει την εξέλιξη αυτή, λέγοντας ότι για πρώτη φορά στην ιστορία της η Ελλάδα έχει ένα διεθνές mega brand.


Αυτό όπως είπε επιτεύχθηκε και με τη βοήθεια του τουριστικού πλάνου της περιφέρεια με τη στροφή στον ψηφιακό περιβάλλον, ενώ έκανε γνωστό ότι το 2022 πραγματοποιήθηκαν περίπου 440 εκ θεάσεις στην ψηφιακή καμπάνια της και το 2023 ξεπεράσαμε το μισό δις κάτι το οποίο δείχνει μία τάση που πρέπει να προστατευτεί και να βελτιωθεί .


Όπως υπογράμμισε το κεντρικό θέμα του 2024 θα είναι η αειφορία και τα νησιά μας έχουν να παρουσιάσουν σχέδιο σε αυτό τον τομέα ενώ όπως τόνισε οι επιτυχίες στον τουρισμό είναι επιτυχίες που προέρχονται από τη συμμετοχή όλων. Έκανε λόγο για νίκη των νησιωτών που συμμετείχαν στη διαμόρφωση του τουριστικού προϊόντος με αποτέλεσμα να δημιουργηθούν εισόδημα και θέσεις εργασίας


Αλλά και τα στοιχεία της τράπεζας της Ελλάδος όπως είπε ο κ. Χατζημάρκος δείχνουν ότι η δουλειά ετών έχει αποδώσει και ότι είμαστε σε έναν σωστό δρόμο. Μάλιστα τόνισε ότι τα αποτελέσματα αυτά πρέπει να τα πανηγυρίσουμε και να εργαστούμε όλοι για να τα διατηρήσουμε και να τα προστατέψουμε.

Το πρόγραμμα της περιφέρειας
Το πρόγραμμα τουριστικής προβολής της ΠΝΑ για το 2024 θα περιλαμβάνει τις παρακάτω κύριες ομάδες δράσεων τουριστικής προβολής:
• Διαφημιστικές καμπάνιες στο εξωτερικό και την Ελλάδα.
• Συνέργειες προώθησης με Tour Operators και αεροπορικές εταιρείες.
• Συμμετοχή σε διεθνείς εκθέσεις.


• Συμμετοχή ή και διοργάνωση road shows, workshops, και ειδικών εκδηλώσεων.
• Διαχείριση κοινωνικών μέσων.
• Φιλοξενίες.
• Διοργάνωση συνεδρίων, ημερίδων, εκδηλώσεων, αθλητικών & πολιτιστικών διοργανώσεων.
• Παραγωγή υλικού και διάφορες άλλες υποστηρικτικές δράσεις & ενέργειες.

Πιο συγκεκριμένα:
Διαφημιστικές καμπάνιες στο εξωτερικό και στην Ελλάδα
Η ΠΝΑ όχι μόνο θα διατηρήσει, αλλά και θα ενισχύσει την παρουσία της στις τουριστικές αγορές με online διαφημιστικές καμπάνιες που θα υλοποιήσει μέσω διεθνούς εμβέλειας online πλατφορμών και μέσων μαζικής ενημέρωσης.

Οι online καμπάνιες διαθέτουν όχι μόνο εργαλεία μέτρησης και παρακολούθησης της αποτελεσματικότητας σε σχεδόν πραγματικό χρόνο, αλλά κυρίως δίνουν τη “δυνατότητα” πλήρους ευελιξίας τόσο σε σχέση με την περίοδο υλοποίησης όσο και με την κατανομή της δαπάνης μεταξύ γεωγραφικών και προϊοντικών αγορών.
Οι διαφημιστικές καμπάνιες το 2024 θα υλοποιηθούν μέσα από:


1. Πλατφόρμες προγραμματικής διαφήμισης, με χρήση display αλλά και video.
2. Προγραμματική τηλεοπτική διαφήμιση.
3. Online travel agents.
4. Metasearch και online travel review websites.


5. Εγγενή (native) διαφήμιση.
6. YouTube, μέσω ειδικής πλατφόρμας που υποστηρίζει χρήση συμπεριφορικών
κριτηρίων.
7. Κοινωνικά μέσα, και συγκεκριμένα Instagram, Facebook, και TikTok.

Συνέργειες προώθησης με Tour Operators και αεροπορικές εταιρείες
Η ΠΝΑ θα συνεχίσει τις συνέργειες προώθησης με σημαντικούς Tour Operators και αεροπορικές εταιρείες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην εισερχόμενη τουριστική κίνηση προς τα νησιά μας. Πιο συγκεκριμένα, θα διατηρήσει ή και ενισχύσει (ανάλογα με τις συνθήκες) τόσο τον αριθμό των Tour Operators με τους οποίους θα συνεργασθεί με στόχο την προώθηση των νησιών μας όσο και τις γεωγραφικές αγορές που θα καλύψουν αυτές οι συνεργασίες, ενώ προβλέπονται και δράσεις για άνοιγμα γεωγραφικών αγορών εκτός της Ευρώπης.


Οι Tour Operators και οι αεροπορικές εταιρείες διαθέτουν:
• Άριστη γνώση των αγορών – στόχων, των προτιμήσεων και των καταναλωτικών τάσεων.
• Τεχνογνωσία των μέσων προώθησης στην γεωγραφική αγορά της εξειδίκευσης τους και
εμπειρία ως προς ποια από αυτά έχουν αποτελεσματικότητα και αποδοτικότηταbn
• Διαθέσιμους πόρους για συνέργειες προώθησης


• Πρόσβαση σε εξατομικευμένα πελατολόγια και δίκτυα συνεργατών.
Ταυτόχρονα, οι συνεργασίες αυτές ενισχύουν τη σχέση της ΠΝΑ με τις εταιρείες αυτές και δημιουργούν θετική προδιάθεση συνέχειας και επαύξησης της συνεργασίας, κάτι ιδιαίτερα κρίσιμο για τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο.

Συμμετοχή σε Διεθνείς Εκθέσεις.
Υπό το πρίσμα της επαναξιολόγησης που κάνουν διεθνώς οι προορισμοί σε σχέση με το μίγμα των δράσεων προώθησης τους και κυρίως ως προς την αποτελεσματικότητα των τουριστικών εκθέσεων, η ΠΝΑ θα συνεχίζει και το 2024 την παρουσία της σε επιλεγμένες τουριστικές εκθέσεις μέσω συμμετοχής της εντός των περιπτέρων του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού.


Υπό αυτό το πρίσμα η ΠΝΑ αποφάσισε ότι στις εκθέσεις εκείνες που συμμετέχει ο ΕΟΤ θα λαμβάνει μέρος ως συνεκθέτης, εντός δηλαδή του περιπτέρου του ΕΟΤ.
Οι σημαντικοί πόροι που έως σήμερα δαπανούσε η ΠΝΑ συμμετέχοντας ως αυτόνομος εκθέτης μεταφέρονται αφενός στην online διαφήμιση μέσω πλατφορμών προγραμματικής διαφήμισης και μέσω tour operators, αφετέρου σε ειδικές εκδηλώσεις (road shows / workshops) οι οποίες θα απευθύνονται αποκλειστικά στους B2B συνεργάτες μας (tour operators, travel agents κλπ). Ευνόητο είναι ότι σε όσες εκθέσεις δεν συμμετέχει ο ΕΟΤ, η ΠΝΑ θα αξιολογήσει την παρουσία της ως αυτόνομος εκθέτης.


Η ΠΝΑ έχει προβλέψει στον προϋπολογισμό, να εξαιρέσει από το παραπάνω σκεπτικό τις εκθέσεις World Τravel Market και ΙΤΒ όπου με δικό της περίπτερο (αν οι διοργανωτές είναι σε θέση να διαθέσουν ικανό χώρο) θα παρουσιάσει αποκλειστικά τις δράσεις αειφορίας και βιωσιμότητας που υλοποιεί σε συγκεκριμένα νησιά ώστε να δημοσιοποιήσει τις καινοτόμες αυτές πρωτοβουλίες.


Παρακάτω παρατίθεται ο ενδεικτικός κατάλογος των εκθέσεων που η ΠΝΑ θα συμμετάσχει. Τονίζεται ότι ο κατάλογος αυτός θα οριστικοποιηθεί ανάλογα με τις εκάστοτε συνθήκες που θα επικρατούν αλλά και τυχόν πρόσθετες ανάγκες που θα προκύψουν εντός του έτους 2024:

ΕΚΘΕΣΗ ΤΟΠΟΣ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ ΕΙΔΟΣ
- ΒΟΟΤ, Dusseldorf, 20-28/1/24, Θαλάσσιου Τουρισμού
- BIT, Milan, 4-6/2/24, Γενικού Τουρισμού
- ITB, Berlin, 5-7/3/24, Γενικού Τουρισμού
- Globalnie Katowice, Υπο ανακοίνωση Γενικού Τουρισμού
- IMTM*, Tel Aviv, 3-4/4/24, Γενικού Τουρισμού
- Sea Trade Cruise Global, Miami, 8-11/4/24, Κρουαζιέρα


- Arabian Travel Market, Dubai, 6-9/5/24, Γενικού Τουρισμού
- Seoul International Travel Fair*, Seoul, 9-12/5/24, Γενικού Τουρισμού
- IFTM-TOP RESA, Paris, 17-19/9/24, Γενικού Τουρισμού
- Δ.Ε.Θ., Θεσσαλονίκη, 7-15/9/24, Γενική Έκθεση
WTM, London, 5-7/11/24, Γενικού Τουρισμού
(*) Αναλόγως των τότε συνθηκών

Συμμετοχή / διοργάνωση road shows, workshops, ειδικών εκδηλώσεων
Σε χώρες που θα κριθεί απαραίτητο, η ΠΝΑ θα διοργανώσει ειδικές θεματικές εκδηλώσεις ώστε να ενισχύσει την εικόνα των νησιών, αλλά και να συσφίξει περαιτέρω τις σχέσεις τις με τους κύριους συνεργάτες της.

Αναλόγως του σκοπού και των στόχων της κάθε εκδήλωσης, αυτές θα έχουν τη μορφή είτε B2C roadshows, είτε Β2Β workshops με tour operators ή /και travel agents, είτε και ειδικές εκδηλώσεις – συναντήσεις με στρατηγικές σημασίας συνεργάτες. Στο πλαίσιο αυτών των ενεργειών θα αξιολογηθούν δράσεις σε επιλεγμένες κύριες ευρωπαϊκές αγορές, καθώς και τις ΗΠΑ και την Μέση Ανατολή.

Κοινωνικά μέσα
Η ΠΝΑ θεωρεί αναγκαία την συνέχεια και το 2024 της διευρυμένης παρουσίας της στα κοινωνικά μέσα και ειδικότερα στο Instagram, το Facebook και το Tik Tok. H παρουσία θα περιλαμβάνει:
• Συστηματική διαχείριση και συντήρηση των λογαριασμών του aegeanislands και διαχείριση της επικοινωνίας με τους ακολούθους (Community Management).


• Πρόγραμμα οργανικών αναρτήσεων βάση εξειδικευμένης στρατηγικής επικοινωνίας.
• Επί πληρωμή καμπάνιες διαφήμισης (sponsored posts) ώστε να διευρύνει τον αριθμό των ακολούθων της, αφετέρου μέσω retargeting ώστε να μετατρέψει σε ακόλουθους των λογαριασμών της όσους καταναλωτές επισκέπτονται την ιστοσελίδα της μετά από έκθεση σε προγραμματική διαφήμιση.

Φιλοξενίες
Η ΠΝΑ επενδύει σταθερά σε δράσεις εξωστρέφειας και όπως κάθε χρόνο θα υλοποιήσει μια σειρά από φιλοξενίες αλλοδαπών και Ελλήνων οι οποίοι έχουν από την ιδιότητα τους τη δυνατότητα να συμβάλουν ενεργά στην προώθηση των νησιών μας ως τουριστικών προορισμών.


Ως τέτοιοι θεωρούνται: (α) άτομα που σχετίζονται ως συντάκτες ή/και ως δημοσιογράφοι με μέσα μαζικής ενημέρωσης, (β) διακεκριμένοι bloggers, (γ) στελέχη Tour Operators, ταξιδιωτικών γραφείων και οργανωτών συνεδρίων ή άλλων σημαντικών εκδηλώσεων, και (δ) influencers σε κοινωνικά δίκτυα.


Όσον αφορά τους (α) και (β) η ΠΝΑ λαμβάνει κάθε χρόνο πλήθος αιτημάτων φιλοξενίας με σκοπό την δημοσίευση ταξιδιωτικών άρθρων σε διάφορα ΜΜΕ ή δημοφιλή ιστολόγια (blogs). Η εν λόγω ενέργεια κρίνεται ιδιαίτερα επωφελής και εξασφαλίζει το χαμηλότερο δυνατό κόστος για την προβολή των νησιών μας αφού δεν δαπανούνται χρήματα για διαφημιστικές καταχωρήσεις.


Η φιλοξενία στελεχών Tour Operators, ταξιδιωτικών γραφείων και οργανωτών συνεδρίων ή άλλων σημαντικών εκδηλώσεων κρίνεται ιδιαιτέρως επωφελής καθώς οι προσκεκλημένοι καλούνται να διαπιστώσουν εκ του σύνεγγυς το τουριστικό προϊόν των νησιών και να έρθουν σε απευθείας επαφή με τους κατά τόπους τουριστικούς επαγγελματίες.


Οι influencers σε κοινωνικά δίκτυα είναι μια άλλη σημαντική κατηγορία ατόμων που πλέον
διαμορφώνει απόψεις, θέσεις και αντιλήψεις σε μεγάλη μερίδα της κοινής γνώμης. Η ΠΝΑ έχει ήδη θεσπίσει μια σειρά από ελάχιστες τεχνικές και ποιοτικές απαιτήσεις που πρέπει να πληρούν τα άτομα αυτά ώστε να αξιολογεί τα αιτήματα τους και να επιλέγει εκείνα που θα μεγιστοποιήσουν το αποτέλεσμα της φιλοξενίας.

Συνέδρια, ημερίδες, εκδηλώσεις, αθλητικές & πολιτιστικές διοργανώσεις
Η δράση περιλαμβάνει:
• Διοργάνωση ή συνδιοργάνωση με τους κατά τόπους ΟΤΑ Ά Βαθμού καθώς και με κατά τόπους τουριστικούς φορείς ημερίδων και συνεδρίων για ζητήματα τουριστικού ενδιαφέροντος,
• Διοργάνωση ή συνδιοργάνωση αθλητικών και πολιτιστικών διοργανώσεων με σκοπό την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και την προβολή των νησιών μας.


• Συνεργασία με τον Ε.Ο.Τ. για την περαιτέρω προβολή και οργάνωση των παραπάνω δράσεων.
• Δράσεις δημοσίων σχέσεων μέσω εκδηλώσεων και παράθεσης γευμάτων σε επίσημους προσκεκλημένους που πρόκειται να συμβάλλουν μέσω συνεργασιών στην προβολή του τουριστικού προϊόντος της ΠΝΑ.

Διαβάστε ακόμη

Ζήστε αξέχαστες εμπειρίες στη Ρόδο παροτρύνει τους αναγνώστες της η Rebekah Blakey, blogger από τη Μεγάλη Βρετανία

Αύξηση 8,4% καταγράφηκε στις αφίξεις τουριστών τον Απρίλιο

Κατέπλευσε για πρώτη φορά στη Ρόδο το κρουαζιερόπλοιο Celebrity Ascent

191 θαλαμηγοί στη Ρόδο από τις αρχές του χρόνου

Η Ελλάδα στους πιο δημοφιλείς προορισμούς για τις μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές

Γ. Ματσίγκος: Πολύ καλά εξελίχθηκε η τουριστική κίνηση τον Απρίλιο στη Ρόδο

Προβολή της Ρόδου στην Ολλανδική και Βελγική αγορά από την blogger Anne Maria De Graaf – Γαστρονομική περιήγηση του νησιού

40 κρουαζιερόπλοια θα καταπλεύσουν τον Μάιο στο λιμάνι της Ρόδου